Nowy Kodeks DE

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Re: Nowy Kodeks DE

Post autor: Rince »

zaf pisze:
Paraszczak pisze:Ja mam pomysł jak wystawić Assassina. Assassina najlepiej wystawić na półce zaraz obok Meduz.
no co Ty u mnie beda robic za filler w jednostkach :)
OOooo, lajkuje opor!
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9576
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Na waszym miejscu bym sie nie nastawiał, że kocioł daje re-rolle na zranienie na wszystko. Wg mnie ten zapis oznacza,
że przerzucamy wszystkie nieudane rzuty na zranienie, a nie tylko 1 jak to jest normalnie przy zasadzie Murderous Prowess.
A ta zasada działa tylko w kombacie.
Zapis jest nieszczęsny, ale kierując się zdrowym rozsądkiem można wyczuć intencje autora. Inne interpretacje są mooocno naciągane i wg mnie bez sensu testować kocioł upierając się przy nich. Ciekawe jak to będą sędziować na turniejach najbliższych :D

Właśnie sobie looknąłem na TWF, dyskusja trwa tam w najlepsze. Nie pozostaje nic innego jak czekać na FAQ.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Mnie interesują inne rzeczy - czy kocioł w COK wystawia się w środku, czy z brzegu. Czy kocioł bez hagi albo shrine mogą wejść do shades?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
negro
Wałkarz
Posty: 59

Post autor: negro »

Czy dobrze wyczytalem :) na Hydrze scaly skin 4+ i jakas glupia regenka :)
a myslalem ze nie ma save wcale :P
to moze tragedii nie bedzie

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Niestety z kotłem to lipa, jest upgrde'em hagi oraz musi być w środku oddziału.

Hydra kiedyś była na czele natarcia a teraz będzie się czaić i chować przed maszynkami które są w każdej armii. Całkowicie zmieniając charakter. Czyda się na niej grać, IMO tak, czy warto..... nie wiem, ale wydaje mi się że nie. Spadek LD powoduje że trzeba ją niańczyć, a nie wydaje mi się by była tak genialna by opłacało się przeznaczenie generała na niańczenie hydr.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Jankiel pisze:Mnie interesują inne rzeczy - czy kocioł w COK wystawia się w środku, czy z brzegu. Czy kocioł bez hagi albo shrine mogą wejść do shades?
A czy konik moze wejsc do shades? Nie moze.

Kociolek w kawalerii staje w srodku, bo na szczescie w pionie jest wielokrotnoscia konnej podstawki. Moim zdaniem 3ci szereg tez mozna dostawic, ale tylko z jednej strony, bo juz model, ktory przekroczy granice z kotlem tworzy nielegalna formacje.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Mistrz Miecza Hoetha pisze:Plotki o nowych DE - 60 stron
Plotki o nowych HE -120 stron
I to my niby wymieramy #-o #-o #-o
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

te 60 stron przewagi to pseudo premiera booka 3 dni przed premiera jak Furion na prima aprilis "wrzuciłwszystkie zasady, szalona kawaleria MC na feniksach lata i ma super save'a!" więc bym się tak nie cieszył :)

Hydra kiedys była de facto chora. Teraz jest bardziej racjonala w sensie cena - jakość. Ale sa rzeczy mniej racjonalne w kategorii cena jakośc i te bierzemy zamaist hydry ;)

Co do kotła - imo nie może do kawalerii, bo musi byc "in the centre of front rank". Zresztą nie widze sensu za bardzo :P
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Rince pisze: Kociolek w kawalerii staje w srodku, bo na szczescie w pionie jest wielokrotnoscia konnej podstawki. Moim zdaniem 3ci szereg tez mozna dostawic, ale tylko z jednej strony, bo juz model, ktory przekroczy granice z kotlem tworzy nielegalna formacje.
Kociołek do kawalerii nie pasuje bo ma inny frontage (60mm vs 25xXmm). RB98. Musi "fit neatly into the unit".

BTW To on nie ma ograniczeń w swoich zasadach do jakich oddziałów może wejść (jak dzwon/piec)?
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Czy dwie we hero z witch brew dadza oddzialowi np. execow, do ktorego sa dolaczone +2a (pierwsza daje frenzy, druga jak oddzial ma frenzy daje +1a) ?

pzdr

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Ile teraz musi być modeli w szeregu z kotłem żeby działała zasada hordy? 7 bo kocioł zajmuje 3 miejsca, czy 9 bo kocioł to jeden model? Czy haga na kotle może odmówić challenga? Moim zdaniem nie bo nie ma się jak wycofać.

Będę wdzięczny za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Paraszczak
Falubaz
Posty: 1088
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Paraszczak »

Czy trzecia da trzeci atak wykręcając kosmiczną liczbę 4A z modelu?

MarcinC
Pseudoklimaciarz
Posty: 23

Post autor: MarcinC »

Tylko ze w booku jest napisane ze max to +2A
Skoro unit ma frenzy (co daje mu pierwsze WB) to drugie WB teoretyczne powinno dać mu +2A
Analogiczna sytuacja (IMHO taka sama) Exi maja Tularisa - Tularis daje im frenzy (jak pierwszy WB) to czy WE hero z WB da im +2A czy nie

pzdr

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

FAZIK pisze:
Rince pisze: Kociolek w kawalerii staje w srodku, bo na szczescie w pionie jest wielokrotnoscia konnej podstawki. Moim zdaniem 3ci szereg tez mozna dostawic, ale tylko z jednej strony, bo juz model, ktory przekroczy granice z kotlem tworzy nielegalna formacje.
Kociołek do kawalerii nie pasuje bo ma inny frontage (60mm vs 25xXmm). RB98. Musi "fit neatly into the unit".

BTW To on nie ma ograniczeń w swoich zasadach do jakich oddziałów może wejść (jak dzwon/piec)?
Na dlugosc kociolek to 2 konne podstawki i w formacji konikow z dwoma szeregammi moze spokojnie biegac. Ma zapis, ze wchodzi do unitu jak heros, tylko, ze ZAWSZE staje w srodku pierwszego szeregu. Moim zdaniem nic mu takiego manewru nie zabrania.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

a z tego co ja się orientuję to kocioł jest 10 x 6 cm, czyli 5 x 3 jednostki piechoty (łącznie powierzchnia 15 modeli, i nie może wejść do kawalerii bo nie pasuje wymiarem podstawki (6 cm nie jest wielokrotnością podstawki kawaleryjskiej), więc wg RB musiałby być ustawiony z boku, a nie może być ustawiony z boku gdyż musi być ustawiony jak najbliżej środka -> wniosek: nie może być dołączony do kawy

kocioł zastępuję 3 modele w rzędzie, więc do hordy trzeba jeszcze 7 modeli
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Dziwna sprawa, bo zasady szczegółowe z AB (stawanie po środku oddziału) są nadrzędne nad RB (footprint collides), więc teoretycznie kocioł powinien wchodzić do oddziału CoK.

Jednak dla każdej z grubsza normalniej osoby jest oczywiste jaką byłoby to bzdurą. Do szybkiego uściślenia przez LS.

Odnosze wrażenie, że GW zbyt skupiło się na figurkach zamiast zasadach tym razem.

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

ja tu nie widzę żadnego problemu... kocioł nie ma w opisie ani słowa, czy może być w Cokach, czy też nie... Zatem:

1) najpierw czytamy AB -> musi być w środku
2) potem czytamy RB -> modele które nie pasują podstawką do danego oddziału mogą być dołączone tylko do boku oddziału
3) na podstawie 1 i 2 (kolejność nadrzędności AB nad RB jak najbardziej zachowana) model nie może być w cokach

po ch*j ciągle te listy sędziowskie etc.... wszystko GW daje czytelnie na tacy (zazwyczaj, ale w tym przypadku akurat tak) tylko CZYTAĆ i przestać kombinować.... !

Zapis zasady z AB nie kasuje kasuje zasad z RB... a jedynie w przypadku dwóch równorzędnych zapisów bierze się te z AB... tutaj jest zupełnie inna sytuacja - AB mówi tylko o tym, że ma być w środku oddziału w którym ogóle może być... i teraz patrz -> RB
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Awatar użytkownika
Tullaris
Masakrator
Posty: 2177
Lokalizacja: Solec nad Wisłą

Post autor: Tullaris »

Eltharion pisze:Ja to długo rozkminiałem i ogólnie żeby to miało jakiś (jakikolwiek) sens to manbane i chillblade (może być obsydian ale skoro za te same pk mamy coś ekstra to czemu nie ) i mój faworyt pota do siły i -1 do hita (i oczywiście manbane)
Eee, a co da manebane chillbladowi :? :?:
Manebane daje +1 do wonda, ale chillblade rani automatycznie, czyli nie ma sensu dawać ani tej trucizny z KB. Do chillblada najlepiej nie dokupić nic z trucizn, bo albo nie ma sensu tracić pkt.
Mój typ to dwie bronie ręczne (jak bierzemy broń magiczną to nie możemy brać broni w drugą łapkę) manbane i eliksir siły + amulet opalu (word na 4 przed pierwszą raną). Pakujemy go w oddział który ma sztandar AP i staramy się aby ten oddział był w odległości 6 od kotła. I teraz tak jak chcemy ubić jakiegoś wrogiego Lorda/Herosa to mamy 4A z S7 z AP + przerzuty hitów (mamy ASF i wyższą inicjatywę) i wondów (kocioł) do którego mamy modyfikator +1, więc wszystko powinno wejść, no chyba, że ktoś ma mocnego warda.
Ale to i tak tyle kombinowania, że w obecnych warunkach to raczej aska nie wystawie :? , a szkoda :( .
Tullaris Dredbringer was dying. He knew this, and he cared not.... At last, he knew the truth that Khain had tried to share with him all theas years, and it was glorius.
"Kings of Ulthuan!" the Pheniks King spat the words sa a curse. "You are usurpres and thieves. You owne me a debt. In my name, and thad of my fadher, I call upon you to repey it now."

MarcinC
Pseudoklimaciarz
Posty: 23

Post autor: MarcinC »

Tullaris pisze:Mój typ to dwie bronie ręczne (jak bierzemy broń magiczną to nie możemy brać broni w drugą łapkę) manbane i eliksir siły + amulet opalu (word na 4 przed pierwszą raną). Pakujemy go w oddział który ma sztandar AP i staramy się aby ten oddział był w odległości 6 od kotła. I teraz tak jak chcemy ubić jakiegoś wrogiego Lorda/Herosa to mamy 4A z S7 z AP + przerzuty hitów (mamy ASF i wyższą inicjatywę) i wondów (kocioł) do którego mamy modyfikator +1, więc wszystko powinno wejść, no chyba, że ktoś ma mocnego warda.
Ale to i tak tyle kombinowania, że w obecnych warunkach to raczej aska nie wystawie :? , a szkoda :( .
Cóż wydaje mi się ze lepsze jest 5 Asków z KB w shade (nie ma limitu jeden asek na unit)
duża suczka lv 4 z cloakiem z beast na pegazie podlatuje
Shade wpadają aski wyskakują suczka rzuca im +3A +3s
Świat wiruje od 35A z ws9 asf i10 s7 + przerzut jedynek i KB , a jak wejdzie jeszcze zerówka to maja s8

bye

Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

el Victor pisze:ja tu nie widzę żadnego problemu... kocioł nie ma w opisie ani słowa, czy może być w Cokach, czy też nie... Zatem:

1) najpierw czytamy AB -> musi być w środku
2) potem czytamy RB -> modele które nie pasują podstawką do danego oddziału mogą być dołączone tylko do boku oddziału
3) na podstawie 1 i 2 (kolejność nadrzędności AB nad RB jak najbardziej zachowana) model nie może być w cokach

po ch*j ciągle te listy sędziowskie etc.... wszystko GW daje czytelnie na tacy (zazwyczaj, ale w tym przypadku akurat tak) tylko CZYTAĆ i przestać kombinować.... !

Zapis zasady z AB nie kasuje kasuje zasad z RB... a jedynie w przypadku dwóch równorzędnych zapisów bierze się te z AB... tutaj jest zupełnie inna sytuacja - AB mówi tylko o tym, że ma być w środku oddziału w którym ogóle może być... i teraz patrz -> RB
Ale żeś to wykminił, może załapiesz się jeszcze na Nobla w tym roku - wszystkich nie rozdali =D>
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Awatar użytkownika
puzonik
Wałkarz
Posty: 84

Post autor: puzonik »

Ja tylko dodam ze w 40k zapisek 'models in units within x" '
Oznacza wszystkie modele w danym oddziale jeżeli jest w x cali i dość gęsto się pojawia w dexach

ODPOWIEDZ