Ranking grywalności jednostek DE
Moderator: Yudokuno
Re: Ranking grywalności jednostek DE
Nawet jak zostają punkty to i tak się bierze głównie stare jednostki typu shades i harpie z nowymi jest problem. Za te punkty rydwan z bolcem powinien być w core'ach. Obecnie jest absolutnie za drogi, gdyby kosztował 100pkt. to byłby alternatywą dla bolców. Dalej monsterki... wystarczyła by głupia opcja regenki za 60... niech będzie nawet 80 pkt, aby spowodować by stały się grywalne. Dla mantysi tak samo. Gorzej z sisterkami i shrainem. Obydwa unity za drogie jak na możliwości. Shraine w chwili obecnej powinien kosztować 100 pkt z tym co potrafi... a sisterki jak jak wiczki po 11 za model. BG także o punkcik za drogie a do fleetmastera trzeba by na nowo napisać zasady i statystyki, podobnie z assasinem
Mam dziwne wrażenie, że nie było zbyt wiele testów owego booka przed wyjściem.
Co do wyglądu armii, to mam mieszane uczucia. 6 edycja miała wiele ładnych modeli, ale także sporo mankamentów. 7 to taka przebudówka 6, a 8 zmienia klimat. Ja z każdej z nich staram się wyciągnąć, to co najładniejsze i w ten sposób skompletować armię.
Jedyny plus jest taki, że book nadal jest mocny. Bardzo ułomny, ale mocny
Mam dziwne wrażenie, że nie było zbyt wiele testów owego booka przed wyjściem.
Co do wyglądu armii, to mam mieszane uczucia. 6 edycja miała wiele ładnych modeli, ale także sporo mankamentów. 7 to taka przebudówka 6, a 8 zmienia klimat. Ja z każdej z nich staram się wyciągnąć, to co najładniejsze i w ten sposób skompletować armię.
Jedyny plus jest taki, że book nadal jest mocny. Bardzo ułomny, ale mocny
Sisterki za 11 ptk ?? Jednostka z Wardem 4+ 2 atakami, trafiająca na 2+ z przerzutem oraz raniąca na 5+,i zabierająca CR za szeregi jest nie warta 15 ptk. Wiadomo że lepiej sprawdzają się WR ale mam takie dziwne wrażenie ze puki jakiś ceniony gracz nie wymyśli czegoś ciekawego i pociśnie w 2-3 turniejach to wszystkie rozpy będą z
DR
Wiczki
Exeki
Bolce
WR
No ale dawno nie widziałem rozpy Rince albo Jankiela. (A dość ciekawa i innowacyjna była staroedycyjna rozpa Jankiela.)
DR
Wiczki
Exeki
Bolce
WR
No ale dawno nie widziałem rozpy Rince albo Jankiela. (A dość ciekawa i innowacyjna była staroedycyjna rozpa Jankiela.)
Nie jest warta zapominasz o bardzo istonym szczególe. Mianowicie S3 gdyby chociażby miały 4S to można rozważać wystawienie tego oddziału, a tak prawda. Ward 4+ powoduje, że oddział jest wytrzymały niemniej co dalej? Trafia na cokolwiek z as 1+/2+ i jest dramat. Oczywiście pomijam strzelanie. Problem z nimi polega na tym, że są dobrym blokerem, ale to wszystko. Aby sensownie na nich grać trzeba mieć 25+ z AP. A to jest ok. 500 punktow. Jak się patrzy szerzej, to owa jednostka absolutnie nie jest warta tych punków. Oczywiście pomijam, to że przegrywa w rare'ach z warlockami. Moim zdanem z Krakenem i meduzą także Jak wstawiasz do armii jednostke co jest warta ok. 500 punktów, to oczekujesz od niej, że będzie wmiarę uniwersalna i będzie radziła sobie z przeciwnikami. A z np. monsterami rzekłbym, iż dość porównywalnie radzą sobie wiczki. Mają poisona i 1 atak więcej. Fakt, że może nie są aż tak bardzo wytrzymałe, ale jednocześnie kosztują 4 pkt mniej i są w core'ach. Sisterki teoretycznie mają fajne skille, praktycznie już tak średnio. Oczywiście można je boostować magią, ale każda jednostka zboostowana magią jest silna.
Za te same punkty masz także oddzial BG. 2A z s4 bazowo. Mimo wszystko kolosalna różnica. No i BG zajmują miejsce speciali.
Za te same punkty masz także oddzial BG. 2A z s4 bazowo. Mimo wszystko kolosalna różnica. No i BG zajmują miejsce speciali.
10? 150 pkt? które wystrzela głupi oddział łuczników. HE mają bolce, które bardzo szybko je rozwalą. Feniks jest za mobilny, aby się z nimi bić, to raz. Dwa, gdyby już się bił, to moim zdaniem przejechałby w 1CC 10 sisterek. Mimo wszystko muszą go zranić, a on oblać dwa rzuty na 5+.
ProszęNo ale dawno nie widziałem rozpy Rince albo Jankiela. (A dość ciekawa i innowacyjna była staroedycyjna rozpa Jankiela.)
Sisterki raczej zbyt szybko wystawione nie będą, bo trzeba za nie zapłacić kupę kasy, a jakoś nie widać dla nich zastosowań.
Gdyby na stołach było dużo oddziałów w T6+ bez dobrego save'a, to by je można było wystawiać. Gdyby ściągając rank bonus ściągały steadfasta, to można by je wystawiać. A tak, to niestety są drogie i nie potrafią nic specjalnego. Nie ma oddziałów, na które byłyby lepsze niż witchki czy gwardia.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Tez bardzo zle armie przycielo euro. Niestety DE trafily do grupy bookow "przegiety na pierwszy rzut oka". Faktycznie, poczatkowo ludzie byli przerazeni potencjalem combatowym DE, ale z czasem znalezli skuteczne sposoby radzenia sobie z fastami, warlockami, czy wiczami. Armia jest mocna, owszem, ale maksymalnie papierowa, a straszliwe i nieograniczone ilosci DR w corach musialy zostac sciete... Teraz jak mysle o wystawianiu rozpy opartej bardziej na konikach, to po wystawieniu must havow, okazuje sie, ze do tego zestawu dochodzi kolejny must have, czyli CoKi, bo jednak 10DR + 8 Lockow to troche zbyt malo ran, zeby bezpiecznie trzymac magiczke/bsb/lorda, ktorzy jeszcze do tego pozbawieni sa wardow. Za bardzo przycieli fasty. Kazda armia ma w sobie cos mocnego. VC sie lecza, DoC ma wardy i jest twardy, WoC ma przekichane staty jednostek i wypornosc, WE super strzelaja, cala armia ogrow ma po 3 ranny na modelu, a DE mialy byc szybkie i kasliwe. Szkoda, ze tak szybko ograniczono zalety tego booka. Moim zdaniem dostalismy po dupie troszke zbyt mocno.
Ja teraz sprobowalem pomieszac kawe z piechota. Mam wlasciwie wszystko. Lorda klepacza, pedzia, 4lvl, wicze, duzy unit lockow, odginaczki, duzy unit dr, kusze, shadow, bolce. Staralem sie zlozyc rozpe jak najbardziej uniwersalna. No i w miare sie udalo
Ja teraz sprobowalem pomieszac kawe z piechota. Mam wlasciwie wszystko. Lorda klepacza, pedzia, 4lvl, wicze, duzy unit lockow, odginaczki, duzy unit dr, kusze, shadow, bolce. Staralem sie zlozyc rozpe jak najbardziej uniwersalna. No i w miare sie udalo
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Ja się zastanawiam jak złożyć lorda klepacza, bo jest kilka opcji:
- gigant blade, dawnstone, otherticker shard, 100 pkt
- gigant blade, armor of fortune, potion of foolhardiness, 100 pkt
- ogre blade, dawnstone, crown of commander, 100 pkt
- CoT, talisman of prevention, potion of foolhardiness [gw/lance], 100 pkt
- CoT, dawnstone, charmed shied/entchanted shield/dragonhelm [gw/lance], 80-85 pkt
- armor of destiny, dawnstone, otherticker shard [gw/lance], 90 pkt
- armor of fortune, dawnstone, crown of commander/ogre blade, 95-100 pkt
- gigant blade, dawnstone, otherticker shard, 100 pkt
- gigant blade, armor of fortune, potion of foolhardiness, 100 pkt
- ogre blade, dawnstone, crown of commander, 100 pkt
- CoT, talisman of prevention, potion of foolhardiness [gw/lance], 100 pkt
- CoT, dawnstone, charmed shied/entchanted shield/dragonhelm [gw/lance], 80-85 pkt
- armor of destiny, dawnstone, otherticker shard [gw/lance], 90 pkt
- armor of fortune, dawnstone, crown of commander/ogre blade, 95-100 pkt
Szukam pomysłu na złożenie mastera na koniku, dotychczas testowałem głownie 2 opcje:
- dawnstone, charmed shield, potion of strength, lanca
- black dragon egg, lanca
Tego z jajkiem nie polecam, po testach stwierdzam, że ma dość wąskie zastosowanie, za to z pierwszego złożenia jestem w miarę zadowolony, no ale właśnie jakie są wasze propozycje?
- dawnstone, charmed shield, potion of strength, lanca
- black dragon egg, lanca
Tego z jajkiem nie polecam, po testach stwierdzam, że ma dość wąskie zastosowanie, za to z pierwszego złożenia jestem w miarę zadowolony, no ale właśnie jakie są wasze propozycje?
Ja miałem kilka różnych wersji
dragonhelm+luckstone+halabarda
charmed shield+biting blade+dragobane+PoS
dawnstone mam na lordzie
dragonhelm+luckstone+halabarda
charmed shield+biting blade+dragobane+PoS
dawnstone mam na lordzie
Ja gram tym- gigant blade, dawnstone, otherticker shard, 100 pkt
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Nie lepiej złożyć Lorda z CoT? Ok, Save 1 czy tam 2+ z przerzutami nieudanych jest spoko, ale na zasięgowe typu strzał z balisty czy działo nie ma się już żadnej ochrony.
Poza tym KB i D3 Woundów w pierwszej rundzie CC jest bardzo ok.
Poza tym KB i D3 Woundów w pierwszej rundzie CC jest bardzo ok.
Impossible is nothing.
CoT jest dobry na mastera na pegazie/koniku jako wsparcie dla lorda. Jak stoi przy nim się dobrze uzupełniają z otherticker shardem a na smoku otherticker shard to pozycja "must have". Na smoka też fajnie by wrzucić jakiegoś MR, ale jest problem, bo wtedy nie starcza na inne zabawki
Kwestia tego gdzie się lorda trzyma. Jak jest w oddziale to nie musi mieć warda na maszyny i magie
Mi się wydaje, że jajko jest dobre jak się zagra na lore of shadow/soulblight wtedy można obniżyć oddziałowi T i później zionąć.
Kwestia tego gdzie się lorda trzyma. Jak jest w oddziale to nie musi mieć warda na maszyny i magie
Mi się wydaje, że jajko jest dobre jak się zagra na lore of shadow/soulblight wtedy można obniżyć oddziałowi T i później zionąć.
Ok no dobra rozumiem nastawienie na duże pierdolnięcie na smoku i as 1+ z przerzutem, ale czy lord nie jest wtedy ciut za miękki? wiem, że strzały z działa bolą zawsze bo jest smok ale nie dawanie na lorda warda to pozwalanie z automatu na większą szanse zdobycia pkt za smoka, od nowej książki gram praktycznie tylko na smoku i w kilku bitwach przydało mi się to, że lord nie spadł i trzymał pkt za całość. Poza tem jest jeszcze metal, a brak warda na 4+ i dragon helma daje autokilla przy ifce.
Nie piszę, żeby krytykować tylko jestem ciekaw czy Waszym zdaniem trickster shard jest taki kluczowy, ja osobiścia grałem na takim złożeniu: ogre blade, prezerwatywa i trickster ale po kilku testach stwierdziłem, że w większości gier nie był to przedmiot zmieniający za wiele, a bohaterów dzieliłem na 3 grupy: tych których nie mogę zabić, tych którzy i tak przegrywają ze smokiem i takich na których mogę ryzykować i posłac np. bohatera z eliksirkiem siły na koniku zbuffowanego magią. Czy smok z shardem i 7 siły jest faktycznie dużo bardziej efektywny?
no chyba, że opacznie zrozumiałem Jankiela i ten build z giant bladem nie jest wsadzany na smoka, bo co do tego, że jest to fajna opcja na piechotę to jestem przekonany
mój obecny build bohaterów klepaczy to:
smok-ogre blade, prezerwatywa, dragon helm
pedzio BSB - CoT
koń (jak pisałem wyżej) - eliksir siły, dawnstone, charmed shiled
pozdro
Nie piszę, żeby krytykować tylko jestem ciekaw czy Waszym zdaniem trickster shard jest taki kluczowy, ja osobiścia grałem na takim złożeniu: ogre blade, prezerwatywa i trickster ale po kilku testach stwierdziłem, że w większości gier nie był to przedmiot zmieniający za wiele, a bohaterów dzieliłem na 3 grupy: tych których nie mogę zabić, tych którzy i tak przegrywają ze smokiem i takich na których mogę ryzykować i posłac np. bohatera z eliksirkiem siły na koniku zbuffowanego magią. Czy smok z shardem i 7 siły jest faktycznie dużo bardziej efektywny?
no chyba, że opacznie zrozumiałem Jankiela i ten build z giant bladem nie jest wsadzany na smoka, bo co do tego, że jest to fajna opcja na piechotę to jestem przekonany
mój obecny build bohaterów klepaczy to:
smok-ogre blade, prezerwatywa, dragon helm
pedzio BSB - CoT
koń (jak pisałem wyżej) - eliksir siły, dawnstone, charmed shiled
pozdro
Kwestia doświadczenia. Mi się otherticker shard właściwie zawsze sprawdzał(nie tylko na smoku). Za to rzadko trafiałem na przeciwnika na metalu. Działa od wieków bolały, a teraz jest jeszcze gorzej niż wcześniej, bo nie ma takich fajnych przedmiotów jak w poprzedniej edycji. Z drugiej strony za to obecnie mamy oddział egzekutorów, który dobrze radzi sobie z pancerymi rzeczami. Na smoku S7 jest bardzo kuszące, ale mi się wydaje, że obecnie na 2400 na smoka lepiej wziąć: armor of destiny, dawnestone i otherticker sharda z GW. As 2+ z przerzutem i ward na 4+. Lord zawsze solidnie bije z s6. Teoretycznie zamiast dawnestone można by zabrać MR2. Lord jest wyporny na magie i do tego smok ma warda na 5+.
edit: do tego na magicze shielding scrolla. I jednorazowo smok może przyjąć dużą kuźne na maskę i się zaśmiać.
Rince jak gra na 4 lvl i klepaczu, to zapewne ma lorda na koniku, a zdjęciu Jankiela widać, że gra na smoku
edit: do tego na magicze shielding scrolla. I jednorazowo smok może przyjąć dużą kuźne na maskę i się zaśmiać.
Rince jak gra na 4 lvl i klepaczu, to zapewne ma lorda na koniku, a zdjęciu Jankiela widać, że gra na smoku
gw jest slabe na smoku bo:
a) potrzebne są magic atacki ^^
b) nie masz przerzótów, dół jest i tak losowy, więc góra musi być stabilna, żeby się głupio nie obsrać
co do mr to nie polecam, gralem na hoteku ale wtedy albo dajesz do tego warda i masz problem bo zostaje ci lanca lub niepewny gw i brak magicznych ataków, albo nie masz warda, dawstone to imo przerost formy nad trescią bo w cc w 99% targetowany jest smok, imo bardziej problemem jest strzelanie/magia
a) potrzebne są magic atacki ^^
b) nie masz przerzótów, dół jest i tak losowy, więc góra musi być stabilna, żeby się głupio nie obsrać
co do mr to nie polecam, gralem na hoteku ale wtedy albo dajesz do tego warda i masz problem bo zostaje ci lanca lub niepewny gw i brak magicznych ataków, albo nie masz warda, dawstone to imo przerost formy nad trescią bo w cc w 99% targetowany jest smok, imo bardziej problemem jest strzelanie/magia
Przy 7S i OTS odpada taki podział - każdego bohatera można zabić. Dwurak dla mnie odpada, bo traci się reroll to hit. Brak przerzutu imo bardzo dużo zmienia. 7S ściąga AS do 5+, a OTS z warda 3+ robi 4+, z 4+ robi 5,5+, a z 5+ robi 6+. Lord z dwurakiem raczej nie zdejmie kowboja WoCh. Mój lord zabił już 6. Poza tym, mam radochę, że mój dreadlord jest najlepszym nakurwiaczem w grze i może wygrać dowolny pojedynek. Wydaje mi się, że w DE trzeba stawiać na maksymalną siłę uderzenia, a nie na wytrzymałość. Era pendanta minęła.a bohaterów dzieliłem na 3 grupy: tych których nie mogę zabić, tych którzy i tak przegrywają ze smokiem i takich na których mogę ryzykować i posłac np. bohatera z eliksirkiem siły na koniku zbuffowanego magią. Czy smok z shardem i 7 siły jest faktycznie dużo bardziej efektywny?
Co do przeżywalności, w większości combatów 1+ reroll jest lepszy, niż 1+ i 4+ ward (zwłaszcza, że KB nie działa na lorda na smoku). Żeby jeszcze zwiększyć przeżywalność, zawsze można się wspomóc soulblightem (w mojej rozpie mam 2). Przed działami i tak się trzeba chować, nawet, jak by się miało 4+ warda. Jak jest artyleria, to po prostu stoję za górką (jak jakaś jest ) i czekam do 4-5 tury, aż uda się ją zdjąć. Na 20+ bitew lord spadł mi tylko 2 razy, raz z cannona, bo była patelnia i nie zacząłem, drugi raz z KB, po zdjęciu smoka z HKB.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.