Beastmen a Warriors of Chaos

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Dwarfer
Plankton
Posty: 3

Beastmen a Warriors of Chaos

Post autor: Dwarfer »

Witam,
po długiej przerwie znów wchodzę w świat Warhammer'a. Tym razem chcę sobie skompletować mroczną i krwawą armię :) Myślę tutaj o Beastmenami lub Warriors of Chaos.
Przede wszystkim interesuje mnie w wyborze armii parę spraw:
1. Czy armia i AB są nowe czy dopiero mają się pojawić nowe wydania i nie warto póki co kupować bo wiele może się zmienić?
2. Czy ta armia nie jest nudna? Słyszałem wiele o WoCH, że to bardzo nudna armia... tylko magia i atak.
3. Która z tych armii albo może obie są dobrze grywalne czy raczej zwycięstwo to czyn heroiczny tylko do osiągnięcia dla dobrego gracza. Dla zielonych to tylko masakra i tyle?

Fajnie gdybyście mogli mi jakoś doradzić w tych kwestiach jak i innych ważnych, o których nie wiem. Jakoś porównać te dwie armie.
Na pewne nie chce inwestować w armię, która nie długo się zmieni (dostanie nowsze wersje modeli itp.) lub dostanie nowy AB.

Z góry dziękuję za pomoc :)

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2683
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

WoCh dostał nowy AB w lutym, beasty nie wiadomo kiedy dostaną, na razie jadą na starym. Według mnie wraz z nowym podręcznikiem warriorzy przestali być nudną armią.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Dwarfer
Plankton
Posty: 3

Post autor: Dwarfer »

A co z resztą kwestii, a przede wszystkim co z trudnością dowodzenia czy któraś z tych armii jak pisałem jest niezwykle ciężka do ugrania czegokolwiek?

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Beasty są trochę oporne.

Dwarfer
Plankton
Posty: 3

Post autor: Dwarfer »

To się rozpisaliście. Panowie, powinno Wam zależeć nad rozpowszechnianiem tejże wspaniałej gry dlatego pomóżcie mi w wyborze w sposób szerszej wypowiedzi. Jedno słowo nic nie wnosi jak dla mnie. Pytam się fachowców i oczekuje godnej Was porady czyli fachowej ;)

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Ja nie gram od roku i nie ogarniam nowej nety, tym bardziej nowego booka WoChu. Stary woch był faktycznie monotonny. Bestie są jedna z trudniejszych do prowadzenia armii. Zresztą widać to po ilości graczy. Nie mają jako takiego pierdolnięcia i wymagają ogarnia, żeby coś nimi ugrać.

Awatar użytkownika
Matis
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3750
Lokalizacja: Puławy/Wrocław

Post autor: Matis »

Jeżeli lubisz kombinować to bestie są dla ciebie.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Od razy zaznaczam, że to moja opinia

WoCh
- Nowy podręcznik, nowe wzory figurek, ogólnie długo pograsz na tym booku
- wraz z nowym podręcznikiem liczba opcji grania na różnych rozpach wzrosła, jednak nadal to jest ATAK + magia + malutko strzelania (hellcannon)
- mała liczba modeli potrzebne do gry, ktoś ostatnio na 2800 OPEN sklecił rozpę na 17 modelach :)
- jakość przed ilością

Bestie:
- Nie wiadomo ile jeszcze będzie obowiązywał aktualny podręcznik, rok, dwa może 3+
- armia mało popularna więc będziesz przeważnie rarytasem na turniejach :)
- ciekawe wzoru aktualnych figurek
- armia wybitnie pod szachy, czyli Atak, atak atak nie działa
- Tutaj też masa opcji wystawień, ale pewien schemat już oddawana jest
- Magia, Atak i ponoć ta armia też ma strzelanie ale to jak z Gralem wszyscy słyszeli, paru wierzy a nie widział nikt :P
- Armia liczebna,
- liczba przed jakością, ale mimo wszystko podstawowa jednostka silna jak na armię hordowe.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

spójrz na modele, na klimat, poczuj to!

*czy wolisz być mrocznym zakutym w zbroję wojownikiem, plugawych bogów, dojeżdżającym jakiegoś bydlaka, jeden z wybrańców/wielkim złym demonem przewodzącym armii fanatycznych wyznawców chaosu/potężnym czarnoksiężnikiem, mającym dostęp do zakazanej i przeklętej wiedzy, potrafiący jednym czarem anihilować oddział wroga!

jest to armia opierająca się przeważnie na jednym modelu(diabeł)+kilka oddziałów mało liczebnych, ale robiących niemiłosierny wpier... ;) do tego jacyś kowboje(samotni bohaterowie) na zmutowanych wierzchowcach, potrafiący w pojedynkę siepać oddziały wrogiej piechoty

można złożyć się offensywnie, jak i defensywnie(2helki i magia death)

magia uniwersalna, dostęp do większości domen

armia trochę toporna->na zasadzie raczej "idę w przód i się przebijam"


*jeśli lubisz klimaty zmutowanych ludzi mieszkających po lasach, armia składa się z koziołków, minotaurów i potężnych szamanów władających pradawnymi zaklęciami!

armia składa się z dużych, hordowych klocków, które idą i niszczą, niestety oddziały nie są za mocne i wymagają wystawienia dość sporej ilości magów(widziałem nawet 4-5 w armii na 2800) aby popakować swoje/osłabić wroga...armia ciekawa, bardzo kombinatorska, dużo jednostek

ciekawostką jest zasada zasadzki, która umożliwia część armii schowania przed wrogiem i wyjściem na jego tyłach od drugiej tury...daje to ciekawe możliwości taktyczne(szczególnie na defensy)

magia jest tutaj wybitnie pod hordy: magia bestii wybitnie pomaga twoim oddziałom i kowbojom(minotaury) i magia cienia, która pozwala łatwo ściągać duże cele wroga, osłabić oddziały wroga.

co do strzału...teoretyczne coś tam jest, ale koziołki biegające z łukami to nie jest mega zaporowy oddział.

nie ma tutaj prostej zasady jak grać, na bank to offens, więc idziesz do wroga, lecz nie jest już tak łatwo jak z WoCh.

;)

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3079

Post autor: Morsereg »

Bojek pisze:ciekawostką jest zasada zasadzki, która umożliwia część armii schowania przed wrogiem i wyjściem na jego tyłach od drugiej tury...daje to ciekawe możliwości taktyczne(szczególnie na defensy)
zapomniales dodac, ze taka mozliwosc istnieje przy wyrzuceniu 6. to tak a propo 'wspanialych mozliwosci taktycznych'.
taktyka raczej nie opiera sie na farcie.

ps. wiem, ze to nie miejsce na zasady ale czemu od drugiej tury? jest zapisek (including turn 1!) a faq tego nie zmienia.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

ODPOWIEDZ