Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9572
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: Kołata »

:shock: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

FAZIK jak doszedłeś do krańca internetu? i to wygląda nawet nie na obszar japoński :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Śmiało podążam tam, gdzie nie dotarł jeszcze żaden człowiek. Muszę podtrzymywać status nolife'a ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Handelson
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Strefa Zero, Poznań

Post autor: Handelson »

Czy jeśli odział obleje frenzy a dysponuje lotem może zadeklarować szarże na piechotę?
EDIT: Jak to teraz wygląda, czy bohaterowie mogą przekroczyć 2xm jeśli jest to jedyny sposób żeby się dostać do pierwszego szeregu?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

lot to również możliwa szarża na 22 cale :) oblewasz frenzy to szarzujesz do najbliższego zgodnie z RB

zgodnie z RB nie ma organiczenia 2xM na make my way, kiedyś LS coś chyba próbowała z tym głosować, ale w aktualnych uscisleniach nic nie ma o tym
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Handelson
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Strefa Zero, Poznań

Post autor: Handelson »

Nie do końca się sprecyzowałem,
Chodzi mi o wybranie ruchu pieszego aby spalić szarże na np. swoim odziale lub impasie i nie wchodzeniu w nieporządany combat, czy jest to możlwe?
Co do drugiego pytania miałem na myśli np. przekroczenie 2xm basią która ląduje w kresce piechoty z innego odziału.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

w szarży musisz mieć możliwość legalnego dostawienia się
jeśli jakimkolwiek ruchem nie jesteś w stanie dostawić się do walki, ani przeciwnik domknąć drzwi do ciebie to ten oddział nie może być celem twojej szarży po spaleniu testu Frenzy RB -> nearest viable unit

uscielsnia co do dolacznia oddziałów
Dołączanie bohaterów do oddziałów
Aby dołączyd do oddziału heros musi dojśd do dowolnego punktu oddziału. Heros powinien zająd w oddziale miejsce w odległości do 2*M. Jeżeli takowego miejsca nie ma, heros stawiany jest w najbliższym (od strony wejściowej) legalnym miejscu.
RB mówi, że nie ma ograniczenia, ale grajać na uscislenia stosujemy limit
make my way nie ma limitu
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Handelson pisze:Nie do końca się sprecyzowałem,
Chodzi mi o wybranie ruchu pieszego aby spalić szarże na np. swoim odziale lub impasie i nie wchodzeniu w nieporządany combat, czy jest to możlwe?
Jest to możliwe. RB70. Wyraźnie opisano ze możesz wybrać czy latasz czy szarżujesz z buta.

Frenzy:
Tyle że jeśli zadeklarujesz szarżę to musi być ona możliwa do wykonania. Nie może być takiej sytuacji że nie zdajesz Frenzy, więc musisz szarżować, tylko latając możesz dostawić się do wroga, ale mówisz że chcesz szarżować z buta i nie możesz się dostawić (bo np coś jest na drodze) więc palisz szarżę. Frenzy zmusza Cię do deklaracji szarży jeśli jest ona możliwa.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Idąc krok dalej jeśli lot spowoduje większą ilość modeli walczących to muszę go wybrać. Nawet jeśli oznacza to zdawanie DT przeze mnie. Błędne koło.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

kontunuując wątek :D powyższy i z rynsztoku
niltag pisze:Juz nei kobinujcie za bardzo, tu jest wyraznie napisane ze mozna wybrac czy sie laci czy nie.
na szczęście ta gra jest tak skonstruowana, że jedno zdanie nie zawsze na coś pozwala
zasady są komplementarne i powinny być postrzegane jako całość i trzeba zerkać do różnych działów

zasady szarż są jasno opisane, odpowiednia ćwiartka, możliwy zasięg, możliwe dostawienie - możesz deklarować
wybór ruchu po ziemi powodować może, że nie masz prawa zadeklarować szarży, więc nie możesz jej spalić, mimo, że zasada każe ci to zrobić i masz taką możliwość lotem

imo nie ma podstaw do takiego naginania zasad :)
deklarujesz szarżę tak by była możliwa to jest w RB, jakim ruchem w przypadku fly twoja sprawa o ile spełniony jest warunek możliwości dostawienia
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

Czyli jeśli zadeklaruję szarże na przykład feniksem i przeciwnik zda terror i będzie reakcja hold to mogę do niego szarżować używając ruchu po ziemi, a z tym 2 calowego ruchu do mierzenia zasięgu aby zwiększyć szansę spalenia?(oczywiście jeśli cel jest w legalnej szarży)

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Jak cel jest do 14" od Feniksa, a pomiędzy nim i oddziałem nie ma przeszkody, to zawsze możesz szarżować po ziemi, bo obie płaszczyzny poruszania się są w tej chwili legalne i na to ci pozwala normalnie Rule Book. Ta dyskusja dotyczy sytuacji z Frenzy, gdzie musisz szarżować i mieć legalną szarżę w czasie deklaracji, a decydując się na ruch po ziemi, szarża jest niemożliwa ze względu na Obstacle :wink:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Ja bym się jeszcze na miejscu przeciwnika zapytał w jaki sposób szarżujesz. Bo wybrać musisz w momencie szarży. To może zmienić reakcję przeciwnika na szarżę ;).
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A to nie dopiero przed rzutem kostkami deklaruje się sposób szarży (ziemia/powietrze), bo nie znam wordingu tej zasady? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Jak deklarujesz szarżę to przeciwnik musi wiedzieć w jaki sposób chcesz ją wykonać i jakie ma szanse na ucieczkę. Dodatkowo może być tak że robisz combo szarżę i najpierw sprawdzisz sobie czy inny oddział dojdzie (a nie doszedł) a potem stwierdzisz że Lataczami też biegniesz po ziemi żeby spalić.
Life's a game with save and load features disabled.

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Ward z ironcurse icon kumuluje się z prezerwatywą?

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Bartoslavski pisze:Ward z ironcurse icon kumuluje się z prezerwatywą?
Nie.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Bartoslavski pisze:To ja chyba idę jeszcze raz czytać całego RB...
jednak przeczytaj jeszcze raz ten Rulebook :)

opis zasady Ward Save, wybierasz lepszy dostępny, jaką logiką doszedłeś do tego, że Talisman of Preservation (4+ ward) kumuluje się z Ironcurse Icon (6+ ward od maszyn)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Tak jak ward z marka tzeencha sie kumuluje. Sorry, że uraziłem głupim pytaniem.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2013, o 12:32 przez Hoax, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Ale Tzeench ma taką po prostu zasadę specjalną :) zwiększa Ward
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany