Warszawa 22.12.2013,Zamach na Mikołaja,(Niedziela) 2x800

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Warszawa 22.12.2013,Zamach na Mikołaja,(Niedziela) 2x800

Post autor: #helion# »

Obrazek

oraz moja skromna osoba

mają zaszczyt zaprosić graczy nie wybierających się na krakowski turniej klasy master, w dniu 22.12.2013 (Niedziela) na turniej WFB w Paradox Cafe

Zamach na Mikołaja

Czas i miejsce:
22.12.2013 (Niedziela)
Paradox Cafe - ul. ANIELEWICZA 2
Wpisowe: 15zł od armii
Limit miejsc: 20 par (do ustalenia jeszcze czy będzie możliwość wstawienia dodatkowych stołów)
Format:
2x800
Pełne zgłoszenia wraz z rozpiskami wysłane do północy 19.12 będą premiowane 3 dużymi punktami do klasyfikacji generalnej

Ogólne zasady turnieju.
  • W czasie turnieju obowiązują zasady 8ed WFB zapisane w:
  • rulebooku 8ed i army bookach
  • aktualnych erratach i faq'ach publikowanych na stronach Games Workshop
  • aktualnych uściśleniach sędziowskich http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=35294
  • gramy 4 bitwy (6 tur lub 2:10h): 1. Battleline, 2. Blood&Glory, 3. Battleline, 4. Stajnia Rudolfa
  • gramy na stołach 48"x48"
Specyficzne zasady kompozycji armii:
kategoria Lords jest zabroniona
Jeden Heros danego typu (nie dotyczy BSB)
230pkt w kategorii hero
brak special charakterów
max 2 jednostki eteryczne (wliczając bohaterów
max 12 kości w fazie magii
max 4 maszyny w sojuszu
max 2 takie same jednostki special
max jedna jednostka rare danego typu (np. jeden orzeł, jeden rep. Bolt thrower)
Champion jednostki, o ile ma najwyższą LD w armii, może być Generałem
- Każda armia może wygenerować dwie dodatkowe kość na fazę (wliczając w to: magiczne przedmioty, channeling), 5 kości na czar, można maksymalnie użyć 12 kostek magii w turze magii (kostki zużyte do dorabiania kości liczą się do tego limitu)
- BsB, może korzystać z ekwipunku jak każdy normalny heros (ukłon w stronę starszych booków), dokładnie tak jak na zasadach euro.


- Bodyguard Mikołaja: jeżeli w którymkolwiek momencie gry gracz straci maga lub Generała (liczeni są jako straty normalnie), należy wykonać rzut K6, 1 nic się nie dzieje, 2-6 dany model zostaje zastąpiony przez Rudolfa Renifera; Rudolf nie jest zbyt rozgarnięty z tego tytułu posiada:
Mv-4 WS/BS-1 S/T/I-1 A-1 LD-10 WSv 4+ W-4
Rudolf nie może opuścić jednostki
magiczne ataki
Stomp
Wszystkie oddziały w styku z Rudolfem posiadają modyfikatory -1 do WS/BS/S/T/I (włączając jego własny oddział), na potrzeby B&G liczy się jako jeden break point; liczy się do ilości oddziału (trzyma połowę punktów)


OGRANICZENIA:
- Woch: bohater może mieć max WSv4+
- Doch: max 4 Beasts of Nurgle; beasts of nurgle, BSB Nurgla max 0-1
- HE: BoWD tylko na BSB
- Lizaki: Jednostki Latające 0-3
- ChD: Chalise zakazane

Zmiany zasad: Bohaterowie w oddziałach podlegają zasadzie "Look Out Sir!" przeciwko następującym czarom: Dwellers Below, Final Transmutation, Fiery Convocation
Scenariusz numer 4:
Stajnia Rudolfa
Rozstawienie:
należy podzielić stół na pół po przekątnej; strefa rozstawienia zaczyna się dokładnie 9" od środka dzielącej linii, tak aby minimalny dystans pomiędzy jednostkami wynosił 18"
Watchtower - Stajnia
na środku znajduje się stajnia Renifera (budynek); może być okupowany przez jednostki liczące maksymalnie 15 modeli pieszych (wliczając bohaterów) lub też 3-modelową jednostkę Monstrous Infantry; stajnia ma 1 poziom (parter)
PASKUDZTWO - aby zająć lub zaszarżować stajnię (jednostkę okupującą) należy wykonać test LD z modyfikatorem -1, jeśli test będzie udany można wykonać szarżę, jeśli nie, jednostka nie może szarżować oraz maszerować w tej turze
ALE TU JEST NASRANE - jednostka okupująca, na potrzeby walki, posiada zasadę Stubborn z modyfikatorem -3 do LD; jeżeli w jednostce okupującej znajduje się Rudolf, musi być zawsze wystawiany do walki, poza tym jednostka otrzymuje zasady Unbreakable oraz Unstable (zamiast Stubborn), dokładnie jak jednostki Vampire Counts (sypią się po przegranym CC). Rudolf sieje większe zniszczenie we własnych szeregach niż przeciwnik.
zasady dotyczą jednostek nie zaś samotnych bohaterów (bohaterowie nie posiadają zasady stubborn jeżeli okupują samotnie Stajnię (normalne break testy). Atakujący podlega normalnym zasadom szturmowania budynku. do walki może być wystawionych maksymalnie 10 modeli wliczając ewentualnie bohaterów lub Rudolfa.
GRA NIE WARTA ŚWIECZKI - na koniec bitwy strona, która okupuje stajnię otrzymuje 12 DUŻYCH PUNKTÓW do wyniku bitwy. Stajnię aby otrzymać punkty za zajęcie, mogą okupować jednostki piechoty (przynajmniej 4 modele w jednostce wliczając bohaterów) oraz Monstrous Infantry.
NIECH SAM SE BRONI TEGO BURDELU- Jednostki okupujące stajnię na potrzeby break testów nie mogą korzystać z LD bohaterów (wliczając Championa-Generała) i Rudolfa
Przy podliczaniu punktów należy uwzględnić premie:
+50 pts za zabicie Generała
+50 pts za zabicie Sztandarowego armii
+25 pts za każdy zniszczony sztandar
+50 pts za zabicie Herosa przez Championa w pojedynku

Objectives:
na stołach będą znajdować się 2 Objectivy, każdy wart 1 DP; zdobywca największej liczby obiektów otrzyma dyplom oraz nagrodę

Obowiązuje zakaz spożywania własnego alkoholu, napojów, jedzenia oraz środków odurzających powszechnie zdelegalizowanych w trakcie turnieju. Osoby nie stosujące się do powyższych zaleceń będą wypraszane z Paradox Cafe.

Harmonogram czasowy
8:50 otwarcie PX Cafe!!!!!!!
09:00-09:30 - zapisy
09:40-11:50 - I bitwa
11:55-14:05 - II bitwa
14:10-16:20 - III bitwa
16:25-18:35 - IV bitwa
18:45 - Zakończenie turnieju, rozdanie nagród oraz dyplomów
Blood & Glory:
na potrzeby scenariusza każdy generał wart jest 1 break point, poziom złamania to 3 (tak jak w przypadku jednej armii na 1600pkt); własne stracone break pointy odejmuje się od własnych zdobytych, w przypadku nie złamania przeciwnika wypadkowy wynik to 10:10 +/- zdobyte sztandary/generałowie (maksymalnie 14:6), w przypadku złamania wypadkowy wynik to 20:0 - stracone break pointy (maksymalnie 15:5)
zasady sojuszu wg. podręcznika głównego, armia Chaos Dwarfs zaliczana do Order of Destruction (Źli)
ZA PRZEDŁUŻANIE BITWY PONAD 5 MIN. ORGANIZATORZY MOGĄ PRZYZNAĆ D6+1 PUNKTÓW KARNYCH. ILOŚĆ PUNKTÓW KARNYCH BĘDZIE WPROST PROPORCJONALNA DO CZASU O JAKI BITWA ZOSTAŁA PRZECIĄGNIĘTA. PO 15 MIN. JEŻELI GRACZE NIE ZASTOSUJĄ SIĘ DO UWAG ORGANIZATORÓW BITWA KOŃCZY SIĘ WYNIKIEM 1:1 NIEZALEŻNIE OD SYTUACJI ORAZ ZDOBYTYCH PUNKTÓW.

Progi punktowe:
*0*-119 – 10:10
120-239 – 11:9
240-359 – 12:8
360-479 – 13:7
480-599 – 14:6
600-719 – 15:5
720-839 – 16:4
840-959 – 17:3
960-1079 – 18:2
1080-1199 – 19:1
1200+ - 20:0

Ocena Malowania:
0 - wystarczy jeden prox w armii,
1 - armia nie w pełni pomalowana, ale ponad 50% modeli jest pomalowane,
3 - armia w pełni pomalowana, chociaż posiada pewne niedoróbki (np.brak trayów pod skirmish),
4 - armia w pełni pomalowana, WYSiWYG, traye pod regimentami, zarówno dla zwykłych jak i skirmish.
Simple Line of Sight
  1. All units and terrain pieces are divided into the following three categories:
  2. Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
    These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
  3. Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
    Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
  4. Interfering: All other terrain and units.
    Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
  • If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never cumulative).
  • If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
    or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
  • When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
    terrain or units, other than interfering woods.
Dodatkowe
+3 duże punkty do klasyfikacji generalnej za nadesłanie poprawnego zgłoszenia do dnia 19.12 do godziny 23:59 na adres helion.merlin@gmail.com

Zgłoszenie jest poprawne jeśli:
zawiera w tytule nazwę turnieju
zawiera w treści imię, nick, nazwisko, ligowe ID (http://ranking.wfb-pol.org/players.php), reprezentowane miasto,
zawiera w załączniku (format .txt, .html lub .doc) poprawną i czytelną rozpiskę,
jako, że istnieje limit miejsc na liście zgłoszonych będą znajdować się tylko osoby po nadesłaniu pełnego i poprawnego zgłoszenia; nie ma możliwości bukowania miejsc.
Punkty zarówno za malowanie jak i nadesłane zgłoszenie będą dodane po zakończeniu ostatniej rundy.

GORĄCA PROŚBA, ABY PRZYSPIESZYĆ SPRAWDZANIE ROZPISEK ORAZ AKTUALIZACJE LISTY ZGŁOSZONYCH, PROSIŁBYM O TYTUŁOWANIE PLIKU ROZPISKI IMIENIEM, NAZWISKIEM, SKRÓTEM ARMII ORAZ ID LIGOWYM. Z GÓRY DZIĘKUJĘ

Turniej zgłoszony zostanie do ligi ogólnopolskiej WFB.
Dla zwycięzcy oraz Objectiv Mastera przewidziane nagrody oraz dyplomy.

Za niesportowe zachowanie; celowe przedłużanie, notoryczne wykłócanie się, obrażanie innych uczestników, nadużywanie wulgaryzmów, awantury i skrajne pijaństwo Organizatorzy mają prawo przyznać dowolną ilość karniaków a w skrajnych przypadkach nawet wykluczyć uczestnika z dalszej części imprezy.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2013, o 20:45 przez #helion#, łącznie zmieniany 8 razy.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Lista zgłoszonych:
1.Michał Dębkowski/Adrian Duduś, LIZ/DE
2.Piotr Dębkowski/Adam Królik, BRE/HE
3.Maciej Rogalewicz/Filip Głowacki, WOC/VC
4.Jacek Kaczmarski/Ryszard Raczyński, DOC/OK
5.Tomasz Wiącek/Piotr Rutkowski, DF/HE
6.Jerzy Oleksiak/Mateusz Czaja, OG/OK
7.Darek Kochanowski/Tomasz Rosłoniak, EMP/LIZ
8.Błażeja "Sociu" Soćko/Krzyśka "Kyśka" Dąbkowskiego, EMP/TK
9.Bogumił "Bobson" Kułakowski/Adam "Voodoo" Staniszewski, WOC/VC
10.Duke, BRE/EMP
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, o 14:52 przez #helion#, łącznie zmieniany 3 razy.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

jeżeli ktoś nie będzie posiadał pary, niech się zgłosi, dobierzemy w pary graczy
pozdrawiam
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Lubię to! :D
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Syn_Ariel
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Syn_Ariel »

Będę, póki co nie mam pary, ktoś mnie przyganie ? Gram Leśnymi Elfami więc, bez urazy ale, Wysokim Elfom dziękuję ;)
Syn_Ariel zwany Aniołem Zemsty Athel Loren

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Ogólnie gracze cieniutkich piczouchów powinni poszukać innego systemu :D Wojna o Brodę still in progress, aż mam ochotę odkurzyc Zhufbar ;)
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Syn_Ariel
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Syn_Ariel »

TomashWwl pisze:Ogólnie gracze cieniutkich piczouchów powinni poszukać innego systemu :D Wojna o Brodę still in progress, aż mam ochotę odkurzyc Zhufbar ;)
Że co ?
Syn_Ariel zwany Aniołem Zemsty Athel Loren

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Oj nic, mam ochotę załadować śrutu moimi Krasiami elfiakom ;p
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

a ruszysz się z rogu o 3 cale do przodu czy będziesz tam siedział jak każdy pokurcz
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Dostanie wtedy od elfików kometkę w ten róg. I się ruszy ;)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
TomashWwl
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: BeefTown / WaWa

Post autor: TomashWwl »

Woda na młyn , arggg, woda na młyn :D zobaczymy jak zaspiewacie gdy na stole zabraknie góry, za która chowacie polowe armii i modlicie się o remis ;)

Dobra zacząłem to kończę flame ;) i btw cornerhammer jest dla słabych ;p
Remo pisze: Ja bym tabelkę miscasta też usunął bo czasem komuś Wampira wsysnie i jest to smutne i niesprawiedliwe i w ogóle brak balansu... :roll:

Syn_Ariel
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: Syn_Ariel »

TomashWwl pisze:Woda na młyn , arggg, woda na młyn :D zobaczymy jak zaspiewacie gdy na stole zabraknie góry, za która chowacie polowe armii i modlicie się o remis ;)

Dobra zacząłem to kończę flame ;) i btw cornerhammer jest dla słabych ;p
A po co nam jakieś góry, las to potęga !
Syn_Ariel zwany Aniołem Zemsty Athel Loren

Kędzior
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Wolny Szczelec ze Stolicy

Post autor: Kędzior »

Dopuszczone są dwie te same armie w sojuszu?
Warhammer to gra wyobraźni. Grajmy karteczkami.

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Kędzior pisze:Dopuszczone są dwie te same armie w sojuszu?
oczywiście że nie
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

-Renifer to model kawaleryjski?
-Czy smierc generala-championa w czelendzu rownoznaczna jest z utrata 100 punktow, czy tylko 50, jak za generala?
-Jak sie zajmuje objectivy?

Zapomnialem dodac... 1:35h na bitwe to zdecydowanie za malo. W Krakowie na 1600 byla godzina wiecej. A to jest dodatkowo parowka, czyli podejmowanie decyzji trwa jednak ciut dluzej. Zrobcie 4 bitwy po prostu.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Rince pisze:-Renifer to model kawaleryjski?
zastępuje dokładnie taki model, jaki zginął, czyli jeśli zginie champion Demigryfów, który jest generałem, to Renifer pojawia się jako ten Champio, dotyczy to również innych modeli, np. piechoty czy Kawalerii ( wystarczy oznaczyć dowolnym markerem, model który zginął, że jest już aktualnie Reniferem
-Czy smierc generala-championa w czelendzu rownoznaczna jest z utrata 100 punktow, czy tylko 50, jak za generala?

jest równoznaczna z utratą 50pts za pojedynek i 50 za generała, kumuluje się
-Jak sie zajmuje objectivy?
musisz być maksymalnie blisko objectivu, najlepiej stać na nim jeśli jest to możliwe; w innym przypadku 1" od niego ( np. jeśli objectiv jest położony przy samym obelisku; przeciwnik blokuje zajęcie, jeśli jest w 3" oddział (nie bohater) nie spanikowany
Zapomnialem dodac... 1:35h na bitwe to zdecydowanie za malo. W Krakowie na 1600 byla godzina wiecej. A to jest dodatkowo parowka, czyli podejmowanie decyzji trwa jednak ciut dluzej. Zrobcie 4 bitwy po prostu.
być może masz rację na bitwy przewidziane jest 2:10h zmienię ten zapis, jeżeli się uda zorganizować ostatnią 5-ta rundę wtedy zagramy ją (czasowo); 4-ta bitwa będzie odbywać się na innym scenariuszu, modyfikacji meeting engagement lub dawn atack, szczegóły podam najdalej dziś lub jutro wieczorem;

pamiętajcie o Blood & Glory, że generałowie liczą się po 1 punkcie oraz, że trzeba złamać obie Armie (jedna nie jest złamana dopóki w sojuszu, jako całości są punkty wytrzymałości)
Ostatnio zmieniony 15 gru 2013, o 11:40 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Eh, Helion, bez sensu, taka gonitwa z czasem, zeby tylko zagrac 5 bitew. 4 to i tak duzo.

Zrob taka kolejnosc: ME/BL/BG/BL. Po 2:20h, zeby sobie grac na czilaxie.

9:40 - 12:00
12:05 - 14:25
14:30 - 16:50
16:55 - 19:15
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

już gotowe, ale spokojnie, czasówka rygorystycznie nie będzie przestrzegana, w miarę ilu graczy będzie kończyć bitwy jeszcze
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Rudolf ma 4MV, czyli oddział w którym jest też ma maksymalnie taką wartość? Co jeśli po zamianie w Rudolfa oddział osiągnie T 0?
Obrazek

Awatar użytkownika
#helion#
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3927
Lokalizacja: Warshau - CZARNE WRONY

Post autor: #helion# »

Zgadza sie ma mv 4 caly oddzial, lub nizszy
minimalny T to 1
"(...)Imperium raz zaatakowane, zawsze kontratakuje(...)"
Kajus C+, Misja Kleopatra
Obrazek
GALERIA

ODPOWIEDZ