OOooo, lajkuje opor!zaf pisze:no co Ty u mnie beda robic za filler w jednostkachParaszczak pisze:Ja mam pomysł jak wystawić Assassina. Assassina najlepiej wystawić na półce zaraz obok Meduz.
Nowy Kodeks DE
Moderator: Yudokuno
Re: Nowy Kodeks DE

Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Na waszym miejscu bym sie nie nastawiał, że kocioł daje re-rolle na zranienie na wszystko. Wg mnie ten zapis oznacza,
że przerzucamy wszystkie nieudane rzuty na zranienie, a nie tylko 1 jak to jest normalnie przy zasadzie Murderous Prowess.
A ta zasada działa tylko w kombacie.
Zapis jest nieszczęsny, ale kierując się zdrowym rozsądkiem można wyczuć intencje autora. Inne interpretacje są mooocno naciągane i wg mnie bez sensu testować kocioł upierając się przy nich. Ciekawe jak to będą sędziować na turniejach najbliższych
Właśnie sobie looknąłem na TWF, dyskusja trwa tam w najlepsze. Nie pozostaje nic innego jak czekać na FAQ.
że przerzucamy wszystkie nieudane rzuty na zranienie, a nie tylko 1 jak to jest normalnie przy zasadzie Murderous Prowess.
A ta zasada działa tylko w kombacie.
Zapis jest nieszczęsny, ale kierując się zdrowym rozsądkiem można wyczuć intencje autora. Inne interpretacje są mooocno naciągane i wg mnie bez sensu testować kocioł upierając się przy nich. Ciekawe jak to będą sędziować na turniejach najbliższych

Właśnie sobie looknąłem na TWF, dyskusja trwa tam w najlepsze. Nie pozostaje nic innego jak czekać na FAQ.
Niestety z kotłem to lipa, jest upgrde'em hagi oraz musi być w środku oddziału.
Hydra kiedyś była na czele natarcia a teraz będzie się czaić i chować przed maszynkami które są w każdej armii. Całkowicie zmieniając charakter. Czyda się na niej grać, IMO tak, czy warto..... nie wiem, ale wydaje mi się że nie. Spadek LD powoduje że trzeba ją niańczyć, a nie wydaje mi się by była tak genialna by opłacało się przeznaczenie generała na niańczenie hydr.
Hydra kiedyś była na czele natarcia a teraz będzie się czaić i chować przed maszynkami które są w każdej armii. Całkowicie zmieniając charakter. Czyda się na niej grać, IMO tak, czy warto..... nie wiem, ale wydaje mi się że nie. Spadek LD powoduje że trzeba ją niańczyć, a nie wydaje mi się by była tak genialna by opłacało się przeznaczenie generała na niańczenie hydr.
A czy konik moze wejsc do shades? Nie moze.Jankiel pisze:Mnie interesują inne rzeczy - czy kocioł w COK wystawia się w środku, czy z brzegu. Czy kocioł bez hagi albo shrine mogą wejść do shades?
Kociolek w kawalerii staje w srodku, bo na szczescie w pionie jest wielokrotnoscia konnej podstawki. Moim zdaniem 3ci szereg tez mozna dostawic, ale tylko z jednej strony, bo juz model, ktory przekroczy granice z kotlem tworzy nielegalna formacje.

Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Mistrz Miecza Hoetha pisze:Plotki o nowych DE - 60 stron
Plotki o nowych HE -120 stron
I to my niby wymieramy![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
te 60 stron przewagi to pseudo premiera booka 3 dni przed premiera jak Furion na prima aprilis "wrzuciłwszystkie zasady, szalona kawaleria MC na feniksach lata i ma super save'a!" więc bym się tak nie cieszył

Hydra kiedys była de facto chora. Teraz jest bardziej racjonala w sensie cena - jakość. Ale sa rzeczy mniej racjonalne w kategorii cena jakośc i te bierzemy zamaist hydry

Co do kotła - imo nie może do kawalerii, bo musi byc "in the centre of front rank". Zresztą nie widze sensu za bardzo

"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Kociołek do kawalerii nie pasuje bo ma inny frontage (60mm vs 25xXmm). RB98. Musi "fit neatly into the unit".Rince pisze: Kociolek w kawalerii staje w srodku, bo na szczescie w pionie jest wielokrotnoscia konnej podstawki. Moim zdaniem 3ci szereg tez mozna dostawic, ale tylko z jednej strony, bo juz model, ktory przekroczy granice z kotlem tworzy nielegalna formacje.
BTW To on nie ma ograniczeń w swoich zasadach do jakich oddziałów może wejść (jak dzwon/piec)?
Life's a game with save and load features disabled.
- RedScorpion
- Falubaz
- Posty: 1161
- Lokalizacja: Pszczyna
Ile teraz musi być modeli w szeregu z kotłem żeby działała zasada hordy? 7 bo kocioł zajmuje 3 miejsca, czy 9 bo kocioł to jeden model? Czy haga na kotle może odmówić challenga? Moim zdaniem nie bo nie ma się jak wycofać.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
Będę wdzięczny za odpowiedzi.
- Paraszczak
- Falubaz
- Posty: 1088
- Lokalizacja: Kraków
Czy trzecia da trzeci atak wykręcając kosmiczną liczbę 4A z modelu?
Tylko ze w booku jest napisane ze max to +2A
Skoro unit ma frenzy (co daje mu pierwsze WB) to drugie WB teoretyczne powinno dać mu +2A
Analogiczna sytuacja (IMHO taka sama) Exi maja Tularisa - Tularis daje im frenzy (jak pierwszy WB) to czy WE hero z WB da im +2A czy nie
pzdr
Skoro unit ma frenzy (co daje mu pierwsze WB) to drugie WB teoretyczne powinno dać mu +2A
Analogiczna sytuacja (IMHO taka sama) Exi maja Tularisa - Tularis daje im frenzy (jak pierwszy WB) to czy WE hero z WB da im +2A czy nie
pzdr
Na dlugosc kociolek to 2 konne podstawki i w formacji konikow z dwoma szeregammi moze spokojnie biegac. Ma zapis, ze wchodzi do unitu jak heros, tylko, ze ZAWSZE staje w srodku pierwszego szeregu. Moim zdaniem nic mu takiego manewru nie zabrania.FAZIK pisze:Kociołek do kawalerii nie pasuje bo ma inny frontage (60mm vs 25xXmm). RB98. Musi "fit neatly into the unit".Rince pisze: Kociolek w kawalerii staje w srodku, bo na szczescie w pionie jest wielokrotnoscia konnej podstawki. Moim zdaniem 3ci szereg tez mozna dostawic, ale tylko z jednej strony, bo juz model, ktory przekroczy granice z kotlem tworzy nielegalna formacje.
BTW To on nie ma ograniczeń w swoich zasadach do jakich oddziałów może wejść (jak dzwon/piec)?

Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
a z tego co ja się orientuję to kocioł jest 10 x 6 cm, czyli 5 x 3 jednostki piechoty (łącznie powierzchnia 15 modeli, i nie może wejść do kawalerii bo nie pasuje wymiarem podstawki (6 cm nie jest wielokrotnością podstawki kawaleryjskiej), więc wg RB musiałby być ustawiony z boku, a nie może być ustawiony z boku gdyż musi być ustawiony jak najbliżej środka -> wniosek: nie może być dołączony do kawy
kocioł zastępuję 3 modele w rzędzie, więc do hordy trzeba jeszcze 7 modeli
kocioł zastępuję 3 modele w rzędzie, więc do hordy trzeba jeszcze 7 modeli
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
Dziwna sprawa, bo zasady szczegółowe z AB (stawanie po środku oddziału) są nadrzędne nad RB (footprint collides), więc teoretycznie kocioł powinien wchodzić do oddziału CoK.
Jednak dla każdej z grubsza normalniej osoby jest oczywiste jaką byłoby to bzdurą. Do szybkiego uściślenia przez LS.
Odnosze wrażenie, że GW zbyt skupiło się na figurkach zamiast zasadach tym razem.
Jednak dla każdej z grubsza normalniej osoby jest oczywiste jaką byłoby to bzdurą. Do szybkiego uściślenia przez LS.
Odnosze wrażenie, że GW zbyt skupiło się na figurkach zamiast zasadach tym razem.
ja tu nie widzę żadnego problemu... kocioł nie ma w opisie ani słowa, czy może być w Cokach, czy też nie... Zatem:
1) najpierw czytamy AB -> musi być w środku
2) potem czytamy RB -> modele które nie pasują podstawką do danego oddziału mogą być dołączone tylko do boku oddziału
3) na podstawie 1 i 2 (kolejność nadrzędności AB nad RB jak najbardziej zachowana) model nie może być w cokach
po ch*j ciągle te listy sędziowskie etc.... wszystko GW daje czytelnie na tacy (zazwyczaj, ale w tym przypadku akurat tak) tylko CZYTAĆ i przestać kombinować.... !
Zapis zasady z AB nie kasuje kasuje zasad z RB... a jedynie w przypadku dwóch równorzędnych zapisów bierze się te z AB... tutaj jest zupełnie inna sytuacja - AB mówi tylko o tym, że ma być w środku oddziału w którym ogóle może być... i teraz patrz -> RB
1) najpierw czytamy AB -> musi być w środku
2) potem czytamy RB -> modele które nie pasują podstawką do danego oddziału mogą być dołączone tylko do boku oddziału
3) na podstawie 1 i 2 (kolejność nadrzędności AB nad RB jak najbardziej zachowana) model nie może być w cokach
po ch*j ciągle te listy sędziowskie etc.... wszystko GW daje czytelnie na tacy (zazwyczaj, ale w tym przypadku akurat tak) tylko CZYTAĆ i przestać kombinować.... !
Zapis zasady z AB nie kasuje kasuje zasad z RB... a jedynie w przypadku dwóch równorzędnych zapisów bierze się te z AB... tutaj jest zupełnie inna sytuacja - AB mówi tylko o tym, że ma być w środku oddziału w którym ogóle może być... i teraz patrz -> RB
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
Eee, a co da manebane chillbladowiEltharion pisze:Ja to długo rozkminiałem i ogólnie żeby to miało jakiś (jakikolwiek) sens to manbane i chillblade (może być obsydian ale skoro za te same pk mamy coś ekstra to czemu nie ) i mój faworyt pota do siły i -1 do hita (i oczywiście manbane)


Manebane daje +1 do wonda, ale chillblade rani automatycznie, czyli nie ma sensu dawać ani tej trucizny z KB. Do chillblada najlepiej nie dokupić nic z trucizn, bo albo nie ma sensu tracić pkt.
Mój typ to dwie bronie ręczne (jak bierzemy broń magiczną to nie możemy brać broni w drugą łapkę) manbane i eliksir siły + amulet opalu (word na 4 przed pierwszą raną). Pakujemy go w oddział który ma sztandar AP i staramy się aby ten oddział był w odległości 6 od kotła. I teraz tak jak chcemy ubić jakiegoś wrogiego Lorda/Herosa to mamy 4A z S7 z AP + przerzuty hitów (mamy ASF i wyższą inicjatywę) i wondów (kocioł) do którego mamy modyfikator +1, więc wszystko powinno wejść, no chyba, że ktoś ma mocnego warda.
Ale to i tak tyle kombinowania, że w obecnych warunkach to raczej aska nie wystawie


Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."
Cóż wydaje mi się ze lepsze jest 5 Asków z KB w shade (nie ma limitu jeden asek na unit)Tullaris pisze:Mój typ to dwie bronie ręczne (jak bierzemy broń magiczną to nie możemy brać broni w drugą łapkę) manbane i eliksir siły + amulet opalu (word na 4 przed pierwszą raną). Pakujemy go w oddział który ma sztandar AP i staramy się aby ten oddział był w odległości 6 od kotła. I teraz tak jak chcemy ubić jakiegoś wrogiego Lorda/Herosa to mamy 4A z S7 z AP + przerzuty hitów (mamy ASF i wyższą inicjatywę) i wondów (kocioł) do którego mamy modyfikator +1, więc wszystko powinno wejść, no chyba, że ktoś ma mocnego warda.
Ale to i tak tyle kombinowania, że w obecnych warunkach to raczej aska nie wystawie, a szkoda
.
duża suczka lv 4 z cloakiem z beast na pegazie podlatuje
Shade wpadają aski wyskakują suczka rzuca im +3A +3s
Świat wiruje od 35A z ws9 asf i10 s7 + przerzut jedynek i KB , a jak wejdzie jeszcze zerówka to maja s8
bye
Ale żeś to wykminił, może załapiesz się jeszcze na Nobla w tym roku - wszystkich nie rozdaliel Victor pisze:ja tu nie widzę żadnego problemu... kocioł nie ma w opisie ani słowa, czy może być w Cokach, czy też nie... Zatem:
1) najpierw czytamy AB -> musi być w środku
2) potem czytamy RB -> modele które nie pasują podstawką do danego oddziału mogą być dołączone tylko do boku oddziału
3) na podstawie 1 i 2 (kolejność nadrzędności AB nad RB jak najbardziej zachowana) model nie może być w cokach
po ch*j ciągle te listy sędziowskie etc.... wszystko GW daje czytelnie na tacy (zazwyczaj, ale w tym przypadku akurat tak) tylko CZYTAĆ i przestać kombinować.... !
Zapis zasady z AB nie kasuje kasuje zasad z RB... a jedynie w przypadku dwóch równorzędnych zapisów bierze się te z AB... tutaj jest zupełnie inna sytuacja - AB mówi tylko o tym, że ma być w środku oddziału w którym ogóle może być... i teraz patrz -> RB

Draconis - FOR EVER !!!
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild
Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild