Warriors of Chaos - 2400 pt - aktualne zasady + Euro

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
DiegoSCO
Plankton
Posty: 3

Warriors of Chaos - 2400 pt - aktualne zasady + Euro

Post autor: DiegoSCO »

Witam,

To już pierwszy post, więc jeśli coś źle opiszę to proszę o wyrozumiałość :)
Mam pewną rozpiskę, którą stoczyłem już kilka bitew (większość zwycięskich), czasem była ona modyfikowana o to co mi przeszkadzało, co nie pasowało, co nie spełniało swojej funkcji ...
Bardzo proszę o ocenę, czy uważacie że coś jeszcze powinienem ewentualnie zmienić?
Strategia ogólnie jest prosta, niewiele oddziałów, mocnych, same czołgi które prą do przodu i zjadają wszystko co napotkają po drodze, a jeśli mają szarżę dostać to się nie zlękną :).

1. Demon Prince of Nurgle (def wspierający armię - rzucający m.in regenerację, ale w razie CC także i dobry siekacz),
Generał
4 lvl Nurgle
Chaos Armour + Deamonic Flight + Dispell Scrool (25p) + Daemonblade (50p)
Łącznie: 520p

2. Exalted Hero of Khorne
BSB, Great Weapon, na Juggernaucie, sztandar dający Flaming Attacks
Heros dołączony jest do regimentu 3 scullcrusherów.
Łącznie: 216p

3. oraz 4.
2 x 3 Scullcrushers of Khorne
komplet załogi, 3 sztuki. jeden regiment ma sztandar (przerzut LD) - i do tego regimentu dołącza BSB.
Łącznie: 264p + 269 pkt

5. 22 x Chaos Warriors of Khorne
komplet obsady, great weapon (wcześniej puszczałem ich z 2 hand weapon, teraz z great weaponem, ale ostatnio dość często mocno dostają zanim zaatakują (Always Strike Last), więc myślę by jednak wyposażyć ich może w dwuręczną broń, halabarde lub tarcze- myślę ....)
Łącznie: 448

6. 6 x Chaos Ogry of Khorne
komplet załogi, Great Weapon
Łącznie: 300p

Do tego jeszcze:
2 x Chaos Chariot od Khorne (2 x 120p = 240p)
1 x Gorebeast Chariot of khorne (140p)

Wszystko razem: 2397p.

Komplet załogi - czyli muzyk, sztandar + czempion

Co o tym sądzicie, jak można by tą rozpiskę jeszcze ulepszyć ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

jeden regiment ma sztandar (przerzut LD) - i do tego regimentu dołącza BSB.

bez sensu. BSB sam w sobie daje przerzut ld zawsze i wszędzie :)

Na warriorach chyba najlepiej brać halabardy.

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Rozpiskę można ulepszyć.Generalnie ci bohaterowie są strasznie mięciutcy.

Daemonblade to chyba raczej jakś pomyłka. Kosztuje drogo, nie wiele daje i jeszcze jest szansa, że sam się tym zabijesz.
Zwiększ save'a na DP poprzez scaly skin albo enchanted shield (najlepiej do 1+) Spróbuj dać mu familiara i Sword of Striking.

BSB ma save 2+ i umiera zanim zaatakuje. Wywal ten sztandar na nim i daj mu albo warda albo reroll save'a. W ogóle wsadź go na Daemonic mounta najlepiej. Dostanie +1T.

Warriorzy Khorne'a jęsli już to z halabardami choć te dwuraki w połączeniu z regeną bądź podwyższeniem T mogą zadziałać.
Ogry wywal, są zdecydowanie lepsze wybory. Generalnie Khorne raczej jest mało grywalny ze względu na frenzy :)
Pozdejmuj championów z Jurków, w wypadku challenge'a tracisz sporo ataków.

Ja bym pozdejmował Khorne'a z rydwanów i dał slaanesha jeśli już :D

No i tak w ogóle nie masz żadnych odginaczek, co w połączeniu z frenzy będzie bardzo kiepskie. Wsadź może ze dwa fasty slaanesha.

Awatar użytkownika
Dzićka
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: 8B/Wadowice

Post autor: Dzićka »

Za ogry moglaby wejsc chimera a charioty dac nurgle

DiegoSCO
Plankton
Posty: 3

Post autor: DiegoSCO »

kubencjusz - źle napisałem, przepraszam :)
BSB ma sztandar flaming attacks :)

Bobson -
jak do tej pory deamonblae sie sprawdzało :), fakt, można dotać rykoszetem, ale jest ryzyko, jest zapbawa :)
scaly scin i enchanted shield - ok :)

BSB - do tej pory jeszcze nie zginął, bo nie jeździ sam ale w regimencie z Scullcrushers - a jak przeciwnik atakuje, to własnie w regimen a nie w herosa.
Dlatego też siedzi na juggernaucie :) - deamonic mount ? to musiałbym go solo puścić, a nie taki jest zamysł aby sobie BSB sam biegał.

Warriorzy Korna - przy najbliższej walce przetestuje halabardy zgodnie z sugestiami.
Zobaczymy jak podziała.
Ogry miałem ostatnio 2 razy i całkiem dobrze sie sprawdziły, lepiej aniżeli szybka kawaleria która za nich była :)
Khorne i frenzy - własnie o to chodzi :), poza tym, LD wysoka, więc jeżeli nie chcę atakować (szarża) to wówczas nie jest tak ciężko sie powstrzymać. A jak się szarżę spali to tez tragedii nie ma.

Zdjęcie czempionów ? Challenge nie są zbyt często, dużo częściej atakują standardowo w CC, więc te dodatkowe ataki jak najbardziej się przydają ....

Rydwany na slaneshu - pomyślę nad tym, zobacze jaki będzie efekt :)

odginaczki - zgadza się, i jest to z pełna premedytacją. Stwierdziłem że WoCh ma zbyt wartościowe (zbyt drogie punktowo) jednostki aby w ogóle się w odginaczki bawić, nie mam tutaj jakiś pojedynczych piesków itp, więc strategie postawiłem na pełną ofensywę z defensywną magią. Nie ma sensu bawić sie w unikanie walki. Do przodu i próbować przetorować sobie drogę, a strategicznie podejść tylko do rozlokowania jednostek i ich późniejszego przemieszczania po polu.


Dzićka - na nurglu niestety mi sie nic nie sprawdzało, niby ten -1 do hita, ale w efekcie lepszy jest + 1 atak ;)
Chimera zamiast chariotów ?
no nie wiem ... dużo mobilniejsze i mocniejsze (Impacty) do tej pory wydawały mi się charioty .... ale ok, pomyślę nad tym

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Sorry, ale nie przekonasz mnie do daemon blade'a bo to najgorsze chyba co możesz wziąć na DP.

Nie wiem z kim grałeś, ale to, że oni nie zginęli, to chyba zasługa Twoich przeciwników, bo BSB ma gorszego save'a niż zwykłe jurki. Jak go wrzucisz na DM też będzie mógł jeździć w Juggernautach. To ten sam trooptype. Jeśli chodzi o championów ja Skullcrusherach, to musisz nimi challenge'ować i tracisz 7 ataków i stompa w wypadku walki z jakąś piechotą. W przypadku jakiegoś kowboja, to tracisz tak naprawdę cały potecjał tego unitu. Raczej kiepski deal. Ten atak kosztuje Cię 10pkt i nic nie daje.

Jeśli chodzi o Khorne'a na rydwanach i klocku piechoty,to nie chodzi tylko o wymuszone szarże tylko o przymsowe overruny. Często po szarży w odginaczkę znajdziesz się na boku przeciwnika i to naprawdę potrafi być irytujące. Ewentualne odginaczki pomogły by Ci tego uniknąć.

Rydwany dużo mobilniejsze? Sorry, ale chimera ma 10M i nie da się jej odgąć. Rydwany nie mogą marszować, a gorebeasty z M6 jeśli źle wystawisz, to nie dojdą do CC zbyt szybko.

Do ogrów mnie nie przekonasz. są znacznie lepsze wybory w specialach. (choćby Trolle, wspomniana chimera, gorebeasty czy choćby putridzi.

No ale tak jak mówię, zależy z kim i gdzie grasz. Na klimaciarskie domówki na pewno ta rozpa się nadaje. Na turnieje - nie sądzę.

Awatar użytkownika
Smiechu
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3363
Lokalizacja: Rogaty Szczur (Stare Babice)

Post autor: Smiechu »

Myślę że sporo graczy mogło by się ucieszyć widząc taką rozpiskę WoCh-u naprzeciw swojej armii.

Awatar użytkownika
Dzićka
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 40
Lokalizacja: 8B/Wadowice

Post autor: Dzićka »

Tak jak napisał Bobson, najbardziej bolesne w khornie są overruny i dostanie szarzy z boku od przeciwnika, a wtedy dodatkowy atak z frenzy nie pomoze :) a co do nurgle to -1 to hit to swietny deal. Gram lizakami i niefajnie jest trafiac przeciwnika polowa armi na 5 a polowa na 6 :P

DiegoSCO
Plankton
Posty: 3

Post autor: DiegoSCO »

ok, dzięki serdeczne za porady :) sporą ich część na pewno wdrożę :)

ODPOWIEDZ