Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
No wiem, że przelatują za rydwan, ale przecież jeśli złapałem go w pościgu to czemu szarża ma być spalona?
Nie rozumiem też co masz na myśli wspominając o overrunie ( nie mówiłem o nim, no bo nie było combatu).
Ale jeśli mówisz że mogę zaszarżować tylko na jedną jednostkę to ok. Też tak myślałem. Więc dziękuję za odpowiedź
Nie rozumiem też co masz na myśli wspominając o overrunie ( nie mówiłem o nim, no bo nie było combatu).
Ale jeśli mówisz że mogę zaszarżować tylko na jedną jednostkę to ok. Też tak myślałem. Więc dziękuję za odpowiedź
DE turniejowo (W/D/L)
12/4/10
Nowe DE turniejowo (W/D/L)
8/3/3
12/4/10
Nowe DE turniejowo (W/D/L)
8/3/3
nie złapałeś nikogo
mówisz szarża, przeciwnik flee, rzuca kostkami, ucieka za swoje oddziały, gdzie go złapałeś? ty jeszcze swoich modeli nie ruszyłeś
jak nie zrobisz re-directu to spaliłeś szarżę, bo twój cel jest hen daleko i nie możesz do niego dojść
przeczytaj co jest na str 23
mówisz szarża, przeciwnik flee, rzuca kostkami, ucieka za swoje oddziały, gdzie go złapałeś? ty jeszcze swoich modeli nie ruszyłeś
jak nie zrobisz re-directu to spaliłeś szarżę, bo twój cel jest hen daleko i nie możesz do niego dojść
przeczytaj co jest na str 23
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Witam,
Planuje grę na sojuszu 2400(woch) +800(doch) i mam pytanie, czy w którymś przypadku zasady rzutów na wiatry magii u demonów będą działąły, skoro jest to wsparcie, które wychodzi na z 3+ od II tury.
a)mam maga woch'u i doch'u
b)mam tylko maga woch'u
c)mam tylko maga doch'u
d)nie mam maga (rzut jest potrzeby np gdy chce rozproszyć czar pozostający w grze)
Planuje grę na sojuszu 2400(woch) +800(doch) i mam pytanie, czy w którymś przypadku zasady rzutów na wiatry magii u demonów będą działąły, skoro jest to wsparcie, które wychodzi na z 3+ od II tury.
a)mam maga woch'u i doch'u
b)mam tylko maga woch'u
c)mam tylko maga doch'u
d)nie mam maga (rzut jest potrzeby np gdy chce rozproszyć czar pozostający w grze)
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
to czy masz maga czy nie nie ma wpływu na tabelkę wiatrów magii.
Demony grające na samym khornie bez magów też rzucają.
opierając się na czystym wordingu:
Whenever you roll for the Winds of Magic, total the two highest dice scores (in most games you only roll two dice for the Winds of Magic, so simply total these)
and immediately resolve the result shown below:
to jeżeli gracie we dwóch w sojuszu to normalnie rzucacie na wiatry magii i tabelka demonów działa (nawet jak jeszcze nie wyszły).
jednak jeżeli to jest "domowa" gra to proponuję naradzić się pomiędzy sobą i zdecydować jak i kiedy będzie działała ta tabelka.
Demony grające na samym khornie bez magów też rzucają.
opierając się na czystym wordingu:
Whenever you roll for the Winds of Magic, total the two highest dice scores (in most games you only roll two dice for the Winds of Magic, so simply total these)
and immediately resolve the result shown below:
to jeżeli gracie we dwóch w sojuszu to normalnie rzucacie na wiatry magii i tabelka demonów działa (nawet jak jeszcze nie wyszły).
jednak jeżeli to jest "domowa" gra to proponuję naradzić się pomiędzy sobą i zdecydować jak i kiedy będzie działała ta tabelka.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
W pytaniach odnośnie zielonych zasad O&G rozgorzała dyskusja na temat tej diabolicznej zasady "1" apart" i Fanatyków/Manglerów. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 5#p1099275
Mam zatem pytanie czy faktycznie należy się jej tak fanatycznie (no pun intended ) trzymać? Czy może grać w taki sposób że tylko podczas zakończenia ruchu należy trzymać się dalej niż 1"? I nie chodzi mi jedynie o Fanatyków a o wszystkie jednostki. Kiedyś był taki temat na http://www.warseer.com/forums/showthrea ... fa2a656783 i jednak większość, jak widać, nie trzyma się tej zasady zbyt kurczowo.
U Nas traktuje się tą zasadę jako absolutnie nadrzędną co prowadzi do wielu spin. Chociaż pewnie drugie tyle by powstało gdyby tej zasady nie było.
Jak gracie?
Mam zatem pytanie czy faktycznie należy się jej tak fanatycznie (no pun intended ) trzymać? Czy może grać w taki sposób że tylko podczas zakończenia ruchu należy trzymać się dalej niż 1"? I nie chodzi mi jedynie o Fanatyków a o wszystkie jednostki. Kiedyś był taki temat na http://www.warseer.com/forums/showthrea ... fa2a656783 i jednak większość, jak widać, nie trzyma się tej zasady zbyt kurczowo.
U Nas traktuje się tą zasadę jako absolutnie nadrzędną co prowadzi do wielu spin. Chociaż pewnie drugie tyle by powstało gdyby tej zasady nie było.
Jak gracie?
Life's a game with save and load features disabled.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Uściślenia sędziowskie str. 7
"Za pomocą Combat Reform nie można wyłączyć żadnych modeli z walki - dotyczy to również już w walkę zaangażowanych modeli Rank-and-File."
Zgodnie z tym zapisem zaszarżowana Horda nie ma prawa do zwinięcia się w szeregi, bo wyłączy trzeci szereg walczących (zniknie zasada Hordy). Tak to miało wyglądać?
"Za pomocą Combat Reform nie można wyłączyć żadnych modeli z walki - dotyczy to również już w walkę zaangażowanych modeli Rank-and-File."
Zgodnie z tym zapisem zaszarżowana Horda nie ma prawa do zwinięcia się w szeregi, bo wyłączy trzeci szereg walczących (zniknie zasada Hordy). Tak to miało wyglądać?
Modele w walce to te, które są w base contact z wrogiem. supporty nie mają nic do rzeczy.
Proszę o interpretację
Mam charaktera na koniu w oddziale piechoty, mniejsza o footprint . 3 cale od niego mam regiment konnicy. Dostaję strzał z cannona albo z liniowego template'a magicznego. Czy przysługuje "look out sir"? Wydaje mi się że ni cholery, ale jestem tylko człowiekiem (orkiem i goblinem;P).
Mam charaktera na koniu w oddziale piechoty, mniejsza o footprint . 3 cale od niego mam regiment konnicy. Dostaję strzał z cannona albo z liniowego template'a magicznego. Czy przysługuje "look out sir"? Wydaje mi się że ni cholery, ale jestem tylko człowiekiem (orkiem i goblinem;P).
- Infernal Puppet
- Masakrator
- Posty: 2936
- Lokalizacja: Koszalin
A niby dlaczego nie ? Masz ( na 4+ co prawda ), bo skoro oddział ci nie daje takowego to korzystasz z najlepszego dostępnego.
Ach te uroki bycia ciągle głodnym .Mad Mike pisze:To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezarakwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
Dokładnie tak. LOS! masz tylko od unita w którym jesteś (5+ R&F, taki sam typ), albo jeśli jesteś samotnym characterem od dowolnego unita (5+ R&F) o tym samym typie w 3" od Ciebie.
Czyli w opisanym przez Ciebie przypadku nie masz LOS!.
Czyli w opisanym przez Ciebie przypadku nie masz LOS!.
Life's a game with save and load features disabled.
tylko jeśli jesteś 3" od unitu to nie przysługuje look out od czarów: direct damage lub magic missles, a od templatek przysługuje. chyba że uściślenia sędziowskie to zmieniły.
Sytuacja:
a) Jednostką która się porusza to Fanatyk/Mangler Squig. Rzucił taki kierunek jak widać. Ilość wyrzuconych cali to 11. Dowolna jednostka jest o 4 cale od niego. Nie dotknie jej, ani żadnej innej podczas ruchu. Czy Fanatyk/Mangler Squig mając zasadę Random Movement ignoruje zasadę 1" Apart? Czyli czy poleci swoje 11", czy stanie o 1" przed jednostką? Poproszę o wskazanie zasady dlaczego tak a nie inaczej.
b) Jednostką która się porusza to Doomwheel przy Missfire wynik 3-5 (jazda w losowym kierunku). Rzucił taki kierunek jak widać. Ilość wyrzuconych cali to 11. Dowolna jednostka jest o 4 cale od niego. Nie dotknie jej, ani żadnej innej podczas ruchu. Czy Doomwheel mając zasadę Random Movement ignoruje zasadę 1" Apart? Czyli czy poleci swoje 11", czy stanie o 1" przed jednostką? Poproszę o wskazanie zasady dlaczego tak a nie inaczej.
c) Jednostką która się porusza to Doomwheel chcący dojechać jak najdalej wybierając taki kierunek jak widać. Ilość wyrzuconych cali to 11. Dowolna jednostka jest o 4 cale od niego. Nie dotknie jej, ani żadnej innej podczas ruchu. Czy Doomwheel mając zasadę Random Movement ignoruje zasadę 1" Apart? Czyli czy poleci swoje 11", czy stanie o 1" przed jednostką? Poproszę o wskazanie zasady dlaczego tak a nie inaczej.
Czy zasady dla tych trzech przypadków są różne? Jeśli tak to dlaczego?
d) jak deserek . Jednostką która się porusza to Hexwariths chcący dojechać jak najdalej wybierając taki kierunek jak widać. Nie dotknie jej, ani żadnej innej podczas ruchu. Czy mając zasadę Soulstriders ignoruje zasadę 1" Apart? Czyli czy może przejechać tak wydłużając sobie ruch, czy musi ominąć 1" otaczający jednostkę?
a) Jednostką która się porusza to Fanatyk/Mangler Squig. Rzucił taki kierunek jak widać. Ilość wyrzuconych cali to 11. Dowolna jednostka jest o 4 cale od niego. Nie dotknie jej, ani żadnej innej podczas ruchu. Czy Fanatyk/Mangler Squig mając zasadę Random Movement ignoruje zasadę 1" Apart? Czyli czy poleci swoje 11", czy stanie o 1" przed jednostką? Poproszę o wskazanie zasady dlaczego tak a nie inaczej.
b) Jednostką która się porusza to Doomwheel przy Missfire wynik 3-5 (jazda w losowym kierunku). Rzucił taki kierunek jak widać. Ilość wyrzuconych cali to 11. Dowolna jednostka jest o 4 cale od niego. Nie dotknie jej, ani żadnej innej podczas ruchu. Czy Doomwheel mając zasadę Random Movement ignoruje zasadę 1" Apart? Czyli czy poleci swoje 11", czy stanie o 1" przed jednostką? Poproszę o wskazanie zasady dlaczego tak a nie inaczej.
c) Jednostką która się porusza to Doomwheel chcący dojechać jak najdalej wybierając taki kierunek jak widać. Ilość wyrzuconych cali to 11. Dowolna jednostka jest o 4 cale od niego. Nie dotknie jej, ani żadnej innej podczas ruchu. Czy Doomwheel mając zasadę Random Movement ignoruje zasadę 1" Apart? Czyli czy poleci swoje 11", czy stanie o 1" przed jednostką? Poproszę o wskazanie zasady dlaczego tak a nie inaczej.
Czy zasady dla tych trzech przypadków są różne? Jeśli tak to dlaczego?
d) jak deserek . Jednostką która się porusza to Hexwariths chcący dojechać jak najdalej wybierając taki kierunek jak widać. Nie dotknie jej, ani żadnej innej podczas ruchu. Czy mając zasadę Soulstriders ignoruje zasadę 1" Apart? Czyli czy może przejechać tak wydłużając sobie ruch, czy musi ominąć 1" otaczający jednostkę?
Life's a game with save and load features disabled.
@d
nie ma to znaczenia, ilość reformów jest dowolna
przeczytaj FAQ do fast cavalry
nie ma to znaczenia, ilość reformów jest dowolna
przeczytaj FAQ do fast cavalry
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Czy określenie "one or more casualties" w hellcannonie i klopie TK odnosi się do zabicia modelu czy też wystarczy zadać ranę aby efekt się uaktywnił?