Arena Śmierci- poligon
Arena Śmierci- poligon
Temat dla GM-ów i uczestników. Wymiana pomysłów, propozycje społeczności na umiejętności, sugestie, itd.
Zwłaszcza, że lada dzień koniec 36
Zacznę od siebie- proponowana lista zasad na Arenę 37 (sugestie mile widziane):
W celu zgłoszenia na Arenie swojego udziału należy podać informacje o swojej postaci w taki sposób, w jaki zapisano to poniżej:
-Imię postaci
-Informacje dotyczące tego, kim jest Twój bohater- (dla przykładu: Kapitan Imperium, Ogrzy rzeźnik)
-Broń, wybierana z listy oręża
-Zbroja lub jej brak, wliczając hełmy, tarcze i opancerzenie wszelakie.
-Ekwipunek, wybierany z listy Ekwipunku.
-Umiejętności specjalne, wybierane z sekcji Umiejętności. W tym miejscu dopisujemy też Mutacje, jeśli dotyczą postaci.
-Historia Postaci, Jest to punkt najważniejszy i decydujący, jak najbardziej obowiązkowy. Zachęcam do pisania ciekawych i klimatycznych historii, gdyż najciekawsze trzy zostaną nagrodzone miksturkami zdrowia. Graczy prowadzących aktywny i zgodny z postacią rolplej także nie minie drobna nagroda.
-Limit graczy wynosi 16. Każdy gracz może wystawić tylko jedną postać. (Oczywiście jak zgłosi się dość chętnych to robimy 32)
UWAGA: Nie istnieje opcja "zaklepywania" sobie miejsc. Zgłoszenie powinno zawierać wszystkie wymienione wyżej elementy, z których historia postaci NIE JEST elementem dodatkowym i zbędnym. Jest najważniejsza i jej istnienie stanowi pierwsze kryterium uznania zgłoszenia. W przypadku, w którym zapisze się 17 graczy, z czego jeden w z swoim zgłoszeniu nie zawrze historii postaci, na jego miejsce wchodzi gracz, który taką historię napisał, choćby był zapisany później.
Zasady podstawowe:
- Każdy może zgłosić jedną postać.
- Postać może być przedstawicielem dowolnie wybranej rasy z uniwersum Warhammera.
- Magowie jak najbardziej dozwoleni.
- Każdy zawodnik startuje z wybraną z listy oręża bronią. Mamy do wyboru jedną pozycję z listy oręża głównego i jedną z pobocznego. Zaklęcia zajmują slot pobocznej broni.
- Na Arenę nie zgłasza się lordów z żadnej z ras. Są zbyt dumni i zajęci niszczeniem/ratowaniem świata by bawić się w coś tak przyziemnego.
Oręż
Wybieramy sprzęt po jednym z każdej kategorii- główna i zapasowa. Broń z * można używać z tarczą/puklerzem/innym odpowiednikiem.
Broń główna
- miecz krótki*
- miecz długi typu bastard
- topór jednoręczny*
- młot jednoręczny*
- buzdygan*
- falchion*
- macuahuitl* (tylko jaszczuroludzie)
- włócznia* (jest to wyjątkowa broń, po utracie tarczy staje się dwuręczną do końca walki, co zmienia styl walki i zasady)
- pazury bitewne
- sztylet
- rapier*
- kiścień*
- szabla*
- cep bojowy
- halabarda
- kama (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- nadziak*
- szpada*
- wachlarz bojowy (tylko najemnicy z Dalekiego Wschodu)
- koncerz
- kama (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- rembak* (tylko orkowie)
- okuta różdżka (tylko dla magów)
- kopia rycerska* (tylko dla jeźdźców)
- Zweihander (Spadonne, Montante, jak zwał, tak zwał. Wielka kosa )
- topór dwuręczny
- młot dwuręczny
- kilof*
- glewia
- morgenstern
- kij
- pika
- kostur (tylko dla magów)
- ostrza toporów na łańcuchu (tylko doomseekerzy i wybrańcy Khorna, tylko po dwa naraz)
- kadzidło zarazy (tylko klan pestilens)
- kula fanatyka (tylko goblińscy fanatycy)
- młot białych wilków (tylko rycerze białego wilka)
- kadzielnica Świętego Ognia (tylko Ludzie z Imperium)
- ognista glewia (tylko dawi zharr)
- łuk refleksyjny
- długi łuk
- łuk yumi (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- łuk Strażnika Polany (tylko asrai)
- oszczep*
- pokuna (tylko skinki)
- pistolet (tylko skaveni-nie assasini, ludzie i krasnoludy)
- arkebuz(tylko ludzie z Estalii)
- muszkiet (tylko ludzie z Imperium)
- arbalet (tylko najemnicy z Estalii)
- krasnoludzki muszkiet (tylko krasnoludy)
- blunderbuss (dawi zharr)
- bumerang (dzicy orkowie i jaszczuroludzie)
- miotacz ołowiu ( ogry)
- garłacz (tylko krasnoludy)
- kusza (nie dla jaszczuroludzi i wybrańców Chaosu)
- kusza powtarzalna (druchii i najemnicy z dalekiego wschodu)
- kusza pistoletowa (mroczne elfy i łowcy czarownic)
- podręczny miotacz ognia (krasnoludy wszelkiego rodzaju)
Broń zapasowa:
- miecz krótki
- szabla
- topór jednoręczny
- młot jednoręczny
- Katzblager
- katana (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- sztylet
- proca
- lewak
- kukri (tylko najemnik z Indu)
- wakizashi (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- bicz
- kama (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- pazury bitewne
- łamacz mieczy (tylko najemnicy)
- wachlarz bojowy (tylko najemnicy z Dalekiego Wschodu)
- shurikeny (tylko klan Eshin oraz najemnik z dalekiego wschodu)
- igły Sen-bon (tylko klan Eshin oraz najemnik z dalekiego wschodu)
- miotane toporki
- sieć
- noże do rzucania
- pistolet (tylko skaveni-nie assasini, ludzie i krasnoludy)
- kusza pistoletowa (mroczne elfy i łowcy czarownic)
- bagnet (tylko Imperium)
Pancerze:
(Magowie oprócz magów chaosu i kapłanów Hashuta, nie mogą nosić zbroi cięższej niż lekka)
- tatuaże ochronne
- ceremonialna szata (tylko kapłani i magowie)
- lekka zbroja (utwardzona skóra, gruba wełna, etc.)
- średnia zbroja (kolczuga)
- ciężka zbroja (zbroja karacenowa, lamelkowa, płytowe elementy zbroi, lecz nie pokrywające całego ciała, często nałożone na kolczugę- np. hełm i kirys)
- zbroja płytowa:
* pełna (tylko Imperium oraz czarni orkowie)
* zbroja z ithilmaru (tylko wysokie elfy)
* zbroja z gromrilu (tylko krasnoludy)
* zbroja Chaosu (tylko wywyższeni wybrańcy i krasnoludy chaosu)
Tarcza (miast broni zapasowej)
- żelazna pięść (tylko ogry)
- puklerz (nie zajmuje ręki)
- tarcza, kałkan
- pawęż
Wierzchowiec:
(Posiadanie wierzchowca nie jest wliczane do ekwipunku. Można wyruszyć do walki wierzchem nie wykorzystując żadnego limitu. Ma to swoje wady i zalety)
(Wierzchowca można utracić. Możliwa jest sytuacja, w której zawodnik wygra walkę, ale jego wierzchowiec zginie. Wtedy przepada on bezpowrotnie, chyba że zaznaczono inaczej)
Krasnoludy
- Kuc
- Niosący tarczę (tylko Thanowie)
- Żyro-napęd skokowy (tylko dla Inżynierów)
Gobliny
- Wilk
- Pajonk
- Squigg (tylko Nocna odmiana)
- "Mangler" Squiggi (tylko Nocne Gobasy, wymaga Umiejętności: Kompletny Szaleniec)
Orkowie
- Dzik bojowy
Ludzie
- Kuc
- Rumak
- Byk Korridera (tylko Estalianie, wymaga Umiejętności: Władca zwierząt)
- Kislevski niedźwiedź bojowy (tylko Kislevici, wymaga Umiejętności: Władca zwierząt)
- Mechaniczny Koń (tylko Inżynierowie)
- Rumak rycerski (tylko rycerze wszelacy)
- Demoniczny rumak (tylko wojownicy chaosu)
- Demoniczny wierzchowiec (tylko wojownicy chaosu z piętnem odp. boga - zabiera miejsce ekwipunku)
Nieumarli (wszystko podlega zasadzie "zapasowy wierzchowiec")
- Zombie wierzchowca
- Szkieletowy koń
- Zmora (tylko wampiry)
- Lekki rydwan bojowy
Elfowie
- Lekki rumak elficki
- Ciężki bojowy rumak elficki (tylko Elfowie Wysokiego Rodu)
- Młody Górski Orzeł (zabiera miejsce w Ekwipunku, nie dla Mrocznych Elfów)
- Zimnokrwisty (tylko Mroczni Elfowie)
- Wielki Jeleń (tylko Leśne Elfy)
- Jednorożec (tylko Leśne Elfy)
Ogry:
- Żałobny Kieł (zabiera miejsce ekwipunku)
Gnoblary:
- Gnoblar wierzchowy (zawsze podlega zasadzie "zapasowy wierzchowiec")
Jaszczuroludzie:
- Zimnokrwisty (tylko Saurusy)
- Tichi-Huichi (tylko Skinki)
- Młody Pterodaktyl (zabiera miejsce ekwipunku, tylko Sknki)
Szczuroludzie:
- Lektyka
- Szczur wierzchowy
- Obdzieracz zagłady (tylko Spacz-inżynierowie)
- Ogroszczur wierzchowy (zabiera miejsce w ekwipunku postaciom innym niż Moulderowie)
Demony (wszystko wymaga umiejętności Najeźdźca Rzeczywistości):
- Moloch (tylko demony Khorne'a)
- Dysk (tylko demony Tzeencha)
- Ścigacz (tylko demony Slaanesha)
- Ropucha/Truteń (tylko demony Nurgle'a)
Ekwipunek:
Amulet Trzykrotnie Błogosławionej Miedzi
Pierścień Protekcji
Gwiazda energetyczna (tylko dla magów)
Maska ochronna
Święty Oręż
Bomby zapalające
Bomby dymne
Paraliżująca Toksyna
Bugman XXX (tylko Krasnoludy- reszta zachlała by się na śmierć)
На посошок Oгровaя 160% (nie dla elfów i jaszczuroludzi)
Obręcz Szybkości
Eliksir refleksu
Eliksir odurzający
Eliksir mutagenny
Eliksir zdrowia
Eliksir siły
Eliksir precyzji
Eliksir odporności
Eliksir mocy (tylko dla magów)
Grzybek kapelusznik (tylko nocny goblin)
Święta/Przeklęta Ikona
Korzeń wielkiego dębu (tylko Asrai i Branchwraithy)
Lwi płaszcz (tylko Elfowie Wysokiego Rodu)
Okular z górskiego szkła (tylko Krasnoludy)
Obsydianowe wykończenie broni
Osobisty Ochroniarz (tylko najemnicy z Marienburga)
Wampiryczny Oręż
Mięso trolla (tylko gobliny)
Pożeracz mocy
Płaszcz Mrozu (tylko Norsmeni oraz Białe Wilki)
Lustrijskie zioło odurzające
Ametystowa biżuteria
Mistrzowska zbroja
Mistrzowska broń
Płaszcz z morskiego smoka (tylko Druchi)
Księga Tajemnic (tylko magowie)
Personalna Księga Krzywd (tylko Krasnoludy)
Żałobne Ostrze
Spaczeniowe ostrze
Podręczne Kowadło Run (tylko Kowal Run)
Płonąca broń
Piekielny proch
Przeklęta broń
Runiczny Oręż (tylko Krasnoludy i Norsmeni)
Renkawice Ryjobicia Morka (albo Gorka) (tylko Orkowie)
Stymulant
Gwiazda Chaosu
Korona Z Czarnego Metalu
Trucizna Jadowa
Trucizna Czarny lotos
Trucizna Mantikory
Trucizna Zguby (tylko assasini Druchii)
Olej Przemian (tylko wyznawcy Tzeentcha)
Iskra z ogona Fenika (tylko Elfowie Wysokiego Rodu)
Płaszcz Strażnika Ścieżek (tylko Asrai)
Usypiacz
Woda Święcona
Wyostrzenie broni
Ząbkowane Ostrze
Zapasowy wierzchowiec (utrata wierzchowca powoduje zastąpienie go nowym)
Wzmacniany kropierz (dostępne niezależnie od rodzaju wierzchowca)
Gwiazda zaranna (tylko istoty z ras zaliczanych do Ładu)
Zwój rozproszenia (jednorazowy)
Zwój z zaklęciem ofensywnym (jednorazowy)
Zwój z zaklęciem defensywnym (jednorazowy)
Eksperymentalna Broń (tylko Skaveni nie skrytobójcy, Krasnoludy wszelakie i Ludzie z Imperium- Pozwala pobrać jedną eksperymentalną broń z listy poniżej):
-Personalna Hochlandzka Eksperymentalna Rusznica (tylko Ludzie)
-Obrotowy Pistolet/Muszkiet von Meinkopta (tylko Ludzie)
-Krasnoludzka Niezawodna Strzelba Dwulufowa (tylko Krasnoludy)
-Trójnóg z obrotowym zestawem luf średniego kalibru (tylko Krasnoludy)
-Mechaniczny Młot Parowy (tylko Dawi Zharr i Inżynierowie Krasnoludów)
-Mini-Miotacz Spaczo-Płomienia (tylko Skaveny)
-Skraplacz eteru (tylko Skaveny)
-Kule Morowego Wiatru (tylko Skaveny)
-Jezzail (tylko Skaveny)
-Mechaniczna Sowa/Gołąb Kamikadze (tylko ludzie i krasnoludy)
-Granaty/Bomby z zapalnikiem/Wybuchowe Bełty (te ostatnie wymagają kuszy)
Chowańce:
(Każda postać ma prawo wziąć zamiast ekwipunku chowańca.)
(Chowaniec może polec w walce na takich samych zasadach jak wierzchowiec)
(Na chowańca nie działa zasada "zapasowy wierzchowiec")
(Dla nieumarłych wszystkie chowańce niezastrzeżone dla innych ras mogą występować w "wersji nieumarłej" i są zawsze "zapasowymi wierzchowcami")
- Ptak
- Nietoperz
- Pies/wilk
- Białe Lwiątko (młody Biały Lew - tylko dla Elfów Wysokiego Rodu)
- Ulubiony Niewolnik (tylko dla Skavenów)
- Pajonk Przyjaciel Goblina (tylko dla goblinów)
- Gnoblar Ostrzegawczy (tylko dla ogrów i gnoblarów - wyjątkowo podlega zasadzie "zapasowy wierzchowiec")
- Chochlik/lalka manekin (tylko postaci na usługach Bogów Chaosu)
- Nurgling (tylko dla naznaczonych piętnem Nurgle'a)
- Wąż (tylko Jaszczuroludzie)
- Skorpion (Khemrijczycy i Arabowie)
- Kulawy Goblin (tylko dla orków)
- Zmutowany szczur (tylko Skaveni)
- Leśne liszko (tylko Asrai)
Specjalne Umiejętności:
Armed to da teeth
Rajtar
Przerażający
Najeźdźca Rzeczywistości
Szał bojowy
Chwytny Ogon (tylko Skaveni)
Onieśmielający
Wytrawny Demagog
Wirujący Atak
Artylerzysta (tylko ludzie i krasnoludy)
Niezmącona Samokontrola (nie dla Demonów)
Błogosławiony przez Panią (tylko Bretończycy)
Honor i Cnota (tylko Bretończycy i Kapitanowie Imperium)
Defensywny Styl Walki
Ofensywny Styl Walki
Szaleńczy Styl Walki
Błogosławiony przez Duchy Lasu (tylko Asrai i Branchwraith'y)
Wytrawny Taktyk
Mistrz Oręża
Obrońca Pokrzywdzonych
Kensei (tylko Najemnik, pochodzący ze Wschodu)
Kompletny Szaleniec
Nie Jedno Widział W Swym Życiu
Celne Ciosy
Cyrkowiec
Hycel
Mistrz Fechtunku
Żołnierz Od Dziesięciu Pokoleń (tylko ludzie)
Strzelec Doskonały
Skrytobójca
Odporny na magię
Odważny
Kanibal
Wytrzymały
Niezwykle Silny
Naznaczony bliznami
Nieprawdopodobne Szczęście
Najlepszy przyjaciel chowańca
Tarczownik
Pogromca kawalerii
Wilk Morski
Sadysta
Dekapitator
Błyskawiczny Blok
Sprawny Kontratak
Tysiącletnie Wyszkolenie ( tylko Elfy maści wszelakiej, Dawi i Saurusi oraz Nieumarli)
Chaos Niepodzielony
Fanatyzm
Socjopata
Jeździec Doskonały
Wszechwiedzący (tylko magowie)
Zguba Demonów
Zło wcielone
Skłonności Masochistyczne
Zguba Śmiertelnych (tylko Nieumarli i Demony)
Łaska Bogów
Niekontrolowana Potęga (tylko magowie)
Błyskawiczny Unik
Kusiciel
Treser chowańców
Niewzruszony Niczym Góra
Kontrola nad Mocą (tylko magowie)
Łowca Nagród/Głów (tylko ludzie i Druchii)
Mutant
Mały ciałem, wielki duchem (Niziołki, Gnoblary i Snotlingi)
Rasista
Władca zwierząt
Truciciel
Prekognicja
Starożytny Władca (tylko Wampiry i Książęta Grobowców)
Zabójcza Klątwa (tylko Książęta Grobowców)
Dłoń Losu
Intrygant
Kontakty z Półświatkiem
Omen
Syn Słońca, Brat Księżyca
Słuszny Gniew (nie dla Chaosu i jaszczuroludzi)
Opętanie
Równie Głupi Co Odważny
Łowca Czarownic (tylko Ludzie)
Nemesis Nieumarłych (wszyscy oprócz nieumarłych)
Gladiator
Płomień Który Przynosi Zmiany
Odporny na choroby
Niewrażliwy na Ból
Sokole Oko
Mistrz Sztuk Czarnoksięskich
Medytacyjne Skupienie
Mistrz Magii Ofensywnej
Mistrz Magii Defensywnej
Mentor
Wampirza Linia Krwi (tylko Wampiry zamiast umiejętności specjalnej):
- Necrarch
- Krwawy Smok
- Lahmia
- Strigoi
- Von Carstein
Mutacje: (zamiast umiejętności specjalnej)
Obrzydliwie Opasły
Śluzowate Ciało
Dodatkowe Kończyny
Dodatkowe Paszcze
Podmieniec
Spaczona Wola
Zwierzęce Kończyny
Trująca Krew
Kryształowe Ciało
Pasożytniczy Bliźniak
Podwojenie
Mechanoid
Głos Zagłady
Ogon
Psychopatyczna Mizantropia
Płomienne Ciało
Potężne Rogi
Macki
Teleportacja
Skrzydła/Lewitacja
Kryształowe Ciało
Bestia o Tysiącach Oczu
Likantropia
Żywiciel Tysiąca Plag
Odurzające Piżmo
Kły Jadowe
Oblicze Demona
Wywrócony na Wierzch
Przerażająca Aparycja
Ognisty Dech
Nienaturalny Refleks
Pożeracz Dusz
Syreni Śpiew
Hipnotyczne Spojrzenie
Spaczenie Bezcielesności
Piętna Chaosu: (w ramach umiejętności specjalnej) :
- Piętno Khorna
- Piętno Nurgla
- Piętno Tzeentcha
- Piętno Slaanesha
Zmiany umiejętności kosmetyczne, głównie wynikające z estetyki (potworki takie jak "zabójcy mrocznoelficcy" )
Zwłaszcza, że lada dzień koniec 36
Zacznę od siebie- proponowana lista zasad na Arenę 37 (sugestie mile widziane):
W celu zgłoszenia na Arenie swojego udziału należy podać informacje o swojej postaci w taki sposób, w jaki zapisano to poniżej:
-Imię postaci
-Informacje dotyczące tego, kim jest Twój bohater- (dla przykładu: Kapitan Imperium, Ogrzy rzeźnik)
-Broń, wybierana z listy oręża
-Zbroja lub jej brak, wliczając hełmy, tarcze i opancerzenie wszelakie.
-Ekwipunek, wybierany z listy Ekwipunku.
-Umiejętności specjalne, wybierane z sekcji Umiejętności. W tym miejscu dopisujemy też Mutacje, jeśli dotyczą postaci.
-Historia Postaci, Jest to punkt najważniejszy i decydujący, jak najbardziej obowiązkowy. Zachęcam do pisania ciekawych i klimatycznych historii, gdyż najciekawsze trzy zostaną nagrodzone miksturkami zdrowia. Graczy prowadzących aktywny i zgodny z postacią rolplej także nie minie drobna nagroda.
-Limit graczy wynosi 16. Każdy gracz może wystawić tylko jedną postać. (Oczywiście jak zgłosi się dość chętnych to robimy 32)
UWAGA: Nie istnieje opcja "zaklepywania" sobie miejsc. Zgłoszenie powinno zawierać wszystkie wymienione wyżej elementy, z których historia postaci NIE JEST elementem dodatkowym i zbędnym. Jest najważniejsza i jej istnienie stanowi pierwsze kryterium uznania zgłoszenia. W przypadku, w którym zapisze się 17 graczy, z czego jeden w z swoim zgłoszeniu nie zawrze historii postaci, na jego miejsce wchodzi gracz, który taką historię napisał, choćby był zapisany później.
Zasady podstawowe:
- Każdy może zgłosić jedną postać.
- Postać może być przedstawicielem dowolnie wybranej rasy z uniwersum Warhammera.
- Magowie jak najbardziej dozwoleni.
- Każdy zawodnik startuje z wybraną z listy oręża bronią. Mamy do wyboru jedną pozycję z listy oręża głównego i jedną z pobocznego. Zaklęcia zajmują slot pobocznej broni.
- Na Arenę nie zgłasza się lordów z żadnej z ras. Są zbyt dumni i zajęci niszczeniem/ratowaniem świata by bawić się w coś tak przyziemnego.
Oręż
Wybieramy sprzęt po jednym z każdej kategorii- główna i zapasowa. Broń z * można używać z tarczą/puklerzem/innym odpowiednikiem.
Broń główna
- miecz krótki*
- miecz długi typu bastard
- topór jednoręczny*
- młot jednoręczny*
- buzdygan*
- falchion*
- macuahuitl* (tylko jaszczuroludzie)
- włócznia* (jest to wyjątkowa broń, po utracie tarczy staje się dwuręczną do końca walki, co zmienia styl walki i zasady)
- pazury bitewne
- sztylet
- rapier*
- kiścień*
- szabla*
- cep bojowy
- halabarda
- kama (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- nadziak*
- szpada*
- wachlarz bojowy (tylko najemnicy z Dalekiego Wschodu)
- koncerz
- kama (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- rembak* (tylko orkowie)
- okuta różdżka (tylko dla magów)
- kopia rycerska* (tylko dla jeźdźców)
- Zweihander (Spadonne, Montante, jak zwał, tak zwał. Wielka kosa )
- topór dwuręczny
- młot dwuręczny
- kilof*
- glewia
- morgenstern
- kij
- pika
- kostur (tylko dla magów)
- ostrza toporów na łańcuchu (tylko doomseekerzy i wybrańcy Khorna, tylko po dwa naraz)
- kadzidło zarazy (tylko klan pestilens)
- kula fanatyka (tylko goblińscy fanatycy)
- młot białych wilków (tylko rycerze białego wilka)
- kadzielnica Świętego Ognia (tylko Ludzie z Imperium)
- ognista glewia (tylko dawi zharr)
- łuk refleksyjny
- długi łuk
- łuk yumi (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- łuk Strażnika Polany (tylko asrai)
- oszczep*
- pokuna (tylko skinki)
- pistolet (tylko skaveni-nie assasini, ludzie i krasnoludy)
- arkebuz(tylko ludzie z Estalii)
- muszkiet (tylko ludzie z Imperium)
- arbalet (tylko najemnicy z Estalii)
- krasnoludzki muszkiet (tylko krasnoludy)
- blunderbuss (dawi zharr)
- bumerang (dzicy orkowie i jaszczuroludzie)
- miotacz ołowiu ( ogry)
- garłacz (tylko krasnoludy)
- kusza (nie dla jaszczuroludzi i wybrańców Chaosu)
- kusza powtarzalna (druchii i najemnicy z dalekiego wschodu)
- kusza pistoletowa (mroczne elfy i łowcy czarownic)
- podręczny miotacz ognia (krasnoludy wszelkiego rodzaju)
Broń zapasowa:
- miecz krótki
- szabla
- topór jednoręczny
- młot jednoręczny
- Katzblager
- katana (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- sztylet
- proca
- lewak
- kukri (tylko najemnik z Indu)
- wakizashi (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- bicz
- kama (tylko najemnik z Dalekiego Wschodu)
- pazury bitewne
- łamacz mieczy (tylko najemnicy)
- wachlarz bojowy (tylko najemnicy z Dalekiego Wschodu)
- shurikeny (tylko klan Eshin oraz najemnik z dalekiego wschodu)
- igły Sen-bon (tylko klan Eshin oraz najemnik z dalekiego wschodu)
- miotane toporki
- sieć
- noże do rzucania
- pistolet (tylko skaveni-nie assasini, ludzie i krasnoludy)
- kusza pistoletowa (mroczne elfy i łowcy czarownic)
- bagnet (tylko Imperium)
Pancerze:
(Magowie oprócz magów chaosu i kapłanów Hashuta, nie mogą nosić zbroi cięższej niż lekka)
- tatuaże ochronne
- ceremonialna szata (tylko kapłani i magowie)
- lekka zbroja (utwardzona skóra, gruba wełna, etc.)
- średnia zbroja (kolczuga)
- ciężka zbroja (zbroja karacenowa, lamelkowa, płytowe elementy zbroi, lecz nie pokrywające całego ciała, często nałożone na kolczugę- np. hełm i kirys)
- zbroja płytowa:
* pełna (tylko Imperium oraz czarni orkowie)
* zbroja z ithilmaru (tylko wysokie elfy)
* zbroja z gromrilu (tylko krasnoludy)
* zbroja Chaosu (tylko wywyższeni wybrańcy i krasnoludy chaosu)
Tarcza (miast broni zapasowej)
- żelazna pięść (tylko ogry)
- puklerz (nie zajmuje ręki)
- tarcza, kałkan
- pawęż
Wierzchowiec:
(Posiadanie wierzchowca nie jest wliczane do ekwipunku. Można wyruszyć do walki wierzchem nie wykorzystując żadnego limitu. Ma to swoje wady i zalety)
(Wierzchowca można utracić. Możliwa jest sytuacja, w której zawodnik wygra walkę, ale jego wierzchowiec zginie. Wtedy przepada on bezpowrotnie, chyba że zaznaczono inaczej)
Krasnoludy
- Kuc
- Niosący tarczę (tylko Thanowie)
- Żyro-napęd skokowy (tylko dla Inżynierów)
Gobliny
- Wilk
- Pajonk
- Squigg (tylko Nocna odmiana)
- "Mangler" Squiggi (tylko Nocne Gobasy, wymaga Umiejętności: Kompletny Szaleniec)
Orkowie
- Dzik bojowy
Ludzie
- Kuc
- Rumak
- Byk Korridera (tylko Estalianie, wymaga Umiejętności: Władca zwierząt)
- Kislevski niedźwiedź bojowy (tylko Kislevici, wymaga Umiejętności: Władca zwierząt)
- Mechaniczny Koń (tylko Inżynierowie)
- Rumak rycerski (tylko rycerze wszelacy)
- Demoniczny rumak (tylko wojownicy chaosu)
- Demoniczny wierzchowiec (tylko wojownicy chaosu z piętnem odp. boga - zabiera miejsce ekwipunku)
Nieumarli (wszystko podlega zasadzie "zapasowy wierzchowiec")
- Zombie wierzchowca
- Szkieletowy koń
- Zmora (tylko wampiry)
- Lekki rydwan bojowy
Elfowie
- Lekki rumak elficki
- Ciężki bojowy rumak elficki (tylko Elfowie Wysokiego Rodu)
- Młody Górski Orzeł (zabiera miejsce w Ekwipunku, nie dla Mrocznych Elfów)
- Zimnokrwisty (tylko Mroczni Elfowie)
- Wielki Jeleń (tylko Leśne Elfy)
- Jednorożec (tylko Leśne Elfy)
Ogry:
- Żałobny Kieł (zabiera miejsce ekwipunku)
Gnoblary:
- Gnoblar wierzchowy (zawsze podlega zasadzie "zapasowy wierzchowiec")
Jaszczuroludzie:
- Zimnokrwisty (tylko Saurusy)
- Tichi-Huichi (tylko Skinki)
- Młody Pterodaktyl (zabiera miejsce ekwipunku, tylko Sknki)
Szczuroludzie:
- Lektyka
- Szczur wierzchowy
- Obdzieracz zagłady (tylko Spacz-inżynierowie)
- Ogroszczur wierzchowy (zabiera miejsce w ekwipunku postaciom innym niż Moulderowie)
Demony (wszystko wymaga umiejętności Najeźdźca Rzeczywistości):
- Moloch (tylko demony Khorne'a)
- Dysk (tylko demony Tzeencha)
- Ścigacz (tylko demony Slaanesha)
- Ropucha/Truteń (tylko demony Nurgle'a)
Ekwipunek:
Amulet Trzykrotnie Błogosławionej Miedzi
Pierścień Protekcji
Gwiazda energetyczna (tylko dla magów)
Maska ochronna
Święty Oręż
Bomby zapalające
Bomby dymne
Paraliżująca Toksyna
Bugman XXX (tylko Krasnoludy- reszta zachlała by się na śmierć)
На посошок Oгровaя 160% (nie dla elfów i jaszczuroludzi)
Obręcz Szybkości
Eliksir refleksu
Eliksir odurzający
Eliksir mutagenny
Eliksir zdrowia
Eliksir siły
Eliksir precyzji
Eliksir odporności
Eliksir mocy (tylko dla magów)
Grzybek kapelusznik (tylko nocny goblin)
Święta/Przeklęta Ikona
Korzeń wielkiego dębu (tylko Asrai i Branchwraithy)
Lwi płaszcz (tylko Elfowie Wysokiego Rodu)
Okular z górskiego szkła (tylko Krasnoludy)
Obsydianowe wykończenie broni
Osobisty Ochroniarz (tylko najemnicy z Marienburga)
Wampiryczny Oręż
Mięso trolla (tylko gobliny)
Pożeracz mocy
Płaszcz Mrozu (tylko Norsmeni oraz Białe Wilki)
Lustrijskie zioło odurzające
Ametystowa biżuteria
Mistrzowska zbroja
Mistrzowska broń
Płaszcz z morskiego smoka (tylko Druchi)
Księga Tajemnic (tylko magowie)
Personalna Księga Krzywd (tylko Krasnoludy)
Żałobne Ostrze
Spaczeniowe ostrze
Podręczne Kowadło Run (tylko Kowal Run)
Płonąca broń
Piekielny proch
Przeklęta broń
Runiczny Oręż (tylko Krasnoludy i Norsmeni)
Renkawice Ryjobicia Morka (albo Gorka) (tylko Orkowie)
Stymulant
Gwiazda Chaosu
Korona Z Czarnego Metalu
Trucizna Jadowa
Trucizna Czarny lotos
Trucizna Mantikory
Trucizna Zguby (tylko assasini Druchii)
Olej Przemian (tylko wyznawcy Tzeentcha)
Iskra z ogona Fenika (tylko Elfowie Wysokiego Rodu)
Płaszcz Strażnika Ścieżek (tylko Asrai)
Usypiacz
Woda Święcona
Wyostrzenie broni
Ząbkowane Ostrze
Zapasowy wierzchowiec (utrata wierzchowca powoduje zastąpienie go nowym)
Wzmacniany kropierz (dostępne niezależnie od rodzaju wierzchowca)
Gwiazda zaranna (tylko istoty z ras zaliczanych do Ładu)
Zwój rozproszenia (jednorazowy)
Zwój z zaklęciem ofensywnym (jednorazowy)
Zwój z zaklęciem defensywnym (jednorazowy)
Eksperymentalna Broń (tylko Skaveni nie skrytobójcy, Krasnoludy wszelakie i Ludzie z Imperium- Pozwala pobrać jedną eksperymentalną broń z listy poniżej):
-Personalna Hochlandzka Eksperymentalna Rusznica (tylko Ludzie)
-Obrotowy Pistolet/Muszkiet von Meinkopta (tylko Ludzie)
-Krasnoludzka Niezawodna Strzelba Dwulufowa (tylko Krasnoludy)
-Trójnóg z obrotowym zestawem luf średniego kalibru (tylko Krasnoludy)
-Mechaniczny Młot Parowy (tylko Dawi Zharr i Inżynierowie Krasnoludów)
-Mini-Miotacz Spaczo-Płomienia (tylko Skaveny)
-Skraplacz eteru (tylko Skaveny)
-Kule Morowego Wiatru (tylko Skaveny)
-Jezzail (tylko Skaveny)
-Mechaniczna Sowa/Gołąb Kamikadze (tylko ludzie i krasnoludy)
-Granaty/Bomby z zapalnikiem/Wybuchowe Bełty (te ostatnie wymagają kuszy)
Chowańce:
(Każda postać ma prawo wziąć zamiast ekwipunku chowańca.)
(Chowaniec może polec w walce na takich samych zasadach jak wierzchowiec)
(Na chowańca nie działa zasada "zapasowy wierzchowiec")
(Dla nieumarłych wszystkie chowańce niezastrzeżone dla innych ras mogą występować w "wersji nieumarłej" i są zawsze "zapasowymi wierzchowcami")
- Ptak
- Nietoperz
- Pies/wilk
- Białe Lwiątko (młody Biały Lew - tylko dla Elfów Wysokiego Rodu)
- Ulubiony Niewolnik (tylko dla Skavenów)
- Pajonk Przyjaciel Goblina (tylko dla goblinów)
- Gnoblar Ostrzegawczy (tylko dla ogrów i gnoblarów - wyjątkowo podlega zasadzie "zapasowy wierzchowiec")
- Chochlik/lalka manekin (tylko postaci na usługach Bogów Chaosu)
- Nurgling (tylko dla naznaczonych piętnem Nurgle'a)
- Wąż (tylko Jaszczuroludzie)
- Skorpion (Khemrijczycy i Arabowie)
- Kulawy Goblin (tylko dla orków)
- Zmutowany szczur (tylko Skaveni)
- Leśne liszko (tylko Asrai)
Specjalne Umiejętności:
Armed to da teeth
Rajtar
Przerażający
Najeźdźca Rzeczywistości
Szał bojowy
Chwytny Ogon (tylko Skaveni)
Onieśmielający
Wytrawny Demagog
Wirujący Atak
Artylerzysta (tylko ludzie i krasnoludy)
Niezmącona Samokontrola (nie dla Demonów)
Błogosławiony przez Panią (tylko Bretończycy)
Honor i Cnota (tylko Bretończycy i Kapitanowie Imperium)
Defensywny Styl Walki
Ofensywny Styl Walki
Szaleńczy Styl Walki
Błogosławiony przez Duchy Lasu (tylko Asrai i Branchwraith'y)
Wytrawny Taktyk
Mistrz Oręża
Obrońca Pokrzywdzonych
Kensei (tylko Najemnik, pochodzący ze Wschodu)
Kompletny Szaleniec
Nie Jedno Widział W Swym Życiu
Celne Ciosy
Cyrkowiec
Hycel
Mistrz Fechtunku
Żołnierz Od Dziesięciu Pokoleń (tylko ludzie)
Strzelec Doskonały
Skrytobójca
Odporny na magię
Odważny
Kanibal
Wytrzymały
Niezwykle Silny
Naznaczony bliznami
Nieprawdopodobne Szczęście
Najlepszy przyjaciel chowańca
Tarczownik
Pogromca kawalerii
Wilk Morski
Sadysta
Dekapitator
Błyskawiczny Blok
Sprawny Kontratak
Tysiącletnie Wyszkolenie ( tylko Elfy maści wszelakiej, Dawi i Saurusi oraz Nieumarli)
Chaos Niepodzielony
Fanatyzm
Socjopata
Jeździec Doskonały
Wszechwiedzący (tylko magowie)
Zguba Demonów
Zło wcielone
Skłonności Masochistyczne
Zguba Śmiertelnych (tylko Nieumarli i Demony)
Łaska Bogów
Niekontrolowana Potęga (tylko magowie)
Błyskawiczny Unik
Kusiciel
Treser chowańców
Niewzruszony Niczym Góra
Kontrola nad Mocą (tylko magowie)
Łowca Nagród/Głów (tylko ludzie i Druchii)
Mutant
Mały ciałem, wielki duchem (Niziołki, Gnoblary i Snotlingi)
Rasista
Władca zwierząt
Truciciel
Prekognicja
Starożytny Władca (tylko Wampiry i Książęta Grobowców)
Zabójcza Klątwa (tylko Książęta Grobowców)
Dłoń Losu
Intrygant
Kontakty z Półświatkiem
Omen
Syn Słońca, Brat Księżyca
Słuszny Gniew (nie dla Chaosu i jaszczuroludzi)
Opętanie
Równie Głupi Co Odważny
Łowca Czarownic (tylko Ludzie)
Nemesis Nieumarłych (wszyscy oprócz nieumarłych)
Gladiator
Płomień Który Przynosi Zmiany
Odporny na choroby
Niewrażliwy na Ból
Sokole Oko
Mistrz Sztuk Czarnoksięskich
Medytacyjne Skupienie
Mistrz Magii Ofensywnej
Mistrz Magii Defensywnej
Mentor
Wampirza Linia Krwi (tylko Wampiry zamiast umiejętności specjalnej):
- Necrarch
- Krwawy Smok
- Lahmia
- Strigoi
- Von Carstein
Mutacje: (zamiast umiejętności specjalnej)
Obrzydliwie Opasły
Śluzowate Ciało
Dodatkowe Kończyny
Dodatkowe Paszcze
Podmieniec
Spaczona Wola
Zwierzęce Kończyny
Trująca Krew
Kryształowe Ciało
Pasożytniczy Bliźniak
Podwojenie
Mechanoid
Głos Zagłady
Ogon
Psychopatyczna Mizantropia
Płomienne Ciało
Potężne Rogi
Macki
Teleportacja
Skrzydła/Lewitacja
Kryształowe Ciało
Bestia o Tysiącach Oczu
Likantropia
Żywiciel Tysiąca Plag
Odurzające Piżmo
Kły Jadowe
Oblicze Demona
Wywrócony na Wierzch
Przerażająca Aparycja
Ognisty Dech
Nienaturalny Refleks
Pożeracz Dusz
Syreni Śpiew
Hipnotyczne Spojrzenie
Spaczenie Bezcielesności
Piętna Chaosu: (w ramach umiejętności specjalnej) :
- Piętno Khorna
- Piętno Nurgla
- Piętno Tzeentcha
- Piętno Slaanesha
Zmiany umiejętności kosmetyczne, głównie wynikające z estetyki (potworki takie jak "zabójcy mrocznoelficcy" )
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2016, o 15:13 przez Byqu, łącznie zmieniany 3 razy.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Heh widzę że coś co rozpocząłem lata temu na stale wpisało się w forum W dzisiejszych tych dniach szkoda że nie mam czasu by prowadzić a nawet uczestniczyć w arenie ale fajnie że są następcy.
Dodał bym zasadę, że Boty są zabijane jako pierwsze, Przez osoby, które piszą najlepiej.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Boty są parowane w pierwszej turze z graczami, którzy piszą najlepiej. I nie auto kill, tylko dać aktywnemu graczowi bonusy do walki z botem. Dzięki temu będą ał czas grały aktywe osoby.
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Heh, mój polega na tym, że bot z większym prawdopodobieństwem obleje liderkę. A w moim systemie to ogromny minus Obniża to większość statystyk bohatera
Zastanówcie się- jeśli gość "ma serce pełne zwątpienia"- jak by to powiedział elf, czyli gacie pełne gówna, to nie daje z siebie wszystkiego. Nie atakuje tyle razy, nie walczy z pełną siłą...
Zastanówcie się- jeśli gość "ma serce pełne zwątpienia"- jak by to powiedział elf, czyli gacie pełne gówna, to nie daje z siebie wszystkiego. Nie atakuje tyle razy, nie walczy z pełną siłą...
Ostatnio zmieniony 6 cze 2015, o 15:55 przez Byqu, łącznie zmieniany 1 raz.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Ja wolałbym jednak system przejmowania narracji w wypadku wygranej bota. Bądź co bądź jakiś poziom emocji i sądu bożego musi być.
Niemniej na przyszłość lepsza byłaby solidna knaga przy zgłaszaniu postaci do chociaż minimalnego udziału. No i pozostaje kwestia wypadków losowych, bo czasem mimo najlepszych chęci nie da rady działać. Przykład chociażby ja przez ostatnie parę dni, odcięty od internetu i świata w jakimś zapomnianym przez bogów skrawku Kondominium rosyjsko-niemieckiego PŻZP
Dzisiaj machnę ten finał. Parcie na świeżość i nowość po mojej arenie niczym po kadencji Gajowego
Btw, widzę, że część moich umiejek pozostała Najs.
EDIT: Ej! A dzie broń eksperymentalna ? No i co do tych zmian estetycznych to nawet zabójca mrocznoelficki wypada blado przy "cyckowężu"
Niemniej na przyszłość lepsza byłaby solidna knaga przy zgłaszaniu postaci do chociaż minimalnego udziału. No i pozostaje kwestia wypadków losowych, bo czasem mimo najlepszych chęci nie da rady działać. Przykład chociażby ja przez ostatnie parę dni, odcięty od internetu i świata w jakimś zapomnianym przez bogów skrawku Kondominium rosyjsko-niemieckiego PŻZP
Dzisiaj machnę ten finał. Parcie na świeżość i nowość po mojej arenie niczym po kadencji Gajowego
Btw, widzę, że część moich umiejek pozostała Najs.
EDIT: Ej! A dzie broń eksperymentalna ? No i co do tych zmian estetycznych to nawet zabójca mrocznoelficki wypada blado przy "cyckowężu"
Ostatnio zmieniony 6 cze 2015, o 16:01 przez GrimgorIronhide, łącznie zmieniany 1 raz.
@Pitagoras: Już tłumaczę- draich, tak jak kilka innych orężów (czy tak się poprawnie odmienia ) zostały zaliczone do odpowiadającej im broni vide miecze dwuręczne, w omawianym przykładzie. Szczególne właściwości, dajmy na to KB, przechodzą na egzekutora, którego wyszkolenie pozwala zasadzać KB-ki choć by grabiami. Sam miecz nie ma szczególnych właściwości, by pisać oddzielnie dla niego zasady.
Z lexicanum:
@Grimgor- pewnie. Dobrą robotę trzeba kultywować, stare i złe wyrzucić A co do broni eksperymentalnej, to jeszcze nie podjąłem decyzji.
EDIT: Był w wersji roboczej, zapomniałem zmienić Btw, tu liczyłbym na pomoc, jako, że nie wymyśliłem dobrze brzmiącego tłumaczenia.
Z lexicanum:
A Draich is a two-handed weapon, normally a sword or axe. It is the weapon of choice of the executioners in battle. The word 'Draich' represents the act of execution and the skill of the wielder and doesn't mean a particular type of weapon. The weapon of Tullaris is the magic sword used on the day of the founding of the executioners.
@Grimgor- pewnie. Dobrą robotę trzeba kultywować, stare i złe wyrzucić A co do broni eksperymentalnej, to jeszcze nie podjąłem decyzji.
EDIT: Był w wersji roboczej, zapomniałem zmienić Btw, tu liczyłbym na pomoc, jako, że nie wymyśliłem dobrze brzmiącego tłumaczenia.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
U Slaanesha to Fiend tłumaczyłbym jako bies, to na czym jeżdżą demonetki jako harty, a ten demon spod czempiona z pióropuszem to niech będzie w sumie pejoratywnie cyckowąż, albo po prostu zostawić tak jak było czyli demoniczny wierzchowiec.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Słyszałem kiedyś określenie "bicz" na steedy spod demonetek. Do starych modeli pasowało jak ulał.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Ja myślę, że nie ma sensu cofać (chyba że to part mega sneaky fluff plana) można zawsze przyjąc to co wszyscy gracze WFRP i piewcy normalności, czyli ciągnięcie przez parę wieków jeszcze kontiuum normalnego warhammera, odsunięcie w czasie ET.
- GrimgorIronhide
- Masakrator
- Posty: 2723
- Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin
Mhm, sporo czasu. Testowanie in progress, uwarunkowania czasowe czy estymowany czas przebudzenia Klafutiego ?
Ale mi wstyd! Przygotowania, Fantazjada i wydarzenia teraz po niej bardzo mnie zaabsorbowały
Wybaczta, ale kajał w popiele będę się w dziale obecnej Areny jak się skończy definitywnie
Wybaczta, ale kajał w popiele będę się w dziale obecnej Areny jak się skończy definitywnie
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!