Zbieranie armii Orków i Goblinów
Moderator: Kołata
Re: Zbieranie armii Orków i Goblinów
a nowlasnie jeszcze sie spytam czy istnieje jakis sposób na wampiry bo jak bede grac to przeciwko znajomym a oni zaczynaja zbierac takie armie:
2-4 ;O graczy wampirow, 1 gracz dark elfów, 1 chaos, reszta sie jeszcze nie zdecydowala.
jakies rady co bedzie dobre? ;D
2-4 ;O graczy wampirow, 1 gracz dark elfów, 1 chaos, reszta sie jeszcze nie zdecydowala.
jakies rady co bedzie dobre? ;D
punkty? małe czy duże z lordami gracie czy bez bo to zależy jak zawsze
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Jak coś wejdzie w manglera to dostanie tylko mocniej.
Jak coś wszarżuje w pump wagona to zje to spokojnie (nie oszukujmy się exploding spores może i są ciekawe ale tego nie zmieniają), najpewniej bez strat lub z małymi i jeszcze potem się przereformuje lub overrunuje. Jedyny plus tutaj że faktycznie może byś odginaczką. Dużo mniej swobodną od wilków przez co imho niemal bezużyteczną na środku pola.
Ogólnie grając na wagonie masz mniej opcji na grę przez to że Manglerem możesz blokować nawet jak stanie tuż pod nosem przeciwnika a wagonem wtedy oddajesz punkty.
Mangler jak wpada wypłaca 2d6 s6 ap.
Wagon jak wpada wypłaca 2d6 s4.
Jeśli chcesz by wypłacał s5 (chociażby!) to już jest prawie tak drogi jak Mangler. Jeśli ma być no-as podobnie.
Mangler na trudnym terenie może dostać jednego wounda. Wagon może spaść bo jest rydwanem. Aby mógł olać teren trzeba płacić 5pkt.
Wytrzymałość na ostrzał podobna nawet ale wciąż na + dla Manglera imho (Mangler ma cover i t4, wagon t4 i 6+AS).
Plus dla wagonu to możliwość wykupienia +d6 do ruchu i wtedy poruszanie się na 3d6 lub 4d6 a bez bonusu na 2d6 lub 3d6. Więcej kontroli nad tym tak czy inaczej bardzo losowym elemencie.
Jeden tylko przypadek kiedy lepiej wychodzi wagon w ataku od manglera to rycerze bretońscy - s4 no-as jest fajniejsze niż s6 ap. Wciąż ilość obrażeń słabsza biorąc pod uwagę zawsze 2d6 w wagonie a w manglerze możliwości na więcej przez stanięcie oraz potencjał na ponowne wpadnięcie.
Tu właśnie różnica - Mangler jak dobrze wpadnie potrafi wypłacić obrażenia w więcej niż jeden oddział i wciąż żyje i może trafić tam jeszcze raz (najczęściej jego wpadnięcie w coś oznacza że jest większa szansa na zranienie przeciwnika niż Ciebie). Wagon jak w coś wpadnie co nie wyparuje od razu i nie ucieknie to ginie.
Poza aspektem ekonomicznym (chociaż wagony oryginalne też nie są zbyt tanie) Mangler jest lepszy.
Jak już lubisz wagony (ja je bardzo lubię widzieć na stole ale wolę po drugiej stronie niż po własnej) to wystawiaj je razem z Manglerami jeśli ci wystarczy punktów w Rare.
Dzięki impactom nadają się by dać im out-rigga by miały potencjał jazdy na 4d6 i czekać z nimi by bronić parku maszynowego. Jak podleci jakiś fast to jest duża szansa że właśnie taki wagon poradzi sobie. Jak będzie jakiś kowboj jednak czy twardszy fast to jednak bez droższych ulepszeń może być słabo.
W razie co wciąż są dobrym wsparciem ale raczej nie zamiast manglerów.
Co do VC to spraw sobie kowboja na eteryki na pewno.
Jak coś wszarżuje w pump wagona to zje to spokojnie (nie oszukujmy się exploding spores może i są ciekawe ale tego nie zmieniają), najpewniej bez strat lub z małymi i jeszcze potem się przereformuje lub overrunuje. Jedyny plus tutaj że faktycznie może byś odginaczką. Dużo mniej swobodną od wilków przez co imho niemal bezużyteczną na środku pola.
Ogólnie grając na wagonie masz mniej opcji na grę przez to że Manglerem możesz blokować nawet jak stanie tuż pod nosem przeciwnika a wagonem wtedy oddajesz punkty.
Mangler jak wpada wypłaca 2d6 s6 ap.
Wagon jak wpada wypłaca 2d6 s4.
Jeśli chcesz by wypłacał s5 (chociażby!) to już jest prawie tak drogi jak Mangler. Jeśli ma być no-as podobnie.
Mangler na trudnym terenie może dostać jednego wounda. Wagon może spaść bo jest rydwanem. Aby mógł olać teren trzeba płacić 5pkt.
Wytrzymałość na ostrzał podobna nawet ale wciąż na + dla Manglera imho (Mangler ma cover i t4, wagon t4 i 6+AS).
Plus dla wagonu to możliwość wykupienia +d6 do ruchu i wtedy poruszanie się na 3d6 lub 4d6 a bez bonusu na 2d6 lub 3d6. Więcej kontroli nad tym tak czy inaczej bardzo losowym elemencie.
Jeden tylko przypadek kiedy lepiej wychodzi wagon w ataku od manglera to rycerze bretońscy - s4 no-as jest fajniejsze niż s6 ap. Wciąż ilość obrażeń słabsza biorąc pod uwagę zawsze 2d6 w wagonie a w manglerze możliwości na więcej przez stanięcie oraz potencjał na ponowne wpadnięcie.
Tu właśnie różnica - Mangler jak dobrze wpadnie potrafi wypłacić obrażenia w więcej niż jeden oddział i wciąż żyje i może trafić tam jeszcze raz (najczęściej jego wpadnięcie w coś oznacza że jest większa szansa na zranienie przeciwnika niż Ciebie). Wagon jak w coś wpadnie co nie wyparuje od razu i nie ucieknie to ginie.
Poza aspektem ekonomicznym (chociaż wagony oryginalne też nie są zbyt tanie) Mangler jest lepszy.
Jak już lubisz wagony (ja je bardzo lubię widzieć na stole ale wolę po drugiej stronie niż po własnej) to wystawiaj je razem z Manglerami jeśli ci wystarczy punktów w Rare.
Dzięki impactom nadają się by dać im out-rigga by miały potencjał jazdy na 4d6 i czekać z nimi by bronić parku maszynowego. Jak podleci jakiś fast to jest duża szansa że właśnie taki wagon poradzi sobie. Jak będzie jakiś kowboj jednak czy twardszy fast to jednak bez droższych ulepszeń może być słabo.
W razie co wciąż są dobrym wsparciem ale raczej nie zamiast manglerów.
Co do VC to spraw sobie kowboja na eteryki na pewno.
Witam. Co prawda gram DE a orkow nigdy nie brałem pod uwagę to teraz zastanawiam się czy by ich nie zbierać jako 2 armię(nie chce sprzedawać de) W strzelaniu to mi kiepsko idzie a wiadomo or w mordę lubi dac, do tego ma coś co zabrali de, czyli pajaczka, a i trole też fajnie wyglądają. Jak ma się sprawa z Bo i dzikami szkoda nie brać ich pod uwagę. Chyba w rozpiskach ong nie ma tylko 1 schematu grywalnego jak w De??
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 24
- Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Jako, że mój przyjaciel zaczyna swoją przygodę z warhammerem i wybrał armię orków i goblinów (wszystko ze skullpassa już ma) a jego urodziny tuż tuż to co polecacie dokupić do jego armii?
Jako, że mój przyjaciel zaczyna swoją przygodę z warhammerem i wybrał armię orków i goblinów (wszystko ze skullpassa już ma) a jego urodziny tuż tuż to co polecacie dokupić do jego armii?
Doom Divera albo 2 lub Manglera czy Katapultę
zobacz dział rozpisek i względnie widzisz co tam się pojawia
zobacz dział rozpisek i względnie widzisz co tam się pojawia
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
-
- Pseudoklimaciarz
- Posty: 24
- Lokalizacja: Warszawa
I wystarczy to na granie na 1k pkt?
jak na gobliny z BfSP to z FCG to jakieś 470 ptk troll 35
do tego każdego oddziału można wrzucić np po 2 fanole to 6 fanatyków = 150 ptk kolejne
2 Doom Divery i Mangler to 225, zostanie na jakiegoś mizernego hero i można grać i uczyć się
2DD i mangler występują w miarę w większości rozpisek to uzyteczne obecnie oddziały.
do tego każdego oddziału można wrzucić np po 2 fanole to 6 fanatyków = 150 ptk kolejne
2 Doom Divery i Mangler to 225, zostanie na jakiegoś mizernego hero i można grać i uczyć się
2DD i mangler występują w miarę w większości rozpisek to uzyteczne obecnie oddziały.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Czy wg was modele gnobblarów ogrowych przejdą jako gobliny?(teoretycznie gnoblarki to górskie gobliny ale tak pytam, ktoś by się czepiał o to?)
Ja ich tak uzywam - maja rzeźbe o wiele lepiej pasującą do nowych NG. No i nadaja sie tak na jeźdzców na wilkach jak i na piechotę
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Modele ze starszych edycji?
http://www.sodemons.com/rhwyverns/
Ceny mają różne, w zależnosci od stanu. Przeważnie połowa tego co warboss na stronie GW.
http://www.sodemons.com/rhwyverns/
Ceny mają różne, w zależnosci od stanu. Przeważnie połowa tego co warboss na stronie GW.