Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: eliah91 »

Me_gusta pisze:Z hovera można szarzowac? xD
Hover to lot bez marszu.
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

sewhoe pisze: Hoover to synonim odkurzacza jak i producent takowego sprzętu.
Hover to unoszenie się ;)
A teraz wyobraź sobie lorda chaosu popierdalającego na odkurzaczu :)
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
sewhoe
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40

Post autor: sewhoe »

Prędzej wyobrażam sobie Nurgla w wannie ciągniętej przez demonice Slaanesha :lol2:

Awatar użytkownika
Misiek_LF
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 137
Lokalizacja: Kraków/Mielec

Post autor: Misiek_LF »

sewhoe pisze:Prędzej wyobrażam sobie Nurgla w wannie ciągniętej przez demonice Slaanesha :lol2:
Lepiej żeby GW tego nie czytało...

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

GW nigdy nie słucha/czyta spooko
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Sądząc po demonicznej armacie Khorne'a, to chyba czytali coś o odkurzaczach :D Chodź to bardziej suszarkę przypomina :)

Ale odkurzacz chaosu... z różnymi nakładkami na rurę??? To chyba już zbyt Slaanesh style :D

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Odkurzacz chaosu który za każdą zabitą jednostkę zbiera znaczniki. Po uzbieraniu 6 znaczników z chaosowego worka wypada k6 Nurglingów albo k3 Beast of Nurgle w odległości 3 cali od modelu odkurzacza. Oczywiście trzeba zachować wszystkie pozostałe zasady stawiania nowych modeli czyli 1` apart itp.
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Obrazek
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Barth
Falubaz
Posty: 1317

Post autor: Barth »

BoLS pisze:Latest 9th Edition Rumors by Father Gabe 9-3-2014

Just got some news from several sources concerning the strong possibility of 9th edition Warhammer Fantasy.

1) Coming tomorrow to a GW near you will be a series of new posters for in store advertisement for something BIG as the corporate email stated.
2) Some GW stores are finding Island of Blood sets are being zeroed out of their system for restock. Similar when Dark Vengeance happened to Assault on Black Reach.
3) This part is speculation: Bretonnians are going to be playing a big part in the Nagash saga in the beginning, it is believed the following is going to happen:

a) Pre-Order for 9th Edition will be Sept 13th (with special editions - standard new edition merchandising)
b) October will receive the new box edition (if standard releases from past is an indicator) which may contain Bretonnians and Undead.
c) Bretonnians will have a new Army book, model release following that, possibly into November before the Christmas packs roll in.
d) intermingled among these releases will be probably some filler models (repackaged Crom/Valten/etc.), army bundles, etc.

4) Not of speculation, though it must be considered rumor, I (and a few chosen) have personally seen new artwork by John Blanche for Bretonnians. Does this mean it will be in the new book? No idea, but sometimes his stuff is used for the sculptors to pull concept to model.

Or we could be really blindsided by everything and it be 25 new paints (not very likely), Dark Eldar (possible) or something ridiculous like a mass Hobbit release. GW likes to have a strong second quarter launch that will help carry through 3rd quarter (end of February).
było?

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

nie było !

bretka pierwsza armia na 9ed
ale miodnie!
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

A nie boisz się tego, że jak Bretonnia będzie pierwszą armią w nowej edycji, to mocna nie będzie? ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Vesemirus
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: Vesemirus »

I znowu undeadzi :-P Btw - kto na spółę kupuje starter set? Ja biorę martwiaków i kasiążkę;-)
Nagash is coming...

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Straszne cuda w tych potach zawsze są, co chwilę coś innego o 180*. Mnie osobiście wydaje się, że wydadzą najpierw resztę AB do 8 edycji i potem nowa edycja. Już ładnie ruszyli z tymi AB, wydawali je regularnie, WE wyszły to i bretka, skaveni i bestie powinny wyjść.

Awatar użytkownika
meiss
Mudżahedin
Posty: 217
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Post autor: meiss »

Daty z tych plot wyglądają za fajnie, żeby były prawdziwe, chociaż kto wie.
Nagash też nie wypłynął dużo przed czasem.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Te ploty raczej nie są prawdziwe.

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

Związku z kampanią Nagasha i Archaona chyba premiery 9ed. w tym roku nie będzie, to w sumie można wrócić do dyskusji, co by mogło się zmienić :wink:
Widać, że udało im się łatwo stworzyć możliwość wystawiania/łaczenia innych armii, bo z tego co trochę poczytałem o Nagashu (poprawcie jak się mylę) to każda armia może sobie sobie wziąć nieumarłych korzystając np. lore of undead. Mogli by poprawić zasadę fear/terror która już tak dużo nie wnosi do rozgrywki, choć czasem uprzykrzy combat. Pamiętam jak wchodziła 8ed. to była plota, że fear miał dawać +1CR, a terror +2CR, co nie byłoby takie głupie.
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Przede wszystkim powinno się zmienić zasadę działania Terroru, bo obecnie prawie nie różni się od Fear. Mógłby jakoś modyfikować test psychologii, np. obniżać LD do wszystkich testów psychologii wymuszonych przez model o 1.

Elt
Mudżahedin
Posty: 211

Post autor: Elt »

Hey.
1) Tabelka na trafienie i Zranienie powinna być mocno przebudowana (obecnie za mała różnica miedzy WS, i 6 nie powinny ranić a obecne 13% na to to wg mnie za duzo).
Obecnie Chłop ws3, a mistrz ktory cale zycie trenuje ws6, i jeden ma 50% na trafienie, a drugi 67% no to tu powinno być, 10% i 90%
2) wprowadzić kości 10 ścienne i pod nie ustalić w/w tabelkę.
3) Fear ( obnizenie WS, BS, I) Terror (brak aktywności, auto hit przeciwko jednostce która nie zda), dodatkowo fear + fear = terror.
4) Wprowadzić wiesze zdolności dla broni i pancerzy ( Halabardy i włócznie bardziej rania kawalerie, tarcza bardziej broni przed strzelaniem itp)
5) do lataczy mogą strzelać tylko jednostki używające BS, katapsy i armaty w zależności od zaawansowania technologicznego armii powinny w trafiać.
6) Czary powinny byc podzielone wg poziomow np(fireball lvl 1, ognista masakra lvl 4, (mag 2 lvl moze rzucac tylko czary do 2 lvl czaru), dzieki temu na mniejszych turniejach wyeliminuje sie mocne czary.
7)Kawaleria powinna mieć bonus do walki przeciwko piechocie, bo obecnie wygada to słabo.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709

Post autor: Pixel »

W sumie tabelkę "to hit" można by bardziej upodobnić do "to wound".
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

1) Tabelka na trafienie i Zranienie powinna być mocno przebudowana (obecnie za mała różnica miedzy WS, i 6 nie powinny ranić a obecne 13% na to to wg mnie za duzo).
Tabelki są w miarę ok. Jeśli zlikwidują ranienie zawsze na 6 to kupuję więcej Sfinksów. :D
Obecnie Chłop ws3, a mistrz ktory cale zycie trenuje ws6, i jeden ma 50% na trafienie, a drugi 67% no to tu powinno być, 10% i 90%
I wskutek tego chłop powinien kosztować 5 pkt/model, a mistrz 45 pkt/model? Ja dziękuję, zostanę przy obecnym systemie (i mówię to jako gracz HE między innymi).
2) wprowadzić kości 10 ścienne i pod nie ustalić w/w tabelkę.
Zmiana systemu na k10 przy takiej ilości rzutów, jakie wykonuje się w każdej turze jest problematyczna. Nie jest to niemożliwe, po prostu trudne do przeprowadzenia i byłaby spora bariera środowiskowa. Poza tym wszystkie zasady trzeba byłoby pisać od podstaw, włącznie z tymi, które są zawarte w już egzystujących bookach. Taka zmiana musiałaby być kompleksowa i obejmować jednocześnie główny podręcznik i wszystkie armybooki, inaczej w tę grę nie dałoby się grać.
3) Fear ( obnizenie WS, BS, I) Terror (brak aktywności, auto hit przeciwko jednostce która nie zda), dodatkowo fear + fear = terror.
Teraz z kolei przegiąłeś terror. :P Zbyt słabej zasady nie można naprawiać robiąc ją zbyt silną.
4) Wprowadzić wiesze zdolności dla broni i pancerzy ( Halabardy i włócznie bardziej rania kawalerie, tarcza bardziej broni przed strzelaniem itp)
Niektórzy narzekają, że w Battlu już i tak jest zbyt dużo zasad, które sprawiają, że masz zasady i odsyłają do innych zasad. Pomyśl jaki cel miałaby mieć taka zmiana? Wprowadzenie realizmu? Serio? Warhammer nigdy nie będzie realistyczny, bo to figurkowa gra fantasy. Działają w niej podstawowe prawa fizyki, ale od nas samych zależy, czy uwierzymy w to, że Hydra działa akurat w taki, a nie inny sposób. Nie mamy jak sprawdzić tego, czy Hydry są oddane w sposób realistyczny, a niekończące się komplikowanie zasad gry po to, żeby połowa jednostek miała zwiększony realizm nie ma sensu. Bo możesz np. wprowadzić zasadę, że kawaleria w szarży rani się o włócznie i wprowadzić rzut na to, czy padające konie nie stratują w impecie włóczników, ale jeśli okaże się, że włócznicy są celem jakiegokolwiek czaru to realizm trafia szlag, bo nie sposób realistycznie uwzględnić działania magii. Realizm jest niczym innym niż stopniem odwzorowania działających naturalnie czynników i ich efektów. Jeśli pominiemy w naszej "realistycznej" mechanice tak ważny czynnik jak magię, to otrzymujemy mechanikę nieefektywną i nierealistyczną na raz.
5) do lataczy mogą strzelać tylko jednostki używające BS, katapsy i armaty w zależności od zaawansowania technologicznego armii powinny w trafiać.
Ok, do tego nic nie mam, ale chętnie usłyszałbym jak należy ustalać zaawansowanie technologiczne armii. I czy uważasz, że powinno się móc szarżować na lataczy? Bo aktualnie fluffowo jest tak, że one latają tylko podczas ruchu. Koniec ruchu oznacza lądowanie w wybranym miejscu. I strzela się do nich, czaruje, a także szarżuje, gdy tkwią na ziemi przecież. Zasady do "wysokiego lotu" były już kiedyś w WFB, ale zarzucono je.
6) Czary powinny byc podzielone wg poziomow np(fireball lvl 1, ognista masakra lvl 4, (mag 2 lvl moze rzucac tylko czary do 2 lvl czaru), dzieki temu na mniejszych turniejach wyeliminuje sie mocne czary.
Wystarczyłoby tak, jak w 7mej edycji wprowadzić ograniczenie kostek z ilu maksymalnie może kulać zaklęcie mag określonego lvlu i koniec kombinowania. Proste i efektywne.
7)Kawaleria powinna mieć bonus do walki przeciwko piechocie, bo obecnie wygada to słabo.
Spójrz na to inaczej. Ile kosztuje przeciętna horda (30 modeli) piechoty ze specjali? Około 400 pkt. Widziałeś kiedyś oddziały kawalerii za 400 pkt? Spójrzmy na HE Dragon Princes. w 400 pkt mieści mi się 13 Dragon Princes. Mam wrażenie, że szarża 13 Dragon Princes może skasować tę hordę piechoty, a Dragon Princes i tak są niezbyt silną kawalerią. To, że nie gra się raczej na dużych blokach kawalerii, tylko dużych blokach piechoty jest kwestią mety.

Zablokowany