Pytania ogólne v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: Pytania ogólne v 2.0
Czy po szybkiej reorganizacji można szarżować? Podręcznik wprost zabrania jedynie marszu, do tego szybka reorganizacja i szarża są same z siebie obciążone testem Zdolności Przywódczych i rzutem na zasięg szarży, więc próbujący wykonać taki manewr jest i tak dwa razy "ukarany", zatem wygląda na to, że można. Z drugiej strony - w podręczniku jest napisane, iż jednostka "nie jest aż tak szybka", żeby maszerować - czy to się przenosi też na szarże? Zawsze uważałem, że jeśli podręcznik nie mówi wprost, że czegoś nie wolno, to znaczy, że wolno - jaka zasada jest przyjęta na turniejach i ogólnie, w "szerokim świecie"?
Taka sytuacja:
- bestie nurgla
- lord bretonski
- pegaz
- skull cannon
Uklad:
3 bestie zostaly zaszarzowane przez 2 oddzialy: pegazy (zostal 1 po wczesniejszej fazie combatu) oraz samotnego lorda.
W nastepnej turze na bok pegaza wpada skullcannon i z impaktow go zabija.
1. Czy skullcannon wypada z takiej walki i na poczet CR liczymy tylko rany jakie wbil?
2. Czy skullcannon moze overrunowac (zakladajac ze caly multi kombat zakonczyl sie zwyciestwem demonow)?
3. Jesli tak, to kiedy robi overrun:
a.) od razu
b.) po zakonczeniu calego multi kombatu
Watpliwosc, ktora sie pojawila jest taka, ze w przypadku rozgrywania dwoch walk, jesli w wyniku pierwszej wykonamy overrun do drugiej, to mamy gratis dodatkowa faze walki i nasz zwycieski oddzial walczy tez w drugim kombacie. Czy to sie aplikuje do opisanego przypadku?
------------------------------------------------------------------------
Druga sprawa:
Mamy oddzial z 2 bohaterami w srodku. Czy jesli wszystkie modele za wyjatkiem owych bohaterow zostana zabite
a.) w wyniku strzelania
b.) w walce wrecz
to czy bohaterowi caly czas sa jednym oddzialem?
Czy mozna ich rozdzielic (tak, by kazdy byl samodzielnym unitem i np. uciekajac z walki po porazce nie musiec sie zbierac ich potem na 1,1)?
- bestie nurgla
- lord bretonski
- pegaz
- skull cannon
Uklad:
3 bestie zostaly zaszarzowane przez 2 oddzialy: pegazy (zostal 1 po wczesniejszej fazie combatu) oraz samotnego lorda.
W nastepnej turze na bok pegaza wpada skullcannon i z impaktow go zabija.
1. Czy skullcannon wypada z takiej walki i na poczet CR liczymy tylko rany jakie wbil?
2. Czy skullcannon moze overrunowac (zakladajac ze caly multi kombat zakonczyl sie zwyciestwem demonow)?
3. Jesli tak, to kiedy robi overrun:
a.) od razu
b.) po zakonczeniu calego multi kombatu
Watpliwosc, ktora sie pojawila jest taka, ze w przypadku rozgrywania dwoch walk, jesli w wyniku pierwszej wykonamy overrun do drugiej, to mamy gratis dodatkowa faze walki i nasz zwycieski oddzial walczy tez w drugim kombacie. Czy to sie aplikuje do opisanego przypadku?
------------------------------------------------------------------------
Druga sprawa:
Mamy oddzial z 2 bohaterami w srodku. Czy jesli wszystkie modele za wyjatkiem owych bohaterow zostana zabite
a.) w wyniku strzelania
b.) w walce wrecz
to czy bohaterowi caly czas sa jednym oddzialem?
Czy mozna ich rozdzielic (tak, by kazdy byl samodzielnym unitem i np. uciekajac z walki po porazce nie musiec sie zbierac ich potem na 1,1)?
Nie zauważyłem.Myzu pisze:Dzieki
A moge jeszscze prosic o opinie w temacie bohaterow w oddziale?
FAQ GW. Bohaterowie w oddziale po zabiciu oddziału tworzą nowy oddział. Oznacza to, że:Druga sprawa:
Mamy oddzial z 2 bohaterami w srodku. Czy jesli wszystkie modele za wyjatkiem owych bohaterow zostana zabite
a.) w wyniku strzelania
b.) w walce wrecz
to czy bohaterowi caly czas sa jednym oddzialem?
Czy mozna ich rozdzielic (tak, by kazdy byl samodzielnym unitem i np. uciekajac z walki po porazce nie musiec sie zbierac ich potem na 1,1)?
po 1. testujesz panikę w 6" od zniszczonego oddziału "zwyklaków".
po 2. nie można ich rozdzielić - wszystkich bohaterów łączysz w jeden unit i heja.
po 3. Jeżeli ci bohaterowie będą uciekać od break'a / paniki - to zbierasz ich na normalnej wielkości LD, nie na 1.1. W końcu są nowym oddziałem.
pozdrawiam
Furion
wytrzymałość załogi bierze się tylko w Close Combat, patrz opis maszyn bojowychRild pisze:Jak już tak dobrze mi idzie: co się dzieje, kiedy Fanatyk Nocnych Goblinów wpadnie na machinę wojenną? Tzn. do rzutów na zranienie bierze się wytrzymałość machiny czy obsługi?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Jeżeli jakikolwiek character DE (poza assassinami i hagami) dołączy się do witch elves, to na koniec każdej tury trzeba za niego rzucić kostką. Na 4-6 nic się nie dzieje, na 1-3 dostaje d6 hitów z S3.
Czy jeżeli witchki będą miały flaming, to character będzie mógł korzystać z warda na 2+ np. od dragonhelma?
Czy jeżeli witchki będą miały flaming, to character będzie mógł korzystać z warda na 2+ np. od dragonhelma?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Na ile rani zerówka z metalu white lionów?
Czy jaak vauls unmaking zniszczy warda/sejwa, to liczy się to do ranienia/wardowania?
Czy jaak vauls unmaking zniszczy warda/sejwa, to liczy się to do ranienia/wardowania?
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Rani na 5+, bo Cloak daje +2 do Save'a, ale TYLKO na Niemagiczne Strzelanie, a nie ogólnie na Pociski, pomijając już fakt, że każdy Czar jest MagicznyWojtuś pisze:Na ile rani zerówka z metalu white lionów?
Tak jak PająkWojtuś pisze:Czy jaak vauls unmaking zniszczy warda/sejwa, to liczy się to do ranienia/wardowania?
Słowo w słowo wording musisz podać, bez tego nie ujedziemy.Jankiel pisze:Jeżeli jakikolwiek character DE (poza assassinami i hagami) dołączy się do witch elves, to na koniec każdej tury trzeba za niego rzucić kostką. Na 4-6 nic się nie dzieje, na 1-3 dostaje d6 hitów z S3.
Czy jeżeli witchki będą miały flaming, to character będzie mógł korzystać z warda na 2+ np. od dragonhelma?
IMO nie powinien mieć. W opisie dragonhelm masz, że masz 2+warda od "ataków" więc hełm broni od strzelania czarów lub ataków wroga w CC.Jeżeli jakikolwiek character DE (poza assassinami i hagami) dołączy się do witch elves, to na koniec każdej tury trzeba za niego rzucić kostką. Na 4-6 nic się nie dzieje, na 1-3 dostaje d6 hitów z S3.
Czy jeżeli witchki będą miały flaming, to character będzie mógł korzystać z warda na 2+ np. od dragonhelma?
Hity dostajesz pod koniec tury - nie jest to atak.
Opis zdolności witchów:
Madness of Khaine: At the end of each of your turns, roll a d6 for each of your characters that is in a unit of witch elves(do not roll for Khainite Assasins, Shadowblade, Death Hags or Hellebron -they`ve learnt how to survive in such company). On a score of 4+ nothing happens.. On a score of 3 or less, that character immediately suffers D6 S3 hits as the Witch Elves loose all control and turn on their ally.
Ostatnio zmieniony 25 lis 2013, o 11:24 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.
każdy hit jest w gruncie rzeczy atakiem
bardziej temat chyba dotyczy tego czy Wiedzmy wykonując te hity korzystają z flamming attacks, bo nie jest to pewnie jakoś sensownie napisane
tak samo animozje
oddział może mieć flammingi i Black Ork tłumi bunt, modeli jest mało i 1 hit idzie na herosa z DragonHelmem czy gemem, czy te hity są ogniste czy nie
bardziej temat chyba dotyczy tego czy Wiedzmy wykonując te hity korzystają z flamming attacks, bo nie jest to pewnie jakoś sensownie napisane
tak samo animozje
oddział może mieć flammingi i Black Ork tłumi bunt, modeli jest mało i 1 hit idzie na herosa z DragonHelmem czy gemem, czy te hity są ogniste czy nie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A