• Great Cannon (max 2 if Steam Tank in the army)/Steam Tank (max 1)/Hellblaster Volleygun/Each Light Wizard after the first in an army with War Altar, max 4
Pytania i odpowiedzi
Moderator: #helion#
Re: Pytania i odpowiedzi
Nie możesz. Maksymalnie cztery maszyny z puli działo/hellblaster.
Druga linijka ograniczeń to max 4 z czołg/działo/helblaster/każdy mag światła oprócz pierwszego w armii z war altar.
Na starszy draft wchodziły 3 działa i dwa helblastery(bez inżynierów), ale IMO obecny jest lepszy, bo pozwala na 10 demiśków w praktycznie każdej rozpisce
Na starszy draft wchodziły 3 działa i dwa helblastery(bez inżynierów), ale IMO obecny jest lepszy, bo pozwala na 10 demiśków w praktycznie każdej rozpisce
Ok, chyba racja, ale IMO jest to bardzo niejasno napisane.
Jako że zawsze rozpiskę lubię robić niestandardowo, pomyślałem że będę grać bez demisi, ale coraz bardziej myślę że to niemożliwe, nie ma właściwie alternatywy "siłowej", ale będę próbowałStan pisze:Na starszy draft wchodziły 3 działa i dwa helblastery(bez inżynierów), ale IMO obecny jest lepszy, bo pozwala na 10 demiśków w praktycznie każdej rozpisce
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
W special masz kawalerię ze stubbornem i AS1+, fajna sprawa na blokera do armii defensywnej, w szarży też coś robią, no ale mimo wszystko demiśki dalej wypadają lepiej. Jeśli nie pasują Ci do armii modele demigryfów to zrób ich sobie z np. wilczej kawalerii do 40k. W temacie o alternatywnych modelach był jeszcze ciekawy pomysł wystawiania wozów bojowych jako demigryfy, chociaż to musiałoby wpasowywać się w stylistykę armii aby nie było uznane za prox.
Z niestandardowych rzeczy możesz wystawiać rakietnicy/moździerze, na papierze mogą coś zrobić hordom piechoty o niskim save.
Z niestandardowych rzeczy możesz wystawiać rakietnicy/moździerze, na papierze mogą coś zrobić hordom piechoty o niskim save.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Mam nadzieję, że temat dobrze wybrałem, no i że ktoś da radę mi pomóc. Dostałem w "Gratisie" model Kawaleryjski (piórko na głowie i bufiaste rękawy), w metalu jeszcze, który w łapach trzyma coś, co wygląda jak "Mini Hellblaster". Czy ktoś się orientuje może, co to takiego jest i jak się nazywa oraz czy posiada jakąś wartość rynkową?
Może jakaś fota?
Może to stary outrider?
Może to stary outrider?
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Niewyraźne te zdjęcia wychodzą, bo telefonem robione (dlatego opisać wolałem), ale proszę, może coś dadzą
- https://dl.dropboxusercontent.com/u/806 ... 133858.jpg
- https://dl.dropboxusercontent.com/u/806 ... 133911.jpg
No i do tego mam Konika w Kropierzu, jak od Knightly Orders. Jest szansa na to, że dowiem się co to za model mam, czy po tych fotkach będzie ciężko?
- https://dl.dropboxusercontent.com/u/806 ... 133858.jpg
- https://dl.dropboxusercontent.com/u/806 ... 133911.jpg
No i do tego mam Konika w Kropierzu, jak od Knightly Orders. Jest szansa na to, że dowiem się co to za model mam, czy po tych fotkach będzie ciężko?
1. Czy helblaster, ktory wyrzuci 3 misfajery, obok ktorego stoi 3 inzynierow, moze przezucic (jezeli kazdy inzynier byl deklarowany do obslugi helblastera), wszystkie 3 kosci czy zawsze max jedna na strzal?
2. Czy inzynier, ktory jest zadeklarowany do obslugi helblastera, uzyje swojej umiejetnosci do przezucania artyleryjki, moze uzyc rowniez pigeon bomby? I jedna i druga umiejetnosc uzywana jest zamiast strzelania z broni, ale nie znalazlem nigdzie zapisu mowiacego, ze uzycie jednej wyklucza uzycie drugiej.
2. Czy inzynier, ktory jest zadeklarowany do obslugi helblastera, uzyje swojej umiejetnosci do przezucania artyleryjki, moze uzyc rowniez pigeon bomby? I jedna i druga umiejetnosc uzywana jest zamiast strzelania z broni, ale nie znalazlem nigdzie zapisu mowiacego, ze uzycie jednej wyklucza uzycie drugiej.
Więc nawet jeśli więcej inżynierów użyje tej umiejętności, przerzucić można jedną kostkę.If a Master Engineer is not fleeing, a single war machine within 3'' of him can use his BS and re-roll one artillery dice during the shooting phase(...)
A master engineer cannot use this special rule and shoot with his own missile weapon in the same shooting phase.
Więc nie może jednocześnie strzelić z gołębia i użyć "mistrza balistyki", bo użycie gołębia jest zamiast (instead) strzłu, który nie był możłiwy ze względu na użycie "mistrza balistyki".A master engineer with Pigeon Bombs can use them instead of firing a weapon in the Shooting phase.
IMO
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...
Według mnie można przerzucić jedną kostkę i nie można wtedy już strzelać gołębiami.
Występowanie gołębi nie jest mega dziwne bo one dość fajnie działają na piechotę, a zwłaszcza na elfy. W końcu to całkiem niezła klopa z dość niegroźnym misfire.
Pegaz jest na 40.
Występowanie gołębi nie jest mega dziwne bo one dość fajnie działają na piechotę, a zwłaszcza na elfy. W końcu to całkiem niezła klopa z dość niegroźnym misfire.
Pegaz jest na 40.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
"If a Master Engineer is not fleeing, a single war machine within 3'' of him can use his BS and re-roll one artillery dice during the shooting phase(...)"
Jak dla mnie ten zapis pozwalałby na przerzut 3 kości przy 3ech inżynierach, gdyby nie jeden szczegół:
"can use his BS and re-roll one artillery dice" - wyraźnie mówi, że może użyć umiejętności, ale wtedy musi wziąć i BS i re-roll. Nie wyobrażam sobie, jak model mógłby wziąć BS z kilku inżynierów. Poza tym, jeżeli bierze BS od inżyniera, to może przerzucić tylko jedną kość jak to jest w zapisie.
Odnośnie gołębi, skłoniłbym się jednak ku stwierdzeniu, że inż. może użyć gołębia.
Wg zasad, inżynier nie może jednocześnie wykonać przerzutu i strzelić z missile weapon.
W Army booku jest Pigeon Bombs opisane jako coś czego inżynier może użyć w fazie Shooting ZAMIAST missile weapon. To sugeruje, że nie jest to missile weapon i w momencie konstrukcji armii oprócz broni palnej, inżynier powinien móc dokupić sobie gołębia. (Co omija zasady RB, że każdy heros może wykupić sobie tylko 1 broń).
Jest to jednak na siłę szukanie interpretacji na własną korzyść. Przyzwoitość nakazywałaby raczej uznanie, że nie można walić gołębiem.
Jak dla mnie ten zapis pozwalałby na przerzut 3 kości przy 3ech inżynierach, gdyby nie jeden szczegół:
"can use his BS and re-roll one artillery dice" - wyraźnie mówi, że może użyć umiejętności, ale wtedy musi wziąć i BS i re-roll. Nie wyobrażam sobie, jak model mógłby wziąć BS z kilku inżynierów. Poza tym, jeżeli bierze BS od inżyniera, to może przerzucić tylko jedną kość jak to jest w zapisie.
Odnośnie gołębi, skłoniłbym się jednak ku stwierdzeniu, że inż. może użyć gołębia.
Wg zasad, inżynier nie może jednocześnie wykonać przerzutu i strzelić z missile weapon.
W Army booku jest Pigeon Bombs opisane jako coś czego inżynier może użyć w fazie Shooting ZAMIAST missile weapon. To sugeruje, że nie jest to missile weapon i w momencie konstrukcji armii oprócz broni palnej, inżynier powinien móc dokupić sobie gołębia. (Co omija zasady RB, że każdy heros może wykupić sobie tylko 1 broń).
Jest to jednak na siłę szukanie interpretacji na własną korzyść. Przyzwoitość nakazywałaby raczej uznanie, że nie można walić gołębiem.
W faq jest że bomby są missle weapon.
Imperialna moc!Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki
Jeżeli się nie mylę, to w RB stoi, że każda kość może być przerzucona tylko raz, ale nie podeprę się cytatem, bo nie mogę tego zapisu zlokalizować. Więc "wykrzyknik" można przerzucić tylko raz bez względu na ilość inżynierów.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
o jednorazowym przerzucie powinno być we wstępie do zasad tam gdzie są podstawowe pojęcia
czyli jak gołąb jest missile weapon to inżynier nie może go użyć jeśli przerzuci maszynie kostkę?
czyli jak gołąb jest missile weapon to inżynier nie może go użyć jeśli przerzuci maszynie kostkę?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
byłoby bez sensu, ale z cytatu podane wyżej przez kolegę to jest tam "CAN" czyli rozumiem, że przekazanie BS i przerzut to czynności opcjonalne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A