Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Piwek
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Piwek »

Tak, może.

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1034
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Deus »

Jak jest magiem, to chyba magic armorów, nosić nie może za wyjątkiem warpstone armor a przynajmniej tak mi się wydaje i ja tak gram. Mag może nosić armory, tylko wtedy jeśli może wykupić sobie, light armory itp. a Warlock nie może więc chyba magicznych za wyjątkiem warpstona, bo tam jest dopisek, nosić nie może, zresztą w żadnej rozpisce armorów nie widziałem na warlockach.
Obrazek

Major14
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Post autor: Major14 »

Czy Hellpit może przed ruchem wykonać zwrot o powiedzmy np. 180 stopni?

O ile ratling gun zmniejsza armor save'a przeciwnikowi? o 2 czy o 3?

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1722
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

1. Tak
2. Armour Save -2

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Deus pisze:Jak jest magiem, to chyba magic armorów, nosić nie może za wyjątkiem warpstone armor a przynajmniej tak mi się wydaje i ja tak gram. Mag może nosić armory, tylko wtedy jeśli może wykupić sobie, light armory itp. a Warlock nie może więc chyba magicznych za wyjątkiem warpstona, bo tam jest dopisek, nosić nie może, zresztą w żadnej rozpisce armorów nie widziałem na warlockach.
Warlock bez poziomów magii może nosić magiczne pancerze.
Obrazek

Major14
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Post autor: Major14 »

W jaki sposób najlepiej wystawiać asasyna? Czy jeśli jest ukryty w jednostce, to czy może wypić potiona zaraz po ujawnieniu go?

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Najczęściej chowa się go w unitach. Wszędzie za granicą grają że może wyjść i wypić, ale u nas z nie do końca jasnych dla mnie powodów nie może.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

jakieś uściślenie to reguluje?

ajt
Kradziej
Posty: 970

Post autor: ajt »

A nie jest tak, że jak wychodzi na początku tury, to można pić. Tylko, jak wychodzi na początku CC, to nie można?

Awatar użytkownika
Solo
Falubaz
Posty: 1330

Post autor: Solo »

Ass może wypić potion na początku tury, tzn jeśli ujawnisz go w combacie to nie może wypić poty.
Należy ujawnić go na początku swojej tury wypić potiona i spokojnie poczekać na egzekucję na lordzie chaosu bądź innym który przyjął śmiertelne śluby .

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Jest gdzieś jakieś potwierdzenie tego? Wierzę że tak jest i to wydaje się być najbardziej logiczne, ale przeciwnicy zawsze mają z tym problem.

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Potwierdzenie chyba jest w rulebooku i armybooku :) Nie spotkałem się nigdy z nikim, kto miał z tym problem :) Jest tak jak pisze Solo.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Hoax pisze:Wierzę że tak jest i to wydaje się być najbardziej logiczne, ale przeciwnicy zawsze mają z tym problem.
Następnym razem powołaj się na Sola i po problemie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

Panowie mam kilka pytań, bo po wczorajszej rozgrywce wyszły jakieś buraki które były kwestiami spornymi a tem. powietrza uniemożliwiała racjonalne wyjaśnienia :lol2: :

1. Czy jeśli do oddziału stormverminów z chorążym przyłączył się wódz bitewny z magicznym banerem który dodaje D3 punktów do wyniku walki to: premie = +1 (sztandar chorążego) +D3 (właściwość magicznego sztandaru)? Czy tez może:
premie = +1 (sztandar chorążego) +1 (sztandar magiczny) +D3 (właściwość magicznego sztandaru)

2. Czy grupa dowodzenia musi być w określonej kolejności poza tym że jest w pierwszym rzędzie? Czy to ja decyduje w którym miejscu kto się znajduje.

3. Czy jeśli doomwheel strzela z siłą 10 to pancerz przeciwnika otrzymuje odpowiednie modyfikatory?

4. Strzela latarka, ustalono gdzie spada pocisk i ustalono że po odbiciu leci w kierunku oddziału stojącego na wysokim wzgórzu. Czy pocisk zatrzymuje się na zboczu tej wysokiej skały i nic się nie dzieje czy normalnie wpada w szeregi oddziału?

5. Czy poza limitem 12 kości w puli mocy w fazie magii istnieje limit kości jaki można przeznaczyć na jeden czar?

6. Czy wystawiając bitewnego wodza mogę go przyłączyć do oddziału już w fazie wystawiania czy musi on dołączyć w trakcie rozgrywki.

7. Trafienia automatyczne trafiają od razu ale mimo to muszę rzucić na zranienie a przeciwnik może się
na nie bronić w normalny sposób?

8. jednostka posiada ochronę zwykłą i magiczną, czy w rzucie na ochrona muszę wybrać bardziej korzystną czy mogę rzucać najpierw na zwykłą ochronę a jak się nie uda to mogę na magiczną?

dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

1. W sumie 2+D3.
2. Ty decydujesz.
3. Tak otrzymuje.
4. Nic się nie zatrzymuje.
5. 6 kostek, chyba, że grasz na ograniczenia.
6. Bohaterów możesz wstawić do oddziałów podczas fazy wystawienia.
7. Tak.
8. Masz dwa rzuty, najpierw zwykła ochrona potem magiczna/regeneracja (tu wybierasz to co jest lepsze).
Obrazek

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

Dzięki bardzo

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

Czy mogę zdawać test zdolności przywódczych nawet jeśli wartość Ld jednostki to 1(w wyniku klątwy)? W myśl zasady, że dwie nie modyfikowane jedynki to test zdany.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Pytanie o zasady: gram z opcją LoS od Dreaded 13th Spell. Po resolvie czaru 2 bohaterów zdało LoS i cały unit został zmieniony w clanraty. Z tego co się orientuję, herosi muszą być umieszczeni 1" od unitu (zakładam, że stosując zasady ETC są w tym przypadku traktowani analogicznie, jak herosi typu non-infantry z opisu).
Czy:
- są umieszczani 1" od unitu clanratów osobno, czy muszą być umieszczeni razem (tworząc dwuosobowy unit)?
- czy muszą zdawać liderkę (jeśli są umieszczeni osobno, to czy każdy z osobna)?

poniżej
ETC:
Up to 2 Characters per unit can get "look out sir" against the following spells: Dwellers Below, Final Transmutation and Dreaded 13th. Normal requirements for Look Out, Sir! apply.
FAQ:
Q: How are casualties from The Curse of the Horned Rat distributed? What if there are characters in the unit, of troop type infantry or otherwise? (p79)
A: Compare the result of the 4D6 roll to the number of infantry models in the unit. If the result is equal to or larger than the number of infantry models (including any characters that are infantry) then remove all of the infantry models and replace the unit with an equal number of Clanrats. Any noninfantry models left must be placed by the controlling player 1” away from the newly formed unit, facing in any direction. If the result is less than the number of infantry models in the result then the casualties will be distributed as hits from shooting.

Major14
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Post autor: Major14 »

Czy można rzucać spele w oddział walczący ze slavami ?

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: Miscatonic »

No raczej tak, skoro można do takich oddziałów strzelać to i spele rzucać. Po to są slavy, żeby zablokować przeciwnika.

ODPOWIEDZ