2400 - Spear Warriors and Temple Guards

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

2400 - Spear Warriors and Temple Guards

Post autor: Dancaarkiiel »

Tak więc moja lista:
2400 Pts - Saurian Ancients Army

Cuatl Lord @ 505 Pts
General; Magic Level 4; Path of Light; Battle Standard
D: Wellspring of Power [60]
D: Veteran of the Cataclysm [50]
Book of Arcane Power [50]
Banner of Discipline [25]


Skink Priest @ 365 Pts
Magic Level 1; Path of Wilderness
Dispel Scroll [35]
Ancient Taurosaur with Godly Engine @ [105.0] Pts
Sharp Horns;


27+1 Saurian Warriors @ 427 Pts
Serpent Warriors; Spear; FCG
War Banner [15]

29+1 Temple Guard @ 455 Pts
FCG
Totem of Mixoatl [35]

10 Skink Hunters - Skirmishers @ 80 Pts
Blowpipe; Skirmish
10 Skink Hunters - Skirmishers @ 80 Pts
Blowpipe; Skirmish
10 Skink Hunters - Skirmishers @ 80 Pts
Blowpipe; Skirmish

2 Spearback @ 126 Pts
Pteradon Hunter Spikes
2 Spearback @ 126 Pts
Pteradon Hunter Spikes

1 Salamander @ 75 Pts
1 Salamander @ 75 Pts


Total Army Cost: 2394
Mam co chcę - silnego czarodzieja, silnik, dwa kloce piechoty i małe jednostki do biegania i irytowania.
Saurus warriors dają sobie radę, spears+serpent totem tworzą dobraną parę. TG silni jak zawsze, chronią trzon armii. Obie te jednostki stają się jeszcze mocniejsze z czarami z Light'a. Silniczek chroni moje jednostki albo pomaga przepchnąć czary - duży time warp na 9+, słodko! Skinki i bestyjki do kontrolowania pola i strzelania w różne niemiłe rzeczy.

Możliwe rzeczy do wymiany:
-Chief na terce z serpent bow'em.
-Zółwik - obie opcje wydają się spoko, ta z poisonem ciut bardziej spoko.
-Sygnatury zamiast light'a? Inny lore? Jeszcze nie wiem.

Proszę komentujcie i oceniajcie. Doceniam wszelki odzew! =)

Oryginalny temat na forum T9A:
Link
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Thyroscutus byłby dobrym wzmocnieniem obydwu kloców do cc. Mając na uwadze że wstępnie masz lighta na slannie i że wersja z poisonem jest na razie tańsza, to oczywiście ona byłaby wskazana.

Powiększyłbym oddział saurusów kosztem jednych skinków. W takiej liczbie szybko stracą potencjał płynący z atakowania z 4 ranków. No i dłuższy steadfast w razie kłopotów.

Imo banner of discipline w połączeniu z TG i lightem jest bez sensu. Masz lore attribute powiększający ld do 10, a poza tym 9 ld z coldblooded i rerollem jest na prawdę wystarczające. Dla mnie dużo lepsza opcja to rending banner + mixoatl (jedno na temple guardach, drugie na slannie).
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Tyle rzeczy do wrzucenia, a punktów brak. =(

Ciągle zastanawiam się nad powrotem do sygnaturek - prawdziwa kaskada zaklęć.
Całkiem niezła uwaga co do LD bannera, co jakiś czas zastanawiam się czy jest mi tak potrzebny - przekonałeś mnie.

Może trochę śmietnik zmniejszyć?
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

2500 SA

Ekstremalnie mi się podoba, na papierze wydaje się całkiem porządna.

Co myślicie? =)

EDITO:
2500 now!

Idea is pretty much the same:
2500 Pts - Saurian Ancients Army

Cuatl Lord @ 495 Pts
General; Path of White Magic; Battle Standard
D: Contemplations [55]
D: Veteran of the Cataclysm [50]
Rending Banner [45]
Tome of Arcane Lore [25]


Skink Captain @ 355 Pts
Spear of the Stampede [40]
Lucky Shield [5]
Lucky Charm [5]
Ancient Taurosaur with Godly Engine @ [105] Pts
Sharp Horns


29+1 Temple Guard @ 455 Pts
FCG
Totem of Mixoatl [35]

29+1 Saurian Warriors @ 455 Pts
Serpent Warriors; Spear; FCG
War Banner [15]

Thyroscutus with Altar of the Snake-God @ 110 Pts

2x2 Snake Swarms @ 55 Pts

2x1 Salamander @ 75 Pts
Spout Flames

3 Spearback @ 189 Pts
Pteradon Hunter Spikes

10 Skink Hunters - Skirmishers @ 80 Pts
Blowpipe; Skirmish


Total Army Cost: 2399
Slann with every single spell from White Path, ability to switch spells during the game is pretty strong I guess - for example I can get MM from Alchemy in case of High AS targets, or Shadow/Wilderness/Heaven signatures to buff my units in CC. Not to mention that White Path is pretty good with this army (Stegadon moving 8/16" with Ethereal, Guiding Hand on Razordons/CC blocks, 4++ on a whole unit (5++ in CC), healing and +1S). I must admit I'm fascinated with this lore. =)

Engine is obvious choice, providing magical support and ward saves. With Spear of Stampede his charge can be devastating, game turning perhaps.

Two solid CC blocks, TG and Warrios have proven their worth. Turtle with aura and bound spell is what they need.

Swarms, skinks, spearbacks and salamanders are common choice, their role is well known.

I'm really excited for this list, on paper looks strong and interesting to play. =)

For remaining 100 points I can get:
1) 2x10 hunters without skirmish.
2) 1x10 hunters with skirmish (and 1 warrior, but it almost doesn't matter).

Also:
1) Veteran for Wellspring?
2) Book for Dispel Scroll?
3) Switch Chief for Priest+Scroll? (Chief is cheaper anyway vs Priest + Scroll + Engine)
4) Kick chief, enginge as a rare choice?
5) Skirmish (only special rule, not unit) for Weapon Master on TG?

What do you suggest? Any Ideas, questions, changes? Feel free to give me your feedback!
Ostatnio zmieniony 24 sty 2016, o 22:58 przez Dancaarkiiel, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Z ta rozpa masz problem z 2 rodzajami armii. ..
-strzelajace we ktore jeden oddzial piechoty przez 6 tur wystrzelaja.
-armie oparte na mobilnych herosach ( jeden kloc odginany a w 2 od przodu wchodzi pancerny lord a od boku i tyłu latajace potwory)
Pamietaj tez ze w jednnym unicie miec bedziesz 1000 pkt oraz maga generqlq i bsb. Utrata slana boli strasznie a wiem cos o tym bo na ostatnim dmp sam zabe sobie 3 razy wysadzilem na 5 bitew.
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Kiedyś dyscypliną za skromne 35 pkt boostowało się slanna do znajomości 8 czarów z high magic i miało się normalnie możliwość wymiany zaklęć atrybutem.

Obecnie za podobnego upgrade'a płaci się 130 pkt (7 czarów z high i 1 z dark), w tym traci się arcane slota i prawie cały limit na dysycpliny. :mrgreen:

Odnośnie rozpiski, to przydałby Ci się dispell scroll (duży boost antymagii, która obecnie jest dziurawa). Trochę brakuje mi sposobu na ogarnięcie maszyn przeciwnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9573
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

A kto tam teraz maszyny wystawia. Rozpy się składa do kombatu.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1052

Post autor: Dancaarkiiel »

Zmiany wprowadzone:

1) Zmiana książki na scroll.
2) Jade Staff na Slanna (2 rany na turę, seems legit)
3) W core Warriorzy, 2xSwarm i 2xSkirmish.
Obrazek

ODPOWIEDZ