Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: ślivek »

1. Nie masz reakcji na szarżę jeśli jesteś w combacie. Jeśli w shootingu chcesz to masz wyraźnie napisane "if the unit is not in close combat". Swoją drogą powinno tam być dopisane też "and not fleeing" - zgubiło się przy edycji ale będzie przy najbliższym updacie.
2. "Any number may be used..." w odróżnieniu do "All must be used..." ma wskazywać, że możesz wysłać jednego z wielu.
3. To pytanie do armybuildera dlaczego tak pokazuje. Sam sztandar daje ci potrójny zasięg marszu czyli 12" jeśli ruch oddziału to 4". Jeśli poza tym masz sztandar +1 do ruchu (np. na BSB) to masz w sumie ruch 5" i w marszu możesz 15" się przesunąć.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karbowy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Zagonowe Szaraki

Post autor: Karbowy »

czy magiczny sztandar "Dar matki" - ten co daje zatrute ataki- daje także zatrute ataki przy strzelaniu, czy tylko w walce wręcz? Bo są różne interpretacje w moim kręgu graczy,,...
Tworzone przez Polaków uściślenia oraz wszelkie inne zasady i FAQi dla Polaków - powinno opracować się po polsku - cholerne anglickie lizusy :!: :!: :!:

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Rulebook wyraźnie wskazuje, że działa to dla strzelania także. Na forum 9th age byli też oporni to jeszcze się oficjalnie Rules Team wypowiedział, że działa.
Jeśli by nie działał to już mieliśmy zaakceptowane zmiany, żeby dopisać to w opisie przedmiotu samego ale nas wyręczyli zasadą ogólną.
Obrazek

Awatar użytkownika
Karbowy
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Zagonowe Szaraki

Post autor: Karbowy »

hehe, to bardzo dobrze... dzięki :D
Tworzone przez Polaków uściślenia oraz wszelkie inne zasady i FAQi dla Polaków - powinno opracować się po polsku - cholerne anglickie lizusy :!: :!: :!:

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Ktoś może się orientuje czy np Goblin King na Gargantuli ściąga pozostałą załogę goblińską/wskakuje za jednego z 8 obsługantów/ jest dodatkowym pasażerem?
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Jest przedstawiony profil dla ujeżdżanej Gargantuli - nie zmniejsza się załoga wcale w przeciwieństwie do rydwanów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Dziękuję bardzo :)
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Awatar użytkownika
Fubuki
Mudżahedin
Posty: 317
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Fubuki »

Patrząc jeszcze na model którym wspomniałem wcześniej- Goblin King na Gargantuli, jeśli będzie na ten model rzucony buff z orkowego lore, dający +3S, +3A i Magical Attacks, to skoro zapis o wyborze części modelu jest wykreślony, to buff działa jednocześnie na Kinga i Gargantule? Jeśli tak to niezłe cuda można zrobić, King z GW (9S, 7A) i pająk (8S, 10A)
Perfer et obdura, dolor hic tibi proderit olim

Obrazek

Dodo P
Plankton
Posty: 3

Post autor: Dodo P »

9th Age

1. Ile strzałów może zapodać teraz Snotling Pump Wagon - 5 czy 1? Z Siłą 4 czy snotlingową 2?

2. Duży pająk może strzelać z katapulty po ruchu?

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

1) 1 attack z multple shot 2 z siłą snotlingów.
2) po ruchu tak. po marszu nie.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

z ciekawostek można strzelać w reakcji na szarżę (stand and shoot).

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Web Launcherem? Nie można bo to artillery weapon. Każdy artillery weapon ma Cumbersome. Cumbersome mówi dokładnie tyle, że nie może wykonywać Stand and Shoot.
Jeśli miałeś na myśli Scrap Wagon to naturalnie, że można :) chcę dać tam toxic attacks aby cokolwiek to robiło bo teraz to równie dobrze można zabrać w ogóle strzelanie z niego.
Obrazek

Dodo P
Plankton
Posty: 3

Post autor: Dodo P »

Pytam się bo snotling w scrap wagonie nie mają współczynnika siły. Więc albo pomyłka albo S4

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Mają. :D
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Jak działa atak giganta (test In) na smoka? Czy zdaje na In smoka czy jeźdzca?

Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Post autor: Danrakh »

PSz pisze:Jak działa atak giganta (test In) na smoka? Czy zdaje na In smoka czy jeźdzca?
Ponoć na najwyższej:
1.On what I does ridden monsters test intiative?
2.Can ridden monster benefit from riders lucky shield or bronze breastplate, as those affects whole models but are not innate armour type?
1. Highest, rider or monster
2. Yes.
źródło (klikaj)
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

9th age rulebook, strona 22 pisze:When a model with more than one value of a Characteristic (such as a dragon and its rider) is called upon to take a Characteristic Test, take a single test for the combined model, using the highest Characteristic available. When a unit as a whole takes a Characteristic Test, use the highest value.
Obrazek

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

1. Hero leśny goblin z wykupionym poisonem wchodzi do oddziału ze sztandarem dającym posion. Ma poison na 5+ czy 6+?
2. Czy magiczny ruch (ręka) pozwala strzelać z maszyny? Nie mogę tego znaleźć.

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

1. Normalny poison na 6+ bo nie ma podobnego zapisu jak w Path of the Little Green Gods gdzie faktycznie jest poison na 5 i 6.
2. Nie można strzelać ponieważ Magical Move to wciąż move (strona 43).
Obrazek

Awatar użytkownika
argoth
Mudżahedin
Posty: 290
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: argoth »

Mam kilka pytań po pierwszych grach w nowej edycji:
1. Dobrze rozumiem, że teraz wszystkie "wierzchowce" dla naszych bohaterów mają warda od nich, nawet rydwany? Wyjątkiem jest Gargantula z herosem, która może mieć tylko save 4+?
2. Lotnika z DD możemy skorygować o K6 cali czy do K6 cali? Np. wypadnie mi 4 to mogę go sobie o 2 cale przesunąć?
3. Jednostki z Losowym Ruchem rozbijają się o niedostępny teren czy tylko zatrzymują się 1' przed i zdają test niebezpiecznego terenu? (chodzi mi głównie o fanoli), strasznie namieszane z tymi testami niebezpiecznego terenu tam jest i w końcu nie wiem kiedy się je przeprowadza...
4. Armaty i katapy zadają K3+1 ran?
5. Z fanatyków strzelamy tylko w swojej fazie czy w fazie strzelania przeciwnika też można? :)
6. Jest napisane, że jak wszyscy z oddziału zginą i zostanie sama postać lub postacie, która była w tym oddziele to nadal tworzą one oddział, uznawany wciąż za ten sam oddział (pogmatwane trochę, ale czy to oznacza, że jak zostanie mi bohater który był np. w ng, a wszystkie ng zostaną wybite to przeciwnik dostaje tylko połowę punktów za ten oddział czy całość?)
7. Sztandarowi złamani w walce nie giną tylko tracą sztandar? Da się potem ten sztandar odzyskać?
8. Jest teraz jakaś możliwość strzelania do postaci w oddziele? Bo widziałem, że czegoś takiego jak Look out sir już nie ma.

ODPOWIEDZ