VC Heptuna - 1350 pkt. do pary

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3737
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

VC Heptuna - 1350 pkt. do pary

Post autor: Heptun »

Witam,

moje pierwsze kroki z VC. Rozpiska na turniej parowy (http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=24&t=38762 -> tutaj ograniczenia) - zagram sam z moimi WE :) (dziwna kombinacja wiem). Oto moja rozpa:

VC Heptuna 1350 Pts - Vampire Counts Army

1 Necromancer @ 125.0 Pts
General; Lore of Vampires; Magic Level 2; Miscast Table
Dispel Scroll [25.0]

1 Necromancer @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Death
Book of Arkhan [25.0]

1 Wight King @ 120.0 Pts
Battle Standard Bearer; Heavy Armour
Dragonhelm [10.0]

5 Dire Wolves @ 40.0 Pts

5 Dire Wolves @ 40.0 Pts

20 Zombies @ 70.0 Pts
Standard; Musician

20 Zombies @ 70.0 Pts
Standard; Musician

27+1 Skeleton Warriors @ 180.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Corpse Cart @ 90.0 Pts

3 Fell Bats @ 48.0 Pts

3 Fell Bats @ 48.0 Pts

1 Spirit Hosts @ 45.0 Pts

4+1 Hexwraiths @ 160.0 Pts
Great Weapon

1 Mortis Engine @ 220.0 Pts

Models in Army: 92

Total Army Cost: 1346.0

Dawajcie komentarze i srogą krytykę co ewentualnie przebudować, wyrzucić lub zaproponujcie coś lepszego na te punkty :)
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

Wyrzuć corpse carta.
Jak chcesz grać na szkieletach to weź na magu z magią wampiryczną Lord of the Dead.
Ja bym radził drugiego spirit hosta zamiast hexów (grając w parze z WE macie także podzielone kostki dispella, więc z magii szybko Ci padną te hexy)
Dodaj crypt horrory, tak z 6 minimum.

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

Heptun powiem Ci tak: rozpa jak rozpa, ale zaboli Cię magia. Nie widziałem żebyście nie grali na poziomy sojuszy, a desperacki sojusz to coś okropnego (wiem, bo grywam z kumplem, który gra skavenami, a ja ogrami więc sojusz czasem nam się pogarsza). O ile kiedy masz całość kości do podziału jak chcesz to jest ok, a jeśli sojusz jest desperacki to kości musisz dawać po połowie i wtedy przeciwnik ma łatwiej bo czaruje tylko w jedną armię (jeśli w VC to elfami sobie nie porozpraszasz). Tak więc wiem co mówię (bo przegraliśmy też kilka bitew z kumplem, głównie dlatego że sojusz był desperate), zastanów się jeszcze nad parą :)
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Armie porządku mają zawsze sojusz dobry z armiami zniszczenia
wydaje mi się, że grają normalnie i zawsze sojusz jest dobry i nie pogarasza się
DE i SKaveny też nie rzucają na sojusze, więc kostki ma do podziału jak chce

EDIT: co do rozpiski

skombinuj ja jakos tak zeby wspolgrala z WE, bo nie wiem co z lesniakow chcesz wystawic
wydaje mi sie ze na pierwszy rzut oka to moglbys zrobic 2x 2 lev necro vamp + 1 lev necro death
ten BSB to w walce za duzo nie z dziala

albo nastaw sie na gre na eterykach, wowczas pchasz 2x 7-8 hexow (maja flamingi przeciez) +moze banshee w hero albo na standardowe Crypt Horrory + Mortis

bez Cryptow to ten Mortis troche zbedny, z aury nie skorzystasz specjalnie, 6+ regena? no i nie dales mu ksiazki na +2 do casta
przy 2 x 2lev necro vamp + 8-10 Cryptow Mortis nabiera sensu

Corpse Cart w ogole zbedny :)
Champion na Hexach to 10 ptk - nie chccesz sie nimi pchac bardzo do combatu, po co sie sypac z CR'a, a te 10ptk mozna zwinac w cos innego
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Silvestro
Falubaz
Posty: 1023
Lokalizacja: Rawicz/ Twierdza Wrocław

Post autor: Silvestro »

misha poczytaj podręcznik...
Jednostki sił porządku traktują zawsze sojusz z Siłami Zniszczenia jako desperacki i na odwrót.
Każdy gracz w kruchym przymierzu musi na początku swojej tury rzucić K6 - wynik 1-3 oznacza że wszystkie sojusze tego gracza stają się o jeden poziom gorsze do końca gry
Przypominam, że armie DE i Skavenów należą do ras z którymi tworzy się kruche przymierze. Nie wpuszczaj kolegi w maliny, bo potem może się niemiło zdziwić na turnieju....
Wierzę w Wolny Rynek, Niewidzialną Jego Rękę, kuców obcowanie, Unii rozwiązanie, lewaków zaoranie, Wolną Polskę. Amen.

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

A ty Silvestro najpierw przeczytaj zasady turnieju ,na który jest ta rozpiska ,a dopiero później oskarżaj kogoś o wpuszczanie w maliny. Ta rozpa jest niezdecydowana. Nie ma nic konkretnego do walki i czarowania. Witch king zbędny i mortis bez cryptów też.

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3737
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Dobra panowie - dzięki za podpowiedzi. Faktycznie WK spada i jakoś magię się dopakuje. Corpse cart - taki fajny model :) -bezużyteczny !

Jeszcze kurde nie kapuje tego komba Mortisa z Cryptami - czemu bez nich się nie opłaca go brać ???
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Arthas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: Arthas »

Głownie chodzi o to, ze horrory mają dzięki niemu regenke na 4+ a nie na 5+
TO 5 i reg 4+ w piechocie potworów to jest moc :D
Moim zdaniem Hexy pod dowództwem doświadczonego generała mogą nieźle namieszać ale jeśli jesteś poczatkujący to odpuść sobie.
Jeśli chodzi o corpse carta to jest to tani model i można się czasami nim pobawić, ja go lubię ze względu na wygląd :lol2: a tak to daje ASF, wolny jest ale można go popchnąć z popychaczki. Jeśli chcesz wystawić go na rozpe turniejową to lepiej słuchaj się chłopaków wyżej ja jestem za mało doświadczony :)

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3737
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Troszkę przebudowałem rozpiskę wg Waszych uwag i oto coś takiego:


1350 Pts - Vampire Counts Army

1 Necromancer @ 145.0 Pts
General; Lore of Vampires; Magic Level 2; Miscast Table; Master of the Dead
Dispel Scroll [25.0]


1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Book of Arkhan [25.0]

4+1 Dire Wolves @ 50.0 Pts

4+1 Dire Wolves @ 50.0 Pts

20 Zombies @ 70.0 Pts
Standard; Musician

20 Zombies @ 70.0 Pts
Standard; Musician

25+1 Skeleton Warriors @ 170.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Corpse Cart @ 105.0 Pts
Balefire

6 Crypt Horrors @ 228.0 Pts

3 Fell Bats @ 48.0 Pts

1 Spirit Hosts @ 45.0 Pts

1 Mortis Engine @ 240.0 Pts
Blaspemous Tome

Models in Army: 87


Total Army Cost: 1346.0

Jeśli chodzi o WE do pary jest tam multum strzelania, drzewo i magiczka z DS :)
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Silvestro pisze:misha poczytaj podręcznik...
jak słusznie Morti zauważył czytanie ograniczeń turnieju oszczędza pisania zbędnych postów i uwag, zwłaszcza jeśli autor rozpiski podaje gdzie one są :)

@Heptun co do rozpiski samej
jeśli bardzo chcesz mieć ten Death to i tak lepiej by było chyba 1 lev maga mieć, bo chodzi ci o snajperkę na Ld

przemyslalbym kwestie ogolnie herosów i tych szkieletów
nie przywiazywałbym wielkiej wagi do umiejętnośći Master of the Dead, kosztuje 20ptk ale zazwyczaj inwokacje bedzie ci przeciwnik blokowac, majac tylko 1 maga z magia wampirza masz male szanse na wylosowanie popychaczki

jesli oberwiesz sam z jakiejs snajperki to sypie ci sie cala armia dlatego 2x2lev vamp +1 lev death bylby ok
szkielety maja niska inicjatywe, ten sztandar ognia to im jakos niespecjalnie potrzebny, jak chcesz sie pchac w Death to mozesz im dac +1ld i wsadzic tam necro generala, necro z deathem siedzi z przodu

aktualne FAQ zabrania modyfikowac Ld maga z deathem, ale mozesz korzystac z inspiring presence, a te bedziesz mial 8
ogolnie jesli masz duzo strzelania w WE, to mozna wywalic szkielety i zwiekszyc oddzialy zombich do 30 i dodac psy, przydadza ci sie do odginania szarza jesli nie na umarlaki to na WE

CC - out, za te ptk dopakuj Crypt Horrory do 9-10 i masz cos do walki, 6tka to troche malo, zależnie od bohaterow uda ci sie wcisnac moze jeszcze 2-3'ke batow lub eterycznego herosa

najlepiej by bylo jakbys tym zagral kilka razy wczesniej :) i sam ocenil co ci lepiej idzie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Arthas
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: Arthas »

Heptun jeden mag z LoV to za mało. Ten Generał to taki samotny wilk jak zginie to cała twoja armia robi "auf wiedersehen" bo nie ma go kto zastąpić.
Zresztą nie po wskrzeszasz za dużo z jedną invokacją, a na wskrzeszaniu polega ta armia :) Ja bym zmienił tego drugiego necro też na LoV i tak jak kolega wyżej pisał dał więcej horrorów. Pomyśl jeszcze za jakie jednostki z tej rozpy mógł byś dać Ghule :)

Awatar użytkownika
Heptun
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3737
Lokalizacja: klub SALAMANDRA - Włocławek

Post autor: Heptun »

Dobra Wasze podpowiedzi doprowadziły to totalnej zmiany rozpiski, którą chyba jednak ostatecznie jutro zagram :)

1350 Pts - Vampire Counts Army

1 Necromancer @ 125.0 Pts
General; Lore of Vampires; Magic Level 2; Miscast Table
Dispel Scroll [25.0]

1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Vampires
Book of Arkhan [25.0]

1 Necromancer @ 65.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Death

4+1 Dire Wolves @ 50.0 Pts

4+1 Dire Wolves @ 50.0 Pts

4+1 Dire Wolves @ 50.0 Pts

30 Zombies @ 100.0 Pts
Standard; Musician

30 Zombies @ 100.0 Pts
Standard; Musician

3 Fell Bats @ 48.0 Pts

1 Spirit Hosts @ 45.0 Pts

8+1 Crypt Horrors @ 352.0 Pts

1 Mortis Engine @ 240.0 Pts
Blaspemous Tome

Models in Army: 88

Total Army Cost: 1350.0

Jest magia, jest coś do walki, multum odginaczek i jest co wskrzeszać i czym :) Dzięki - jutro potestuję.
:twisted: Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek :twisted:

Awatar użytkownika
Gucio
Chuck Norris
Posty: 443

Post autor: Gucio »

1. Teraz championi nie są już poprzedni, wywal na wilkach i masz 30 pkt.
2. Wywal na zombie sztandary (to są tylko dodatkowe pkt dla przeciwnika) i podziel je na 25, 23, 20 albo 28, 20 20. I tak je będziesz dowskrzeszać. A takie dziwne unity bo musisz mieć cory wypełnione.
3. Wywal Necro z deathem, masz i tak Ld 7 więc mało zrobisz. (inne snajperki mają duży casting = dużo kości = jeśli miscast to podwójny bo pewnie będziesz niedaleko mortisa)
4. Champion z cryptów i wpakuj do 10.
5. Jak wolisz, 2x1 spirit host + 3 baty, albo spirit host i 3x 2 baty. (Tutaj 3, tam 4 odginaczki :D)
6. Rozwalasz wszystich na turnieju :D

Poza takimi serio małymi zmianami rozpa wyszła Ci ładna

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

pozwole sie nie do konca zgodzic :)
2. Wywal na zombie sztandary (to są tylko dodatkowe pkt dla przeciwnika)
nie raz i nie dwa, sztandar przechylal wynik CR'a, 25 ptk dla przeciwnika to nie tak duzo, a mozliwosc zlamania wrogiej jednostki o ten 1 bywa kuszaca, masz na dzien dobry 4 statica ze sztandarem + muzyk, przeciwnik musi nabic 5 ran zeby wygrac combat, bo przy 4 jest remis i zlamanie o muzyka, taka 30tka zombiakow nie wyparuje za szybko, a mozna nia lapac jakichs kowbojow czy od boku leciec

co do wielkosci zombi
majac 2x 2lev necro + bound, potencjalnie masz 2 popychaczki 2 inwokacje + wind albo klatwa, no ten death jeszcze

i tak trzeba zapchac CORE, wiec moim zdaniem na dzien dobry, lepiej jest rzucac inne czary niz starac sie uleczyc oddzialy ponad stan poczatkowy
dolicz jeszcze death, majac wieksze oddzialy zombich nie musisz rzucac inwokacji od razu, mozesz skupic sie na popychaczkach snajperce czy klatwie, kostki sa kostkami, wiec owszem moze sie zdarzyc ze ktos 2x trafi klopa w oddzial i niemal go wyzeruje

za championow z psow mozna zrobic 6tki moze, jakos te CORE trzeba zapchac :)

jesli masz jeszcze ptk to mozesz generalowi dac opal amulet 4+ ward na 1 rane, i/lub za 5 ptk ward 6+ od maszyn, wydaje mi sie to optymalnym zlozeniem, ktore chroni i generala i oddzial w ktorym siedzi od maszyn
rozpusta byloby jeszce MR(1) na drugim necro, zeby ten ward byl 3+ na pierwsza rane od magii

co gracz do kmina, wiec wiesz potestuj i zobacz jak ci pojdzie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ