Army Book VIII edycja.
Moderator: Gremlin
Re: Army Book VIII edycja.
hahaha to prawda gdy złożyłem moja nową rozpiskę opartą na treemenach i na anciencie ;D łuków miałem może 40 ;D wygrałem do jaja ;D ale niestety wszelkim kwękaczą muszę popsuć humor miałem mega farta w kosciach ;D w 3 rzutach 10 koscmi miałem ze 20 szóstek ;D
NieJanus pisze:Czy moonstonem bohater może dołączyć do oddziału który jest w innym lesie?
Tak ja przegrałem 1 grę 0-20 i wbrew pozorom można przegrać.Jarlaxle pisze:Tak z ciekawości, czy ktoś przegrał nowymi WE 20:0? albo chociaż 15:5? Czy praktyką jest zasadzenie masek przeciwnikowi do 0? W takich sytuacjach, myślę, że zasadny byłby wniosek o 2 dodatkowe oddziały waye'ów na euro. Taki bonusik do każdej armii. Nie może być, że ledwo, ledwo wygrywa się 20:0, a zapewne przeciwnik był tak bezczelny i arogancki, że wytrzymał do 6 tury. Chamstwo, ręce opadająp.s. Wczoraj spróbowałem się z DE i co prawda wygrałem 20:0 ale ledwo, ledwo.
Przegrałem bo dostałem tak fatalną mapkę + trochę na własne życzenie - można ? Można!
Ale skoro dla Was najłatwiej jest wejść na forum, ponarzekać i pomarudzić jakie to Wood Elves są przegięte, chore, nie idzie z nimi grać, utnijcie to, utnijcie tamto..
Czytając wszystkie komenty naprawdę nóż w kieszeni się otwiera.
Zagrałeś jedną grę - przegrałeś 20-0 z Wood Elves nie znaczy, że armia jest przegięta tylko czas podejść do tego booka na zasadzie "Wood Elves nie są już Free Fragiem - pójście na pałę pod jego nos nie oznacza wygranej 20-0"
Wy naprawdę przyzwyczailiście się do tego, że Wood Elves były przez ostatnie lata armią do bicia ?
Skończyło się! Koniec dobrego - przyszedł czas rewanżu i albo nauczycie się z tym grać albo będziemy w kółko dyskutować o tym samym.
Oczywiście zanim spadnie na mnie lawina komentarzy powiem tak:
Jest kilka przegięć w tej armii:
moonstone+death/dark max 1 - brzmi rozsądnie
waywatchers counts as 2 - brzmi rozsądnie
max models with asrai bow max 70 - brzmi rozsądnie
I tyle. Pozostałe cięcia są już bardziej na zasadzie.
Nie wiem jak sobie z tym poradzić = przegięte = pociąć
Nie chce mi się zmieniać rozpiski bo nowe WE ode mnie tego wymagają = przegięte = pociąć
A najlepiej by było gdyby ograniczenia dla WE kazały im grać na Dryadach, Eternalach i Drwalach + Treeman + 2 orły i 10 łuczników! Bo więcej niż 10 to ZUO
Najlepsze z tego wszystkiego jest to, że człowiek nie zdąży nawet turnieju zagrać na średnich cięciach bo tak szybko i tak mocno wszyscy by widzieli pocięte WE :/
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
@Luc
Dokładnie tak samo myślę, nikt nie grał wszyscy tylko tną.
@Jarlaxle
Długo się powstrzymywałem przed pisaniem tego, ale jak czytam twoje płacze i lamenty, to mam dylemat rodem z Wiedźmina - nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać, czy Cię w rzyć kopnąć . Proponuje zacząć myśleć jak sobie z tym armageddonem młotka(WE) poradzić na poziomie rozpiski a nie tylko pisać co trzeba pociąć.
Dokładnie tak samo myślę, nikt nie grał wszyscy tylko tną.
@Jarlaxle
Długo się powstrzymywałem przed pisaniem tego, ale jak czytam twoje płacze i lamenty, to mam dylemat rodem z Wiedźmina - nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać, czy Cię w rzyć kopnąć . Proponuje zacząć myśleć jak sobie z tym armageddonem młotka(WE) poradzić na poziomie rozpiski a nie tylko pisać co trzeba pociąć.
to zle myslisz.Milutki pisze:@Luc
Dokładnie tak samo myślę, nikt nie grał wszyscy tylko tną.
gdyby to byla pierwsza armia cieta na takiej zasadzie to rzeczywiscie bylby problem... a tak? po prostu kolejna armia wpasowujaca sie w etc.I tyle. Pozostałe cięcia są już bardziej na zasadzie.
Nie wiem jak sobie z tym poradzić = przegięte = pociąć
Nie chce mi się zmieniać rozpiski bo nowe WE ode mnie tego wymagają = przegięte = pociąć
Na te ograniczenia można zrobić jeszcze całkiem mocną (w moim mniemaniu) rozpiske.Soft version
• Non character model with Asrai longbow, max 90
• Hagbane tips/Trueflight arrows/Waywatchers(counts as 2)/Waystalker (counts as 5), max 60
• Lore of death on spellweaver/moonstone of the hidden ways/3 or more Waystalkers, max 1
• 8 or more Sisters of the Thorn in the same unit/Spellweaver on Elven Steed with Death or Dark magic, max 1
(• Forests placed by wood elf player can be magical)
Wchodzi 30strzałek Hagbane tips/Trueflight, 10WW i 2Waystalkerów. Nie jest to rewelacja zwłaszcza, że wszystko zalicza się do najlepszych rzeczy jakie teraz mamy (nie mówiąc o WR) ale tragedii też jeszcze nie ma wielkiej.
Niestety propozycja z max 50 wygląda znacznie gorzej... :/
Edit: 50 też byłoby akceptowalne pod warunkiem że wyrzuciliby Waystalkerów z tego limitu (i tak są już przycięci w innej linijce)
Wie ktoś czy na Szczyrku będą nowe WE??
@Naviedzony, Jarlaxle
Wpadnijcie jutro do Cube - mozna wyzwac na challange Luca albo Azgarotha - to bedziecie mieli mozliwosc wzbogacic przemyslenia w praktyke
Akurat sa jeszcze 3 wolne miejsca! 10:45-16:00 - akurat wolny wieczor na obowiazki/odpoczynek.
Wpadnijcie jutro do Cube - mozna wyzwac na challange Luca albo Azgarotha - to bedziecie mieli mozliwosc wzbogacic przemyslenia w praktyke
Akurat sa jeszcze 3 wolne miejsca! 10:45-16:00 - akurat wolny wieczor na obowiazki/odpoczynek.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów
Kontakt PM
Kontakt PM
W szczyrku obowiązują takie ograniczenia:
Laik coś tam jeszcze pisał że jak ktoś chce to może też składać rozpiskę na te "better safe than sorry"Dla WE obowiązuję następujący zapis:
Modele z Asrai bow (Waywatcherzy liczą się x2. Hagtree Tip/Trueflight arrows ponad 25 liczą się 2), max 70 (nie wliczając bohaterów)
• 8 lub więcej Sisters of the Thorn w tym samym oddziale /konny Spellweaver z Death lub Dark magic, max 1
• Lore of death na spellweaver/moonstone of the hidden ways/4 lub więcej Waystalkers, max 1
No fakt przegięte elfy z t3 no save ginące od ruby ringa potrafią przerazić chaos
Ale tak racjonalnie popatrzcie na koszt nowych elfów przecież ceny są straszne 16p za łucznika (12 +3 + muzyk jako mus w GG )
Do tego WW za 20p za 21 jest silverhelm (ciężka kawa z coe z asf 2+ sv) za 13 jest WL.
Łatwiej jest zabić kolesia bez sv z t3 niż kogoś z sv 3+/2+ kurcze wszyscy powinni sie cieszyc jak ktoś wystawia WW bo 10 bierze sie za 200p lv 1 maga fire i nie ma ich w ture
lepiej 2x lv1 maga i rzuca sie fireballe po oddziałach najpier WW potem scouty a na koniec GG - żadna finezyjna kontr taktyka -wypala się to leśne tałatajstwo w 2-3 tury
Ale lepiej ich ściąć bo po co brać maga fire jak mag metalu(mały) jest lepszy na inne armie a nie będę zmieniał rozpy bo wyszedł kodeks WE
+++EDIT+++
Zapomniałem dodać moonstone - kolejna rzecz ile lasów jest na stołach ?
Posyła się śmiecie do blokowania lasu żeby mag nie skakał i po problemie nie zmieści sie 1" od unitu w lecie to nie skoczy
A jak skoczy sam bez obstawy to jest trupem w kolejnej turze
ale po co zmieniać nawyki jak jest dobrze
+++END+++
pzdr
Ale tak racjonalnie popatrzcie na koszt nowych elfów przecież ceny są straszne 16p za łucznika (12 +3 + muzyk jako mus w GG )
Do tego WW za 20p za 21 jest silverhelm (ciężka kawa z coe z asf 2+ sv) za 13 jest WL.
Łatwiej jest zabić kolesia bez sv z t3 niż kogoś z sv 3+/2+ kurcze wszyscy powinni sie cieszyc jak ktoś wystawia WW bo 10 bierze sie za 200p lv 1 maga fire i nie ma ich w ture
lepiej 2x lv1 maga i rzuca sie fireballe po oddziałach najpier WW potem scouty a na koniec GG - żadna finezyjna kontr taktyka -wypala się to leśne tałatajstwo w 2-3 tury
Ale lepiej ich ściąć bo po co brać maga fire jak mag metalu(mały) jest lepszy na inne armie a nie będę zmieniał rozpy bo wyszedł kodeks WE
+++EDIT+++
Zapomniałem dodać moonstone - kolejna rzecz ile lasów jest na stołach ?
Posyła się śmiecie do blokowania lasu żeby mag nie skakał i po problemie nie zmieści sie 1" od unitu w lecie to nie skoczy
A jak skoczy sam bez obstawy to jest trupem w kolejnej turze
ale po co zmieniać nawyki jak jest dobrze
+++END+++
pzdr
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Laik nie wieszcz takich złych rzeczy.
Może takie lekkie ograniczenia jak w Szczyrku nie będą ale miejmy nadzieję że przynajmniej wersja Soft a nie "better.." przejdzie.
Może takie lekkie ograniczenia jak w Szczyrku nie będą ale miejmy nadzieję że przynajmniej wersja Soft a nie "better.." przejdzie.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Jak z Savem 2+, to 23pkt. Silver Helmsi kosztują 21pkt, gdy nie wezmą TarczyMarcinC pisze:za 21 jest silverhelm (ciężka kawa z coe z asf 2+ sv)
mod: Ok 5 stron niepotrzebnych dyskusji, przepychanek słownych, udawadniania swoich racji zostało usunięte.
Proszę jeśli macie sobie coś do popisania do róbcie to na PM.
hmm z ciekawości zajrzałem do LS, czy coś jeszcze wymaga wyjaśnienia w kwestii WE? chciałbym trochę ogarnąć jak co powinno być traktowane jak będę grał przeciwkoLidder pisze:Ad 1. traktowanie "enchanted arrows" jak magicznych przedmiotów prowadzi to wielu nieprzyjemnych sytuacji i tworzy kolejne, zbędne pytania. Zgadzam się z podejściem kolegów z ETC FAQ - można je dublować. Ogólnie nie traktowałbym ich jak magiczne przedmioty na potrzeby puli 50 i 100 pkt na magiczne przedmioty bohaterów. Można je niszczyć, ale jest to mało efektywne w przypadku większych oddziałów.c4h10 pisze: 1. Dublowanie magicznych strzał.
2. Magiczne strzały a poisony/ogniste ataki.
3. Wild-riders - frenzy dla mountów.
Ad 2. Strzały mają wyraźnie napisane, że należy je traktować jak magiczną broń na potrzeby strzelania. Stąd też poison i flaming nie działają, chyba, że same z siebie tę zasadę posiadają.
Ad 3. Wierzchowce Wild Riders mają Frenzy. Jest to wyraźnie napisane w AB.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
4. Moonstone - oddział musi teleportować się w całości z lasu do lasu oraz musi pozostawić dokładnie taką samą formację w jakiej dokonywał teleportu. Dodatkowo przed i po musi znajdować się CAŁKOWICIE w lesie.misha pisze:hmm z ciekawości zajrzałem do LS, czy coś jeszcze wymaga wyjaśnienia w kwestii WE? chciałbym trochę ogarnąć jak co powinno być traktowane jak będę grał przeciwko
5. Lasy WE są magiczne
To mi przychodzi do głowy o co mi się ludzie co chwilą pytają gdy gram i nie mają pewności
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
z tego co pamiętam opis moonstone pozwalał na użycie go jeśli oddział jest częściowo w lesie, ale o nakazie postawienia go w całości w lesie nie pamiętam
tak jest opisane? może mógłbyś opis wrzucić albo podać stronę gdzie to jest podane w tym temacie
tak jest opisane? może mógłbyś opis wrzucić albo podać stronę gdzie to jest podane w tym temacie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nie przypominam sobie aby był zapisek o częściowym staniu w lesie.misha pisze:z tego co pamiętam opis moonstone pozwalał na użycie go jeśli oddział jest częściowo w lesie, ale o nakazie postawienia go w całości w lesie nie pamiętam
tak jest opisane? może mógłbyś opis wrzucić albo podać stronę gdzie to jest podane w tym temacie
Właśnie z tego co ja pamiętam to był zapis, że musisz znajdować się cały
Teraz nie mam booka pod ręką więc nie sprawdzimy
Zwyciężaj bez przechwalania się, przegrywaj bez biadolenia, a inni wkrótce zaczną cię szanować - Napoleon Hill
kudłaty pisze:80+ siekier dwuręcznych to odkryta opcja ofensywna.
dzięki
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A