9th Age - WDG ogólnie
Moderator: JarekK
Re: 9th Age WoCH
W zeszłą sobotę zrobiliśmy turniej na 9ed i w zwycięskiej rozpie było:
BSB mantykora
lord na smoku
Chimera ancient
4 jurki
60 maruderów posion gw
oddział dla maga
3/4lvl heaven
Ale IMO teraz frenzy jest gorsze niż było i dobry gracz może ich wyprowadzić w pole.
BSB mantykora
lord na smoku
Chimera ancient
4 jurki
60 maruderów posion gw
oddział dla maga
3/4lvl heaven
Ale IMO teraz frenzy jest gorsze niż było i dobry gracz może ich wyprowadzić w pole.
Czy czempion favouredów Tzeentcha może brać książke z +1 spellem? A czy jeśli tak to czy ropziska na laserach z magii change ma jakąś szanse funkcjonować? (Mag lvl3 ze sztyletem i circletem w tym oddziale). Co o tym sądzicie i jaką rozpę byście proponowali do tego stylu?

WoC W9 D1 L6
My też graliśmy w minion weekend w Adeptusie i Jurki generalnie słabo zapamiętają ten turniej
Ja grałem piątką, bo siedział tam BSB. Miał kosić i wyszarżowywać z oddziału w razie kiepskiego odgięcia. W efekcie i tak latał sam.
Pierwsza gra z bretką. Szarżuje na nich oddział 5 errantów. W Magii dostają zerówkę z beasta. Zadaje jedną!!! ranę z 25A S5. Sam dostaje dwie/trzy i nie zdaję breaka z przerzutem. Oczywiście zagonieni.
Druga gra z HE. Wojtek zrobił błąd i w pierwszej turze miałem szarżę w scoutów i overrun w fasta. Przez resztę gry trzymali objective.
Trzecia gra z Gąsiorem. W 3 turze szarżuję w psy i overrunuję w 40 szkieletów ze spearami w hordzie. Nie miałem już scrolla i poszedł obszarowy WS10 I10. Nie udało się zbić i jurki nie zdążyły zaatakować. Ze szkieletami? Naprawdę?
Save 2+ i frenzy mocno przeszkadza i generalnie mimo, że uwielbiam te modele, to lądują na półce

Pierwsza gra z bretką. Szarżuje na nich oddział 5 errantów. W Magii dostają zerówkę z beasta. Zadaje jedną!!! ranę z 25A S5. Sam dostaje dwie/trzy i nie zdaję breaka z przerzutem. Oczywiście zagonieni.
Druga gra z HE. Wojtek zrobił błąd i w pierwszej turze miałem szarżę w scoutów i overrun w fasta. Przez resztę gry trzymali objective.
Trzecia gra z Gąsiorem. W 3 turze szarżuję w psy i overrunuję w 40 szkieletów ze spearami w hordzie. Nie miałem już scrolla i poszedł obszarowy WS10 I10. Nie udało się zbić i jurki nie zdążyły zaatakować. Ze szkieletami? Naprawdę?
Save 2+ i frenzy mocno przeszkadza i generalnie mimo, że uwielbiam te modele, to lądują na półce

hmm... frenzy zawsze było obusieczne i fakt, że dobry przeciwnik potrafił to zazwyczaj wykorzystać na swoją korzyść no i obecne KB też bolą. Szkoda bo też bardzo lubię te modele i ciągle mam jedną trójkę wbitą na korkach i chyba jeszcze na nich posiedzą
Tak patrząc jeszcze na te wochowe rary to chyba tylko battleshrine, ancient chimera i gigant to są jakieś rozsądne opcje. Ja osobiście testowałem shrine z piechotą i faktycznie to daje całkiem fajną osłonę i lekkie wsparcie do jakiejś szarży.


MAx 5 w unicie za 350 z fcg, brak możliwości magicznego sztandaru, plus dodatkowe od 15-40 pkt za jakieś bronie. T5 i 4W zawsze spoko ale AS na 4+, niska inicjatywa oraz właściwie 0 liczba szeregów powodują moim zdaniem, że ten odział za prawie 400pkt., na inne elitarne oddziały jest za slaby i po osłabieniu w strzelaniu i magii zostanie potem łatwo zagoniony. To oczywiście teoria bo grałem tym oddziałem tylko raz na 8ed w liczbie 3. No i ważne jest co jeszcze jest w rozpisce.Jędrul pisze:nie mam za bardzo czasu spojrzec, wiec powiedzcie prosze a jak w tej chwili wygladaja dragon ogry?czy oddzial 6 typa jest teraz grywalny?
No i nie moga wykupić marka więc ewentualnie może to być problem dla bohaterów.
P.S.
Wszystko jest grywalne tylko trzeba umieć tym grać


czyli teraz gosc z markiem nie moze wejsc do oddzialu bez marka czy o co chodzi z tymi bohaterami?
na plus na pewno muzyk. szmaty bym nie bral ale szartaka chetnie.
dlaczego niska inicjatywa przy GW ma byc wada?czy czary typu sloneczko/pitka nadal sa bardzo niebezpieczne?
na plus na pewno muzyk. szmaty bym nie bral ale szartaka chetnie.
dlaczego niska inicjatywa przy GW ma byc wada?czy czary typu sloneczko/pitka nadal sa bardzo niebezpieczne?
MARK OF MARKI MARK
Ostatnie zmiany przed przerwą świąteczną:
This is the most important stuff from the changes for the 21st. Everything else is can be done afterwards. Every relevant balance change are already implemented (max unit size, weapon costs, base cost from units, Heir of the Sea fixing,...)
Mark of Wrath:
Change it into:
+1 to hit, immune to fear, cannot flee and wizards cannot join this unit
Why change? We calculated that +1to hit is mostly the same as +1A. Really small differences even in rank and file units. But +1A promotes smaller units, more MSU style which we think this army has enough of it. Also, since power level is the same, practical playing with +1 to hit is a lot easier and faster than with +1A. Additionally, this mark has an additionally nerf compared to current one with "cannot Flee". This finishes unique roles of each of the mark.
Brutes:
Remove Brute Force special rule
Brutes
M WS BS S T W I A Ld
5 5 3 4 4 3 4 3 8
Monstrous Infantry - Unit size 3-8
40x40mm
Base Price: 35PPM
Basic Mark cost: 5PPM
Chosen of the Dark Gods upgrade: 12PPM
Armour: Plate Armour
Weapon Costs:
Great Weapon 6PPM
Halberd 6PPM
Flail 4PPM
Spear 4PPM
AHW 4PPM
Shield 3PPM
Normal Commando option - option for a 25pts banner
A slight redesign of them. We decided to get rid of Brute Force, which was an unnecessary rule. To be on the safer side, we overpriced them slightly (2-3PPM) compared with Oger Mercenaries and Ironguts. They have again access to both normal and ubermarks but are paying more than twice from what they previously paid.
Chosen of the Dark Gods:
change Unbound to: +1 Leadership, remove Bodyguard
change Change to: 6+ Ward Save and Wizard Conclave (Level 1: Blue Fire, Pink Fire) Special rule.
Unbound, Bodyguard is a special rule which doesn't quite fit our army. Changing it to +1LD would be better flavourwise and prevents some rather nasty bunkers.
The Wizard Conclave change, addition of Pink Fire spell is made, to get them in line with the Spells from the Horrors.
Remove Mutant of the Dark Gods (Gift)
This is due to new Brutes. We want to revisit it the future, but we don't want to create a broken Gift by accident, while we are changing the Brutes.
Lepszy mark daje im np. +1T co jest dosyc mocne na modelu z 3 woundami.
Albo +1 do siły, z dodatkową bronią to dużo ataków z wysoką inicjatywą wsem i siłą.
Jeśli dobrze rozumiem mogą mieć za 12pkt lepszy mark lub za 5pkt zwykły.
Choseni dostają bonusy z obu.
Albo +1 do siły, z dodatkową bronią to dużo ataków z wysoką inicjatywą wsem i siłą.
Jeśli dobrze rozumiem mogą mieć za 12pkt lepszy mark lub za 5pkt zwykły.
Choseni dostają bonusy z obu.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Mocne nerfy, czekam teraz na dane z turniejów, bo czuję, że WoC mocno poleci.
Śmiesznie, że WoC ma jedyną w grze corową piechotę za 19 punktów za model z M4 i jedną zasadą specjalną
Śmiesznie, że WoC ma jedyną w grze corową piechotę za 19 punktów za model z M4 i jedną zasadą specjalną

Mamy też hordę 50 maruderów z poisonem i flailami za 355pkt. Albo fallen po 15pkt za skirmish M6 i statystycznie trzema atakami z modelu.
Zwykli warriorzy się fajnie combują z dużymi chosenami z bsb z bannerem +1 move w 12". -1 do inicjatywy niby nic ale pomaga elfy.
Zwykli warriorzy się fajnie combują z dużymi chosenami z bsb z bannerem +1 move w 12". -1 do inicjatywy niby nic ale pomaga elfy.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nie wiem gdzie masz Fallena za 15 pkt, pierwszych 5 kosztuje 17.
Ostatnio testowałem właśnie kombo ze slaaneshowymi warriorami i chosenami khorna z banerem +1M i dużym bannerem za 55, fajnie to wygląda jak w pierwszej turze piechotą jesteś już w połowie stołu i masz teoretycznie szarżę na 6+ z przerzutem bo wtedy nawet przeciwnik z mocnym strzelaniem może nie zdążyć przetrzebić ich. No i moim zdaniem pozwala to trochę zniwelować problem dużych klocków i ich nie dochodzeniem do kombatu

- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Ale wiesz, że ten sztandar wchodzi tylko na BSB?