Najlepiej zaprojektowana armia

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Najlepiej zaprojektowana armia

Post autor: trikk »

Nie mam pojecia, czy to zmiana mentalnosci, czy jakies olsnienie gw, ale zauważyłem, że czesc nowych armii jest jakoś tak lepiej wykombinowana pod wzgledem uzytecznosci poszczegolnych jednostek.

Moi faworyci do najlepiej złożonych armii:

Wood Elfy: Armia oferujaca bardzo duże możliwości, z ładnymi figurkami i bez całkowicie zbędnych jednostek (nawet treekiny w połączeniu z popychaczką, albo +1 A już coś działają)

Tomb Kingi: Kolejna armia bez zbednych jednostek (z wyjątkiem pana Icon bearera, ale cóż... nie można mieć wszystkiego ;]). Wszystkie core. speciale i rare sa dosc znosne. Nawet uszatki czasem można spotkać ;]

Nowe Orki i Gobbosy: Trolle w nowej edycji staly sie uzyteczne, podobnie jak squigi. Z kosztem dziczych big`unsów troche przesadzili, ale chociaż normalne świniaki się zdarzają. Armia do gry zarówno na magii jak i na combata. Zaczely sie oplacac duze kloce piechoty. Jedynie common gobbosom brakuje jakiegos fajnego upgrade`u. (Przy nettersach i fanolach w porówaniu z night gobbosami ostro kuleją)

Moi faworyci do najgorzej złożonych armii:

Chaos: multum jednostek, a tak naprawdę da się grać niewielką ilością. Chaos Warriorzy sa maksymalnie źle złożeni, to samo shaggoth, trolle, ogry. Do puli dziwactw dolączają też prawie wszystkie demony. Centigory przez bycie specialem zamiast beastem też są rzadziej spotykane. Granie na 2000 opiera sie w 90% na smoku w przypadku mortalowców.

Dark Elfy i High elfy:
Cala elitarna piechota do wymiany. W high elfach zostaja tylko 10 swordmasterów z BoS.

Bretonia:
Brak wymogów rycerstwo/peasanci sprowadza sie do tego, ze z 4 coreów wykorzystuje sie 2. Speciali 1. Z rare`ami już lepiej ale też nie jest za fajnie.

Co wy myślicie? Nie chce kolejnego tematu o przegiętości armii, ale o obiektywną uniwersalność, praktycznosc i jakąś taka spójność.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Brawa za pomysł i za pierwszego posta! :)

Dopisałbym jeszcze Chaos Dwarfy, których inaczej niż na szejkerach, blundach i hobgobach najzwyczajniej nie ma po co wystawiać.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Lunn
Masakrator
Posty: 2066
Lokalizacja: W-w

Post autor: Lunn »

Co do Brety to się zgodzę... gdyby to chłopi (a nie realmi) byli "must have" (choć to i tak żadne ograniczenie, prawdę mówiąc), albo zasada, że na jedną lance musi przypadać jeden oddział chłopów - wtedy byłoby klimatycznie i być może nawet nieprzegięcie(o ile to w tej armi w ogóle możliwe ;)).

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

najlepiej zlozone armie:

1) tk - multum jednostek uzytecznych (wszystkie oprocz wspomnianego bayera) i brak jakiegos utartego schematu ktorym wszyscy graja

2) Gobliny + orki - na nowe zasady tez brak schematu a grac mozna na wiele sposobow.

3) VC - tez w zasadzie oferuja pelen wachlarz jednostek uzywanych... moze troche mniej lorda na smoku ale nie mozna miec wszystkiego :wink:

najgorzej:

1) karasie - krasie bez kowadla to nie krasie... zazwyczaj trzeba sie wystawiac tak samo/bardzo podobnie jak inni zeby uzyskac jakies wyniki

2) chaos - jak wspomnial trikk za duzo jednostek jest zle wyceniona punktowo... nurgli prawie wogole nie widac a slaanesha i korne'a jest za duzo na stolach... (stosunkowo jesli chodzi o herosow.. jesli chodzi oddzialy to jst khorne - undiv - czincz - slaanesh - nurge w takiej wlasnie czestotliwosci)

3) bret army - morze lanc lub cyrk.. dwie mozliwe opcje gry armia.. nie jest slaba ale dosc monotonna jesli chodzi o oddzialy...

4) mimo szystk we - zbyt sie musza opierac na spirytach... bez nich tej armii nie ma (chodzi o treemanow i driady)...

Dawid
Chuck Norris
Posty: 603
Lokalizacja: Pomiechówek [*]

Post autor: Dawid »

Zgadzam sie z shinem, we bez dryad i treemana to nie we, zbyt bardzo sie polega na tych jednostkach(choc waye staja sie nawet popularni). Jeszcze w lizakach jest kilka rzeczy, ze tak powiem nie do grania, a mianowicie saurusi, ostatnio swarmy i skink chief. Najlepiej zaprojektowali khemri ani przegiete ani slabe w sam raz.

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

A'propos lizaków - widział ktoś kiedyś na turniejach wariant inny niż 40-80 skinków i klocek z żabcią?

Khemri są jednak troszeczkę za słabe, z niektórymi armiami mają przewalone na starcie. Na pewno są armią BARDZO wymagającą i niewybaczającą błędów. Ale ja nie narzekam, świetnie się nimi gra :)
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Shino pisze:
4) mimo szystk we - zbyt sie musza opierac na spirytach... bez nich tej armii nie ma (chodzi o treemanow i driady)...
Popatrz na to z tej strony
Maciek Moryc gra na prawie full dryadach. Bless gra na 2 oddziałach. Czyli jednak jakis wachlarz jest. To co twierdzisz, to tak jakby stwierdzic, ze chaos jest be, bo musi miec caddiego :D

Co do dwarfli:
Fakt, kowadło trochę przegieli. Zwalili rangersów i (nie wiem czemu) flame cannon. Ale dobór core i speciali pozostaje rózny dla gracza (hammererzy, ironi, klopy, dziala, bolce ;])

Awatar użytkownika
Kielon
Masakrator
Posty: 2487
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielon »

Tomash pisze:A'propos lizaków - widział ktoś kiedyś na turniejach wariant inny niż 40-80 skinków i klocek z żabcią?
Dzik miał na Euro tylko 30 skinków. :P ;)
Do tego klocek saurusów na piechotę, Bsb na piechotę z huanchim, Stegadona i wieeele innych jednostek.
4) mimo szystk we - zbyt sie musza opierac na spirytach... bez nich tej armii nie ma (chodzi o treemanow i driady)...
W Ożarowie jakoś radziłem sobie bez spirytów. ;)
Ale wtedy było dużo piwa. :P

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Tomash pisze:A'propos lizaków - widział ktoś kiedyś na turniejach wariant inny niż 40-80 skinków i klocek z żabcią?
Moj kumpel grajac na 2 klockach saurusowych pojechal VC na 2 klockach black knightow ;]

P.S. Kielon, typy chociaz swoje bys dorzucil ty offtopiarzu :D

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Kielon pisze:
4) mimo szystk we - zbyt sie musza opierac na spirytach... bez nich tej armii nie ma (chodzi o treemanow i driady)...
W Ożarowie jakoś radziłem sobie bez spirytów. ;)
Ale wtedy było dużo piwa. :P
no mozna.. zrobic cala armie na lucznikach... w sumie chaos na demonach tez mozna... wiec nie jest zla armia... breta tez ma sporo slabej piechoty i srednio silnej piechoty... do tego mase kawalerii.. pelny wachlarz jednostek... prosze badzcie powazni.. armii singlowej bez driad nie wiedzialem.. wszedzie msza byc 2+ oddzialy... + przynajmniej jeden treeman

trikk - dziop gra bez caddiego... i idzie mu bardzo dobrze :)

Awatar użytkownika
Kielon
Masakrator
Posty: 2487
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kielon »

Niech wam będzie, na najbliższego lokala jadę bez żadnego forest spiryta w armii i nie bedzie to słaba armia. :twisted:

Tomash
Spaministrator
Posty: 7885
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Kielon bez driad... muszę to zobaczyć, choćby i na zdjęciach :D
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Pasiaczun
Mudżahedin
Posty: 246
Lokalizacja: prosto z parkietu.

Post autor: Pasiaczun »

Dawid pisze:Zgadzam sie z shinem, we bez dryad i treemana to nie we..(...)
Cóż masz racje, ale czego to właściwie dowodzi? :)
w każdej armi znajduja sie jednostki ktore ze wzgledu na swoja unwierslanosc so mut-have a jak nie-have to nie wiesz co-good :wink:

Zauwaz ze u We mozesz stworzyc naprawde duzo różnych warintów rozpisek(grywanlych oczywisce),u innych armi jest to niemożliwe..
i oto tu własnie chodzi,a nie o to ze niespotyka sie We bez treemana i driad...

pozdr :lol:

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9576
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Jeśli chodzi o WE, to akurat uważam, że lepsze jednostki to elfy, a nie drzewka. Przynajmniej mnie najbardziej bolą :/ Wardancerzy to dla mnie najlepsza jednostka w WE. Łucznicy też miażdżą, są najlepsi w grze. A driady jakoś mnie nie bolą. Drzewa też niespecjalnie.

Jeśli chodzi zaś o nowe O&G, to są napewno dużo lepsze od starych, jeśli chodzi o różnorodność grywalnych rozpisek. Coprawda nadal są w tej armii bezużyteczne jednostki <common gobliny, boar boyzi> ale jednak pole do popisu jest ogromne. Grałem już bardzo różnymi rozpiskami, a mam wrażenie, że jeszcze zdecydowana większość przede mną :)

Inne zbalansowane armie, to właśnie wymienione WE, TK, VC.

A do bani jest schematyczny Chaos (rozpy każdego gracza niemal identyczne), schematyczne HE (tylko opcja na magii jest naprawdę mocna) no i w sumie Dwarfy też sa na jedno kopyto, bo rozpiskę inną niż defens na kowadle widuje się raz na wiele gier.

Wiele armii jest też po środku. Nie są złe, ale też utarły się pewne schematy, bo część jednostek jest za słaba (saurusi, chłopi etc.)

Awatar użytkownika
Skav
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 160

Post autor: Skav »

chaos ogranicza się do furi, screamerów i knightów :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Kielon pisze:Niech wam będzie, na najbliższego lokala jadę bez żadnego forest spiryta w armii i nie bedzie to słaba armia. :twisted:
ale ustalmy wczesniej.. jedziesz we tak? wildzi to tez forest spiryty tak? i bedzie to turniej na 2k + tak? :wink:

Cóż masz racje, ale czego to właściwie dowodzi? Smile
w każdej armi znajduja sie jednostki ktore ze wzgledu na swoja unwierslanosc so mut-have a jak nie-have to nie wiesz co-good Wink
800+ kosztow puntowych armii? (z lekkimi wyjatakami?)

Awatar użytkownika
Pasiaczun
Mudżahedin
Posty: 246
Lokalizacja: prosto z parkietu.

Post autor: Pasiaczun »

to 2 oddziały driad i dzrzewko to 800 pkt :shock:

łał....

Imo We są dobrze zaprojektowna armia i pod wzgledm uniwerslanosci są w 1szej 3ójce

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

A ja postawię na DE.
Teraz zostało im stosunkowo niewiele nieużytecznych jednostek, armię można złożyć na miliony sposobów i wszystko jest mniej więcej grywalne.
BG jest słabe tylko przez to, że zajmuje slot rare. Ale na dwóch RBT też można pograć.
Witchki głównie przez to, że mało kto wystawia godnych ich przeciwników - właściwie tylko na orki i beastmenów się nadają.
Całkiem fajnie napisany armybook, mimo, że bardzo stary.

Podobają mi się jeszcze nowe WE (glade riders i skauci to jednak nieporozumienie), wampiry (bardzo dobry kodeks, stwarzający mnóstwo opcji, większość jednostek grywalna, ale punktowo troszkę niedoszacowana). Khemri mi się nie podoba, ze względu na zbyt małą losowość tej armii.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Dawid
Chuck Norris
Posty: 603
Lokalizacja: Pomiechówek [*]

Post autor: Dawid »

Sorry z tym, ze we bez drzew to nie we troche przesadzilem, na samych elfach tez sie da grac. Kolata mnie bardziej bola drzewa, bo gram lizakami i ciężej mi jest je odstrzelic niz elfy.
Pozdro!!

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Pasiaczun pisze:to 2 oddziały driad i dzrzewko to 800 pkt :shock:

łał....

Imo We są dobrze zaprojektowna armia i pod wzgledm uniwerslanosci są w 1szej 3ójce
a czy ja powiedzialem, ze 2x driady i drzewko to 800 pkt?

2x drzewko +3 x driady to 800 pkt... a nawet troche wiecej.. a tak to zazwyczaj wyglada... ew. 2x dry + 2 drzewa...

ODPOWIEDZ