Warszawa, 10.01.2015, 2250 pkt, Szturm #6 - Hobbystyczny
Warszawa, 10.01.2015, 2250 pkt, Szturm #6 - Hobbystyczny
Klub Adeptus Mechanicus wraz ze wspierającą go firmą Kromlech.eu, zaprasza na szósty już "Szturm" - pierwszy w Warszawie hobbystyczny turniej Warhammera. Turniej nie będzie zgłoszony do Ligii.
Fotki z piątej edycji Szturmu są na forum klubu na Facebook'u. Jeśli chcesz zobaczyć to kliknij o przyjęcie do grupy.
Lista zmian w stosunku do poprzednich edycji (dla stałych bywalców):
gramy na 2250 pkt
Punkt Złamania (Breaking Point) w scenariuszu Krew i Chwała (Blood & Glory) wynosi: 3
przed każdą bitwą gracze sami rozstawiają tereny (na każdym stole będą przygotowane tereny do rozstawienia)
znacznie udoskonaliliśmy Ocenę Kompozycji. Aktualny plik do pobrania tutaj: Pulowa Ocena Kompozycji v3.0
potwory ze Storm of Magic i Monstrous Arcanum liczą się do sekcji Rare units (a nie Special).
używamy poniższych zasad z Warhammer The End Times (Nagash, Glottkin, Khaine):
- Lords/Heroes max 50%
- Lore of Undeath
- Magic of the End Times (z książki Khaine)
- można korzystać ze wszystkich "endtajmsowych" list armii, tj.: Undead Legions, Legions of Chaos, Host of Aestyrion, Host of the Phoenix King, Host of the Eternity King
- można wystawiać "endtajmsowych" bohaterów i oddziały (np. Karl Franz Ascendant w Imperium)
rozpiskę (z wyliczoną oceną kompozycji) należy przesłać do 03.01 do godz. 23:59 na youngolo@gmail.com
wysyłana rozpiska musi być zgodna z formatem rozpisek
Dzięki uprzejmości Kromlech.eu będą małe niespodzianki, które otrzyma trzech losowych uczestników turnieju
Kromlech
Dzięki uprzejmości GameMat.eu zagramy na ich fantastycznych matach
GameMat.eu
REGULAMIN
DATA: 10-01-2015 (sobota)
MIEJSCE: klub Adeptus Mechanicus, Warszawa, Al.Krakowska 110/114, teren Airbus Military EADS PZL. Mapka dojazdu. Jeśli jeszcze u nas nigdy nie byłeś napisz mi PM lub wyślij e-mail na youngolo@gmail.com.
FORMAT: OPEN + The End Times (Nagash, Glottkin, Khaine) + Comp Score, 2250 pkt
LIMIT GRACZY: 18
WEJŚCIÓWKA: 20zł
SĘDZIA: Aleksander "YoungOlo" Kaczor
Obowiązuje Kodeks Wojownika (Warhammer World Warrior's Code), czyli:
1) Wszystkie używane w turnieju modele są produkcji Games Workshop (Citadel, Forge World lub Warhammer Forge)
2) Wszystkie modele muszą być całkowicie pomalowane
3) Wszystkie modele muszą mieć zrobione podstawki
4) Wszystkie modele muszą być kompletne i całkowicie złożone
5) Rozpiska musi być zrobiona na podstawie obowiązującej publikacji GW *
6) Wszystkie modele w armii muszą mieć broń/wyposażenie z rozpiski odwzorowane na modelu
7) Wszystkie oddziały składające się z więcej niż 1 modelu muszą mieć pomalowaną podstawkę regimentową odpowiednich rozmiarów
8 ) Unit fillery nie mogą przekraczać 20% oddziału i muszą reprezentować coś porównywalnego do modeli, które zastępują
9) Nie używamy proxów
10) Wszystkie poważniejsze konwersje muszą zostać zatwierdzone przez organizatora turnieju
11) Gramy fair i szanujemy przeciwnika
12) Przestrzegamy Najważniejszej Zasady, gramy w duchu gry i nie grzęźniemy w dysputach na temat zasad.
* - w tym armie z dodatku The End Times: Nagash, Glottkin, Khaine. Dodatkowo dopuszczona jest armia Dogs of War wraz z dodatkiem Regiments of Renown. Potwory ze Storm of Magic i Monstrous Arcanum liczą się do sekcji Rare units (a nie Special).
Szczegóły tutaj: Warrior's Code
PLAN DNIA:
09:00 - 09.45 zapisy*
10.00 - 12.45 pierwsza bitwa
13.00 - 15.45 druga bitwa
15.45 - 16.15 przerwa obiadowa i głosowanie na najlepszą armię
16.15 - 19.00 trzecia bitwa
19:00 - ogłoszenie wyników
*Przy zapisach sprawdzane będą wymogi turniejowe, prosimy więc przygotować:
- armię (wystawić wszystkie modele)
- Podręcznik, Księgę Armii**, czytelną rozpiskę, kostki, miarkę, używane wzorniki, długopis
Dopiero po sprawdzeniu wymogów (i oczywiście wpłacie wejściówki) wydawane będą karty graczy. Cały proces może chwilę zająć, lepiej więc przyjść wcześniej niż wpaść na ostatnią chwilę i na dzień dobry dostać karniaka za spóźnienie!
PUNKTACJA:
+20 PT* (Punktów Turniejowych) za wygranie bitwy (zwycięstwo w bitwie określają zasady scenariusza)
+3 PT za wygranie bitwy Masakrą (podwójna przewaga w VP)
+10 PT* za remis
+5 PT* za przegraną bitwę
+3 PT za każdy głos "Najlepsza Gra" jaki otrzymasz od przeciwników
+50 PT za przestrzeganie Kodeksu Wojownika przez cały turniej
+1 PT za przesłanie rozpiski na czas
-1 PT za brak każdego z następujących: Podręcznik, Księga Armii**, czytelna rozpiska, kostki, miarka, używane wzorniki, długopis
-1 PT za każde spóźnienie (na zapisy, rozpoczęcie bitwy, zakończenie bitwy itp)
* te punkty są modyfikowane przez zasady Oceny Kompozycji
**lub odpowiednia publikacja z zasadami armii, np. Tamurkhan dla Chaos Dwarfów lub Battle Scroll dla Bel'akora. Grający armiami z The End Times są zobowiązani przynieść zarówno odpowiednią książkę The End Times, jak i podręczniki armii zawierające zasady, których używają.
Ocena Kompozycji (Comp Score):
Stosujemy system pulowej oceny kompozycji, zapożyczony z jednego z największych turniejów Warhammera w Wielkiej Brytanii (South Coast Grand Tournament). W skrócie chodzi o to, że liście armii (rozpisce) każdego gracza przypisujemy liczbę. Im ta liczba jest wyższa, tym rozpiska potencjalnie silniejsza - im niższa, tym rozpiska potencjalnie słabsza. Po każdej grze, punkty każdego gracza modyfikuje się o tyle, ile wynosi różnica pomiędzy Ocenami Kompozycji obu graczy. Dodatkowo, przed pierwszą bitwą pary nie są losowane, tylko dobierane według Oceny Kompozycji. Pełne zasady Pulowej Oceny Kompozycji są do pobrania w pliku PDF: Pulowa Ocena Kompozycji v3.0
Najlepsza Gra:
Po zakończeniu ostatniej bitwy, każdy gracz może oddać głos na jednego ze swoich przeciwników, z którym bitwa była dla niego najlepsza z jakiegoś powodu. Być może jego armia zapierała dech w piersiach, może nauczył Cię nowej taktyki a może po prostu dobrze się bawiłeś?
NAGRODY:
Najlepszy Generał
Gracz z największą ilością PT (w razie remisu rozstrzygną VP) otrzyma certyfikat "Najlepszego Generała" oraz nagrodę ufundowaną przez Kromlech.
Najlepsza Armia
Gracz, którego armia zbierze najwięcej głosów na najładniejszą armię, otrzyma certyfikat "Najlepsza Armia", nagrodę ufundowaną przez Kromlech oraz unikalną kartę przedmiotu magicznego do użycia na kolejnych Szturmach.
SCENARIUSZE:
Wszystkie bitwy gramy na stołach 72x48, a teren (zapewniony przez organizatora) jest ustawiony przez graczy przed każdą bitwą według zasad z podręcznika głównego Warhammera. Każdej bitwie przypisano dwa scenariusze. Przed rozpoczęciem każdej rundy bitew organizator wylosuje który z tych dwóch scenariuszy będzie grany na wszystkich stołach.
Bitwa 1: Bój Spotkaniowy (Meeting Engagement) / Bitwa o przełęcz (Battle for the Pass)
Bitwa 2: Wieża strażnicza (The Watchtower) / Krew i Chwała (Blood & Glory) - Punkt Złamania (Breaking Point) wynosi: 3
Bitwa 3: Szyk Bojowy (Battleline) / Atak o świcie (Dawn Attack)
FAQ:
Q1: Czy na Szturmie naprawdę mogę używać tylko modeli GW (punkt 1. Kodeksu Wojownika)?
A1: Punkt 1. Kodeksu Wojownika należy rozpatrywać wspólnie z punktem 10. (o konwersjach). Połączenie punktów 1. i 10. należy interpretować jako: "Jeśli masz odpowiedni model, z automatu możesz go użyć. Jeśli masz model inny niż oryginalny, musisz uzyskać zgodę organizatora turnieju na jego użycie". Ma to na celu zapewnienie uczestnikom turnieju, że po drugiej stronie stołu nie zobaczą żadnych "kfiatków", a jednocześnie daje szanse użycia innych niż oryginalne modeli ludziom, którzy je skonwertowali aby wzbogacić wygląd swojej armii.
Q2: Czy full WYSIWYG obowiązuje też na bohaterach?
A2: Tak, obowiązuje na wszystkich modelach w armii. Szczegółowy opis co musi a co nie musi być odwzorowane, znajduje się w Kodeksie Wojownika.
Q3: Czy naprawdę za brak długopisu będę miał karniaka?
A3: Tak. Niestety, ale doświadczenie pokazuje, że to jedyny skuteczny sposób "zachęcenia" graczy do przyniesienia długopisu, który jest konieczny do wpisywania zdobytych punktów na karcie gracza...
Q4: Jak uzyskać zatwierdzenie przez organizatorów "poważnej konwersji" do turnieju?
A4: Należy wysłać PM lub e-mail na youngolo@gmail.com, zawierający:
- zdjęcie modelu
- nazwę jednostki, którą model ma reprezentować (zgodną z nazwą w Księdze Armii - żeby uniknąć nieporozumień)
- pełną listę wyposażenia/opcji wymaganych do odwzorowania na modelu przez Kodeks Wojownika (takich jak broń, pancerz, wierzchowiec czy sztandar)
ZGŁOSZENIA:
Zgłaszamy się w tym temacie lub bezpośrednio u organizatora, podając: imię i nazwisko (+ opcjonalnie ksywa). Nie trzeba podawać armii.
Aby zgłoszenie było kompletne, najpóźniej na tydzień przed turniejem (czyli do 03.01 do godz. 23:59) należy wysłać rozpiskę w pliku TXT, DOC lub PDF zgodną z formatem rozpisek na e-mail youngolo@gmail.com. Po sprawdzeniu rozpiski, każdy otrzyma e-mail zwrotny z potwierdzeniem tego faktu, a jego nazwisko na liście zgłoszeń zostanie pogrubione.
Fotki z piątej edycji Szturmu są na forum klubu na Facebook'u. Jeśli chcesz zobaczyć to kliknij o przyjęcie do grupy.
Lista zmian w stosunku do poprzednich edycji (dla stałych bywalców):
gramy na 2250 pkt
Punkt Złamania (Breaking Point) w scenariuszu Krew i Chwała (Blood & Glory) wynosi: 3
przed każdą bitwą gracze sami rozstawiają tereny (na każdym stole będą przygotowane tereny do rozstawienia)
znacznie udoskonaliliśmy Ocenę Kompozycji. Aktualny plik do pobrania tutaj: Pulowa Ocena Kompozycji v3.0
potwory ze Storm of Magic i Monstrous Arcanum liczą się do sekcji Rare units (a nie Special).
używamy poniższych zasad z Warhammer The End Times (Nagash, Glottkin, Khaine):
- Lords/Heroes max 50%
- Lore of Undeath
- Magic of the End Times (z książki Khaine)
- można korzystać ze wszystkich "endtajmsowych" list armii, tj.: Undead Legions, Legions of Chaos, Host of Aestyrion, Host of the Phoenix King, Host of the Eternity King
- można wystawiać "endtajmsowych" bohaterów i oddziały (np. Karl Franz Ascendant w Imperium)
rozpiskę (z wyliczoną oceną kompozycji) należy przesłać do 03.01 do godz. 23:59 na youngolo@gmail.com
wysyłana rozpiska musi być zgodna z formatem rozpisek
Dzięki uprzejmości Kromlech.eu będą małe niespodzianki, które otrzyma trzech losowych uczestników turnieju
Kromlech
Dzięki uprzejmości GameMat.eu zagramy na ich fantastycznych matach
GameMat.eu
REGULAMIN
DATA: 10-01-2015 (sobota)
MIEJSCE: klub Adeptus Mechanicus, Warszawa, Al.Krakowska 110/114, teren Airbus Military EADS PZL. Mapka dojazdu. Jeśli jeszcze u nas nigdy nie byłeś napisz mi PM lub wyślij e-mail na youngolo@gmail.com.
FORMAT: OPEN + The End Times (Nagash, Glottkin, Khaine) + Comp Score, 2250 pkt
LIMIT GRACZY: 18
WEJŚCIÓWKA: 20zł
SĘDZIA: Aleksander "YoungOlo" Kaczor
Obowiązuje Kodeks Wojownika (Warhammer World Warrior's Code), czyli:
1) Wszystkie używane w turnieju modele są produkcji Games Workshop (Citadel, Forge World lub Warhammer Forge)
2) Wszystkie modele muszą być całkowicie pomalowane
3) Wszystkie modele muszą mieć zrobione podstawki
4) Wszystkie modele muszą być kompletne i całkowicie złożone
5) Rozpiska musi być zrobiona na podstawie obowiązującej publikacji GW *
6) Wszystkie modele w armii muszą mieć broń/wyposażenie z rozpiski odwzorowane na modelu
7) Wszystkie oddziały składające się z więcej niż 1 modelu muszą mieć pomalowaną podstawkę regimentową odpowiednich rozmiarów
8 ) Unit fillery nie mogą przekraczać 20% oddziału i muszą reprezentować coś porównywalnego do modeli, które zastępują
9) Nie używamy proxów
10) Wszystkie poważniejsze konwersje muszą zostać zatwierdzone przez organizatora turnieju
11) Gramy fair i szanujemy przeciwnika
12) Przestrzegamy Najważniejszej Zasady, gramy w duchu gry i nie grzęźniemy w dysputach na temat zasad.
* - w tym armie z dodatku The End Times: Nagash, Glottkin, Khaine. Dodatkowo dopuszczona jest armia Dogs of War wraz z dodatkiem Regiments of Renown. Potwory ze Storm of Magic i Monstrous Arcanum liczą się do sekcji Rare units (a nie Special).
Szczegóły tutaj: Warrior's Code
PLAN DNIA:
09:00 - 09.45 zapisy*
10.00 - 12.45 pierwsza bitwa
13.00 - 15.45 druga bitwa
15.45 - 16.15 przerwa obiadowa i głosowanie na najlepszą armię
16.15 - 19.00 trzecia bitwa
19:00 - ogłoszenie wyników
*Przy zapisach sprawdzane będą wymogi turniejowe, prosimy więc przygotować:
- armię (wystawić wszystkie modele)
- Podręcznik, Księgę Armii**, czytelną rozpiskę, kostki, miarkę, używane wzorniki, długopis
Dopiero po sprawdzeniu wymogów (i oczywiście wpłacie wejściówki) wydawane będą karty graczy. Cały proces może chwilę zająć, lepiej więc przyjść wcześniej niż wpaść na ostatnią chwilę i na dzień dobry dostać karniaka za spóźnienie!
PUNKTACJA:
+20 PT* (Punktów Turniejowych) za wygranie bitwy (zwycięstwo w bitwie określają zasady scenariusza)
+3 PT za wygranie bitwy Masakrą (podwójna przewaga w VP)
+10 PT* za remis
+5 PT* za przegraną bitwę
+3 PT za każdy głos "Najlepsza Gra" jaki otrzymasz od przeciwników
+50 PT za przestrzeganie Kodeksu Wojownika przez cały turniej
+1 PT za przesłanie rozpiski na czas
-1 PT za brak każdego z następujących: Podręcznik, Księga Armii**, czytelna rozpiska, kostki, miarka, używane wzorniki, długopis
-1 PT za każde spóźnienie (na zapisy, rozpoczęcie bitwy, zakończenie bitwy itp)
* te punkty są modyfikowane przez zasady Oceny Kompozycji
**lub odpowiednia publikacja z zasadami armii, np. Tamurkhan dla Chaos Dwarfów lub Battle Scroll dla Bel'akora. Grający armiami z The End Times są zobowiązani przynieść zarówno odpowiednią książkę The End Times, jak i podręczniki armii zawierające zasady, których używają.
Ocena Kompozycji (Comp Score):
Stosujemy system pulowej oceny kompozycji, zapożyczony z jednego z największych turniejów Warhammera w Wielkiej Brytanii (South Coast Grand Tournament). W skrócie chodzi o to, że liście armii (rozpisce) każdego gracza przypisujemy liczbę. Im ta liczba jest wyższa, tym rozpiska potencjalnie silniejsza - im niższa, tym rozpiska potencjalnie słabsza. Po każdej grze, punkty każdego gracza modyfikuje się o tyle, ile wynosi różnica pomiędzy Ocenami Kompozycji obu graczy. Dodatkowo, przed pierwszą bitwą pary nie są losowane, tylko dobierane według Oceny Kompozycji. Pełne zasady Pulowej Oceny Kompozycji są do pobrania w pliku PDF: Pulowa Ocena Kompozycji v3.0
Najlepsza Gra:
Po zakończeniu ostatniej bitwy, każdy gracz może oddać głos na jednego ze swoich przeciwników, z którym bitwa była dla niego najlepsza z jakiegoś powodu. Być może jego armia zapierała dech w piersiach, może nauczył Cię nowej taktyki a może po prostu dobrze się bawiłeś?
NAGRODY:
Najlepszy Generał
Gracz z największą ilością PT (w razie remisu rozstrzygną VP) otrzyma certyfikat "Najlepszego Generała" oraz nagrodę ufundowaną przez Kromlech.
Najlepsza Armia
Gracz, którego armia zbierze najwięcej głosów na najładniejszą armię, otrzyma certyfikat "Najlepsza Armia", nagrodę ufundowaną przez Kromlech oraz unikalną kartę przedmiotu magicznego do użycia na kolejnych Szturmach.
SCENARIUSZE:
Wszystkie bitwy gramy na stołach 72x48, a teren (zapewniony przez organizatora) jest ustawiony przez graczy przed każdą bitwą według zasad z podręcznika głównego Warhammera. Każdej bitwie przypisano dwa scenariusze. Przed rozpoczęciem każdej rundy bitew organizator wylosuje który z tych dwóch scenariuszy będzie grany na wszystkich stołach.
Bitwa 1: Bój Spotkaniowy (Meeting Engagement) / Bitwa o przełęcz (Battle for the Pass)
Bitwa 2: Wieża strażnicza (The Watchtower) / Krew i Chwała (Blood & Glory) - Punkt Złamania (Breaking Point) wynosi: 3
Bitwa 3: Szyk Bojowy (Battleline) / Atak o świcie (Dawn Attack)
FAQ:
Q1: Czy na Szturmie naprawdę mogę używać tylko modeli GW (punkt 1. Kodeksu Wojownika)?
A1: Punkt 1. Kodeksu Wojownika należy rozpatrywać wspólnie z punktem 10. (o konwersjach). Połączenie punktów 1. i 10. należy interpretować jako: "Jeśli masz odpowiedni model, z automatu możesz go użyć. Jeśli masz model inny niż oryginalny, musisz uzyskać zgodę organizatora turnieju na jego użycie". Ma to na celu zapewnienie uczestnikom turnieju, że po drugiej stronie stołu nie zobaczą żadnych "kfiatków", a jednocześnie daje szanse użycia innych niż oryginalne modeli ludziom, którzy je skonwertowali aby wzbogacić wygląd swojej armii.
Q2: Czy full WYSIWYG obowiązuje też na bohaterach?
A2: Tak, obowiązuje na wszystkich modelach w armii. Szczegółowy opis co musi a co nie musi być odwzorowane, znajduje się w Kodeksie Wojownika.
Q3: Czy naprawdę za brak długopisu będę miał karniaka?
A3: Tak. Niestety, ale doświadczenie pokazuje, że to jedyny skuteczny sposób "zachęcenia" graczy do przyniesienia długopisu, który jest konieczny do wpisywania zdobytych punktów na karcie gracza...
Q4: Jak uzyskać zatwierdzenie przez organizatorów "poważnej konwersji" do turnieju?
A4: Należy wysłać PM lub e-mail na youngolo@gmail.com, zawierający:
- zdjęcie modelu
- nazwę jednostki, którą model ma reprezentować (zgodną z nazwą w Księdze Armii - żeby uniknąć nieporozumień)
- pełną listę wyposażenia/opcji wymaganych do odwzorowania na modelu przez Kodeks Wojownika (takich jak broń, pancerz, wierzchowiec czy sztandar)
ZGŁOSZENIA:
Zgłaszamy się w tym temacie lub bezpośrednio u organizatora, podając: imię i nazwisko (+ opcjonalnie ksywa). Nie trzeba podawać armii.
Aby zgłoszenie było kompletne, najpóźniej na tydzień przed turniejem (czyli do 03.01 do godz. 23:59) należy wysłać rozpiskę w pliku TXT, DOC lub PDF zgodną z formatem rozpisek na e-mail youngolo@gmail.com. Po sprawdzeniu rozpiski, każdy otrzyma e-mail zwrotny z potwierdzeniem tego faktu, a jego nazwisko na liście zgłoszeń zostanie pogrubione.
Lista zgłoszeń:
(pogrubiony wpis oznacza nadesłaną rozpiskę)
1. [AM] Jan "Kyoshi" Mejor
2. [AM] Andrzej "Dziekan" Bystrek
3. [AM] Szczepan "Bearded Unclean 'Un" Kalisiak
4. Michał "PanDwaM" Mońka
5. Karol "gervaz" Siadul
6. Edgar Czop
7. Patryk "cky3p" Postawski
8. Boguś "Bobson" Kułakowski
9. Bartłomiej "Mohort" Ciechomski
10. Radosław "radas" Lindner
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
GRACZE REZERWOWI:
1.
2.
3.
X. Aleksander "YoungOlo" Kaczor
ODPADLI:
1. Tomasz "lwieserce85" Rosłoniak
2. Łukasz "Smiechu" Śmiechowski
3. [AM] Jan Jankowski
4. [AM] Marek "Bayer" Barej
5. Mateusz "Thorash" Mańka
6. Bartłomiej "Hoax" Rutkowski
7. "Schalazar"
(pogrubiony wpis oznacza nadesłaną rozpiskę)
1. [AM] Jan "Kyoshi" Mejor
2. [AM] Andrzej "Dziekan" Bystrek
3. [AM] Szczepan "Bearded Unclean 'Un" Kalisiak
4. Michał "PanDwaM" Mońka
5. Karol "gervaz" Siadul
6. Edgar Czop
7. Patryk "cky3p" Postawski
8. Boguś "Bobson" Kułakowski
9. Bartłomiej "Mohort" Ciechomski
10. Radosław "radas" Lindner
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
GRACZE REZERWOWI:
1.
2.
3.
X. Aleksander "YoungOlo" Kaczor
ODPADLI:
1. Tomasz "lwieserce85" Rosłoniak
2. Łukasz "Smiechu" Śmiechowski
3. [AM] Jan Jankowski
4. [AM] Marek "Bayer" Barej
5. Mateusz "Thorash" Mańka
6. Bartłomiej "Hoax" Rutkowski
7. "Schalazar"
Ostatnio zmieniony 9 sty 2015, o 12:54 przez YoungOlo, łącznie zmieniany 13 razy.
- lwieserce85
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3082
- Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew
Zglaszam się Tomasz Rosłoniak ...
6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Zawsze na tak!
Pisałem juz na FB, tutaj tez się zgłoszę na wszelki wypadek
Pisałem juz na FB, tutaj tez się zgłoszę na wszelki wypadek
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Wstepnie poprosze. Comp score w cyfrze 12 zglosi sie niebawem
haha idziesz na rekord? Orkami 12 czy WoCh 12?Bobson pisze:Wstepnie poprosze. Comp score w cyfrze 12 zglosi sie niebawem
ostatnio najwiecej bylo 9 ja mialem 7
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Mohort, radas - dopisałem was
W związku z prośbą o streszczenie zasad magii z End Times - Khaine:
W związku z prośbą o streszczenie zasad magii z End Times - Khaine:
EDIT: Poprawka błędu zauważonego przez Śmiecha (zaznaczona kolorem magenta)- każdy mag (niezależnie od levelu) zna wszystkie 7 czarów z lore'a tak, jakby miał zasadę Loremaster
- magowie którzy do tej pory mogli korzystać z dwóch lub więcej lore'ów na raz, znają wszystkie czary ze wszystkich lore'ów z których mogli korzystać na raz (np Loremaster of Hoeth zna wszystkie czary ze wszystkich lore'ów battle magic)
- magowie z zasadą Loremaster mogą przerzucić wszystkie kości użyte do rzucenia czaru za każdym razem gdy rzucają zaklęcie z domeny której są loremasterem
- magowie 3 i 4 lvl znają dodatkowo endtajmsowy czar ze swojego lore'a
- 4D6 kostek mocy, suma dwóch wyższych to ilość kostek dispela
- nie ma limitu kostek mocy/dispela w puli
- limit kości mocy na czar wynosi D6 (rzucamy przy każdym czarze, PO zadeklarowaniu jaki czar rzucamy, na jaki cel i ew. na jakim casting value jeśli czar ma do wyboru). Dodam, że po rzuceniu D6 za ilość kości mocy nie można już się wycofać z rzucenia czaru oraz trzeba rzucić kośćmi mocy nawet, jeśli czar nie ma szans się udać (bo możemy wyłączyć sobie czar lub maga z użycia - patrz niżej)
- nie obowiązuje zasada Broken Concentration, czyli czarodziej który nie osiągnie casting value czaru może dalej rzucać czary w tej samej fazie magii
- obowiązuje bez zmian zasada Not Enough Power, czyli jeśli suma kości mocy (bez levelu maga) wyniesie 1 lub 2, czar automatycznie się nie udaje (nawet, jeśli osiągnie casting level)
- czary można recastować (rzucać wiele razy w tej samej turze tym samym lub innym magiem) o ile wszystkie dotychczasowe próby w tej turze (wszystkich magów, nie tylko tego który aktualnie rzuca) osiągnęły casting level (nawet jeśli czar został potem zdispelowany)
- czary mające casting value 15+ lub większy oraz wszystkie czary endtajmsowe można próbować rzucić tylko raz na fazę magii
- czary boostowalne można recastować na poziomach poniżej 15+ na normalnych zasadach, ale w momencie pierwszego rzucenia na poziomie 15+ lub wyżej wyłącza to ponowne użycie tego czaru do końca fazy magii
- limit kości rozproszenia (dispel) wynosi D6, rzucamy każdorazowo PO zadeklarowaniu czy kontrujemy czy nie i którym magiem. Po rzucie za ilość kości dispela nie można już się wycofać z próby rozpraszania oraz trzeba rzucić kośćmi dispela nawet, jeśli kontra nie ma szans się udać (bo możemy wyłączyć sobie maga z użycia)
- czarów endtajmsowych nie można w ogóle dispelować
Ostatnio zmieniony 18 gru 2014, o 23:40 przez YoungOlo, łącznie zmieniany 1 raz.