Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: misha »

to przeczytaj jeszcze raz, w opisie stomp jest napisane na kogo dziala
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

dzięki. Byłem ordynarnie wałowany gdyż wmawiano mi że w te jednostki jest inna siła. A stomp działa na każdą jednostkę mniejszą od rywala (jak w zasłanianiu typy jednostek) a tstomp 2 klasy niższe a 1 to jest deptanie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Nie martw się, każdy był kiedyś ordynarnie wałowany. Bywa, że czasami sam się ordynarnie wałujesz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Kopyt pisze:dzięki. Byłem ordynarnie wałowany gdyż wmawiano mi że w te jednostki jest inna siła. A stomp działa na każdą jednostkę mniejszą od rywala (jak w zasłanianiu typy jednostek) a tstomp 2 klasy niższe a 1 to jest deptanie.
Dr House mawiał, że wszyscy kłamią :)
jak korzystasz z jakiejś zasady to samemu przeczytaj ją 3x zamiast uznawać za prawdę to co ktoś inny powie

powodzenia
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

jak korzystasz z jakiejś zasady to samemu przeczytaj ją 3x zamiast uznawać za prawdę to co ktoś inny powie
To nie jest pewnik. Są zasady, które pozwalają na interpretacje - czasem różne acz obie mogą być sensowne na tyle, by wyniknął spór. Akurat Stomp jest ładnie w RB opisany, wystarczyło zajrzeć i nikt by Cię nie "zwałował". No i radziłbym jednak mieć podręczniki angielskie - zarówno RB jak i AB. Czasem wording jest ważny, a coś się gubi w tłumaczeniu.

artzzz
Warzywo
Posty: 15

Post autor: artzzz »

Zły temat. Zadajemy tu pytania o zasady gry.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8708
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

-----llll
aaaallll
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
cccc
cccc
cccc

a,c,l-oddziały
o-obelisk

odział "l" wpadł na flankę "a" oraz praktycznie styka się z obeliskiem
"c" tłucze przód "a"

Po walce spadło bardzo dużo "a", tak, że nie można przesunąć już "l" w dół bo haczyć będzie o obelisk.
Co się dzieje:
1).przesuwa się cały kombat w górę (w tej sytuacji jest to możliwe gdyż "c" nie będzie zachaczał o "o")
2)."l" wychodzi z walki
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Leoh
Wodzirej
Posty: 723
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Leoh »

Kosa pisze:-----llll
aaaallll
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
aaaaooooo
cccc
cccc
cccc

a,c,l-oddziały
o-obelisk

odział "l" wpadł na flankę "a" oraz praktycznie styka się z obeliskiem
"c" tłucze przód "a"

Po walce spadło bardzo dużo "a", tak, że nie można przesunąć już "l" w dół bo haczyć będzie o obelisk.
Co się dzieje:
1).przesuwa się cały kombat w górę (w tej sytuacji jest to możliwe gdyż "c" nie będzie zachaczał o "o")
2)."l" wychodzi z walki
RB 61 "Shrinking Units and multiple fights"
+
Uscislenia sedziowskie:
Shrinking units and multiple fights: kto decyduje, który oddział zostaje poza walką?
Właściciel modeli, które zostały zabite ściąga je. Następnie - jeżeli to konieczne, bo któraś jednostka wroga wypadła z walki - to przestawiamy
wyłączoną jednostkę atakującą. Jeżeli to niemożliwe - to broniącą. Jeżeli to i to jest niemożliwe, to jednostkę traktujemy tak jak w przypadku
„no more foes”
Jako że nie mozesz przestawic l do a bo musialbys zmienic fejsing,rowniez a do l bo bys wylaczyl c (przestawianie c nie jest nigdzie dozwolone wiec odpada), wiec l jest traktowane jak w przypadku "no more foes".
No more foes -> zabicia licza sie do multikombatu, szarza, baner, flanka, szeregi juz nie. Jesli l przegrywa multikombat to nie testuje brejka(c testuje).
aa i FYI l mogloby zrobic reforme po kombacie ale nie moze bedac na styk z obeliskiem:
nowe uscislenie:
Reformy po walce wręcz a zachowanie 1”
Reformowanie się po walce wręcz musi skooczyd się w legalnej pozycji - w ten wymóg wlicza się zachowanie 1” od terenów / jednostek.
Alternatywnie dozwolone jest nie wykonanie reformu w ogóle i pozostanie w 1".

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

Gram w WH40k, a z FB dopiero zaczynam, dlatego mam nalecialosci z 40stki. Moje pytanie brzmi: czy w efekcie szarzy, oddzial dostaje dodatkowy atak? Czy jedynym bonusem za szarze jest +1 w rozpatrywaniu zwyciezcy w cc?

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

zależy czym ( w sensie jaką jednostką) atakujesz ale zreguły to masz tylko premie +1 za szarże

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

fcBombadil pisze:Gram w WH40k, a z FB dopiero zaczynam, dlatego mam nalecialosci z 40stki. Moje pytanie brzmi: czy w efekcie szarzy, oddzial dostaje dodatkowy atak? Czy jedynym bonusem za szarze jest +1 w rozpatrywaniu zwyciezcy w cc?
Premi takiej nie otrzymujesz. Wyjątek stanowi specjalna zasada "devastating charge". Jedyną premią jaką daje szarża bez wyżej wspomnianej zasady to +1 do wyniku walki który rozliczany jest pod jej koniec.

Awatar użytkownika
rusek
Chuck Norris
Posty: 367
Lokalizacja: Kraków NH

Post autor: rusek »

albo impakt hity np: z chariotu (chyba ze to to samo).

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

Ok, dzieki.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Jedyną premią jaką daje szarża bez wyżej wspomnianej zasady to +1 do wyniku walki który rozliczany jest pod jej koniec.
Nie jedyną. Jest jeszcze coś takiego jak overrun move - ruch wykonywany po tym, jak jednostka wroga została całkowicie zniszczona w walce wręcz. Czasem doprowadzi do sytuacji, kiedy taka szarżująca jednostka może się przegryźć przez 2 walki - wszystko zależy od kolejności rozstrzygnięcia walk. Więc jak kol. Bombadil szuka dodatkowych ataków, to zamiast dodatkowych, może dostać wszystkie, tylko drugi raz :wink:

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Czy jeśli Maszyna ma Prostokątną Podstawkę, to trzeba się dostawiać do konkretnego frontu, czy można się stykać tylko z jej rogiem, bo ostatnio już 2 opcje słyszałem? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1669

Post autor: ślivek »

Azurix pisze:Czy jeśli Maszyna ma Prostokątną Podstawkę, to trzeba się dostawiać do konkretnego frontu, czy można się stykać tylko z jej rogiem, bo ostatnio już 2 opcje słyszałem? :)
Imo najodpowiedniejszą interpretacją kłócących się nieco zapisów z RB str.109 oraz z uściśleń jest możliwość nie domykania szarży tylko traktowanie szarży jako skończonej przy zetknięciu się z podstawką.
Motywuję to tym, że zapis z uściśleń nakłada na maszyny podstawki w dziale strzelanie. Mówi także o tym że przed strzałem trzeba pivotować i nie mówi nic o walce z maszyną na podstawce. Stąd uważam że nie powinno to zmieniać zapisu rulebookowego o walce z maszyną pod dowolnym kątem bez np. stref maszyny. Uściślenia z definicji powinny rozjaśniać a nie tworzyć własne zasady stąd rozjaśniają potencjalnie problematyczną sprawę trafiania w maszynę bez podstawki na przykład jednak zmuszanie szarżującego by dostawiać się w konkretny sposób do maszyny jest manipulacją zapisu z RB.

Ciekawi mnie inna argumentacja :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

ślivek pisze: Stąd uważam że nie powinno to zmieniać zapisu rulebookowego o walce z maszyną pod dowolnym kątem bez np. stref maszyny.
wskaz mi prosze fragment w RB ktory mowi, ze maszyny nie maja stref.

@azurix
nie musisz domykac szarzy.
jak dla mnie to spokojnie moglbys sie zetknac z rogiem ale tylko w momencie kiedy wiekszosc szarzujacych bedzie w odpowiedniej strefie (cos na zasadzie ustalania przed szarza na ktora strefe unitu sie szarzuje)
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Kopyt
Kradziej
Posty: 922

Post autor: Kopyt »

Na stronie 109 pisze ze postacie wchodzą w kontakt z korpusem machiny i nie muszą domykać szarż. Zaś w zapisku machiny wojenne w korpus wlicza się koła, podwozie lub armatę(boki tył przód.
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1669

Post autor: ślivek »

Morsereg pisze:
ślivek pisze: Stąd uważam że nie powinno to zmieniać zapisu rulebookowego o walce z maszyną pod dowolnym kątem bez np. stref maszyny.
wskaz mi prosze fragment w RB ktory mowi, ze maszyny nie maja stref.
No dobra przesadziłem. Wiadomo o co mi chodzi - o to że uściślenia w tym przypadku raczej dotyczą fazy strzelania a nie walki.
Obrazek

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

I tym sposobem są krzywdzące w fazie walki. Skoro maszyna ma strefy i podstawkę, to czemu nie dodać uściślenia, że w takim wypadku szarże należy domykać?
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

ODPOWIEDZ