Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: Lidder »

RedScorpion pisze:Można spokojnie założyć, że jakby regenka była dopuszczona to zapis w nawiasie powinien brzmieć ... a single ward or regeneration save ...
A gdyby nie było nawiasu to można by było wykonać ward save lub regenracje przy zapisie "no ASv allowed"? ;)

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Nie umiem się zgodzić z waszym tokiem rozumowania. W RB nie ma również zapisu o tym, że nie mogę sobie dowolnym modelem maszerować np. 26 cali, jest tylko zapis, że mogę maksymalnie na jego ruch x2.
Tak samo nie jest zabronione wykonanie z dowolnego modelu 10 ataków, jest tylko zapis, że mogę wykonać tyle ile ma w profilu.

To, że coś nie jest otwarcie zabronione nie oznacza, że zawsze musi być dopuszczone. Szczególnie gdy w tym samym zdaniu jest zapis co wolno zrobić. Nie ważne czy w nawiasie czy nie.

To takie moje zdanie.

ślivek
Kretozord
Posty: 1691

Post autor: ślivek »

ninjaska pisze:Czy jesli na oddzial z fanatykami rzuce Curse of Anarheir to kiedy beda wyskakiwali gina jak od kazdego trudnego terenu?
Nie, ponieważ tworzą one osobny oddział po pojawieniu się na stole.
Gremlin pisze:Nie, bo czar zostaje na oddziale. Tzn. nie przechodzi na fanatyków, którzy opuszczaja niejako oddział.
Podkreślmy tutaj "niejako". Fanatycy opuszczają oddział tylko z nazwy. Jako że nie są postaciami to nie mogą być w oddziele z nocnikami. W praktyce fanatyk jako jednostka pojawia się w momencie "wypuszczenia" i porusza się dalej samodzielnie.

RedScorpion pisze:Nie umiem się zgodzić z waszym tokiem rozumowania. W RB nie ma również zapisu o tym, że nie mogę sobie dowolnym modelem maszerować np. 26 cali, jest tylko zapis, że mogę maksymalnie na jego ruch x2.
Tak samo nie jest zabronione wykonanie z dowolnego modelu 10 ataków, jest tylko zapis, że mogę wykonać tyle ile ma w profilu.

To, że coś nie jest otwarcie zabronione nie oznacza, że zawsze musi być dopuszczone. Szczególnie gdy w tym samym zdaniu jest zapis co wolno zrobić. Nie ważne czy w nawiasie czy nie.
RedScorpion pisze:Dlaczego na black horror działa regenka skoro w opisie czaru jest zapis, że można wykonać tylko ward save.
Poprawiając pierwszy chronologicznie cytat (tutaj drugi) na właściwszą formę czyli:
...w opisie czaru jest zapis, że można wykonać pojedynczy ward save i nie można korzystać z armour savów
Dostajemy w oparciu o pierwszy tutaj cytat (chronologicznie drugi) wniosek że stosowanie regenki nie jest zabronione więc dlaczego by miało nie być dozwolone (zabronione przez LS)?
Obrazek

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Zasadniczo różnimy się w rozumowaniu - trudno nic nie poradzę. Sam przecież stanowiska LS nie zmienię :?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Ja natomiast uważam, że regenka nie jest również wardem a w tym nawiasie jest zapis JAK można to wardować.
skoro jest tam napisane jak mozna wardowac a nie czy mozna wardowac to o cyzm rozmawiamy?

jest tam opis sugerujacy, ze za kazdy model jest jeden ward a nie tyle ile bylo woundow (na co wskazywalby fakt, ze nie jest to moultiple wound, jako, ze bh nie ma tej zasady), a nie czy mozna wardowac.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Skoro Black horror nie zadaje ran, to dlaczego mialoby sie rzucać tyle wardow, co ran. Od multiple woundow i kb tez jest tylko jeden ward, a nie jeden za każdą rane. Niewazne, źle to zapisali, a potem ludzie wycigaja jakieś dziwne wnioski.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

albo szykują się na nową edycję i np. regenka będzie osobnym save od warda, albo multiwoundy będzie można wardować osobno, wszystkiego można się spodziewać po nich
Obrazek

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2936
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

np. regenka będzie osobnym save od warda
Już jest :P .
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Nic mi nie mów, ja pamiętam Slaana z regenką 4+ i wardem 4+, on był nie do zabicia...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

powiedz to mojemu skorpionowi, ktoryu juz kilka razy nawet scial glowe slanowi w 8 edycji :D

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

W 8mej to ok. Mówię o 7mej, kiedy rzucało się zarówno na wardy, jak i na regenki.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ja tez. Chyba, ze widzisz jakas roznice przy kb, od ktorego zarowno w 8ed jak i w 7 ed nie bylo regenki.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Moje skorpiony jakoś tak nie kosiły tych slaanów. Choć innych generałów zdarzało się często. ;)

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Można wrócić do tego Black Horror?

Jak rozumiem oficjalnie uściślono że zdaje się regenerkę? Mogę zapytać po co?

Polecam lekturę tekstu w ramce o Instant Kills na str. 44 podręcznika oraz lekturę wordingu regenerki ze str. 74.
Regenerka to saving throw (special regenerate saving throw) którego efektem jest zignorowanie rany. Których Horror NIE ZADAJE.
Regenerka jest zgodnie z wordingiem savem, który nie przysługuje przy Instant Kill(str.44) - i teraz magiczne słowo które uwielbiam niezależnie od edycji: unless specified otherwise.
I w wordingu Horrora jest takie otherwise: Można zdać pojedynczy ward.
Efekt zdanego warda - model zostaje w grze. Efekt oblanego jest chyba jasny.

Zgodnie z wordingiem Instant Kills, nawet Wardy nie przysługują, o ile nie jest w wordingu ataku wzmianka o sposobie wybronienia tego ataku.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, o 00:02 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Tylko jak zajrzysz w Wording każdego Ward Save'a (nie ma znaczenia, czy to Prezerwatywa, czy BotWD), to znajdziesz tam zapis tylko o Woundach, których Black Horror nie zadaje, jak sam zauważyłeś, ale jednak na skorzystanie pozwala, stąd pewnie taka interpretacja Regeneracji :)

P.S.: Jakby co, ja też podzielam twoją opinię, że Regenki działać nie powinny, ale cóż zrobić ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

A co nas obchodzi wording każdego ward save`a? Jest wprost napisane w Horrorze jak w tym przypadku broni Ward save i tylko to powinno gracza interesować.
ale jednak na skorzystanie pozwala, stąd pewnie taka interpretacja Regeneracji :)
Właśnie nie pozwala. Str. 44 - no saves of any kind. To znaczy włącznie z wardami. Unless specified otherwise zostawia lukę dla wybronienie efektu takiej auto śmierci o ile jest to opisane w działaniu ataku.
P.S.: Jakby co, ja też podzielam twoją opinię, że Regenki działać nie powinny, ale cóż zrobić ;)
No, ale po to jest dyskusja, by ktoś z LS się nią zainteresował i poprawił uścislenie.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2014, o 00:12 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Dlatego powiedziałem, że się z tobą zgadzam. Próbuję jednak zrozumieć interpretację LS, bo chyba z d*py się to nie wzięło, mam nadzieję? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Próbuję jednak zrozumieć interpretację LS, bo chyba z d*py się to nie wzięło
Może mają jakieś tajemnicze wytyczne :wink: :-$

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie. wzielo sie to z zapisu.

Jak rozumiem w takim razie uwazacie, ze tez od horrora nie mozna brac wardow z botwd ? w koncu on dziala przeciwko magicznym atakom a horror takowym nie jest (jest jak juz zauwazyliscie testem statystyki).

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Może nie być Magicznym Atakiem nawet, ale Banner of the World Dragon daje też Ward Save na "Spells" po prostu, a tym już Black Horror jest :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ