9th Age

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Re: 9th Age

Post autor: Klaudel »

w 9th Age podoba mi się dążenie do uproszczenia i ujednolicenia zasad specjalnych.
robi się prościej i klarowniej, a gra na tym nie traci.
przykład: zasada Daemonic z rulebooka - magiczne ataki, ITP i ward na 5+. i teraz z tej zasady oczywiście korzystają demony ale też tree kiny, treemeni i driady z we.
albo: korsarze DE dostali swifstride. proste, a skuteczne.
albo że wszystkie smoki czy giganty są takie same. itd itp

dzięki temu będzie mniej do nauczenia, łatwiej ogarnąć, mniej zaglądania do AB.

niemniej Ravening Hordes są zrobione na kolanie i to widać.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2723
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Klaudel pisze:w 9th Age podoba mi się dążenie do uproszczenia i ujednolicenia zasad specjalnych.
robi się prościej i klarowniej, a gra na tym nie traci.
przykład: zasada Daemonic z rulebooka - magiczne ataki, ITP i ward na 5+. i teraz z tej zasady oczywiście korzystają demony ale też tree kiny, treemeni i driady z we.
albo: korsarze DE dostali swifstride. proste, a skuteczne.
albo że wszystkie smoki czy giganty są takie same. itd itp
dla jednych zaleta, dla innych koszmarna wada, GW ujednolicało swoje booki mordując najlepsze zasady specjalne. I nie wprowadzamy tu komunizmu, sama idea różnych booków to różnice

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

tak, tylko teraz to jest bardziej zrobione jak w magic: the gathering.
masz pulę zasad ogólnych, z których korzystasz, miksujesz i dzięki temu robisz różnorodne jednostki.
nie jest tak do końca, wciąż armie mają swoje własne, ale jest ich mniej i są krótsze i prostsze.
We can't stop here. This is bat country.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Bo to Ravening Hordes robione dosyć na szybko.
Tylko zauważ, że to właśnie ravening hordes balansowało pozostałości z 5tej edycji i stało się podstawą bardzo dobrze zbalansowanych podręczników 6tej edycji. Idą w bardzo dobrym kierunku i nie należy się tego bać. To, co widać to praca na bieżąco i raczej nie jest to finalna wersja.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Kołata pisze:Bo to Ravening Hordes robione dosyć na szybko.
Kolejny krok, z tego co zrozumiałem, to zbierają grupki ludzi doświadczonych w graniu danymi armiami i będą robić pełne booki na wzór tego do Beastmanów, który już zrobiony.
I co myslisz o tych bestiach? ja dawno wyapdelm z nich, ale widzialem latajace doomboolki w pakiecie :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2683
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

GrimgorIronhide pisze:
Klaudel pisze:w 9th Age podoba mi się dążenie do uproszczenia i ujednolicenia zasad specjalnych.
robi się prościej i klarowniej, a gra na tym nie traci.
przykład: zasada Daemonic z rulebooka - magiczne ataki, ITP i ward na 5+. i teraz z tej zasady oczywiście korzystają demony ale też tree kiny, treemeni i driady z we.
albo: korsarze DE dostali swifstride. proste, a skuteczne.
albo że wszystkie smoki czy giganty są takie same. itd itp
dla jednych zaleta, dla innych koszmarna wada, GW ujednolicało swoje booki mordując najlepsze zasady specjalne. I nie wprowadzamy tu komunizmu, sama idea różnych booków to różnice
Wprowadzenie jednolitości w pewnych aspektach jest bardzo pożądana, bo pozbywa się patologi w stylu- "to jest monster, ale ponieważ jest on w armik elfów, to ma więcej inicjatywy/ws" itp.
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Pamiętaj, że mogą się różnić nie tylko statami ale i zdolnościami ze względu na frakcje, do której przynależą.
Tak więc to co, że ten monster należy do elfów ma lepsze staty, jak tamten np. bedzie miał lepsze zdolności.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

-Qc- pisze:
Kołata pisze:Bo to Ravening Hordes robione dosyć na szybko.
Kolejny krok, z tego co zrozumiałem, to zbierają grupki ludzi doświadczonych w graniu danymi armiami i będą robić pełne booki na wzór tego do Beastmanów, który już zrobiony.
I co myslisz o tych bestiach? ja dawno wyapdelm z nich, ale widzialem latajace doomboolki w pakiecie :D
Cyklopy na pewno przegięte. i bardo mocny unit minotaurów można złożyć (w szarży S6, A6 każdy z dodatkowym -2 do save'a, czyli praktycznie bez save'a). fajny motyw, że wszyscy mają Forest strider. :). ogólnie chce się tym grać, jak się na to patrzy
We can't stop here. This is bat country.

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Dobra, a co się dzieje, jak na scatterce z działa rzucam HIT i z odejmowania D6-BS wychodzi mi 1+? W w którą konkretnie stronę znosi? Bo ten ich RB tego nie podaje a moje pytanie na forum na razie zlali...

Dziwnie też wyglądają Ridden Monsters - ataki idą w potworka, ok. Save jeźdzców nie działa, ok. No i co jak potworek padnie? Jeździec też? spoko dla Thundertuska, słabo dla lorda na smoku ;).

Maciek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Klaudel pisze:
-Qc- pisze:
Kołata pisze:Bo to Ravening Hordes robione dosyć na szybko.
Kolejny krok, z tego co zrozumiałem, to zbierają grupki ludzi doświadczonych w graniu danymi armiami i będą robić pełne booki na wzór tego do Beastmanów, który już zrobiony.
I co myslisz o tych bestiach? ja dawno wyapdelm z nich, ale widzialem latajace doomboolki w pakiecie :D
Cyklopy na pewno przegięte. i bardo mocny unit minotaurów można złożyć (w szarży S6, A6 każdy z dodatkowym -2 do save'a, czyli praktycznie bez save'a). fajny motyw, że wszyscy mają Forest strider. :). ogólnie chce się tym grać, jak się na to patrzy
Jeszcze nie próbowałem tego składać.
Wiele rzeczy słusznie dopakowali, większość przez ścięcie kosztów. Potwory w końcu będą grać. Ale nie jest aż tak kolorowo, bo to koniec +300 pts, a co gorsze strasznie znerfili marki slanesha i tzeentcha, czyli 2 kluczowe dla bestii. W każdym razie powinno być ciekawie, a diabeł tkwi w szczegółach więc zobaczymy co z tego wyjdzie.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

sDobra, a co się dzieje, jak na scatterce z działa rzucam HIT i z odejmowania D6-BS wychodzi mi 1+? W w którą konkretnie stronę znosi? Bo ten ich RB tego nie podaje a moje pytanie na forum na razie zlali...
Bo to pytanie z serii - nie umiem znaleźć FAQa do scatter dice #-o

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Ja do bestyjek mam już turbo rozpę! Tylko muszę zdawać paniki ;)
A tak to czekam na inne booki, bo w beastach jest więcej grywalnych rzeczy co jest super, ale rzeczy, które dawały jej moc np. herdstone jednak działają gorzej, a stabilnie wzmacniały. Fajnie, że smaczek forest-stridera jest co daje dodatkowe opcje taktyczne z dark forestem.
Straciliśmy 300pkt dodatkowych czyli 11,1%, a różnie potaniały unity:
gory z ahw - 12,5%
gory gołe -14,3%
ungor - 20%
1 pumba - ~10%
4 pumby - 20%
5 harpii - droższe o 27%
5 harpii ze scoutem - droższe o 19%
unit 10 harpii - tańsze o 10%
minotaury - 19% (nadal moim zdaniem mocno średniawo wychodzą porównując koszt pkt do rany, a teraz jeszcze frenzy jest trochę gorsze, natmiast minotaury jako core dają bardzo fajne możliwości złożenia sytego naporu)
minotaur z dwurakiem - 16%
centigory - to zupełnie inna bajka, szkoda że nie mam żadnego figsa :) a szkoda kupować na niepewny produkt
monstery- nareszcie warto przeczytać ich zasady. cyklop i jagger stabilne zastosowanie supportowe. Ghorgona ma znacznie lepszy wygar, ale nadal bez save'a i szybko będzie schodzić. Powinna mieć imho 8W, wtedy by się pojawiała, a wciąż 8 ran nie jest trudno jej wbić. Ataki z dużą siłą by wtedy dłużej ją zabijały niż potworka z 3/4+savem, ale szybciej ginęłaby od pestek.

Pozdro

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1075
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

minotaury w corach - ło matko!
a na korzyść cyklopa przemawia tylko to, że można mieć max 2 takie same rare'y w rozpie. a i tak za 175 to mega prezent
a gorgona się leczy z kbków, które teraz działają na wszystko

a w ogóle niech mnie ktoś poprawi: czy teraz już nie będzie można atakować characterów wstawionych do jednostek inaczej niż przez challenge (str. 51)? bo mi się wierzyć nie chce
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Crusader pisze:.....
A powiedz panie majster..jak ci sie lizardmeni podobaja?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

Klaudel pisze:minotaury w corach - ło matko!
jak kupisz generałowi skilla za 35pkt i nie może mieć wtedy innych ważnych
Klaudel pisze: a na korzyść cyklopa przemawia tylko to, że można mieć max 2 takie same rare'y w rozpie. a i tak za 175 to mega prezent
a gorgona się leczy z kbków, które teraz działają na wszystko
Czyli leczy ok. 1 ranę w szarży, a potem około 0,5 rany na fazę. Kb może działa na wszystko, ale w przypadku ghorgony jest gorszy niż był.
Klaudel pisze: a w ogóle niech mnie ktoś poprawi: czy teraz już nie będzie można atakować characterów wstawionych do jednostek inaczej niż przez challenge (str. 51)? bo mi się wierzyć nie chce
To chyba o shooting chodzi? ale może jakaś rewolucja którą przeoczyłem?
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, o 23:43 przez Crusader, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Karli
Postownik Niepospolity
Posty: 5056
Lokalizacja: Front Wschodni - Białystok

Post autor: Karli »

Tu musi chodzić o shooting, lecz z wordingu to nie wynika :shock:
Byłoby afrontem nie napić się z Frontem!

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Crus - ale wczesniej gorgona miala jeden jedyny atak z tym KB nie ;) ?

No jak widac jak chca to potrafia cos napisac - pytanie kiedy beda wszystkie booki. Kiedys sie mowilo o styczniu - czy cos sie zmienilo w tej kwestii?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

-Qc- pisze:Crus - ale wczesniej gorgona miala jeden jedyny atak z tym KB nie ;) ?
Mi chodziło ogólnie, że poprzedni kb dawał więcej unitom z dużą siłą. A wcześniejszy kb był na 4+ i leczył d3 rany ;) ale nie da się porównać, że wolę nową ghorgonkę pod prawie każdym względem. Co prawda rozkręcanie minosków było zajebiste, ale teraz można bardziej na nich pograć.

Teraz zrobiłem rozpę Muuuuu - the Great Comeback:
2xdoombull
gorebull
9minosow
8minosow
2xghorgona

:)

Awatar użytkownika
kubencjusz
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3720
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: kubencjusz »

Handcannon: Range 24", Strength 4, Multiple Shots (D6),
Armour Piercing (1), Slow to Fire, Quick to Fire
Sprytne...
Dużemu kucharzowi napisali lore a małemu i Firebelly nie...

Skoro w 10 minut takie byki można zaleźć do co dopiero czytając to dokładnie. IMO na kolanie i bez większego planu...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9484
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Crusader pisze:
-Qc- pisze:Crus - ale wczesniej gorgona miala jeden jedyny atak z tym KB nie ;) ?
Mi chodziło ogólnie, że poprzedni kb dawał więcej unitom z dużą siłą. A wcześniejszy kb był na 4+ i leczył d3 rany ;) ale nie da się porównać, że wolę nową ghorgonkę pod prawie każdym względem. Co prawda rozkręcanie minosków było zajebiste, ale teraz można bardziej na nich pograć.

Teraz zrobiłem rozpę Muuuuu - the Great Comeback:
2xdoombull
gorebull
9minosow
8minosow
2xghorgona

:)
doomy lataja czy sie to nie oplaca ;) ?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ