Po dłuższej zabawie z Bestiami Chaosu nadszedł czas na armię, która dla odmiany nie ucieka regularnie poza stół. Od pierwszego wejrzenia zostałem wielkim miłośnikiem Soul Grinderów i choć bywa to trudna i bolesna miłość (np. wywalenie sobie ostatnich 2 ran na Grinderze dwoma misfire'ami pod rząd) to jednak dobrze nam się żyje (ad. przykładu - nadal było to jednak lepsze od wywalenia sobie w kosmos działa Khorna w pierwszej turze). Po kilku bitwach (z dość ograniczonym wyborem przeciwników - przyznaję) wyszły mi następujące warianty w znanym i powszechnie lubianym formacie ETC:
NURGLE
Duży "Papa" Nurgiel (exalted +lesser gift +4lvl Nurgle) - 580
Herald "Regena" Nurgiel (BSB +locus regenracji) - 160
Plagusi (23 +FCG +banner of swiftness) - 344
Horrory (10) - 130
Horrory (10) - 130
Bestie duże (4) - 240
Bestie średnie (3) - 180
Bestia mała (1) - 60
Grinder "z tasakiem" (mark nurgla +daemonbane claw) - 265
Grinder "z opiekaczem" (mark nurgla +baleful torrent) - 305
Total: 2.394
Założenia taktyczne: 3 monstery z T7 i S6 lub więcej (Papa bierze najczęściej etheric blade'a), mniejsze kowadło (plagusi), 2 większe besti, tylko jedna odginczka, ale że sam się pcham do CC to nie potrzebuję więcej. Horrory generują kostki, czasem coś rzucą (zwłaszcza jak się wylosuje gateway) i są alternatywą dla odginaczek.
SLAANESH
"Duża-goła-baba" (greater +lesser gift +4lvl Slaanesh) - 555
"Małe-gołe-baby" (30 +std +mus +banner of swiftness) - 365
Horrory (10) - 130
Horrory (10) - 130
Bestie duże (4) - 240
Bestia mała (1) - 60
Bestia mała (1) - 60
Fiendy Slaanesha (4) - 260
Grinder "z opiekaczem" / "z kamieniem" (mark slaanesha +baleful torrent / phlegm bmbrd) - 300
Grinder "z opiekaczem" / "z kamieniem" (mark slaanesha +baleful torrent / phlegm bmbrd) - 300
Total: 2.400
Założenia taktyczne: 3 monstery z T7/T6, ale szybkie i strzelające (Keeper bierze zazwyczaj "strzelający bacik"). Do tego szybki core (Mv7), który może być w szeregach lub hordzie (może i są słabe ale ilość robi swoje), bardzo szybkie fiendy (jednak z T4 i 3W daleko im do przeżywalności bestii ), 2 odginaczki i jeden dość szybki oddział. Ogólne założenie - wygrywać przez fazę movementu i wybieranie walk, a do tego dochodzi całkiem niezłe strzelanie (2k6 S6 i zestaw klopo/miotaczy ognia). Jest też realna opcja kontrolowania ruchów przeciwnika (lore of slaanesh). Rola horrorów - jak wyżej.
TZEENTCH
(wip)
KHORNE
(to jeszcze nie testowane)
Wielki-Krwiożerczy (greater +2xlesser gift) - 500
Grinder "zwykły" (mark khorna) - 255
Grinder "z opiekaczem" (mark khorna +baleful torrent) - 305
Juggery (4 +std +mus) - 280
Juggery (4 +std +mus) - 280
3x Bestie małe (1) - 3x60
4x Horrory na wypasie (10 +mus +chmp) - 4x150
Total: 2.400
Założenia taktyczne: Jak zwykle - szybkie monstery (jeden nawet lata ) + kawaleria do wybierania walk. Dużo odginaczek: 3x bestie + 4x horrory w kreskę z chmp z przodu. Miotacz do osłabiania większych klocków przed szarżą. Horrory mają okazję wykazać się jako magowie (ale tylko +1 do dispella boli). Można opcjonalnie zamienić tego gołego Grindera na działo i zrobić bestie 3+1+1 (lub 4+1).
Jak zawsze w tym dziale - wasze uwagi i komentarze są mile widziane.
DoC - Grindery na fazie (ETC)
Przy NURGLE i SLAANESH, radziłbym wydupić jeden klocek horrorów i załadować na maksa do 450 pktów kloc plagusów/demonet. Nie wiem jak Ci sie gra bez furii, ja jeszcze nie próbowałem. Poza tym chyba Ok. Przy GUO zastanowił bym się na greater giftami, żeby mógł wziąć balesworda. A przy Kiperku lepiej mu dać dwa małe gifty. Może kulniesz np. multiple wounds i do tego weźmiesz se mieczyk ASF i biczyk.
To jest całkiem dobry pomysł, jaki cały czas rozważam. Nie zrobiłem tego jeszcze bo szkoda mi tzeenth lora i generowania kostek, ale w Nurglu to może być dobry pomysł.Spawn pisze:Przy NURGLE i SLAANESH, radziłbym wydupić jeden klocek horrorów i załadować na maksa do 450 pktów kloc plagusów/demonet.
Bardzo dobrze Jeszcze nie odczułem ich braku (harpie w BoCh to główna odginaczka ). Jak na demony za szybko giną...Spawn pisze:Nie wiem jak Ci sie gra bez furii, ja jeszcze nie próbowałem.
Balesword lepiej sprawdza się do tłuczenia ogrów i innych monstrousów i faktycznie sporo osób z tym gra. Ale jak masz klepać się z bohaterem czy innym pancernikiem to nic nie przebija etheric blade'a (trochę farta i GUO wali z WS9, S9, I7 i A8). W tej rozpie brakuje właśnie czegoś do przebijania się przez konserwySpawn pisze:Przy GUO zastanowił bym się na greater giftami, żeby mógł wziąć balesworda.
To prawda. Tylko te punkty, te punkty...Spawn pisze:A przy Kiperku lepiej mu dać dwa małe gifty. Może kulniesz np. multiple wounds i do tego weźmiesz se mieczyk ASF i biczyk.
Ale dzięki wielkie za feedback - faktycznie te cory wymagają update'u. Drugi mały gifcik na Keeperze też by się przydał (jak tylko wyskrobię jakieś punkty).