Pytania i odpowiedzi

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Voodoo
Masakrator
Posty: 2988
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Re: Pytania i odpowiedzi

Post autor: Voodoo »

Nie możesz. Maksymalnie cztery maszyny z puli działo/hellblaster.
• Great Cannon (max 2 if Steam Tank in the army)/Steam Tank (max 1)/Hellblaster Volleygun/Each Light Wizard after the first in an army with War Altar, max 4
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Druga linijka ograniczeń to max 4 z czołg/działo/helblaster/każdy mag światła oprócz pierwszego w armii z war altar.
Na starszy draft wchodziły 3 działa i dwa helblastery(bez inżynierów), ale IMO obecny jest lepszy, bo pozwala na 10 demiśków w praktycznie każdej rozpisce :wink:

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Proste. Grasz w sojuszu z HE, stawiasz inżyniera do łuczników HE i rzucasz hand of glory :)
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Ok, chyba racja, ale IMO jest to bardzo niejasno napisane.
Stan pisze:Na starszy draft wchodziły 3 działa i dwa helblastery(bez inżynierów), ale IMO obecny jest lepszy, bo pozwala na 10 demiśków w praktycznie każdej rozpisce
Jako że zawsze rozpiskę lubię robić niestandardowo, pomyślałem że będę grać bez demisi, ale coraz bardziej myślę że to niemożliwe, nie ma właściwie alternatywy "siłowej", ale będę próbował :)
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

W special masz kawalerię ze stubbornem i AS1+, fajna sprawa na blokera do armii defensywnej, w szarży też coś robią, no ale mimo wszystko demiśki dalej wypadają lepiej. Jeśli nie pasują Ci do armii modele demigryfów to zrób ich sobie z np. wilczej kawalerii do 40k. W temacie o alternatywnych modelach był jeszcze ciekawy pomysł wystawiania wozów bojowych jako demigryfy, chociaż to musiałoby wpasowywać się w stylistykę armii aby nie było uznane za prox.
Z niestandardowych rzeczy możesz wystawiać rakietnicy/moździerze, na papierze mogą coś zrobić hordom piechoty o niskim save.

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Mam nadzieję, że temat dobrze wybrałem, no i że ktoś da radę mi pomóc. Dostałem w "Gratisie" model Kawaleryjski (piórko na głowie i bufiaste rękawy), w metalu jeszcze, który w łapach trzyma coś, co wygląda jak "Mini Hellblaster". Czy ktoś się orientuje może, co to takiego jest i jak się nazywa oraz czy posiada jakąś wartość rynkową? :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Może jakaś fota?

Może to stary outrider?

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Niewyraźne te zdjęcia wychodzą, bo telefonem robione (dlatego opisać wolałem), ale proszę, może coś dadzą :)
- https://dl.dropboxusercontent.com/u/806 ... 133858.jpg
- https://dl.dropboxusercontent.com/u/806 ... 133911.jpg
No i do tego mam Konika w Kropierzu, jak od Knightly Orders. Jest szansa na to, że dowiem się co to za model mam, czy po tych fotkach będzie ciężko? :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Jak kolega wyżej - stary outrider.
Obrazek

Chłopska Bretka ;) : W/R/P: 4/2/4

Awatar użytkownika
rover
Mudżahedin
Posty: 204
Lokalizacja: Warszawa / Gamonie

Post autor: rover »

1. Czy helblaster, ktory wyrzuci 3 misfajery, obok ktorego stoi 3 inzynierow, moze przezucic (jezeli kazdy inzynier byl deklarowany do obslugi helblastera), wszystkie 3 kosci czy zawsze max jedna na strzal?

2. Czy inzynier, ktory jest zadeklarowany do obslugi helblastera, uzyje swojej umiejetnosci do przezucania artyleryjki, moze uzyc rowniez pigeon bomby? I jedna i druga umiejetnosc uzywana jest zamiast strzelania z broni, ale nie znalazlem nigdzie zapisu mowiacego, ze uzycie jednej wyklucza uzycie drugiej.

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

If a Master Engineer is not fleeing, a single war machine within 3'' of him can use his BS and re-roll one artillery dice during the shooting phase(...)
Więc nawet jeśli więcej inżynierów użyje tej umiejętności, przerzucić można jedną kostkę.
A master engineer cannot use this special rule and shoot with his own missile weapon in the same shooting phase.
A master engineer with Pigeon Bombs can use them instead of firing a weapon in the Shooting phase.
Więc nie może jednocześnie strzelić z gołębia i użyć "mistrza balistyki", bo użycie gołębia jest zamiast (instead) strzłu, który nie był możłiwy ze względu na użycie "mistrza balistyki".

IMO
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Każdy master inżynier pozwala przerzucić jedną kostkę, IMO dyskusyjne.
Podobnie gołąb nie jest missile weapon. Na zachodzie chyba tak grają, nie wiem jak inaczej wytłumaczyć obecność inżynierów z gołębiami w ich rozpiskach.

Jaką podstawkę ma pegaz?

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Zgadza się, oba mocno dyskusyjne.
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Według mnie można przerzucić jedną kostkę i nie można wtedy już strzelać gołębiami.
Występowanie gołębi nie jest mega dziwne bo one dość fajnie działają na piechotę, a zwłaszcza na elfy. W końcu to całkiem niezła klopa z dość niegroźnym misfire.
Pegaz jest na 40.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

"If a Master Engineer is not fleeing, a single war machine within 3'' of him can use his BS and re-roll one artillery dice during the shooting phase(...)"

Jak dla mnie ten zapis pozwalałby na przerzut 3 kości przy 3ech inżynierach, gdyby nie jeden szczegół:
"can use his BS and re-roll one artillery dice" - wyraźnie mówi, że może użyć umiejętności, ale wtedy musi wziąć i BS i re-roll. Nie wyobrażam sobie, jak model mógłby wziąć BS z kilku inżynierów. Poza tym, jeżeli bierze BS od inżyniera, to może przerzucić tylko jedną kość jak to jest w zapisie.

Odnośnie gołębi, skłoniłbym się jednak ku stwierdzeniu, że inż. może użyć gołębia.
Wg zasad, inżynier nie może jednocześnie wykonać przerzutu i strzelić z missile weapon.
W Army booku jest Pigeon Bombs opisane jako coś czego inżynier może użyć w fazie Shooting ZAMIAST missile weapon. To sugeruje, że nie jest to missile weapon i w momencie konstrukcji armii oprócz broni palnej, inżynier powinien móc dokupić sobie gołębia. (Co omija zasady RB, że każdy heros może wykupić sobie tylko 1 broń).
Jest to jednak na siłę szukanie interpretacji na własną korzyść. Przyzwoitość nakazywałaby raczej uznanie, że nie można walić gołębiem.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1823
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

W faq jest że bomby są missle weapon.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Solider
Falubaz
Posty: 1433
Lokalizacja: Świdnica/Warszawa

Post autor: Solider »

Jeżeli się nie mylę, to w RB stoi, że każda kość może być przerzucona tylko raz, ale nie podeprę się cytatem, bo nie mogę tego zapisu zlokalizować. :( Więc "wykrzyknik" można przerzucić tylko raz bez względu na ilość inżynierów.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".

- Magnus the Pious
Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
No, nie inaczej !!!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

o jednorazowym przerzucie powinno być we wstępie do zasad tam gdzie są podstawowe pojęcia

czyli jak gołąb jest missile weapon to inżynier nie może go użyć jeśli przerzuci maszynie kostkę?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

diuk
Falubaz
Posty: 1487

Post autor: diuk »

A ten przerzut kości jak inżynier daje BSa to jest obowiązkowy ? Bo ja wypadnie dobry wynik to bez sensu przerzucać.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

byłoby bez sensu, ale z cytatu podane wyżej przez kolegę to jest tam "CAN" czyli rozumiem, że przekazanie BS i przerzut to czynności opcjonalne
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ODPOWIEDZ