Pytania Ogólne v. 2.1
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
- White Lion
- Kretozord
- Posty: 1883
- Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"
Re: Pytania Ogólne v. 2.1
zasięg ruchu to 2xM i za jego pomocą musisz dojść do ostatniego szeregu oddziału do którego chcesz się dołączyć.
Następnie jesteś "za darmo" umieszczany w pierwszym szeregu.
Nie ma limitu odległości jaką w ten sposób możesz przebyć jednak jeżeli przekraczasz 2xM to musisz być umieszczony w najbliższym miejscu w pierwszym szeregu.
Następnie jesteś "za darmo" umieszczany w pierwszym szeregu.
Nie ma limitu odległości jaką w ten sposób możesz przebyć jednak jeżeli przekraczasz 2xM to musisz być umieszczony w najbliższym miejscu w pierwszym szeregu.
Sezon 2015:
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
VC 5/2/3
WE 22/2/2
Mishima 19/0/1
Ludzie Pustkowi 4/1/1
W czasie ostatniej bitwy wynikła nam taka sytuacja:
W klocek Goblinów walczący wcześniej z Hydrą wpadli z overruna Czarni Gwardziści. W następnej turze w bok hydry wpadł oddział Mournfangów (sojusznik goblinów). W wyniku walki hydra zginęła, co wyłączyło z walki Mournfangi, a klocek goblinów został pokonany i złamany przez Gwardię.
Pytanie brzmi: kto w kogo wpada pierwszy i dlaczego? Czy overrunujące Mournfangi wpadają w gwardię, czy może ścigająca gwardia w mournfangi?
Kto decyduje? Ten kogo tura czy kto kulnie więcej? (my zdecydowaliśmy że kto kulnie więcej).
W klocek Goblinów walczący wcześniej z Hydrą wpadli z overruna Czarni Gwardziści. W następnej turze w bok hydry wpadł oddział Mournfangów (sojusznik goblinów). W wyniku walki hydra zginęła, co wyłączyło z walki Mournfangi, a klocek goblinów został pokonany i złamany przez Gwardię.
Pytanie brzmi: kto w kogo wpada pierwszy i dlaczego? Czy overrunujące Mournfangi wpadają w gwardię, czy może ścigająca gwardia w mournfangi?
Kto decyduje? Ten kogo tura czy kto kulnie więcej? (my zdecydowaliśmy że kto kulnie więcej).
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Według mnie ten kogo jest tura powinien wpadać pierwszy
To jest jedna walka i toczy się naraz - gwardia i mourny mają prawo do overruna/pościgu w tym samym momencie.
Ktoś jeszcze poza Slayerem ma na to jakiś pogląd?
Ktoś jeszcze poza Slayerem ma na to jakiś pogląd?
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
-
- Chuck Norris
- Posty: 441
Popieram Slayera, w końcu to czyja jest aktualnie tura ma duże znaczenie w tej grze i wpływa na jej przebieg. Np. combat w którym jest BSB rozpatrujesz na końcu, jeżeli nie jesteś pewny wyniku a masz inne walki w 12", przeciwnik w swojej turze oczywiście od niego zacznie.
Własna tura to przywilej i to powinno decydować.
Własna tura to przywilej i to powinno decydować.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"
Panowie, ale ataki w multicombatach rozpatruje się po inicjatywie. Tu nie ma "który kombat był pierwszy". Atakuje gwardia z ASFem, potem unit z najwyższą inicjatywą itd. Natomiast rzut na pogoń i overrun następuje w ramach tego samego combatu tym samym momencie. Overrun jest specjalnym rodzajem pogoni (vide RB). Obie jednostki są zatem traktowane jak szarżujące.
Kwestią do rozwiązania pozostaje zatem, który unit należy ruszyć jako pierwszy. Normalnie decyduje
"controlling player", ale tu mamy dwóch. IMO wystarczy prosty roll off kto rusza swój unit jako pierwszy.
Kwestią do rozwiązania pozostaje zatem, który unit należy ruszyć jako pierwszy. Normalnie decyduje
"controlling player", ale tu mamy dwóch. IMO wystarczy prosty roll off kto rusza swój unit jako pierwszy.
Rozumiem. Czyli wg Ciebie to kto się ruszy określamy rzutem, ale mimo to obie jednostki będą traktowane jako szarżujące (takie rozwiązanie też mi przyszło do głowy).
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
To akurat się narzuca i jest na pewno. Kwestia czy roll-off czy controlling player (vide ramka na stronie 10 w RB). Ja bym się skłaniał do rozwiązania sugerowanego przez ramkę - gracz którego jest tura decyduje o kolejności rozgrywania zasad które mają zastosowanie w tym samym momencie. Nie wiem skąd macie pomysł na rzut kością. Kojarzę, że to jest przy np. określaniu strefy w której jest oddział jeśli jest w równej mierze w dwóch, albo dla decydowania od którego z oddziałów wytyczać drogę ucieczki (przy oddziałach o równej liczbie szeregów) ale nie pamiętam żadnego miejsca gdzie byłoby zasugerowane stosowanie rzutu kością do kwestii kolejności rozgrywania czegoś.debelial pisze:obie jednostki będą traktowane jako szarżujące
reformy oddzialow z close combatu sa na roll-off jak dobrze pamietam
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Przepraszam jeśli już było ale szukajka jest popsuta.
Czy Skull Cannon wypłaca impacty z S6?
Bazowo ma S5 ale jako Demon of Khorne ma +1S w szarży a Impact Hits biją przecież z siłą modelu.
Czy Skull Cannon wypłaca magiczne impacty?
Znów same z siebie Impact Hits nie są magiczne ale Skull Cannon jest Demonic.
Czy jak na Skull Cannon rzucono Flaming Sword of Rhuin to impacty mają +1 do ranienia i ogniste ataki?
Czy Skull Cannon wypłaca impacty z S6?
Bazowo ma S5 ale jako Demon of Khorne ma +1S w szarży a Impact Hits biją przecież z siłą modelu.
Czy Skull Cannon wypłaca magiczne impacty?
Znów same z siebie Impact Hits nie są magiczne ale Skull Cannon jest Demonic.
Czy jak na Skull Cannon rzucono Flaming Sword of Rhuin to impacty mają +1 do ranienia i ogniste ataki?
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.
Tak, ma impakty z S6.
Tak, wszystkie ataki demonów są magiczne.
Tak, czar działa na Impakty, gdyż nie są zadawane magiczną bronią.
Tak, wszystkie ataki demonów są magiczne.
Tak, czar działa na Impakty, gdyż nie są zadawane magiczną bronią.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
czy na potrzeby brzytwy używa się generalskiej liderki?