Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: Azurix »

Koz@a pisze:Witam, mam pytanie czy przy strzale z hellblastera liczą sie kary do trafienia za zasięg, wielokrotny strzał itd.?
Nie ma kary za Wielokrotny Strzał, bo tam nie ma zasady Multiple Shot (X). Wszelakie kary za Zasięg, Skirmish, czy Covery normalnie się liczą :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

Ile modlitw moze wywalic Priest w jednej fazie magii? I nie dostaje zadnych bonusow do rzutow?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Wszystkie. Nie ma bonusów do rzutów.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Gibon

Post autor: Gibon »

1. opłaca się batalion?
2. magowie piesi? Jeśli tak to jakie są opcje bunkra i co się bardziej opłaca?
3. z machin to tylko działko?

Awatar użytkownika
Legion
Kradziej
Posty: 936
Lokalizacja: Ostland

Post autor: Legion »

Gibon pisze:1. opłaca się batalion?
2. magowie piesi? Jeśli tak to jakie są opcje bunkra i co się bardziej opłaca?
3. z machin to tylko działko?
1. Strzelcy z batalionu są bezużyteczni, reszta może się przydać.
2. Podobno można ich sprawnie zabunkrować w oddziale włóczników.
3. Jeszcze hellblaster z inżynierem potrafi zrobić dym, czasem, przy odrobinie szczęścia, no i czołg jeszcze.
Vae victis!

Gibon

Post autor: Gibon »

Legion pisze:
Gibon pisze:1. opłaca się batalion?
2. magowie piesi? Jeśli tak to jakie są opcje bunkra i co się bardziej opłaca?
3. z machin to tylko działko?
1. Strzelcy z batalionu są bezużyteczni, reszta może się przydać.
2. Podobno można ich sprawnie zabunkrować w oddziale włóczników.
3. Jeszcze hellblaster z inżynierem potrafi zrobić dym, czasem, przy odrobinie szczęścia, no i czołg jeszcze.

State troopsi grają jako oni sami, czy jako ktoś?
Halabardy to rozumiem,
Czyli opłaca się mieć łuczników w armii?
Hell + eng i Stona też czaję.

Teraz często się gra na kawie. Tylko na tej z core?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Gibon pisze: State troopsi grają jako oni sami, czy jako ktoś?
Można z nich złożyć halabardy, włóczników lub mieczników. Często w rozpiskach występują halabardy, trochę rzadziej ale nadal dość często włócznicy. Miecznicy kompletnie nieopłacalni.
Gibon pisze: Czyli opłaca się mieć łuczników w armii?
Ja mam i jestem bardzo zadowolony.
Gibon pisze: Teraz często się gra na kawie. Tylko na tej z core?
Duży oddział złożony z tej lepszej corowej, jak wystawiasz tylko małe oddziały (5) to też ta corowa, ale słabsza.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
KiciaK
Wałkarz
Posty: 63

Post autor: KiciaK »

Hej, mam parę pytań.

Jeśli Witch Hunter dołącza do oddziały, to czy daje odporność na magię wszystkim modelom?
Czy dokopując bohaterowi magiczną broń (sword of might) można go traktować jakoby miał dwie i otrzymuje dodatkowy atak?
Czy Parry save przysługuje kawalerzyście w turze, kiedy używał lancy?

z góry dzięki za odpowiedzi.
Największy LARP Warhammera w Polsce -homepage: www.larpfort.pl FB funpage: www.facebook.com/FortRPG

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861

Post autor: FAZIK »

Tak, jak każdy MR, działa na cały oddział. Nie kumuluje się, używasz najlepszego dostępnego.
Nie, additional hand weapon nie działa razem z magiczną. Używasz tylko magicznej, tracisz dodatkowy atak.
Nie, parry przysługuje jedynie modelom pieszym.
Life's a game with save and load features disabled.

Gibon

Post autor: Gibon »

1. Generałem najczęściej jest Arch Lector? Jakie jest jego najczęstsze złożenie, na koniu? (kondon?)
2. Jak składacie 4lvl Wizarda? On już raczej z buta?
3. Najczęstsze złożenie BSB? (sv 1+ z rerolem + coś od ognia?) Koń?
4. Kapitana wsadzacie na konia i do kawy, żeby dawał breje z 3K6 + ew coś pobił?

fcBombadil
Wałkarz
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: fcBombadil »

Moglby mi ktos powiedziec jakie wymiary ma Steam Tank? W sensie dlugosc, szerokosc, wysokosc? Z gory dzieki;)

#Krasnal#
Mudżahedin
Posty: 275
Lokalizacja: Młodzi Gniewni, Poznań

Post autor: #Krasnal# »

100x50 mm

hubix
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: hubix »

Jak składać halabardy (fizycznie) , bo za **** pana nie jestem w stanie dostawić drugiego szeregu , ponieważ halabardy dźgają pierwszy szereg w plecy , narazie mam sklejone 7halabard + dobosz + sierżant (duży miecz)
A kolejne 11 powycinane z wyprasek jeno kleić :/

Mam nadzieje że zroumiecie o co mi chodzi :/

I jak dostawia się do walki modele ? Tak żeby podstawkami się stykały? :mrgreen:

Gerald
Mudżahedin
Posty: 277
Lokalizacja: Aldorf

Post autor: Gerald »

Skleic je inaczej, bardziej do gory.
''Three things make The Empire great – faith, steel and gunpowder!"

Legionowski Klub Miłośników Fantastyki

http://www.facebook.com/pages/Legionows ... 0549447769

Awatar użytkownika
KERSZUR
Mudżahedin
Posty: 254

Post autor: KERSZUR »

Mam takie pytania:
1. Dlaczego ludzie biorą Arcyprista na Altarze?(nigdy nie grałem, sama idea mi się nie podoba, chyba że w armii flagusów)
2. Jak się gra Altarem.
3. Co idzie nim fajnego ukulać ?

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

KERSZUR pisze:Mam takie pytania:
1. Dlaczego ludzie biorą Arcyprista na Altarze?(nigdy nie grałem, sama idea mi się nie podoba, chyba że w armii flagusów)
2. Jak się gra Altarem.
3. Co idzie nim fajnego ukulać ?

Powodów jest kilka żeby go wziąć, ale tyle samo, żeby go nie brać :), z pozytywów: 9ld w zasięgu 18 cali od altara, bo large target to jest; bąbelek hatred 6 calowy; wszystkie prayery też mają zasięg 6 cali; jak wystawisz kolegium light (4lvl + 2x1lvl) to masz prawie pewne 2 banishmenty, jeden z s7 (na power level 4 - da radę rzucić to z 1 kości, nie ma obawy przed miscastem) drugi s6 (2d6 hitów [3d6 na undeady i demony] + re-roll udanego ward save); poza tym możesz dać terror na altar, co też potrafi zadać sporo bobu przeciwnikowi; do tego dodaj stubborn na wózku; jest to chariot, wieć jak wjedzie to będą impacty; odpowiednio złożony papa potrafi zatrzymać każdego lorda na kilka tur w challengu (prezerwatywa + lusterko czynią cuda).

gruby100004
Wałkarz
Posty: 87

Post autor: gruby100004 »

Czy zasada "The steam cannon can only be fired directly ahead" oznacza, że kula armatnia ze ST może polecieć tylko linią prostą prowadzoną od wylotu działa, czy można ją "skręcić" w obrębie front arch? (np o 45 stopni od działa)

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Dokładnie tak, możesz strzelić tylko dokładnie na wprost. Więc jak się nie ruszysz w kierunku czegoś to nie możesz w to strzelić.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Malkolm
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 187

Post autor: Malkolm »

hubix pisze:Jak składać halabardy (fizycznie) , bo za **** pana nie jestem w stanie dostawić drugiego szeregu , ponieważ halabardy dźgają pierwszy szereg w plecy , narazie mam sklejone 7halabard + dobosz + sierżant (duży miecz)
A kolejne 11 powycinane z wyprasek jeno kleić :/

Mam nadzieje że zroumiecie o co mi chodzi :/

I jak dostawia się do walki modele ? Tak żeby podstawkami się stykały? :mrgreen:
Akurat też nad nimi siedzę, podzielę się jak ja je ustawiam. Albo w równych liniach, ale każda o 1 mm uniesiona w górę , wtedy ważne jest również ustawienie stóp soldata na podstawce. Wtedy wygląda to tak o:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Albo po skosie, jak na pudełku, wygodne do ustawienia za grupą dowodzenia. Na zdjęciu u góry włócznicy nie mają głów, w liniowym ustawieniu to nie przeszkadza, ale jak jakbyś składał po skosie, to klej głowy od razu bo pióra hełmów mogą zrobić piskusa :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek

hubix
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: hubix »

Wielkie dzięki za wyjaśnienie z fotkami :)

ODPOWIEDZ