Wyposażenie szkieletów.
Moderator: misha
Wyposażenie szkieletów.
Serwus.
Siadłem dzisiaj sobie z karteczką i kostkami i zacząłem turlać. Rozpatrywałem co się dzieje jak szkielety przyjmują szarżę w dwóch wariantach wyposażenia: HW+Sh oraz Sh+Spr (ofcorz w dwóch przypadkach mają LA).
Zauważyłem że walcząc z kimś twardym (czytaj kawaleria) nie robi to dużej różnicy. Bo mając 4+ As to uratujemy powiedzmy jednego, a mając speary zabijemy jednego więcej etc.. gólnie wychodzi na to samo.
Ale walcząc już z np lekkimi jednostkami, albo piechotą bez jakichś kokesów w środku to sprawa ma się inaczej. As4+ daje bardzo dużo, bo nie tak łatwo z siłą 3 się przez to przebić i szkielety stają się trudne do spacyfikowania (a przecież o to chodzi!)
Jak Wy wystawiacie szkiele ??
Siadłem dzisiaj sobie z karteczką i kostkami i zacząłem turlać. Rozpatrywałem co się dzieje jak szkielety przyjmują szarżę w dwóch wariantach wyposażenia: HW+Sh oraz Sh+Spr (ofcorz w dwóch przypadkach mają LA).
Zauważyłem że walcząc z kimś twardym (czytaj kawaleria) nie robi to dużej różnicy. Bo mając 4+ As to uratujemy powiedzmy jednego, a mając speary zabijemy jednego więcej etc.. gólnie wychodzi na to samo.
Ale walcząc już z np lekkimi jednostkami, albo piechotą bez jakichś kokesów w środku to sprawa ma się inaczej. As4+ daje bardzo dużo, bo nie tak łatwo z siłą 3 się przez to przebić i szkielety stają się trudne do spacyfikowania (a przecież o to chodzi!)
Jak Wy wystawiacie szkiele ??
Wstąp do Karczmy pod ZademTroll'a
Ja tam biorę kościaki tylko z LA & HW+Sh Jednak save 4+ robi swoje.
Ja tam wystawiam HW&sh ale narzekam bardzo, że te LA kosztują aż 2p przez co szkiele sie stają dość drogie. Wg mnie szkielet z LA powinien kosztować 8p bez rzadnych przegięć cenowych, a on kosztuje 10.
4+ save chroni nawet przed rydwanem toteż zawsze jedną "6 -stkę" się wyrzuci, co może decydować o wygranym kombacie
4+ save chroni nawet przed rydwanem toteż zawsze jedną "6 -stkę" się wyrzuci, co może decydować o wygranym kombacie
Z ceną nie jest źle, u mnie w armii standardem są 2*10 szkieletów z LA i sztandarami. Bardzo często nie doceniane. W pierwszych turach często mamy wolne kości. Po jednym średnim wskrzeszaniu i już mamy solidny klocek za którego zniszczenie przeciwnik dostaje tylko 110 punktów (+100 za ew. sztandar).
Ostatnio taka zignorowana 10 szkieletów po drobnym wsparciu magicznym (2 średnie wskrzeszania i popychaczka) wpadła w tyłek WE smoka, pogoniłem, ale nie dogoniłem ( za to wbiłem jedną rane lordowi ).
IMO 4+ save to podstawa...
Ostatnio taka zignorowana 10 szkieletów po drobnym wsparciu magicznym (2 średnie wskrzeszania i popychaczka) wpadła w tyłek WE smoka, pogoniłem, ale nie dogoniłem ( za to wbiłem jedną rane lordowi ).
IMO 4+ save to podstawa...
Hmm, czy masz na myśli Grave Guards? Bo tylko oni mogą nosić halabardy... Ewentualnie Sylvanian Levy z SoC, ale to są Zombie
Cóż... zyskujesz 1S, tracisz 2AS, kompletna porażka, w przypadku GG znacznie obniża przeżywalność a nie daje zbyt wiele... Nie wystawiałem nigdy oddziału z halabardami i nie mam zamiaru.
Cóż... zyskujesz 1S, tracisz 2AS, kompletna porażka, w przypadku GG znacznie obniża przeżywalność a nie daje zbyt wiele... Nie wystawiałem nigdy oddziału z halabardami i nie mam zamiaru.
- Temple Guard
- Falubaz
- Posty: 1225
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Halabarda ma sens, gdy ma się więcej niż 1 atak, co najmniej bazową S4 i dobrą inicjatywę. W całym WFB chyba tylko Wojownicy Chaosu spełniają ten warunek (Warriorzy Khorne'a i Choseni), bo mają S4, I5 i 2-3 ataki. Warriorzy mogą też brać dwuraki, ale czasem lepiej jest mieć S5 i walić po inicjatywie, niż S6 i "strike last". Ale i tak mało kto używa Warriorów, bo są wolni i drodzy, a Chaos bazuje na szybkości. A szkoda, bo figurki mają super. OK, koniec offtopuBlackmoon pisze:Hmm, czy masz na myśli Grave Guards? Bo tylko oni mogą nosić halabardy... Ewentualnie Sylvanian Levy z SoC, ale to są Zombie
Cóż... zyskujesz 1S, tracisz 2AS, kompletna porażka, w przypadku GG znacznie obniża przeżywalność a nie daje zbyt wiele... Nie wystawiałem nigdy oddziału z halabardami i nie mam zamiaru.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!
No może i nie byłoby tak zle... gdyby wrzucić do GG Banner Of The Barrows, bo z WS 3 i 1 atakiem to lipa straszna... Przeżywalność to IMO podstawa wygrywania combatów tą jednostką, a AS +5 vs AS +3 to duża różnica. Poza tym... czasem szarżę trzeba też przyjąć. Przede wszystkim, ten oddział z halabardami robi się dość drogi. Chyba, że BoB, halabardy + Wight Lord, ale ten koleś mnie średnio przekonuje, a i slota szkoda.
Ale modele IMO bardzo ładne, te z halabardami (nowe). Zreszta, opancerzone szkielety z halabardzami (stara edycja) też było niczego sobie.
A za sprzętu, jeśli już gram VC, to LA, Shielfd i HW. 4+ jest dobre.
A za sprzętu, jeśli już gram VC, to LA, Shielfd i HW. 4+ jest dobre.
KrzysiekW pisze:Ale modele IMO bardzo ładne, te z halabardami (nowe). Zreszta, opancerzone szkielety z halabardzami (stara edycja) też było niczego sobie.
A za sprzętu, jeśli już gram VC, to LA, Shielfd i HW. 4+ jest dobre.
Krzysku, a moglbys pokazac fotki nowych szkieletow z halabardami?
Solo "Rogaty Szczur"
Beast Herds
Beast Herds
Nie ma niestety takowych, no przynajmniej o takich nie słyszałem.
A wypowiedź dotyczyła GG, o których pisał przedmówca. (pszaszam za pewien skrót myślowy, mogący wprowadzić w błąd)
Są wszak stare GG z różnistym sprzętem (w tym tez z takimi zakręconymi halabardami) jak i nieco nowsze.
Pozdrawiam,
Krzysiek
A wypowiedź dotyczyła GG, o których pisał przedmówca. (pszaszam za pewien skrót myślowy, mogący wprowadzić w błąd)
Są wszak stare GG z różnistym sprzętem (w tym tez z takimi zakręconymi halabardami) jak i nieco nowsze.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Ostatni zrobiłem to samo co borysss. W pierwszym przypadku wyszło mi podobnie jak u ciebie, a jak zrobiłem "szarże" orków na szkielety, to wyszło mi tak samo
Więc wnioskuje, żę speary są dobre przeciw jednostkom o dużej sile, a słabej wt czy pancerzu (jak np. sword masterzy od HE)
Więc wnioskuje, żę speary są dobre przeciw jednostkom o dużej sile, a słabej wt czy pancerzu (jak np. sword masterzy od HE)
Full pancerny zestaw jest dobry na cieci bez duzej sily
Jakies podstawowe piechotne regimenty etc.
Jakies podstawowe piechotne regimenty etc.
Wstąp do Karczmy pod ZademTroll'a