Co zmieni się w 9 edycji? (Podsumowanie link w 1 poscie)

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

Zablokowany
Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Re: Co zmieni się w 9 edycji?

Post autor: Hoax »

Chyba, że zrobią frakcję Zwierzęta Domowe. Jaszczurki i gryzonie, a do tego w ramach zwalczania islamofobii dorzucą kozy i gitara.

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

No już skończmy być wredni, bo śmiejemy się z czegoś co sami byśmy lepiej nie wymyślili. Co do okrągłych podstawek to wydaje mi się że najlepsze będą po prostu metalowe blachy na traye
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Morok

Post autor: Morok »

Byqu pisze:Dobra, nie ma co nad głupotami dyskutować. Temat jest o plotach dotyczących nowej edycji, nie o czyjejś poronionej twórczości :wink:
Poroniony to Ty masz mózg ... i kontroluj bajer chłopie

Pisałem Tylko o tym co by mogło być jakby było Tylko 6 książek, a nie że tak będzie...
Ostatnio zmieniony 12 sty 2015, o 20:54 przez Morok, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kellanved
Warzywo
Posty: 17

Post autor: kellanved »

Byqu pisze:Dobra, nie ma co nad głupotami dyskutować. Temat jest o plotach dotyczących nowej edycji, nie o czyjejś poronionej twórczości :wink:
Niestety na dzień dzisiejszy możemy tylko o głupotach dyskutować i spekulować nie czy ale jak mocno GW zrobi nas w ciula.
Morok pisze:Poroniony to Ty masz mózg ...
Hola, hola bez inwektyw Panowie i może Panie

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2008
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Morok pisze:Pisałem Tylko o tym co by mogło być jakby było Tylko 6 książek, a nie że tak będzie...
Nie mogłoby tak być :P Frakcja "zwierzątka domowe" to już ostry odlot.

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Barbarossa pisze:Nie odmówię, ale większość moich starych kumpli również woli planszówki lub Warmachine. Obecnie gram w miesiącu w sumie więcej, niż jak wygrywałem ligę WFB - ale już nie w battla. Pieniążki me również wędrują do innych kieszeni, a na warsztacie zamiast WFB walają się figurki do Runewars (dorabiam magnetyczne podstawki do bohaterów).

Po prostu w którymś momencie zauważyłem, że mam zbyt wiele negatywnych emocji związanych z GW (i z ciągle zmieniającymi się ograniczeniami na ETC). Więc zrezygnowałem i dobrze mi z tym. Mam gdzieś w sobie resztki nadziei, że ktoś ogranie fajny system Fantasy. Ale tymczasem Battle stoi w szafie i się kurzy.
Wypisz wymaluj miałem te same przyczyny rezygnacji z Battla - ciągłe rozczarowania związane z polityką GW, całym systemem i ograniczeniami ETC. Także podobnie skończyłem grając w planszówki - i to okazało się świetnym doświadczeniem, ukazało jak archaicznym i niedoskonałym systemem był Warhammer Fantasy Battle - teraz z bitewniaków pogrywam jedynie w Kings of War, nota bene świetny system, który bije WFB na głowę.

Morok

Post autor: Morok »

Hoax pisze:Morok napisał(a):
Pisałem Tylko o tym co by mogło być jakby było Tylko 6 książek, a nie że tak będzie...
Nie mogłoby tak być Frakcja "zwierzątka domowe" to już ostry odlot.
za grubo :D

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Wypisz wymaluj miałem te same przyczyny rezygnacji z Battla - ciągłe rozczarowania związane z polityką GW, całym systemem i ograniczeniami ETC. Także podobnie skończyłem grając w planszówki - i to okazało się świetnym doświadczeniem, ukazało jak archaicznym i niedoskonałym systemem był Warhammer Fantasy Battle - teraz z bitewniaków pogrywam jedynie w Kings of War, nota bene świetny system, który bije WFB na głowę.
[/quote]

Za ograniczenia to GW nie możesz winić tylko twórców ETC którzy stworzyli potwora. Wiecie kogo. Tu akurat GW jest czyste i nie żebym zgrywał adwokata diabła...
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
kellanved
Warzywo
Posty: 17

Post autor: kellanved »

[/quote]Za ograniczenia to GW nie możesz winić tylko twórców ETC którzy stworzyli potwora. Wiecie kogo. Tu akurat GW jest czyste i nie żebym zgrywał adwokata diabła...[/quote]

A kto wymyślił EoT?

I z tego co słyszałem w 40K też ma być ciekawie

Awatar użytkownika
lividius
Mudżahedin
Posty: 295
Lokalizacja: głęboka prowincja

Post autor: lividius »

Embir pisze: teraz z bitewniaków pogrywam jedynie w Kings of War, nota bene świetny system, który bije WFB na głowę.
Coraz częściej się ten KoW pojawia w różnych wątkach jako alternatywa dla WFB. Ale faktycznie - system wygląda niegłupio i w zasadzie wszystko co mamy na półkach pasuje do niego od ręki.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

nikt nie zwrócił uwagi na to że według powyżej plotki, w nieumralakach w core ma być jednostka eteryczna :lol2:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Embir pisze:
Barbarossa pisze:Nie odmówię, ale większość moich starych kumpli również woli planszówki lub Warmachine. Obecnie gram w miesiącu w sumie więcej, niż jak wygrywałem ligę WFB - ale już nie w battla. Pieniążki me również wędrują do innych kieszeni, a na warsztacie zamiast WFB walają się figurki do Runewars (dorabiam magnetyczne podstawki do bohaterów).

Po prostu w którymś momencie zauważyłem, że mam zbyt wiele negatywnych emocji związanych z GW (i z ciągle zmieniającymi się ograniczeniami na ETC). Więc zrezygnowałem i dobrze mi z tym. Mam gdzieś w sobie resztki nadziei, że ktoś ogranie fajny system Fantasy. Ale tymczasem Battle stoi w szafie i się kurzy.
Wypisz wymaluj miałem te same przyczyny rezygnacji z Battla - ciągłe rozczarowania związane z polityką GW, całym systemem i ograniczeniami ETC. Także podobnie skończyłem grając w planszówki - i to okazało się świetnym doświadczeniem, ukazało jak archaicznym i niedoskonałym systemem był Warhammer Fantasy Battle - teraz z bitewniaków pogrywam jedynie w Kings of War, nota bene świetny system, który bije WFB na głowę.
Również podpisuję się pod postem Embira i Barbarossy. W podobny sposób skończyli wszyscy moi znajomi grający w WFB. Przy czym dodam, że tych najwytrwalszych i turniejowych dobiło ETC i ich potwór, o którym wspomniał Murmandamus. Przy czym KoW (Kings of War) to rzeczywiście świetny system napisany zresztą przez Alessio Calvatore byłego pracownika GW. KoW to w zasadzie nowa edycja WFB - silnik mechaniczny z WFB, frakcje to w większości to odpowiedniki WFB, a zasady tak intuicyjne, proste, szybkie i pozbawione tych wszystkich mankamentów WFB, że aż ciężko uwierzyć, że można było je tak zgrabnie ująć w formie mini książeczki. Do tego zasady są darmowe na stronie Mantica. Nowa edycja Kings of War ma wyjść w tym roku, podobnie jak 9 WFB. To będzie prawdziwe starcie ;P. Jestem przekonany, że KoW wgniecie w ziemię Warhammera. Głównie dlatego, że KoW nie jest jeszcze zepsuty jedynie pogonią za zyskiem (WFB utraciło pasjonatów, którzy jeszcze dbali o te universum i zasady). KoW zanim się "zdegeneruje" ma przed sobą świetlaną przyszłość. Stąd przerzuciłem się również na planszówki i dodatkowo z bitewniaków na KoW i Warmachinę. Każdemu graczowi WFB proponuję zapoznać się z zasadami i army listami do KoW. Jeśli do tego zagracie to na WFB już nigdy nie spojrzycie ponownie ;P.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2683
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

A jakie armie są w Kow?
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Morok

Post autor: Morok »

Elves
Undead
Dwarfs
Orcs
Abyssal Dwarfs
Twilight Kin
Goblins
Kingdoms of Men
Basilea
Ogres
Forces of the Abyss
The Forces of Nature

Obrazek[/quote]

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Poniżej masz wszystkie dostępne listy armii i zasady:
http://www.manticgames.com/free-rules.html

Armii jest łącznie 12. Przy czym elfy są połączeniem leśnych i wysokich, ale spokojnie można nimi grać jednolicie.
Nie ma skavenów, bestii, mortali i lizaków. Ale nowe armie ciągle dochodzą i pewnie te też się pojawią.
Wraz z nową edycją mają się pojawić nowej jednostki do wszystkich list i też nowe frakcje.
Oficjalnie dopuszczają figurki innych producentów.
Sporo armii można nadać własny unikatowy klimat. Sam idę w Force of Nature, którą będzie reprezentowała Frakcja Circle of Orboros z WMH. Zamiast Druidów z żywiołami będą Druidzi z wilkami. wilkołakami, bestiami, kamiennymi golemami i ludzkimi plemiona z lasów - nie to jak dwa systemy bitewne w jednej armii ;P.

Awatar użytkownika
rottingflesh
Wałkarz
Posty: 55

Post autor: rottingflesh »

A jakiej jakości są figurki ?

Czy są tylko plastikowe?
Lord of Decay is ok !

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2683
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

To ja dodam coś inne go na osłodę:
So sorry about the numerous delays. Gaelion and I have been working on the rules for a long time now. Even if there were a plain text version of the rules out there, it would not result in a complete, playable game because you would also need to translate army list entries.The army lists are compiled into a large database that includes a little HTML formatting, so that edits can be done to the text of a single rule, and they will have a sweeping effect on all units that use that rule. This simplifies game updates and guarantees better balance between armies in the future. Rules in this database are broken down into "All", "Cirlea", "Dark Elves", "Dwarves", "Legions of Apoc", and "Goblins." I am not the final person who is responsible for publishing the English rules. But, I can give you an update:1. An official translation for the core Rulebook is complete and I have emailed Gaelion an English copy. He confirmed receipt. 2. I have (just now) emailed Felix an updated version of the database. It has 100% of the "All" entries translated, and 100% of the "Enanos" entries translated, which means Dwarves are now completely translated and if you add the point values (which are not included in the database for some reason) the game is *technically* playable in English with 1 army. Gaelion has not yet confirmed receipt of the latest translated section, since it has only been about an hour (and it is 3am in Barcelona).3. I intend to move on to Legions of Apocalypse next, and I hope to have it finished by the end of this month. Finally, I want to stress a point. Just because the translation is done, does not mean we will see it released immediately. Gaelion may need to do some sort of programming magic, in order to clean up a final version before release. He also needs to put the finishing touches on, such as assigning point values, inserting unit artwork, and compiling the data. And, I'm sure he's got a very full plate of work (as always). We are getting close.
Mowa jest o Warthrone, grze Avatars of War
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Pocisk »

Czytałem rulebook do Kings of War i wygląda mega fajnie, jeżeli 9 ed battla to będzie jakiś ostry szajs to mam nadzieję, że będzie z kim grać w KoW

michal22289
Pseudoklimaciarz
Posty: 24
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: michal22289 »

W razie czego bym się przerzucił, no ale szczurków brak :(

Awatar użytkownika
Embir
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Embir »

Pocisk pisze:Czytałem rulebook do Kings of War i wygląda mega fajnie, jeżeli 9 ed battla to będzie jakiś ostry szajs to mam nadzieję, że będzie z kim grać w KoW
Nawet jeśli 9 ed. Warhammera nie okaże się mega szajsem, w co wątpię, to i tak warto zagrać w Kings of War. Tym bardziej, że wielkimi krokami zbliża się nowa, poprawiona, 3 edycja tej gry.
Mnie, jeśli idzie o Kings of War, ujęły naprawdę świetne reguły - gdy się je czyta to co chwila przychodzi do głowy następująca myśl: "Przecież ten system naprawia wszystko to co było spieprzone w WFB!!!", co zresztą nie powinno dziwić bo za zasady odpowiada Alessio Cavatore - czyli były developer GW, prawdziwy pasjonat gier bitewnych, i niegdyś turniejowy gracz (odsyłam chociażby do starego White Dwarfa gdzie opisywano jego turniejową Bretkę).

Oto lista najlepszych usprawnień:

1) Brak chaosu na stole - z oddziału nie zdejmuje się pojedyńczych figurek, dzięki czemu oddziały przez całą grę wyglądają jak oddziały a nie jak ogryzki, nie ma chaosu i walających się pojedyńczych modeli, łatwo posprzątać po bitwie - po prostu po zadaniu wystarczającej ilości ran zdejmuje się cały oddział ze stołu. Dzięki temu wszystkie oddziały oraz pole gry prezentują się świetnie przez całą bitwę, Warhammer prezentował się świetnie tylko w fazie rozstawienia albo na półce.

2) Reguły umożliwiające turniejową grę - tura gracza nie jest przerywana działaniami przeciwnika, dzięki czemu możliwe jest stosowanie zegarów szachowych - stąd odpada problem celowego przeciągania bitew przez przeciwnika. Poza tym element gry na czas dodaje smaczku grze.

3) Oddziały chodzą w przypisanych odgórnie "klockowatych" formacjach, których nie można zmieniać - dzięki temu odpada całe "piekiełko" conga lines, i znanych z poprzednich edycji: wycieraczek z fanatykami, dżdżownicy Tomb Kingsów itp, itd - które miały to do siebie, że kompletnie zaburzały immersję podczas gry w WFB i były tak naprawdę naginaniem systemu a nie prawidłowym stosowaniem reguł zgodnie z intencją autora (tak wiem, to ostatnie to subiektywna opinia).

4) Reguły stosowania maszyn wojennych i magii są ujednolicone wraz z regułami zasad strzelania - dzięki temu powstał prosty, efektowny system który odzwierciedla stosowanie maszyn wojennych i magii na polu bitwy i ma tą niezaprzeczalną zaletę nad systemem WFB, że jest intuicyjny, prosty i szybki. Jak pomyślę o kłótniach jaki jest dokładny kierunek strzałki na Scatter Dice, albo dyskusjach ile jednostek obejmuje template z miejsca zbiera mi się na rzyga. W KoW na szczęście tego nie uświadczysz.

5) Jasne reguły pozbawione sprzeczności - powiem tak, rzadko kiedy podczas gry w Warhammera nie zaglądałem do FAQ-a, erraty albo sędziowskiej oficjalnej interpretacji zasad, tymczasem reguły KoW są tak jasne i intuicyjne, że już podczas pierwszej rozgrywki nie potrzebowałem zaglądania do podręcznika; co więcej jeszcze ani razu nie trafiła mi się sytuacja, w której doszłoby do zderzenia reguł albo jakichkolwiek wątpliwości w ich interpretacji.

6) Czas rozgrywki - w KoW gra się standardowo na 1000 pkt, gry w tej skali zajmują mniej więcej godzinę, łącznie z rozstawieniem - a są to rozgrywki gdzie na stole wystawia się armie liczebnością odpowiadające armiom Warhammera na 2000-2500 pkt.

Dla mnie Kings of War jest tym czym Warhammer od zawsze być powinien - to bitewny system gdzie grasz klockami piechoty i kawalerii w klimatach fantasy, ze świetnymi, szybkimi, skrojonymi pod grę turniejową zasadami.

Zablokowany