9th age
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
9th age
Co sądzicie o dotychczasowych efektach pracy gości od etc nad nowymi zasadami?
Porównując 9th i furiony - mam wrażenie że 9th idzie drogą age of sigmar. Pod względem kosmetycznym - ogóry i oruki się klaniaja. Oraz unifikacja zasad poprzez kastracje wszelkich zasad specjalnych, usunięcia bohaterów imiennych, redukcję ilości różnych jednostek. Bardziej podoba mi się Furion, ponieważ przeróbki zaczął od armybooków, i nie przez usunięcie jednostek, ale zmiany, a nawet wprowadzenie dodatkowych jednostek /zasad.
Tyle mi się nasuwa po szybkiej lekturze krasiowych zasad
Tyle mi się nasuwa po szybkiej lekturze krasiowych zasad
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Na szczęscie walec przejechał po wszystkich armiach, a właściwy AB jeszcze nie został pokazany.
Na razie wygląda to mdło, ale poczekajmy...
Na razie wygląda to mdło, ale poczekajmy...
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Warhammer mnie ciągnie bo to warhammer, a nie szachy. Dlatego jestem raczej za różnorodnością a nie unifikacją.
A jak patrzę na runic items krasi, to z daleka pachnie uproszczenie - dokładnie takie jak aos.
W porównaniu do run furiona (nie wspominając 8th) to mega regres. Same +1 do tego czy tamtego.
Co mi po kilkunastu różnych armiach skoro ich działanie będzie się sprowadzać w różnicach w tabelach i innych figurkach. Równie dobrze można by zostać przy jednym armybooku - wtedy będzie po równo.
Z rzeczy ogólnych kolejny chybiony pomysł to usankcjonowane domykanie szarży na maszynach pozwalające wykonywać jakieś kosmiczne obroty.
I pozostawienia dwurakow przebijajacych się przez dwa rzuty ochronne (spokojnie wystarczyłoby +1 siły i armor piercing 2 lub 3)
Jest trochę rzeczy które mi się podobają, ale przesadnie upraszczanie to chyba nie to co mi osobiście pasuje
A jak patrzę na runic items krasi, to z daleka pachnie uproszczenie - dokładnie takie jak aos.
W porównaniu do run furiona (nie wspominając 8th) to mega regres. Same +1 do tego czy tamtego.
Co mi po kilkunastu różnych armiach skoro ich działanie będzie się sprowadzać w różnicach w tabelach i innych figurkach. Równie dobrze można by zostać przy jednym armybooku - wtedy będzie po równo.
Z rzeczy ogólnych kolejny chybiony pomysł to usankcjonowane domykanie szarży na maszynach pozwalające wykonywać jakieś kosmiczne obroty.
I pozostawienia dwurakow przebijajacych się przez dwa rzuty ochronne (spokojnie wystarczyłoby +1 siły i armor piercing 2 lub 3)
Jest trochę rzeczy które mi się podobają, ale przesadnie upraszczanie to chyba nie to co mi osobiście pasuje
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Poczekajmy na finalny AB, w tymczasowym pojawiły się kolejne jednostki i runy, wiec jest nadzieja, ze nie będzie wcale tak nudno...
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
Kowadło samodzielną jednostką.... Teraz czekamy na opcję upgrade - kowal do kucia za 50 pkt.
Bez inżynieria nie ma rerolla. inżynier za tani teraz nie będzie, bo połączony z thanem.
Hammerers i ironbreakery na jednej jednostce w cenie chaos Warriors, do tego w standardzie bardziej ofensywni niż odpowiednik. No i proporcje cenowe dwarf Warriors vs Hammerers/ironbreakery na korzyść szaraczkow. Za to czy z tarczą czy dwurakiem- zawsze 2ataki
Bez inżynieria nie ma rerolla. inżynier za tani teraz nie będzie, bo połączony z thanem.
Hammerers i ironbreakery na jednej jednostce w cenie chaos Warriors, do tego w standardzie bardziej ofensywni niż odpowiednik. No i proporcje cenowe dwarf Warriors vs Hammerers/ironbreakery na korzyść szaraczkow. Za to czy z tarczą czy dwurakiem- zawsze 2ataki
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
+ tarcze są lepsze, szczególnie u krasnali.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
9th age podoba mi się z perspektywy turniejów. Czekam na ostateczny kształt.
Ale bez oath Stone bardziej podatne na atak z flanki.Bearded Unclean 'Un pisze:+ tarcze są lepsze, szczególnie u krasnali.
Dziwi mnie natomiast zmiana reguł domykania szarży na maszyny - skoro obcieto możliwość majtania ogona kreski, dziwnie wygląda możliwość dowolnych obrotów przy domykaniu, szczególnie że ósemka wyraźnie stwierdza że przy szarży na maszynę nie ma możliwości/konieczności domykania. Skoro już, ze względu na wprowadzenie podstawek mamy punkt styku, to zgodnie z wymogiem, że dany model nie powinien stracić kontaktu z przeciwnikiem, obrót możliwy tylko w ograniczonym zakresie.
- Big Boss M.
- Falubaz
- Posty: 1239
Armaty schowaj do szafy;)Brodacz pisze:Ano będę ale liczyłem że ktoś już może podpowie co się sprawdza a co lepiej w szafie zostawić.
- Weatherwax
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 120
W wersji 0.9 mamy Monstrous Infantry!
Światło wierzy, że przemieszcza się szybciej od wszystkiego, ale się myli. Nieważne, jak szybko pędzi, zawsze odkrywa, że ciemność dotarła na miejsce wcześniej i już na nie czeka.
Hold Guardians. Teraz tylko czekać aż GW wypuści te swoje Slayerołaki ognia. Movement 5, normalnie rakieta
Ironbreakerzy są teraz bardziej Stubborn niż Hammerersi - mają Bodyguard bez warunków.
A już się cieszyłem na BS4 u Irondraków
Master Inżynier mógłby mieć te 5BS.
Slayerzy całkiem fajni. Longeardzi jakoś drogo wychodzą w stosunku do leszczy. Zrobienie Minersów/Rangersów też nie najtańsze (za to w core). W zasadzie to przy tak zaproponowanych kosztach w core chyba najlepiej hordy Warriorów wystawić.
Ironbreakerzy są teraz bardziej Stubborn niż Hammerersi - mają Bodyguard bez warunków.
A już się cieszyłem na BS4 u Irondraków
Master Inżynier mógłby mieć te 5BS.
Slayerzy całkiem fajni. Longeardzi jakoś drogo wychodzą w stosunku do leszczy. Zrobienie Minersów/Rangersów też nie najtańsze (za to w core). W zasadzie to przy tak zaproponowanych kosztach w core chyba najlepiej hordy Warriorów wystawić.
- Big Boss M.
- Falubaz
- Posty: 1239
9age wygląda syto jak ktoś lubi grać na piechocie:)
Gwardia jest IMO mega wypas, wsadzić tam tylko runka i Lorda i jest kosmos. Bound spelle wydają mi się bardzo ciekawe, dużo możliwości. Generalnie na + patrząc przez pryzmat wcześniejszej propozycji. Szkoda że artyleria nie jest już tak fajna bo może być problem z monsterkami.
Gwardia jest IMO mega wypas, wsadzić tam tylko runka i Lorda i jest kosmos. Bound spelle wydają mi się bardzo ciekawe, dużo możliwości. Generalnie na + patrząc przez pryzmat wcześniejszej propozycji. Szkoda że artyleria nie jest już tak fajna bo może być problem z monsterkami.