rozczarowanie nowymi HE

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

Zablokowany
ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ktoś chyba nie bardzo potrafi wyczuwać ironię.

Romek
Chuck Norris
Posty: 531
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Romek »

Asassello pisze:Ja tez jestem strasznie rozczarowany nowymi HE. mialo byc tak pieknie, a wyszło ja zawsze.

NO to pozostaje tylko zmienić armie...:)

Pozdro.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Ice-T pisze:acha i może mazs super urozmaicony armu list ale co ci sie do niego mieści bo mi oprócz jakis marnych 5,6 i 14 nic i też jakoś super nie jest moja armia urozmaicona no chyba że gram z kumplami na 5k to wtedy można śmialo wystawić to co sie chce
To że ci się nie mieści jest wynikiem świeżo wydanej armii HE i dopiero początkowego ogrania nowymi HE. Zanim zaczniesz prorokować o marnych 5,6,14 (a dokładniej 5,6,7,12,14) pograj jeszcze intesywnie z kilka miechów i potestuj wiele wariantów. Np. na mnie nie robią takiego wrażenia masa smoków czy wystawiania full bohaterów i masy magicznych sztandarów i magicznych zabawek. To, że mało co wchodzi do rozpiski jest wyniekiem właśnie takiego składania rozpisek. W HE widzę znacznie większy potencjał w jednostkach niż bohaterach i magicznych zabawkach. Na małe punkty wystawie np. na 1500 samego caddiego czy 1 maga 2 lvl z ew. BoS a reszte przeznacze na regimenty. Nie jest dla mnie problemem wystawić 20 PG. Wystawie 20 PG, dorzuce 2x20 włóczni, łuczników, bolce, jakiś DP i wszystko to zmieszcze. W HE mam to co od nich zawsze oczekiwałem. W końcu znacznie tańśzych włóczników z darmowow dorzuconym ASF przyz zachowaniu zasady biciu z 3 rzedów - wcześniej nawet o tym nie smiałem pomarzyć. W końcu PG i WL w specialach, niesamowite zatrzymywajki, których koszt w zasadzie się nie zmienił a zyskali same plusy. W końcu nie jestem zmuszony wystawiać drogich bohaterów, głównie magów jak w poprzedniej edycji, którzy grali pierwsze skrzypce. W końcu mam regimenty, którzy są znacznie skuteczniejsi niż herosi do walki (głównie dzięki ASF i dodatkowym atakom na SM i DP - w tym wypadku bohater różni się w zasadzie głównie tylko 1 W więcej) i regimenty, do ktorych już nie musze wystawiać musowo full drogich magów. Jeśli chcesz wystawiać 20 SM, PG i WL, 20 włóczników, 10 SH itd... to poprostu przytnij nieco bohaterów i smoki a nagle punkty się znajdą i to w dużych ilościach.

P.S. Asassello dobry tekst - zwłaszcza pierwsza część :). W przypadku nowych HE najwyrażniej "od przybytku głowa boli" ;)

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

kal torak umiem składać rozpy i napewno nie inwestuję wszystkiego w herosów trust me

a z Beleanerem doszliśmy do porozumienia ;)

Awatar użytkownika
Fensir
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Fensir »

Może ja podsumuję cały temat:
Pokazywano tutaj wady i zalety nowych HE, słusznie, oraz niesłusznie. jednak pod tematem mamy dopisek, że HE nie są wcale przegięte. Więc o co tu chodzi? Niekórzy chcą nam udowodnić jaką słabą armię mamy, a pozostali jaka to potęga wobec innych ras. I prawda leży po środku, HE to armia zbalansowana, która ma wszystkiego po trochu, nie posiada niegrywalnych jednostek. Otrzymanie armii przegiętej nie jest celem nikogo. Jaka by była radość gry, gdybyś,y na turnieju mieli same HE?
A dzięki temu, że armia jest zbalansowana możemy w pełni cieszyć się grą, wiedząc że zazwyczaj na turnieju spotkamy przeciwnika, a nawet jeśli spotkamy bliźniaczą armię to nie będzie mirrorów, jakie miały miejsce do teraz :) Idąc tym tropem dalej, otrzymanie przegiętej armii naprawdę nie miałoby sensu. Teraz mamy tyle wariantów gry, że robi sie po prostu pięknie :) Każdy może wystawić się i na magii, czy to na walkę wręcz, czy to jakiś miły dla oka defens.
IMO to dyskusje można uznać za skończoną, bo każdy napisał co chciał, ci z Was którzy chcieli zrozumieć o co tu tak naprawdę chodzi zrozumieli, a Ci co nie chcieli, bądź nie było im dane nie zrozumieli :)
Nowe HE są zbalansowane, nie są przegięte a tym samym dają przyjemność z gry na naprawdę wysokim poziomie :D
Jednocześnie dziękuję wszystkim za naprawdę wspaniałą i burzliwą dyskusję, oby takich więcej na forum. Jak widać możemy się dogadać i nie dojdzie do rękoczynów, jak w np. koreańskim sejmie ^^

Awatar użytkownika
Elgrond
Wodzirej
Posty: 699
Lokalizacja: Festung Posen

Post autor: Elgrond »

:shock: no i uprzedziłeś mnie o i już , odnośnie podsumowania :shock: :D
a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

Ice-T pisze:nie złożysz takiej armi loremaster bo nei masz channalerów więc magia na mniej niż 2k nie istnieje no bądżmy szczerzy nie wiem z kim wy macie przyjemność grać bo ja nei mówie o jakis turbo plewach co nei wiedzą do czego służą 4 scrole i 6DD
Ja nie wiem jak Ty grałeś , ale turniejowo na armii na 2000 brało się 1-2 channelearów , jeżeli to robi taką róźnicę to wogóle, armie na magii są słabsze może o 5% max bo i tak ten 3 mag z seerem na 2 kościach dużo nie rzucał , wszytskie czary szły przez lorda z seerem i 2lvl maga z seerem i silver wandem , reszta to była dla ozdoby magów z boundami.
a) masz tańsze cory
b) tańszy oddział do kampowania szmaty
c) masz maga na smoku który nie dośc że super czaruje to ma terror , zianie z paniką itd

4lvl Archmage + Silver Wand + Loremasters Cloak + Folariath's Robe
2lvl Mage + Ring of Fury
2lvl Mage + 2xDS + Silver Wand
2lvl Mage + Pendant of Vengenace + Jewel of Dusk

2x10 Archers

6 Pheonix Guard + command + Banner of Sorcery + Amulet of Fire
2x Tiranoc Chariots
2xLion Chariot

4xRBt

proszę bardzo masz ogólnie silniejszą armię niź ta składana na magii w 6ed, możesz nawet wywalic RBT i dac orła (+2 dodtakowych PG) do spowalniania
- magia super silna ok 16 kostek + bound spell, lord ma 5 czarów + seer więc masz masę czarów jakie chcesz , reszta magów bierze HE i w najgorszym przypadku masz wardy itd.
- masz silniejszą kontrę bo Lion Charioty są super silne, a Tiranoc super szybkie
- magowie są 100% bezpieczni, kowadło ich nie rusza, magia też nie, a taka 6-7 Pheonix Guardów wypłaca ok 8A ASF S4 wystrczy aby jakikolwiek fast rozbic czy skirmish czy tunneling czy nawet skorpiona , fear daje im odpornośc na terror super sprawa , a ward na 4+ super ochrone np. przed armatami czy czymś podobnym
- łucznicy są dzięki ASF dużo odporniejszi tak jak i RBT

więc nie gadaj rzeczy że armie na magii są słabsze są dużo silniejsze a to ze czarują odrobinę słabiej to trudno się mówi

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

Loremaster channaler pozwalał rzucać dobre czary na małe punkty teraz już ich nei rzucisz bo wątpię czy ktoś pozwoli rzucić SotF na mniej niz 2k

nie rozumiemy sie tu poza tym rozpa którą podałeś jest że tak poweim plewna magia ta jest o wiele gorsza niż poprzednio edycyjna to co ty robisz za ponad 1200 pts herosami robili magowie za jakies 600

ale ok szanuje twoje zdanie czyli armia zbalansowana rozumiem ze jesteśmy jak orki? które po wyjściu nowych podręczników bedzie można nazwać bliżniakami DE

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8173
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Ice-T, chyba sam nie wiesz co piszesz...
Obrazek

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

Bez dużej kuźni i kometki też da się żyć bo jest asf,więc luzik :wink:

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Ice-T pisze:ale ok szanuje twoje zdanie czyli armia zbalansowana rozumiem ze jesteśmy jak orki? które po wyjściu nowych podręczników bedzie można nazwać bliżniakami DE
Nowe HE bliźniakami DE? Orkowy AB?? Naprawdę chyba nie wiesz co mówisz...

Zamiast tych całych channalerów i większej ilości seerów, nowe HE pozbyły się tak wielkich wad jak intryga (koszmarna zasada), połowy armii z dopiskiem 0-1, występowaniem elitarnych piehcot w rarach (WL i PG), porzadne obniżenie kosztów piechoty corowej HE (marzenie większości graczy HE), ciekawsze przedmioty magiczne, niespotykane dotąd ugrywalnienie wszystkich jednostek w AB etc....(o ASF nie zapominając i kupie innych zasad specjalnych, których podręcznik 6 edycyjnych HE nie miał prawie wcale - chyba tylko intryge i walenie z 3 rzędów).

Te channalery i seery to naprawdę niewielka cena. Każda nowa armia coś traci dobrego ze starej. W przypadku HE to magia, ale ich magia nadal jest bardzo mocna. W końcu tez HE opłaca się grać na piechocie (moje osobiste marzenie).

HE mają naprawdę najlepiej złożony podręcznik. Czy są przegłe? Dla mnie są. Jeśli mam porównywać cene i możliwości piechoty HE do innych piehot rankowych o podobnych kosztach to HE są zdecydowanie super przegięte. ASF na całej armii jest zasadą rewolucyjną - porównac do tego można tylko stubborn na całej armii albo unbreakable. Do tego możliwość robienia armii na samych specialach przy ograniczeniu ilości corów...wiekszość armii ma problemy ze specialami bo czesto jest bardzo tłoczno. HE i pod tym względem ma najlepiej. W dodatku nowaa piechotę HE również trudniej wystrzelać, bo albo tańsza, wszystkie dostały ciężko zbroje, PG warda do tego, a WL sejw na 3+. Wiem, chcielibyście jeszcze T4 no ale co za dużo to nie zdrowo....

HE są tylko gorsze przy tylko niektórych armiach, kto re mają np. możliwość wystawienia 2 czołgów i war altara, krasnoludzki mur strzelecki czy morze lanc bretońskich z errantry war etc...ale z tymi skrajnymi przypadkami problemy ma większość armii, a nie tylko HE....

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

No akurat z orkami mamy wiele wspólnego ponieważ ani nwoi zielonoskórzy ani nowe he niesą przegięte(ani też lepsze od poprzedników),w przeciwieństwie do innych nowowydanych armii od we poczynając

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

zgadzam sie Beleaner ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Nie widzę u nowych HE cech wspólnych z orkami...

HE dla tego mają najciekawszy AB gdyż jednocześnie Army List jest w ogólnym wizerunku zbalansowany, a sama armia w stosunku do innych jest "bardzo mocna" - głównie dzięki ogólnemu obniżeniu kosztu punktowego jednostek przy jednoczesnym napchaniu ich bardzo mocnymi i wartościowymi zasadami specjalnymi za friko.

Przegięte są natomiast niektóre rozpiski - jak mowiłem wcześniej Errantry war na fafnastu lancach, 2 czołgo + war altar etc...

Jednak w stosunku do orków AB nowych HE wygląda o całe a nawet dwa nieba lepiej :)

Awatar użytkownika
Belaner7
Falubaz
Posty: 1048
Lokalizacja: Swaj koło Poznania

Post autor: Belaner7 »

No ja jestem ciekawy czemu he jest mocniejszym armybookiem od orków,obie armie mają jak napisałeś armybooki zbalansowane,wiele opcji grywalnych,nie to co imperium na jedną megaprzegiętą opcję.A errantry war niema nic przegiętego,armia jest tak wycięgalna że niema z tym problemu,oczywiście zależy wszystko od gracza.

Awatar użytkownika
Ice-T
Kretozord
Posty: 1620
Lokalizacja: 8 Bila

Post autor: Ice-T »

ja orki zawsze widze na innej rozpie też sa zbalansowane a power of the waaagh dobrze użyty potrafi zajebiście namącić to prawie jak ASF kazdy chciałby mieć darmową popychaczkę dla całej armi

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Waagh owszem może namącić, ale w odróżnieniu od ASF musi spełnić znacznie bardziej wymagających i losowych warunków :). ASF poprostu jest stałe :), jak darmowy i globalny czar :).

Awatar użytkownika
Loremaster
Oszukista
Posty: 826

Post autor: Loremaster »

ice-t chyba nie wiesz o czym piszesz gralem na magii caly czas he teraz tez i te rozpiski na 7ed sa kilka razy silniejsze za strate channeleara i seerow dostaje spokoj od tunnelingow itd co jest kluczowe lepszego high magic widocznie nie masz pojecia o magii jezeli chodzi o rzucanie czarów. Nie mam 2ultra silnego czaru trudno z bezpiecznymi magami wystarczy mi 2d6 s4 albo stubborn 1z metalu itd kluczowe czary ktore sa skuteczniejsze bo moi magowie sa trudni do zlapania i mogą pozwolić sobie na więcej niz inni magowie. Bitwy często wygrywa się tymi średnimi czarami jak się dobrze gra. A mówienie ze 4magow 7ed jest tak samo skutecznych a kosztują raptem 20p więcej niz 4 w 6ed robi tyle co 2 bo tylu kupisz za 600 z 6ed to z całym szacunkiem sa brednie świadczące o Twoim małym ograniu jeden dodatkowy czar może być kluczowy a 2 i bound spell to juz kompletnie:) a i w tej mojej rozpisce jest błąd dałem 2razy silver wand:)

Awatar użytkownika
Qbas
Chuck Norris
Posty: 643
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qbas »

Dokładnie. Bez seera i channelera mozna się jakoś obyć, uwierzcie komuś, kto gra bez tego :wink: Poza tym nie mówcie, że magia jest plewna, straszna i w ogóle. Tak naprawdę, to w domenie HE, który czar nie wylosujesz, będzie on niezły. Poza tym przedmioty i możliwości do złożenia magów pozwalają na zrobienie całkiem fajnej siły magicznej. Np. na takie 2k wystawiasz sobie 3 małych magów (caddy, jakieś boundspelle fireballe) i arcymaga. Uważam, że nie najgorzej :)
Obrazek
Dyskusja na temat Euro 2009 pisze:
Ja się przewidziałem czy 23 - N.Ireland gra na ograch??
TIM GRONNEBERG - OGRES

Szkoci to klimaciarze :D

Awatar użytkownika
Vanirh
Chuck Norris
Posty: 620
Lokalizacja: Karak Beton(Karak Świebodzin)

Post autor: Vanirh »

powiedzmy że chciał bym złozyć rozpiske na piechocie(u mnie oznacza to 1x10 archers 1x20 Spearmenów 20xPG i do tego 20xWL oczywiście mają pełne fCG i dotego magiczne szmaty, dajemy jeszcze z 6 DP z WAR szmatą, i z 2k które mamy na armie zostaje garstka, a do tego doliczmy bohaterów...)
Więc o co tu chodzi? w porównaniu do WE, albo DE armie HE będą żałosnie małe, co z tego ASF, jak Skaveny, O&G, krasnoludy, imperium, będzie naparzaćw co popadnie, i zanim dotrzecie to będziecie zdziesiątkowani...

A w związku z tym ASF, czy jak wam wpadne od boku 10 Wardannncerami, to jak uzyje tańca gdzie odejmę 1 swój atak bym mógł atakować 1, to ASF jest cały czas, czy go nie ma...?

Zablokowany