Chronopia i Warzone

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Re: Chronopia i Warzone

Post autor: PiotrB »

Sharcki mają mieć zmiejszony Rof do 4 . Może faktycznie trzeba je przyciąć do np 0-4. Co do Rapud Deployment to każda armia go ma a jak ma za mało to może w suporcie wziąć Valkirie bractwa z flamerami:) . Sprawę sharków załatwia doskonal np waker Imperialu albo Tygrysie smoki mishimy... tak czy inaczej gra będzie bilansować się sama - jeśli zrobicie turniej napiszcie do mnie - przyjedziemy w kilka osób z Krakowa. U nas też nie długo coś zaplanujemy :) Pozdrawiam! :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3790
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Czy da się jakoś dostać osobno te wszystkie karty jednostek/akcji/rozkazów czy co tam jeszcze jest?

Mam masę figurek z poprzednich edycji więc niekoniecznie chciałbym kupować wszystko nowe, ale bez kart nic z tego nie będzie :)

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Generalnie kart nie ma w oddzielnej sprzedaży - wyjątkiem są tylko karty zasobów (tak jakby pula na dodatkowe rozkazy/specjalne zasady i karty taktyk itp) które można kupić oddzielnie np. w Vanaheim

Zasady jednostek są dostępne za darmo w pdf więc kart jednostek nie potrzebujesz.

Karty taktyk, strategii itd - tu niestety tylko skany dostępne w necie. Aczkolwiek są 2 tryby rozgrywki - z tymi kartami i bez (różnią się ilością dostepnych kart zasobów w rozgrywce) więc po prostu możesz grać bez nich.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Turniej - Sklep Vanahaim Kraków 18.10.2014

Format: Standard OCC
Rozpiski: 750 pkt
Wersja kart: Zaawansowana
Obowiązują:
- Zasady z podręcznika głównego
- Heroes of the Solar System (link: http://calc.prodos.co.uk/photos/heroes_ ... system.pdf)
- Errata i FAQ 1.2, chyba, że pojawi się już Errata 1.3 oficjalnie.
Co do używania modeli spoza firmy Prodos, a tym samym charakteru turnieju (Oficjalny, czy nie), napisze ostatecznie na dniach. Na pewno, można będzie wystawiać modele, które do tej pory są tylko w pdf.
Kolejne informacje (dokładna godzina rozpoczęcia, ewentualna składka) już niedługo.
Bardzo proszę o deklaracje, kto jest chętny na udział, oraz czy da radę wystawić armię na podane pkt wystawiając armię na modelach Prodosa i dowolnych klarownych modeli jako jednostki z PDF.


Turniej organizuje GP firmy Prodos - ja tylko wrzucam info :).. co za tym idzie mają być jakieś fajne nagrody od Prodosa.
Zachęcam do dołączenia do naszej grupy na Fejsie
https://www.facebook.com/groups/1484870301799871/
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3790
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Czy hipki z pierwszej i drugiej edycji Warzone są jeszcze cokolwiek warte w związku z wyjściem nowych zajebistych modeli?
Zastanawiam się nad opchnięciem części, ale jak miałbym za to dostać jakieś marne grosze to już wolę sobie w pudle zostawić :)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Ludzie polują, bo jest sporo fanów a ludki już OOP. Powinny Ci ładnie zejść na allegro. Na fejsie widzialem sporo dyskusji, ludzie sie interesują i czychają na aukcje.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3790
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

A jak jest z ilością oddziałów w nowym Warzonie? Bo w UWZ było ich sporo namnożonych - czy ich ilość została utrzymana czy może została zredukowana?
Pamiętam w 1 edycji w imperialu byli okopowcy/berety/wilki/nekropełzacz. Dopiero w dodatkach wydali masę elit. Jak to tutaj wygląda? (pytam bo mam też konwersje niektórych oddziałów specjalnych)

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Na tą chwile na frakcję przypada średnio jakieś 9 jednostek plus kilku specherosów czy imiennych sierżantów. Ale z czasem ta ilość na pewno wzrośnie.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Nie sugeruj się nowym Warzonem, gdzie turniejowo jest zreszta wymóg oryginalnych modeli Prodosa. Jest bardzo dużo fanów starszych edycji, grających starszymi ludkami. W tym momencie WZ 4.0 jest nadal bardzo popularny, i to zasadniczo są Twoi potencjalni kupcy.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3790
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Rozumiem, dzięki za odpowiedzi :)

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Serdecznie zapraszamy na turniej Warzone Resurrection! (główne ogłoszenie wisi na forum Wargamera http://wargamer.pl/forum/viewtopic.php?f=141&t=17231)

Data: 14 XII 2014

Lokalizacja:
Paradox Cafe
Ul. Anielewicza 2, Warszawa

Limit Miejsc: 20 osób
Zgłoszenia wraz z rozpiskami wysyłać proszę na maila: assur1@o2.pl
Decyduje kolejność zgłoszeń, za przesłanie rozpiski do 08.12 jeden punkt do klasyfikacji generalnej
Opłata za wstęp: 10 zł - jest to przedpłata, którą będzie można wykorzystać na barze.

Format: Standard OCC, Basic Game, 1000 pktów

Gramy na:
- Zasady z podręcznika głównego
- Heroes of the Solar System (w przypadku custom warlordów trzeba ich mieć czytelnie opisanych oraz posiadać model odpowiedniego typu – wszystkie statystyki warlorda i broni, wymienione wszystkie zasady specjalne)
- Errata i FAQ 1.3 (jeśli do tego czasu nie wyjdzie oficjalna gramy na najbardziej aktualnym WIPie)

Harmonogram:
10:15-10:30 – zapisy
10:30-12:45 – I bitwa
13:00-15:15 – II bitwa
15:30-17:45 – III bitwa

Do każdego stołu będzie przypisana inna misja primary, 1 gracz na danym stole zagra tylko raz. Obok tego na początku każdej gry każdy gracz losuje misję secondary lub corporate agenda.

Punktacja:
Za zrealizowanie głównej misji: 10 pkt
Za połowiczne zrealizowanie głównej misji: 5 pkt
Za zrealizowanie misji pobocznej/corporate agenda: 5 pkt

Body count – należy zliczać w każdym starciu różnicę zabitych/straconych modeli ich wartość punktową), zdobyte w ten sposób „małe” punkty będą decydowały przy remisach w dużych punktach

Dopuszczamy modele ze starszych edycji, o ile mają skalę zbliżoną do aktualnych (chodzi o wyeliminowanie rażących dysproporcji typu stara Orca do nowej), ale wszelkie spory/nieścisłości wynikające z używania starych modeli interpretujemy na niekorzyść ich używającego.

Awatar użytkownika
Dzoooma
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Stolica, Wola - "Gamonie"

Post autor: Dzoooma »

Witam Was serdecznie,
polityka GW coraz bardziej mnie irytuje i zacząłem lustrować alternatywne systemy do zabawy. Pewnie nie zrezygnuję całkowicie z WH i WH40k ale zamiast tworzyć kolejną armię wolę wydać kasę na produkty innego wydawcy. Marzeniem z mojej młodości był Warzone i Mishima. Niestety nie orientuję się jak ta gra wygląda na dzień dzisiejszy. Będę wdzięczny jeśli mi podpowiecie na ile punktów się grywa i czy zakup startera do danej frakcji pozwala już jakoś rozpocząć zabawę czy jednak wygląda to tak jak u Genialnego Wydawcy i jest to raczej baza, którą trzeba mocno rozbudować przed grą.

Pozdrawiam!
Obrazek
Zapytaj mnie co sądzę o GW...

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Mamy taki pomysł by sobie pograć w WZR w Warszawie w większym gronie 6 stycznia w paradoxie. Nie turniej tylko takie luźniejsze granie przy piwku, planujemy od 11tej. Ja osobiście najchętniej na 1000 advanced, standard ooc. Tak więc jeśli ktoś ma ochotę to niech wpada.
Będę wdzięczny jeśli mi podpowiecie na ile punktów się grywa i czy zakup startera do danej frakcji pozwala już jakoś rozpocząć zabawę czy jednak wygląda to tak jak u Genialnego Wydawcy i jest to raczej baza, którą trzeba mocno rozbudować przed grą.
My gramy zwykle na 1000 pktów, starter pozwala zbudować ok 500 - da się już na to grać, ale lepiej dociągnąć z czasem do 1000 pktów moim zdaniem. Koszt przeciętnej armii na 1000 pktów (z lekkimi opcjami zmian w rozpisce) to moim zdaniem ok 500 zł.

pozdr i wesołych świąt

Awatar użytkownika
Dzoooma
Chuck Norris
Posty: 607
Lokalizacja: Stolica, Wola - "Gamonie"

Post autor: Dzoooma »

Dzięki :) Już się wszystkiego dowiedziałem jak byłem u Was na turnieju. Do 6 stycznia nie dorobię się jednak 1000 ptk. Ale jak czas pozwoli to wpadnę pogadać :)

Wesołych Świąt.
Obrazek
Zapytaj mnie co sądzę o GW...

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

Nikt nie powiedział że wszyscy będą chcieli grać tylko na 1000, nawet jak masz tylko starter to weź na wszelki wypadek może i na 500 ktoś będzie miał ochotę się pobawić.

pozdr

Indar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Indar »

Jakby ktoś miał "stare" laleczki do WZ to chętnie zapoznam się z oferta :) Najlepiej na maila indar(maupa)grod.org

WZR mało ma wspólnego z poprzednimi edycjami, głównie nazwę i świat. Mechanika jest zdecydowanie różna, trochę mało w WZR jest strategii a za dużo kostkologii i specjalnych zdolności na oddziałach w rodzaju RD czyli desantu w dowolnym miejscu, bardzo często z flejmerami. Do tego kozaki w rodzaju Kroczących w Cieniu wyskakujący w dowolnym miejscu, trafiający na 16 - "no armour saves allowed". WZR jest za to szybkie, to plus!
Długo się nie mogłem przybrać, ale w końcu spróbowałem kilka razy i zdania nie zmieniłem. System nie spełniła niestety naszych oczekiwań. Dodatkowo jest straszny mętlik z zasadami, niby są zapisane ale co chwilę ktoś na forum wargamera mówi że daną zasadę trzeba interpretować inaczej bo mu autor na FB w prywatnej wiadomości tak powiedział - za to brak jest oficjalnego FAQ aktualizowanego w miarę potrzeby. Strasznie to zniechęcające dla kogoś kto chce "wejść" w system. Być może sprawa się zmieni wraz z publikacją polskich zasad, może wtedy system dostanie drugą szansę.
Naprawdę, jako fan WarZone od 1 edycji chciałem pograć w WZR, ale irytuje mnie system gdzie nagle za plecami mogą mi wyrosnąć wieżyczki strzelnicze i walić mi w plecy, tudzież cała armia wylądować mi pod nosem i palić oddziały - patrz Bauhaus i zdolności Etoilesek będących gruntami. Zdaje się że i maszyny mogą tam spadać w desancie? Aż się boję pomyśleć jak wyglądają starcia Bauhaus Vs Bauhaus.
Bardzo dużo ludzi gra w autorską edycję (4.0), która cały czas się rozwija (obecnie kończą pracę nad 4.1) - i spokojnie można popróbować oba systemy. Szczególnie że laleczki są te same.

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

Erraty wychodzą dość często, kontakt z twórcami przez FB jest bardzo szybki (nie trzeba czekać miesiącami na odpowiedz lub interpretować samemu), system ma niecały rok więc wiadomo, że będą jakieś nieścisłości, ale mętlik z zasadami to już przesada.
Na papierze dużo rzeczy mocno wygląda, w praktyce jest zupełnie inaczej, akcje jak sentry tudzież rozproszenie oddziału i już tak lądowanie przeciwnika na plecach nie boli, pozatym każda armia ma dostęp do podobnych zdolności, trzeba kombinować z kartami, jednostkami, zdolnościami gra jest dynamiczna i taktyczna.
Wersji autorskiej nie polecałbym, to raczej martwy produkt, praktycznie zero nowych graczy, szukanie modeli po ebayach... do tego stare modele są cholernie paskudne.
WZR śmiało można polecić, gra się rozwija, modele coraz lepsze, zasady bardzo dobre, dobry kontakt z producentem jeśli chodzi o zasady i o niekompletne modele.

pzdr

Awatar użytkownika
Grichalk
Masakrator
Posty: 2180
Lokalizacja: Żyrardów

Post autor: Grichalk »

Aktualnie zaczynam kompletować Mishimę. JAk jest ktoś w Warszawie chętny pouczyć nowego zasad wieczorem przy piwie w Paradoxie, to sie piszę.

Indar
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 116
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Indar »

Azz pisze: Wersji autorskiej nie polecałbym, to raczej martwy produkt, praktycznie zero nowych graczy, szukanie modeli po ebayach... do tego stare modele są cholernie paskudne.
Jako grający mam inne doświadczenia, gracze są i się pojawiają. Co do modeli to jest ich sporo, poza tym spokojnie można wykorzystać nowe wzory co się robi. Nie trzeba grzebać na Ebaju. A 4.0 jest na tyle martwe że organizowane są turnieje - chociaż obecnie z uwagi na prace nad edycją 4.1 czeka się z turniejami na nową. Nawet w takiej dziurze jak Łomża gdzie jest pustynia wargamingowa znalazła się grupa grających.
Chociaż to prawda, system "oficjalny" zawsze będzie korzystniej wyglądał - sponsoring turniejowy itd. Autorskie mimo że fajne nie mają takiego wsparcia.
W każdym razie polecam jakby ktoś szukał lepszej (IMO) alternatywy.

edycja.
Przepraszam, alternatywy. To zupełnie inne systemy i nie da się ich porównać - zawsze można spróbować obu.

ODPOWIEDZ