Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: misha »

w opisie character and mounts slain rider/mount nie ma nic o zmianie zasad traktowania tego przypadkow gdy monster lub jezdziec zostana zabici

technicznie na poziomie rozpiski pozostaja bohaterem na monsterze / mountem bohatera
ta drogą bym poszedł osobiscie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

technicznie na poziomie rozpiski pozostaja bohaterem na monsterze / mountem bohatera
ta drogą bym poszedł osobiscie
A ja nie.
Str. 105 pierwszy akapit w drugiej kolumnie, na samej górze strony.
RIDDEN MONSTERS AND SPECIAL RULES
We assume that special rules that apply to a ridden monster do not normally also apply to character riding it and vice versa (with the same exceptions that apply to cavalry models, which are listed on page 82). Likewise, ridden monsters are still monsters, and benefit from the rules for monsters as well.
IMO potwór po śmierci jeźdźca to wciąż tylko potwór.

Jeśli technicznie traktować bohatera/potwora jako bohatera/potwora po śmierci bohatera - to, czysto technicznie potwór bez bohatera będzie w stanie technicznie robić to, co bohater - czyli np. wyzywać na pojedynek i go przyjmować.
Inny przykład - technicznie na poziomie rozpiski oddział z czempionem wciąż go ma, nawet po jego śmierci, co nie znaczy, że może używać czempiona i jego zasad po jego śmierci.

Technicznie potwora/jeźdźca jako całość (przy śmierci jednego z nich) można by traktować jedynie w czasie liczenia punktów zwycięstwa - w końcu płaci się za cały model, tak jak za całą jednostkę.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, o 12:16 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

aha git czyli wg ciebie mozemy normalnie bohatera + monstera leczyc ze zwykłej iwokacji 1+1 dla mnie mega

mylisz pojęcia
zasad specjalnych nikt nie dotyka, troop type i bycie wierzchowcem to zupelnie inna rzecz nie jest zasadą specjalną

dodatkowo, żeby dostać ptk za generala na smoku, musisz zabić i generała i smoka to 1 model
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

aha git czyli wg ciebie mozemy normalnie bohatera + monstera leczyc ze zwykłej iwokacji 1+1 dla mnie mega
Nie. Źle mnie zrozumiałeś.
Do chwili, w której bohater jeździ na potworze, nie można go leczyć IoN tylko atrybutem.
Z chwilą, kiedy bohater ginie, to można na samego potwora użyć IoN+atrybut dokładnie tak samo, jak na każdego innego potwora.

Z tym liczeniem punktów to widziałem różne interpretacje. Jedni liczą bohatera osobno, mount osobno, jedni liczą całość - wiec śmierć jednego nie daje punktów jak nie zabijesz całości.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

to źle liczą :-) , nikt nie broni grać wg domowych zasad, natomiast w RB jasno stoi, że ptk dostajesz jak zabijesz caly oddzial
więc jak zostanie 1 model z 60 szkieletów to wg RB nie ma ptk
jak zostanie wierzchowiec czy jeździec to nie ma ptk, bo ten model nadal jest na stole, nie trzeba tu kombinować

to zdanie o byciu monsterem i korzystaniu z zasad monstera jak się jest wierzchowcem niczego nie dowodzi
to znaczy tyle, że zasady specjalne i tu i tu mają zastosowanie

imo w tę stronę bliżej zasadom, ale każdy może udowadniać inaczej i uzgodnić z przeciwnikiem tak a nie inaczej :) albo rzucić na 4+ co też czasem czynię
fajna zabaw się liczy a nie udowadnianie kto ma większego :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Czyli że z wskszeszania w ogóle nie mozna leczyć? Tylko z atrybutu?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

imo tak, wierzchowiec pozbawiony jeźdźca nadal podlegałby ograniczeniom czaru, że wierzchowców nie można leczyć czarem a jedynie atrybutem

- brak zapisów zmieniających ten stan w RB - slain riders / monsters
- nakaz zdawania Ld i tabelki reakcji dla takiego potwora (ważny tylko dla potworów-wierzchowców)
- ptk za zabicie dostaje się za całość oddziału (tu 1 model jeździeć + wierzchowiec)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

IMO nie - z chwilą kiedy traci jeźdźca podlega normalnym zasadom monstera. Podałem stronę i przepis - każdy widzi co chce.
- brak zapisów zmieniających ten stan w RB - slain riders / monsters
Jakbym się miał jeszcze czepiać, nie ma troop type :ridden monster. Jest tylko monster. A zapis o tym jest tu:
If a character has a ridden monster, the whole model is treated as having the troop type monster and thus follows all the rules for both characters and monster models
Tak długo, jak zarówno jeździec jak i potwór żyją, cały model korzysta z zasad zarówno monster, jak i character.

Jest też mała wzmianka o tym, co się dzieje z zasadami jak coś ginie:
If a Stand and Shoot reaction kills the mount during a charge, the model is replaced by a foot version of the rider and attempts to complete the charge normally (i.e. using his own Movement value and special rules rather than the mount's). If it kills the rider, take the test for the monster and then finish the charge if possible.
Z tego by wynikało, że zabicie pod bohaterem potwora zmienia jego trooptype na taki, jaki ma w swoich własnych zasadach specjalnych(najczęściej infantry), a troop type potwora zmieniać nie trzeba.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2015, o 14:02 przez Asmodai, łącznie zmieniany 1 raz.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

whatever Asmodai wiesz lepiej :)

przecież ja nie kwestionuje tego, że jest monsterem, ale on nadal imo pozostaje modelem ktory jest wierzchowcem tyle
EOT
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

pozostaje modelem ktory jest wierzchowcem
Co nie zmienia faktu, że bez bohatera nie ma też zasady character. Według RAW to pozostaje modelem który jest monsterem - bo na poparcie swojej wersji nie podałeś absolutnie nic poza faktem....braku zasad. Co "daje" mu "zasada" ridden? Zacytujesz jakąkolwiek zasadę która rozróżnia ridden monster od monstera?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wiesz tez tak mogę
pokaż zasadę która mówi, że wierzchowiec przestaje być wierzchowcem, podpowiem - nie ma takiej w RB
skoro model byl wierzchowcem na poziomie rozpiski to dla mnie zostaje takim konca (podałem 3 ptk powyżej), tobie nie, super ustal to z przeciwnikiem i grajcie dalej, ktoś się nie zgadza to pyta sędziego następuje decyzja i po sprawie

poza tym, patrz co napisałem kilka postów wyżej, przekleję ci, nie widze powodu, żeby ciągnąć dalej temat
misha pisze:fajna zabawa się liczy a nie udowadnianie kto ma większego
tyle :mrgreen:
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Dla mnie nie ma problemu, choć poziom dyskusji znacznie się obniżył;)

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

to z innej beczki, jak mam kolesia z mieczykiem od krzyku na terrorze to mogę krzycieć w 2 różne cele? w sensie terror w jedno działo a strigor w 2?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

wg AB nie jest to shooting attack
wg ETC FAQ jest z tego co kojarzę bazując na założeniu że wszystko co jest w shooting phase to shooting attack
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Czyli dopóki nie gram na ETC to moge. :)
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

1) czy jeżeli unit A nie jest w zasięgu 12" od generała i nie może maszerować, ale zbliżę generała w zasięg 12" przed wykonaniu ruchu na unicie A to czy będę mógł nim maszerować w tej turze?

2) czy jeżeli rzucam inwokację w której zasięgu będzie corpse cart, ale czar nie wniesie żadnego efektu (nie uleczy rany bo cart nie jest ranny) to czy vigour mortis się aktywuje?

3) czy mógłby ktoś zweryfikować czy dobrze rozumiem ilość ran leczonych na inwokacji:
zombie 2k6 + caster level bo to zombie
reszta zwykłej piechoty 1k6 + CL (szielety, ghule, GG)
BK, BB 1 + CL
vampiric, eteryki i large target - 1 rana
jak się ma inwokacja do herosów?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

1) mozesz sie ruszac / latac generalem umozliwiajac marsz, ergo ruszasz sie najpierw oddzialami w zasiegu, skaczesz do innego oddzialu, maszerujasz drugimi oddzialami

2) opis zdaje się o tym, ze Corpse Cart musi byc celem udanego czaru z Lore of Vampires zdaje się a nie tylko inwikacji :) a nie o tym ze musi zostac uleczony, zdolność CC normalnie dzialac powinien, ew zapodaj cytat
Vigour Mortis to jest ASF?

3) ogolnie tak :) co to jest BB ?

masz napisane ze o ile nie powiedziano inaczej czary nie lecza bohaterow albo ich wierzchowcow, wyjatkiem jest atrybut z Lore of Vampires
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

misha pisze:
2) opis zdaje się o tym, ze Corpse Cart musi byc celem udanego czaru z Lore of Vampires zdaje się a nie tylko inwikacji :) a nie o tym ze musi zostac uleczony, zdolność CC normalnie dzialac powinien, ew zapodaj cytat
Vigour Mortis to jest ASF?
tak to jest ASF

Vigour Mortis: If an augment spell from the Lore of the Vampires targets a Corpse Cart, and is successfully cast, then all friendly Undead units within 6" of the Corpse Cart (including the Corpse Cart itself) have the Always Strikes First special rule until the start of your next Magic phase. Zombies affected by Vigour Mortis lose their Always Strikes Last special rule, and gain Always Strikes First instead.

ja interpretuje successfully cast jako czar który udało się rzucić i unit (w tym wypadku corpse cart) jest w zasięgu. fakt, czy rzeczywiście czar coś zrobi (uleczy ranę czy nie uleczy) nie ma znaczenia.
misha pisze: 3) ogolnie tak :) co to jest BB ?
BB to miało być blood knights, źle mi się napisało

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

zatem dobrze, czar który targetuje Corpsa i jest successfuly cast (czyli nie rozproszony)

Blood Knights mają zasadę Vampiric, więc leczysz tylko 1 ranę / czar, atrybutem nic nie uleczysz bo każdy model ma po 1 woundzie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
cieniu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 129
Lokalizacja: Gdańsk - Morena

Post autor: cieniu »

czy gdy moj czarodziej rzuca czar ktory targetuje wszystkie unity w zasięgu X to czy również targetuje siebie?

ODPOWIEDZ