Undead Legion - dyskusja / rozpiski

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Noctus
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Undead Legion - dyskusja / rozpiski

Post autor: Noctus »

EDIT: przyklejony (misha), może ktoś skorzysta, thx

Salve!

Z racji, że powstała nowa wersja armii VC i TK, czyli Undead Legion, diametralnie zmienić się mogą rozpiski do bitew towarzyskich osób, które chciały by grać tą armią. Ponieważ End of Times jest niby kampanią, niby edycją 8,5 i w sumie nie wiadomo czym będzie w ostateczności, myślę, że warto mieć w temacie o armii VC podobny wątek. Szczególnie, iż mogą pojawić się (podobni mnie) entuzjaści tej wersji armii, którzy zbierali np. i Wampiry i Tomb Kingów.

Mam nadzieję, że wątek ten spotka się ze zrozumieniem adminów, szczególnie, że zachowa porządek na forum i nie będzie mieszał w tematach innych rozpisek wersji z Undead Legionem w roli głównej :).

Noctus
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Noctus »

Zatem, aby nie być gołosłownym, pierwsza rozpiska z pierwszej rozegranej Undead Legionem bitwy.

4000 pkt. Undead Legion vs. 2000 pkt. Skaven i 2000 pk. Dark Elves
...............................................................................
Lord:

Nagash, Supreme Lord of the Undead - 1000 pkt.
(Full Lore of Undeath + Invocation, Curse of Years)

Suma: 1000 pkt.
----------------------------------------------------------------
Hero:

Tomb Prince - 137 pkt
- Dragonhelm
- Sword of Swift Slying
- Schield

Liche Priest - 120 pkt
- 2 lvl (Lore of Nehekhara)
- Dispell Scroll

Vampire - 229 pkt
- BSB
- Red Fury
- Enchanted Schield
- Sword of Strife
- Heavy Armour

Necromancer - 75 pkt
- Channeling Staff

Suma Hero: 561
------------------------------------------------------------------------
Core:

6 Skeleton Chariots - 375 pkt
- Standard Bearer + Champion
- Banner of Swiftness

20 Skeleton Archers - 120 pkt

20 Skeleton Archers - 120 pkt

10 Skeleton Horse Archers - 140 pkt

39 Skeleton Warriors (VC) - 249 pkt
- Screaming Banner
- FCG

Suma Core: 1004 pkt.
------------------------------------------------------------------------------------
Special:

30 Grave Guard - 395 pkt
- FCG
- War Banner

Corpse Cart - 90 pkt

2 Bat Swarm - 70 pkt

2 Tomb Swarm - 80 pkt

Warsphinx - 240 pkt

Suma Special: 875 pkt
------------------------------------------------------------------------------
Rare:

Casket of Souls - 135 pkt

Terrorgheist - 240 pkt
- Rancid Maw

2 Screaming Skull Catapult - 180 pkt

Suma Rare: 555 pkt

Cała Armia: 3995 pkt

................................................................................................

Cóż... Bitwa zakończyła się sromotną porażką. Rozpiska była źle złożona i źle rozegrana, choć 15 Black Knightów z FCG i pełnymi ulepszaniami wyskakujące za głównym rzeźnickim oddziałem Korsarzy DE z Kotłem i Helleborn zrobiło wrażenie na przeciwniku. Główne słabostki rozpiski:

- za dużo magów! Nagash sam sobie świetnie radzi, jednakże bardzo przydaje się choć jeden czarujący z Lore of Nehekhara.
- kompletnie niepotrzebne Tomb Swarmy i Horse Archerzy - o pierwszym zapomniałem i w ogóle nie wprowadziłem na pole bitwy, zaś drudzy i tak rozstawili się przed armią wroga i nie mieli za wiele do zdziałania (ponieważ siły przeciwnika ciągnęły się na całym battleline).
- Brak Hierotitana! W kluczowej fazie magii Nagash spalił swój pierwszy czar o 1 przy rzucie na 4 kostkach... Koniecznie musi mieć takiego padawana obok siebie, by móc pewnie wykorzystywać swój potencjał magiczny (większość czarów wychodzi mu wtedy z automatu)
- brak zomby...

Główny atut:

- oddział GG z TP i Wampirem spisał się wyśmienicie. Sypali się o 3 mniej z automatu, do tego potężne bonusy do CR i świetna siła przebicia. Tomb Prince dający GG WS 5 to dokładnie to czego potrzebowali. Trafianie na 3, ranienie na 3, 4+ AS, 6+ Parry Save. To oddział tej bitwy!

- katapulty - zawsze warto.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Trzebaby było GG dać Banner of the Barrows. To przy liczbie 30 w hordzie daje dodatkowe 5 trafień więcej.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

chyba nad rozpiską to jednak mógłbyś popracować :)
herosi tacy jakoś bez pomysłu złożeni jak dla mnie, do walki nie mają Wardów

grave guards powinni zostać wystrzelani/wyczarowani
corpse cart bez dodatku z balefire zeby psuc magię przeciwnikowi

a co miał przeciwnik w ogóle?
ironhead pisze:Trzebaby było GG dać Banner of the Barrows. To przy liczbie 30 w hordzie daje dodatkowe 5 trafień więcej.
ja bym się bał wchodzić tym w walkę, przy walce horda vs horda, zabicie Tomb Princa bez save i Wampira BSB bez Warda nie powinno być problemem
to tylko 30 woundów
- Brak Hierotitana! W kluczowej fazie magii Nagash spalił swój pierwszy czar o 1 przy rzucie na 4 kostkach
a co z 4 kostek rzucałes czar 20+? :) statystyka pewnie nie zadziałała, co to był za spell?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Noctus
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Noctus »

ironhead - nie byli w hordzie, szło z nimi 3 herosów (TP, Wampir i Necros) - szli w klocku 8x4. Ale masz rację.

misha - masz rację, zawsze mam problem z bohaterami, bo zawsze szkoda mi na nich punktów. Jeden model, który jednak łatwo zabić... wystarczył mi Nagash i 1/4 armii w jednym modelu :D

Przeciwnik nie wziął nic do strzelania, a czarował prorok i był jedynym magiem wroga. Cała jego armia była nastawiona na jak najszybszy Close Combat i przejechanie się przez moją armię. Co też mu się udało...

Nagashem rzucałem przywołanie Monstrous Infantry na 16+... 4 kostki + 5 poziom maga... no byłem pewien że się uda :P ale tak samo zginęła przyzwana kawaleria, na 3 kostkach rzuciłem łącznie 5 i spaliłem szarżę w tył jego kotła w turze, w której zaszarżowałem GG. I tym samym GG bili się sami, a Black Knightów rozjechał rydwan który wpadł im w bok. Walka trwała 2 rundy...

Przeciwnik walczył w sojuszu, miał:

DE:

Helleborn
Heroskę Witchek na Kotle
ogromny oddział (ze 40 chyba) Korsarzy którzy ten kocioł pchali

3 rydwany
BSB na rydwanie

30 włóczników

Sakven:

Abominacja
Doomwheel
3 x 50 slavów
40 stormverminów
szaraka
babysitterow idących ze slavami z jakimiś granatami i rakietą
pluge bearerow z magiem plagi

i chyba tyle...

Kolega z którym grałem jest bardzo dobrym graczem, świetnie potrafi wykminić kombinacje swoich zasad. O wiele lepiej niż ja. Ten oddział z kotłem i helleborn był jego "Death Star". Ale i tak 4 rundy walki przebijał się przez moich GG.


Jedyne co tu miało jakiś pomysł to: klocek GG z TP i WS 5, wspierany przez Corpse Cart co da mu ASF po rzuceniu czarów przez BSB lub nagasha, oraz klocek Bat Swarma który dawał ASL temu rzeźnickiemu oddziałowi Korsarzy z Kotłem. Idea była: zdjąć mu ASF i przerzuty z tego wynikające (dzięki BS), samemu mieć ASF by bić pierwszym (tylko po to był mi tam Corpse Cart) i mieć jak najlepsze szanse dzięki połączeniu TP i statystyk Grave Guardów.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

haha to jednak ty byłeś defensem :D a nie masz oddziałów do odginania przeciwnika
funowe złożenie DE i SK raczej spodziewałbym się bolców, warlocków i całego parku maszynowego skavenów

kwestia oczywiście modeli, ale połączenie TK i VC daje taki potencjał chorych rozpisek, że masakra
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Noctus
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Noctus »

Misha - Nawet nie wiesz jak ja się zdziwiłem :D Nastawiałem się na kombinacje ustrzelenia lub wykopania i pożarcia mu maszyn, strzelców, magów etc... A on mnie "Lekko ciężką" piechotą załatwił :D No cóż...

UL daje nieograniczone możliwości, nikt ich chyba jeszcze nie zaczął porządnie rozkminiać, bo nikt nie traktuje poważnie tego dodatku, ale ja jednak sądzę, że to naprawdę przyszłość warhammera i UL będzie nową/starą armią w 9 ed ;)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Myślę, że nawet Nagash jest tu zbędnym elementem 8)
1K to drogo a zamyka on drogę Lordom zabójcom.
2x Lord zabójca jeden 4 lev Vamp, drugi Lord 3 Lev Death i tych 2 panów robi grę w oddziale 50 Ghouli lub np 80 szkieletów
do tego BSB WK i krzykacze, 2 małych necro z tyłu + Tomb Prince dla WS'a.

Magia ma nadal ograniczenie 12 kostek w poolu, nie ma po co tylu magów brać, bo i tak z tej magii nie skorzysta się, a ciężko samą magią nabijać ptk na duże gry, to nie jest stabilne.

Zatem wydaje mi się, że rozbudowanie standardowej (w miarę) rozpiski VC o Casket i 2x Klopy jest lepszym rozwiązaniem niż kombinowanie z Nagashem.

Jestem pewien, że jakbyś wystawił 2 Lordów klepaczy to twój przeciwnik zastanowiłby się 2x zanim wpakowałby się w walkę z takim oddziałem.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Noctus
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Noctus »

Misha - masz absolutną rację. Kwestia tego, że Nagash był tu "daniem głównym" - ja chciałem zobaczyć jak on działa, a przeciwnik chciał mi udowodnić, że jest do niczego. Mam pełną świadomość, że na 4k mógł bym zrobić genialną rozpiskę i nie martwić się limitami, ale kluczem był tu właśnie Nagash. To dlatego przeciwnik miał dwie armie po 2k a nie jedną 4k.

Będę rozgrywał rewanż i w nim także wykorzystam Nagasha, taki eprawo rewanżu, niemniej, gra z Nagashem ma jedną podstawową cechę: trzeba przed bitwą zaplanować co ma przyzwać na początku gry, bo on kosztuje 1000 pkt i zwraca się nie zabijając 1000 pkt, tylko przyzywając jednostki o wartości minimum 1000 pkt (co może zrobić z łatwością w jednej turze).

Zatem, cała rozpiska i cała gra UL w moim skromnym przypadku opiera się na Nagashu. Na 2k jest nawet skuteczniejszy, bo o wiele ciężej przeciwnikowi by go było ubić.

Nie mogę tylko się doszukać zasady, czy charakter będący monsterem może iść w oddziale (chodzi mi tu tylko o obstawę, żeby ew. straty w CR szły w jakieś zombole a nie w niego, bo od tego ginie z miejsca... Bo nie znam żadnego innego SCh który jest monsterem :)

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

Monster nie może dołączyć do oddziału.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

np drzewce i lordowie demonów są monsterami-postaciami, nie doszukasz się niczego :wink:
mógłbyś proszę przkleić zasady tego przyzywającego czaru [-o<

Awatar użytkownika
Rogal
Mudżahedin
Posty: 307

Post autor: Rogal »

Jest już może plik do AB z undead Legionem ?

Noctus
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Noctus »

Rogal - z AB nie korzystam, więc nie wiem. moje rozpiski to stara dobra kartka i długopis ;)

Grolshek - ok, myślałem, że może jeśli jest monster i charakter w jednym, to są odrębne zasady. Dzięki za sprostowanie.

Kacpi - 5 z 7 czarów Lore of Undead przyzywa modele i całe oddziały (wszystkich typów, łącznie z bohaterami), możesz łatwo wygooglać te zasady szukając odpowiednich słów w przeglądarce, nie chcę łamać regulaminu forum publikując całe zasady tej magii.

Awatar użytkownika
Kacpi 1998
Masakrator
Posty: 2195

Post autor: Kacpi 1998 »

fajny lore :wink:

Astrumis
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46

Post autor: Astrumis »

http://ab22fantasy.freeforums.org/index ... 6f69cd6179
Forum z zawsze szybko pojawiającym się updejtem do AB ;)

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3349
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Naprawdę mogłeś dużo lepiej wykorzystać Nagasha w takiej bitwie.
Samo postawienie oddziału 11+1 Crypt Ghuli przed maską przeciwnika jest złem, a Nagash wchodzi we wszystkie combaty z piechotą.
Żaden Static go nie łamie przy bsb obok.

Noctus
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Noctus »

Ok, no to teraz czas na przygotowania do rewanżu. Mam nadzieję, że przeciwnik sobie nie przeczyta tej rozpiski :D

Teraz postarałem się wszystko przeliczyć, pokombinować, wysilić nieumarłe komórki mózgowe i doszedłem do paru wniosków w odniesieniu do poprzedniej rozpiski. Najpierw nowa armia, potem garść wyjaśnień i wniosków.

------------------------------------------------------------------
Lords: 1416 pts (Armie "End of Times" mają limit lordów do 50%)

- Nagash - Supreme Lord of the Undead - 1000 pkt.

- Vampire Lord - 416 pkt.
* Lvl. I - Invocation of Nehek
* Red Fury
* Aura of Dark Majesty
* Fear Incarnate
* Talisman of Preservation
* Sword of Strife
* Enchanted Schield
* Potion of Speed
* Heavy Armour
---------------------------------------------------------------------------------
Heroes: 376 pts.

- Wight King - 139 pts
* BSB
* Dragonhelm
* Gold Sigil Sword
* Schield

- Tomb Prince - 147 pts
* Sword of Swift Slaying
* Gambler's Armour
* Schield

- Banshee - 90 pts
-----------------------------------------------------------------------------------
Core: 1061 pts

- 6 Skeleton Chariots - 375 pts
* Standard
* Champion
* Banner of Swiftness

- 31 Skeleton Archers - 196 pts
* Standard

- 35 Crypt Ghouls - 360 pts
* Ghast

- 40 Zomby - 130 pts
* Standard
----------------------------------------------------------------------------------------
Special: 605 pts

- 30 Grave Guard - 410 pts
* FCG
* Banner of the Barrows

- Corpse Cart - 90 pts

- 3 Bat Swarm - 105 pts
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Rare: 540 pts

- Terrorgheist - 225 pts

- Casket of Souls - 135 pts

- Screaming Skull Catapult - 90 pts

- Screaming Skull Catapult - 90 pts
------------------------------------------------------------------------------------------------
Suma: 3998 pts

Generalnie tym razem zamierzam raczej się bronić niż atakować.

Podstawą do walki jest oddział GG z Tomb Princem (WS 5), Wight Kingiem (Sztandar Armii) i rzecz jasna Lordem (maksymalna siła przebicia jaką wymyśliłem). Dzięki temu połączeniu jest to potężny oddział trafiający w większości na 2+ (WS Tomb Princa i +1 do HIT ze Sztandaru) i raniący na 3+ (DE i Skaveny mają 3T). Do tego zawsze w pobliżu będzie Corpse Cart w zasięgu Inwokacji (co da całemu oddziałowi ASF) oraz Bat Swarmy dające wrogowi ASL. W ten sposób cały klocek będzie bił pierwszy, a VL ma jeszcze przerzut (Większa I + ASF). Liczę, że takie połączenie będzie w stanie wytrzymać każdą szarżę oraz wybić każdego wroga.
Nie mogę się tylko zdecydować, czy wystawić ich w Hordzie, czy w ustawieniu 6x6. Osobiście preferuję to drugie, żeby mieć dłużej bonus do szeregów.

Dodatkowo drugi bitny oddział to Ghule z Banshee - zarówno do zakrzyczenia wroga, straszenia jak i dobrej siły przebicia samych ghouli.

Rydwany będą flankować lub w ostateczności (tak jak Zomby) będą atakować by zatrzymać oddział i dać reszcie szanse na szarże.
Szkielki łukowate mają sztandar, by w razie potrzeby zmienić rozstawienie i z 2x15 ustawić się w 6x5 i wspomóc walkę.

Roli Terrorgheista, Casketa i Katapult nie będę tłumaczył, bo jest raczej oczywista dla forumowiczów.

Słabostką tej rozpiski jest fakt, że nie mam niczego co może przeszkodzić jego artylerii jeśli zrobi mi niespodziankę i takową wystawi. Ale cóż, nie można mieć wszystkiego.

Od razu tłumaczę też, że w miarę możliwości staram się bazować na modelach, które mam. Ghulami nigdy nie grałem, bo jakoś wolę mieć legion szkieletów i zomby, ale wydaje mi się, że nie mam teraz wyboru ;) Oczywiście, trzeba mieć w pamięci, że w pierwszej lub dwóch pierwszych turach magii zamierzam przyzwać 15 BK oraz 5 Morghast Achai.

Awatar użytkownika
Rogal
Mudżahedin
Posty: 307

Post autor: Rogal »

Wystaw wykopywaczki z TK to zajmiesz jego maszyny ( przyzwij z loU , jak najszybciej tez wskrzes mortisa bedziesz miec regenke dla oddziałow i +2 do casta + krzyk )

Noctus
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: Noctus »

Rogal - chciał bym, ale nie mam ich jak zmieścić punktowo. Nie ma więc sensu przyzwać wykopywaczek, bo one mogą się wykopywać tylko jeśli są od początku bitwy w rozpie. Zatem przyzwać mogę dowolny inny oddział, a większość jest lepszych od wykopywaczek.

Mortisa przyzwę w kolejnej turze, Mortis to jednostka wsparcia, a ja wsparcia ma dość, potrzebuję w początkowej fazie bitwy siły przebicia. Dodatkowo Mortis działa tylko na LoV a nie działa na LoU więc aby mieć +2 do Invocation nie ma sensu wystawiać Mortisa. Regeneracja jest ok, ale jeśli miał bym przyzwać coś ze wsparcia, to był by to Hierotitan, który daje +D3 do rzutu czarów, dowolnych, a nie tylko określonej Loży.

Niemniej, Mortisa tak bardzo lubię, że na pewno jeśli zdążę, to go przyzwę. Idealnym trybem jest zatem przyzwanie w I turze czegoś do bicia, potem supportu, a dalej co tylko mi się uda.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3349
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Jak będę miał czas to wkleję Ci tu rozpe do bicia na UL.
Nie wykorzystujesz potencjału tej armii, a przyzywac chcesz coś mega niepotrzebnego.

ODPOWIEDZ