Nie zgodzę się. Ten mieczyk jest naprawdę wporządku. U mnie co prawda jest na lordzie slaaneshowym, z +1 do hita i S6 z mutacji i różne monstery wciąga bez większych problemów. Ostatnio wpadł sam w 4 Morgów i po kombacie ostal się jeden na 2W. dwa razy klepał się z bochaterem z 2+na ogień a przy trafianiu na 2+ i ranieniu w większości sytucji na 2 lub 3+ zadaje sporo ran do wybronienia.Lucid pisze:to tego nie napisałeś. Bo napisałeś, że dwurak.
Dwójka na bank, płonący miecz nie jest jakimś super cudem za 65pkt przy ogólniedostępnym wardzie 2+ na flamingi.
9th Age - WDG ogólnie
Moderator: JarekK
Re: 9th Age WoCH

z tego co widzialem helenka ma teraz S 4(9) a unchained S3, rozrzut jest o 2d6 i nie ma -1 do testu paniki prawda?
nie ma juz monster& handlers?
a co z move or shoot?pytam w konstekscie ld6 i frenzy, nie widzialem nic na temat rampage wiec jak rozumiem nie trzeba testowac co ture?
nie ma juz monster& handlers?
a co z move or shoot?pytam w konstekscie ld6 i frenzy, nie widzialem nic na temat rampage wiec jak rozumiem nie trzeba testowac co ture?
MARK OF MARKI MARK
W całej grze nie ma już czegoś takiego jak monster& handlers, chyba że w jakiś konkretnych sytuacjach, ale jako takiej zasady ogólnej nie ma.
Rozrzut jest K6*2" (co jest trochę inne od 2K6) , a co do testu ZP z -1 to jest, chyba że weźmiesz Unchained.
Sama katapulta nie ma ograniczenia co do ruchu lub strzału, tylko machiny wojenne to posiadają a helka jest potworem, więc IMO może strzelać po ruchu, a jeśli wybierze się Unchained to nawet po marszu (free reform). I tak, nie trzeba jej testować
Rozrzut jest K6*2" (co jest trochę inne od 2K6) , a co do testu ZP z -1 to jest, chyba że weźmiesz Unchained.
Sama katapulta nie ma ograniczenia co do ruchu lub strzału, tylko machiny wojenne to posiadają a helka jest potworem, więc IMO może strzelać po ruchu, a jeśli wybierze się Unchained to nawet po marszu (free reform). I tak, nie trzeba jej testować

Mamy kogoś ka forum 9 przy tworzeniu podręcznika ?? Bo tak patrzącna Elder Dragon Centaur to tak smutno on w tych pk wyglada może by go coś podreperować bo szkoda modelu żeby kurz zbierał 

zgadza sie - koszt bazowy + koszt dodatków jest za wysoki, może dać mu opcję wchodzenia do dogrów, ale wtedy nie moglby miec t.stompa (albo ograniczyc do np 3), trzeba by zmienic MO na MB i dodatkowo koniecznie zlikwidowac large target
MARK OF MARKI MARK
ewentualnie może redukcja kosztu dodatków i opcja ciężkiej zbroi albo opcja jaką miał Kholek s strzelaniem z błyskawic. tylko kto to załatwi 

No własnie na str. 64 Troope Tpes Sumary - jest że war machine ma mover or fire ale helka to monster, serio może strzelać po ruchu Healscrem Cannon-em a po marszu Healscrem Mortar-em (unchained) może ktoś się wypowiedzieć ?bela16 pisze:W całej grze nie ma już czegoś takiego jak monster& handlers, chyba że w jakiś konkretnych sytuacjach, ale jako takiej zasady ogólnej nie ma.
Rozrzut jest K6*2" (co jest trochę inne od 2K6) , a co do testu ZP z -1 to jest, chyba że weźmiesz Unchained.
Sama katapulta nie ma ograniczenia co do ruchu lub strzału, tylko machiny wojenne to posiadają a helka jest potworem, więc IMO może strzelać po ruchu, a jeśli wybierze się Unchained to nawet po marszu (free reform). I tak, nie trzeba jej testować
No właśnie ... tłumaczenie tej zasady koledze bądź na turnieju "nie jest zabronione to jest dozwolone" jest trochę słabe, chciał bym żeby tak było ale takie tłumaczenie mnie trochę nie przekonuje - zastanawiam się czy nie zaczyna się nadinterpretacja - dla mnie ci Szwedzi piszą jakoś nie ściśle zbyt wiele opcji nadinterpretacji zasad.Stan pisze:No może. Skoro nie ma zakazu to może. Na tej samej zasadzie jak zwykły model.
Coś czuje że jak w starym battlu będzie faza wykłócania.
Aby nie móc strzelić po ruchu musi być jasno napisane "Move or fire".
Przy machinach wojennych masz jasno napisaną zasadę "Move or fire", przy potworach jej nie masz.
W zasadach artillery weapon jest info, że mogą znajdować się na machinach wojennych, potworach i rydwanach, nie zabrania strzelać po ruchu i podlegają, w większości, zasadom zwykłego strzelania (według tego można strzelać po ruchu, a w wypadku free reform, po marszu).
W zasadach już konkretnych artillery weapon, jak katapulty, czy dział, też nie ma nic o tym.
Przy machinach wojennych masz jasno napisaną zasadę "Move or fire", przy potworach jej nie masz.
W zasadach artillery weapon jest info, że mogą znajdować się na machinach wojennych, potworach i rydwanach, nie zabrania strzelać po ruchu i podlegają, w większości, zasadom zwykłego strzelania (według tego można strzelać po ruchu, a w wypadku free reform, po marszu).
W zasadach już konkretnych artillery weapon, jak katapulty, czy dział, też nie ma nic o tym.
Wracam do gry, jestem po pierwszej lekturze, jeszcze pobieżnej ab i rb i jest spoko.
Trzeba zacząć coś kminić nad rozpiskami.
Z tego co widzę, popularność zdobywają herosi na Mantykorach. Rozumiem, że teraz traktujemy to jak MC i koleś na mantysi ma 4W5T i wszystkie sav'y jakie się wrzuci na herosa działają tak? Podobnie ze smoczurem.
Lory magii wyglądają b. ciekawie, szkoda, że mark nurgla totalnie bez szału.
Jak Wam się te Mantykory i falleni spisuja?
Trzeba zacząć coś kminić nad rozpiskami.
Z tego co widzę, popularność zdobywają herosi na Mantykorach. Rozumiem, że teraz traktujemy to jak MC i koleś na mantysi ma 4W5T i wszystkie sav'y jakie się wrzuci na herosa działają tak? Podobnie ze smoczurem.
Lory magii wyglądają b. ciekawie, szkoda, że mark nurgla totalnie bez szału.
Jak Wam się te Mantykory i falleni spisuja?
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
z tego co czytałem i pytałem to niestety przy smoku jest bieda bo ani warda ani save od bohatera nie ma, działają natomiast przedmioty typu "character and his unit" - np force shield, czy jakiś MR, jest jescze jakiś enchanted podobny do starego ironcourse icon itp.
Mantysie są fajne ale z tego co widzę nie da się zrobić lepiej niż 2+/4++ bo mantysia nie daje +1do AS za mounta jak np koń
Mantysie są fajne ale z tego co widzę nie da się zrobić lepiej niż 2+/4++ bo mantysia nie daje +1do AS za mounta jak np koń

MARK OF MARKI MARK
Kaszana, zostaje przy standardowych mountach chyba
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.
na 2400 mnie kusi opcja 2 typow na mantysiach + 2 zwykle chimery + helena + lvl4 albo zamiast maga trzeci wariat na mantysi 
spawny sa fajne maja ambush i 3d6
skullki da sie po 2 brac
marasy w ambuszu do pzremsylenia
faleni sa czesto w rozpach widzialem
jest ciekawie

spawny sa fajne maja ambush i 3d6
skullki da sie po 2 brac
marasy w ambuszu do pzremsylenia
faleni sa czesto w rozpach widzialem
jest ciekawie
MARK OF MARKI MARK
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14649
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Falleni są super, mi się nimi dobrze gra.
Jeśli chodzi o mantykory - po ostatnim turnieju, gdzie 2x wpadłem na armie z corowymi klockami ze spearami mocno szukam rozwiązań niekawaleryjskich dla bohaterów.
Jeśli chodzi o mantykory - po ostatnim turnieju, gdzie 2x wpadłem na armie z corowymi klockami ze spearami mocno szukam rozwiązań niekawaleryjskich dla bohaterów.
Pytania całkiem serio:
czemu nie mogę wystawić ładnych 2 szeregów Crusherów/DO, bo jest jakiś bzdurny limit 5 modeli? To co, w jednym szeregu mają latać czy jak? O.o Tak serio, dużo ładniej na stole jednak wygląda ich szóstka, a nie piątka...
czemu Wrath Priest jest droższy od gołego małego maga? Nie ma 1 lvl, nie ma dostępu do arkan, ma droższego scrolla przez to, w zamian ma MoK, dostęp do podstawowej broni, MR i... Crushera. Serio?
czemu nie mogę wystawić ładnych 2 szeregów Crusherów/DO, bo jest jakiś bzdurny limit 5 modeli? To co, w jednym szeregu mają latać czy jak? O.o Tak serio, dużo ładniej na stole jednak wygląda ich szóstka, a nie piątka...
czemu Wrath Priest jest droższy od gołego małego maga? Nie ma 1 lvl, nie ma dostępu do arkan, ma droższego scrolla przez to, w zamian ma MoK, dostęp do podstawowej broni, MR i... Crushera. Serio?