Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7831
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: Grolshek »

Jak chcesz mieć czyste sumienie to proszę bardzo: https://www.dropbox.com/s/82gbt5z20btzj ... 0chart.pdf
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Morok

Post autor: Morok »

grając na euro na 1200 ptk ile mogę mieć chukk?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

3 specjale przeciez sa do 2.999 ptk, pozniej dopiero 6
a masz 2 na slot
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Morok

Post autor: Morok »

ok dzięki

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

kowboj na wilku solo też ma vanguarda ?
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

el Victor pisze:kowboj na wilku solo też ma vanguarda ?
Jak najbardziej ponieważ wilk sam w sobie ma lekką jazdę więc i vanguarda.
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

Awatar użytkownika
el Victor
Oszukista
Posty: 784
Lokalizacja: Kraków & Lewa Flanka Mielec

Post autor: el Victor »

tak mi się właśnie wydawało, że kiedyś coś takiego mi przeleciało jak przegladałem booka ale nie mogłem tego znowu odszukać - dzięki wielkie
Traye MAGNETYCZNE + magnesy neodymowe http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481
kanał #1 YouTube (stary) - http://www.youtube.com/user/cotojest1000?feature=watch
kanał #2 YouTube (NOWY !) - http://www.youtube.com/channel/UCstzjTR ... ture=watch
Każdy wymiar, kolor, typ, opcja, dodatek... - ZAPRASZAM ! -->>> http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=110&t=35481

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie ma osobnego profilu wilka więc zakładamy, że to ten sam wilk z jednostki Giant Wolf, nawet podana jest w AB strona w odniesieniu do mountów.
FAQ do RB dodaje kolejny wyjątek do zasad specjalnych przenoszonych z jeźdźca na wierzchowiec, że jeśli mount posiada fast to cały model posiada fast cavalry.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

przypomnijcie mi proszę :)

pająki mają obstacle strider, ale nie obejmuje to impassów z mapek ETC?
tylko same murki/przeszkody
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

impassy to nie obstakle jak głupio by to nie brzmiało.
wall-crawler mówi że traktujemy nieobsadzone domki jak open terrain i obstacle strider że nie mamy DT testów po biegu przez płotki a Forest Strider - przy biegu przez las. impasy to wciąż normalne impasy.
Obrazek

diamo
Wałkarz
Posty: 54

Post autor: diamo »

Czy jednostka po vanguardzie może wykonać szarże z przymusu??
Chodzi o sytuacje w której piątka Wolf Riderów wykonuje vanguard, a później w pierwszej turze (gracza, który zaczyna) nie zdaje animozji i w jej wyniku musi szarżować najbliższą jednostkę wroga??

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie, FAQ
Q: Can a unit that has made a Vanguard move be forced to declare a
charge on the first turn of a game by getting a Squabble or We’ll
Show ‘Em result on the Animosity table? (p32)
A: No. As it made a Vanguard move it is not able to charge.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daszkowy10 »

The hand of Gork - przenosi cały unit o 3D6/5D6 w wyjciowej formacji? Jest napisane, że zaczynamy od jednego modelu, resztę dostawiamy. Można po prostu wziąć cały klocek pomijając pkt z pojedynczym modelem?

ps. czy 2x NG + 2x netters w jednym CC zdejmują 2S?

Z góry podziękował

Awatar użytkownika
Mad Max
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: Mad Max »

Teoretycznie zgodnie z zasadami powinieneś przestawić jeden model o 3/5D6 cali i do niego dostawić oddział, pamiętając jednocześnie o tym, że żaden model nie może "przebyć" więcej cali niż wynika to z rzutu kostkami. Praktycznie możesz zmierzyć odległość np. od krawędzi oddziału i przenieść od razu całość, uważaj tylko żeby, jeśli mierzysz od frontu, wyznacznikiem odległości był front oddziału a nie tył.

Netersi - nie można wykupić ich 2x, czyli rzucasz tylko raz i zdejmują tylko 1S.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

daszkowy pyta o sytuację w której jeden oddział walczy z dwoma oddziałami nocników i każdy oddział ma własne sieci. Czy -1 do S się kumuluje?

paulinka17
Kretozord
Posty: 1758

Post autor: paulinka17 »

Mad Max pisze:bla bla bla
Daszkowy, nie sluchaj Mad Maxa. Nie wie i nie rozumie.

Odnośnie teleportu: przenoś jeden model i dostawiaj oddział, chyba że wszystkie modele są w zasięgu 3D6/5D6 - wtedy możesz po prostu przenieść trej, tylko zachowaj formację.
Dlaczego Mad Max nie ma racji? Bo jak działasz zgodnie z instrukcją czyli najpierw jeden model a potem reszta do niego, to masz szanse część oddziału przenieść dalej niż suma rzutu 3D6/5D6.

Co do fanatyków, nie kumuluje się. Jest w książce.

Awatar użytkownika
Mad Max
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: Mad Max »

paulinka17 pisze:Bla bla bla
Daszkowy, Paulinki możesz słuchać bo powiedział to samo co ja.

Dlaczego Paulinka się czepia - bo nie umie czytać ze zrozumieniem. WYRAŹNIE napisałem, że w przypadku przenoszenia całego oddziału MUSI pamiętać żeby ŻADEN model nie przekroczył odległości jaką wyrzuci się na kościach.

Co do nettersów - faktycznie: "effects of Nets are not cumulative"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

no chyba napisał co innego :)
paulinka17 pisze:Bo jak działasz zgodnie z instrukcją czyli najpierw jeden model a potem reszta do niego, to masz szanse część oddziału przenieść dalej niż suma rzutu 3D6/5D6.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
daszkowy10
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 148
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: daszkowy10 »

Hehehe, genialne jest to forum ^^

Podziękował za szybką i jasną odpowiedz :] Rzeczywiście jest napisane przy netach ta zasada, troche szkoda :(
Co do graby Gorka to mogli darować sobie kombinatorykę wyższą i napisać wprost, że unit leci na tyle i tyle, nie przekraczając max dyst. -_-'

Mam jeszcze pytanie co do pajęczaków
Jeśli stoi wrogi oddział np 8' za budynkiem, to mogę zaszarżować pająkami bezpośrednio przez budynek? Czy pajęczarze ich po prostu nie widzą?
Niby normalnym oddziałem można szarżować, jeśli wheel na to pozwoli.

ślivek
Kretozord
Posty: 1686

Post autor: ślivek »

Jak widzisz to możesz szarżować ale budynki wciąż zasłaniają. Dopiero podczas wykonywania szarży ma znaczenie to że możesz biegać po budynkach.

Co do opisu Hand of Gork to ma to znaczenie chociażby w przypadku fanatyków oraz właśnie tego że możesz polecieć dalej częścią oddziału i tego że wybierasz jednego ziomka którego poruszasz i w ogóle.
W związku z FAQ:
Q: Can a unit of Night Goblins that are concealing Fanatics be
placed any closer than 8" to an enemy using the Hand of Gork spell?
(p53/72)
A: Yes, though you must follow all the normal rules for
stopping to release the Fanatics from 8" away before you finish
your move.

Jeśli przenosisz klocek nocników z fanatykami i ten jeden model nocnika z pierwszego szeregu wejdzie w 8" od wrogiego oddziału to stajesz tym właśnie jednym modelem i z niego wyrzucasz fanatyków imho.
Co więcej jeśli będzie znajdował się nad innym oddziałem (np. wolf ridersami dobrze ustawionymi w kolumnie) w momencie zbliżenia się na 8" od wroga (moment wypuszczania fantyków się odpala) to zgodnie z uściśleniami sędziowskimi lecisz dalej i lądujesz tam gdzie się mieścisz (naturalnie tym jednym modelem) i dopiero wtedy wyrzucasz.

Niby wszystko wygląda nawet nie tak dziwnie dopóki nie zaczniemy się zastanawiać skąd tak naprawdę można wyrzucać fanatyków.
Wypuszczamy z dowolnego punktu oddziału - niezależnie jak daleko od wroga ten punkt jest i naturalnie nie musimy ich wyrzucać w tym kierunku. Stąd zagadka - czy podczas przenoszenia tego jednego goblina nie jest tak że możemy wyrzucać fanatyków zarówno ze stojącego sobie na miejscu oddziału jak i z naszego przenoszonego nocnika? Mamy w jednym momencie oddział w dwóch miejscach :D
Co więcej! Może dojść do tego że podczas rozpatrywania pierwszego fanatyka wyrzucimy go tak że wpadnie w resztę naszego oddziału i go zdejmie albo chociaż spanikuje przez co nie dojdzie do wypuszczenia pozostałych! Ta gra jest piękna :D

Jeśli by rozgrywano Hand of Gork przenoszeniem całego oddziału na raz to w momencie wyrzucania fanatyków potrzeba by było dużo więcej miejsca po drodze by wylądować i wyrzucić fanatyków i byłoby mniej ciekawie.
Obrazek

ODPOWIEDZ