Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Re: Empire the 9th Age

Post autor: Stan »

3. Warmachines: Cannons and volley gun are moving from rare to special. There may be some game-wide changes that limit abusive gunlines, but we wanted EoS to be able to field some artillery along with other good troop choices.
Jeszcze to.
Trzy heble czołg i 2x3 demi

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Hej czy istnieje temat w którym gracze zamieszczają swoje pomysły na rozpiski 9 ery?
Ciekawi mnie czy każdy jedzie 1 schematem czy raczej jest to uniwersalność. Takiego tematu poświęconego tylko tej sprawie nie dostrzegam.
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Moja kmina:

Unnamed2500 Pts - Empire of Sonnstahl Army

Lord: Prelate @ 286.0 Pts 1 Battle Altar @ [0.0] Pts
General; Blessings; Great Weapon; Heavy Armour
Locket of Sunna [30.0]
Obsidian Pebble [10.0]
Lucky Shield [5.0]

1 Lord: Archwizard of Light @ 245.0 Pts
Magic Level 4; Path of Light
Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Captain @ 200.0 Pts 1 Pegasus @ [0.0] Pts
Plate Armour; Battle Standard; Pegasus
Hammer of Witches [35.0]
Dragonscale Helm [10.0]
Potion of Swiftness [5.0]

60 Heavy Infantry - Halberdiers @ 410.0 Pts fcg Flaming Standard [20.0]
15 State Militia with Pistols @ 120.0 Pts Pistol; Musician
5 State Militia with Pistols @ 50.0 Pts Pistol
5 State Militia with Pistols @ 50.0 Pts Pistol
6 Knightly Orders @ 191.0 Pts Musician; Champion
1 Light Artillery - Rocket Battery @ 130.0 Pts
1 Light Artillery - Mortar @ 60.0 Pts
1 Light Artillery - Mortar @ 60.0 Pts
1 Arcane Engine of Arcane Shield @ 130.0 Pts
6 Knights of the Sun Griffon @ 391.0 Pts fcg Banner of the Stallion [25.0]
3 Knights of the Sun Griffon @ 175.0 Pts Musician
Models in Army: 110


Total Army Cost: 2498.0
Ostatnio zmieniony 8 lut 2016, o 19:47 przez Stan, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

Nawet jeśli nie masz marszałka dającego weteranów możesz wziąć sztandar na halabardach ?
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

To jest veteran magic standard. Jeden unit w core może taki mieć.

Można w sumie wymienić wózek na ten +1 do hit ale ten ma chyba lepszego bounda.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Stan a mortar z siła 2 jest sensownym wyborem?
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Zależy na co. To w końcu duży placek.
W grze na wampiry ładnie zombie zabijał. Szkoda że mało celny był bo w gwardie leciały strzały a obrywały zombie.
Generalnie cokolwiek bez pancerza w hordzie można zdejmować tymi moździerzami.
Savage, demony, maruderzy, krasie z grejtami, kohorty, wampiry, inna ludzka piechota.
Za 60pkt warto brać bo się raczej spłaca.

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Myślałem o czymś zbliżonym ale z Rajtarami a zamiast milicji z pistoletami strzelcy z Hochlandami.
Ta 6-tka konnych nie wiem czy będzie żywotna, grałeś tym już Stan?
Obrazek






_________________

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Tą szóstką nie. Ale w tej rozpisce jest w co innego strzelać (maszyny, ołtarz, demiśki), kto by się przejmował oddziałem 6 rycków.

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

miał okazję już ktoś sprawdzić nowości?
po wstępnej lekturze zmiany raczej na plus, chociaż rozkazów dla kawalerii nadal brak

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Oceniam zmiany na lepsze (te okrajające jednostki jaki i te polepszające).

Flagellantów już miałem spisać na straty po ostatnich testach, a obniżenie kosztu do 8pkt i dodanie zasady, że uderzają wszyscy, którzy byli na początku combatu... cudnie :)

Osłabili zasadę Ready Aim Fire. Ale nie wiem,czy do końca osłabienie. +6" do zasięgu?
Na pewno rule nie daje nic na bliskim zasięgu.
Za to patrząc na handgunnerów, ich bliski zasięg przesuwa się do 15". Wcześniej, aby strzelić w coś w 1szej turze, musieli stracić -2 do celności za ruch, teraz już nie.

Mniejszy zysk mają kusze, ale krótki zasięg 18" i daleki 36" to nadal ciekawa opcja.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Flagellanci rzeczywiście zyskali, czy dosyć żeby ich rozważać, nie wiem.
Zwycięzcą upgrade'u ogłaszam ołtarz dający distracting. Mega!

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

Stan pisze:Flagellanci rzeczywiście zyskali, czy dosyć żeby ich rozważać, nie wiem.
Zwycięzcą upgrade'u ogłaszam ołtarz dający distracting. Mega!
Pierwsze co mi przyszło do głowy to właśnie wózek light supportujący flagellantów :)
Kapłan we flagusiach wystarczająco zapewia im dużą celność.

Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Post autor: medzik »

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale teraz czołg nie strzela z działa po ruchu, i strzela z guna z dodatkowym ujemnym modyfikatorem jeżeli się poruszy?

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

yes to both, a dodatkowo inż. z czołgu ma bs3, bezużyteczny crap

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

JAk dla mnie on w ogóle nie strzela - z działa i repeater guna nie trafia, a jak trafi to niewiele nie zrobi.
Breath Weapon z S2 nic nie robi.

W combacie czołg ma małą szansę rozwalić 5 modeli fast... skrajna pomyłka z czołgiem.

No i jest rydwanem... speary robią z niego mielone, tym bardziej, że ma tylko W7

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2332
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Gdyby czołg dostał 4bs na INŻYNIERZE oraz 3d3 grindów na starcie to byłby naprawdę spoko jak na te 250 pts :)
Obrazek

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Co myślicie o takim złożeniu?
Bohater + jednostka w której siedzi są w jednym kolorze.

Założenie taktyczne: piechota stoi i czeka a kawaleria kosi z jednego skrzydła :D
Unnamed2500 Pts - Empire of Sonnstahl Army

1 Lord: Marshal - Seasoned General @ 263.0 Pts
General; Seasoned General; Plate Armour; Shield; Pegasus
Sword of Haste [25.0]
Sprout of Rebirth [50.0]
Divine Icon [15.0]
Dragonscale Helm [10.0]
1 Pegasus @ [0.0] Pts

1 Hero: Preacher @ 102.0 Pts
Barding; Blessings; Heavy Armour; Shield; Warhorse
Talisman of Shielding [5.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
6 Imperial Cavalry @ 195.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Standard; Warhorse
1 Champion @ [10.0] Pts
7 Warhorse @ [0.0] Pts


1 * Lord: Knight Commander @ 250.0 Pts
Barding; Lance; Plate Armour; Warhorse
The Sonnstahl [85.0]
Lucky Charm [5.0]
Hardened Shield [5.0]
Potion of Swiftness [5.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Hero: Preacher @ 117.0 Pts
Barding; Blessings; Heavy Armour; Shield; Warhorse
Charm of Cursed Iron [20.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts

7 Imperial Cavalry @ 245.0 Pts
Imperial Cavalry; Barding; Lance; Plate Armour; Shield; Veteran Magic
Standard; Warhorse
Banner of the Stallion [25.0]
1 Champion @ [10.0] Pts
8 Warhorse @ [0.0] Pts


11 Imperial Guard @ 152.0 Pts
Great Weapon; Plate Armour; Standard; Musician
War Banner [15.0]
1 Champion @ [10.0] Pts

1 Hero: Master Artificer @ 85.0 Pts
Long Rifle; Light Armour; Master Artificer
9 Light Infantry - Handgunners, Seasoned Soldiers @ 120.0 Pts
Handgun; Light Armour; Seasoned Soldiers
1 Veteran Champion @ [20.0] Pts
Long Rifle


19 Heavy Infantry - Swordsmen, Seasoned Soldiers @ 130.0 Pts
Hand weapons; Light Armour; Shield; Standard; Musician; Seasoned Soldiers
1 Veteran Champion @ [10.0] Pts

1 Hero: Captain @ 97.0 Pts
Plate Armour; Shield; Battle Standard

1 Hero: Wizard of Wilderness @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Path of Wilderness
Dispel Scroll [35.0]

20 Heavy Infantry - Spearmen @ 90.0 Pts
Spears; Light Armour; Shield


1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts
Cannon
3 Crew @ [0.0] Pts

1 Artillery - Volley Gun @ 125.0 Pts
Volley Gun
3 Crew @ [0.0] Pts

1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Steam Engine; Steam-powered Cannon
1 Crew @ [0.0] Pts
Repeater Gun
1 Steam Engine @ [0.0] Pts

5 Imperial Rangers @ 50.0 Pts
Normal Bow

Models in Army: 89
Total Army Cost: 2496.0

Awatar użytkownika
joyninho
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: joyninho »

Jak na imperialną piechotę to te klocki są za małe, 20 czy 12 sztuk typa nie przeżyje nawet żeby komukolwiek oddać. Czołg jak wyżej, bezużyteczny w tej chwili. Master artificier nie daje już +1 do hit dla parent unitu, tylko +6 cali zasięgu, a long rifle nie ma d3 woundów, więc też imho raczej strata punktów.

Z kolei u mnie taka rozkmina, aczkolwiek zamiast cannonów kusi mortar, zamiast demi może jednak 12 knightly order + poszukać punktów na fasta.

Kod: Zaznacz cały

1  Lord: Prelate @ 220.0 Pts
     Barding
     Heavy Armour
     Warhorse
     Hardened Shield [5.0]
     Locket of Sunna [30.0]
     Talisman of Supreme Shielding [50.0]
     Sword of Might [15.0]

1  Lord: Knight Commander @ 235.0 Pts
     General
     Barding
     Plate Armour
     Warhorse
     The Sonnstahl [85.0]
     Lucky Shield [5.0]
     Lucky Charm [5.0]
     Potion of Swiftness [5.0]

1  Lord: Archwizard of Light / Shadow @ 280.0 Pts
     Magic Level 3
     Path of Light
     Warhorse
     Tome of Arcane Lore [25.0]
     Obsidian Nullstone [45.0]
     Charm of Cursed Iron [20.0]

1 Hero: Wizard of Wilderness @ 135.0 Pts
     Magic Level 2
     Path of Wilderness
     Warhorse
     Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Captain @ 154.0 Pts
     Great Weapon
     Plate Armour
     Battle Standard
     Warhorse
     Dusk Stone [30.0]
     Dragonscale Helm [10.0]

15 Imperial Cavalry @ 430.0 Pts
     FCG
     Lance
     Shield
     Veteran Magic Standard
     Banner of Discipline [25.0]

13 Imperial Cavalry @ 355.0 Pts
     FCG
     Lance
     Shield

1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts

1 Artillery - Cannon @ 100.0 Pts


3 Knights of the Sun Griffon @ 185.0 Pts
     Lance & Shield
     Champion
     Musician

3 Knights of the Sun Griffon @ 175.0 Pts
     Lance & Shield
     Musician

1 Arcane Engine of Foreseeing @ 130.0 Pts
     Foreseeing

Models in Army: 40


Total Army Cost: 2499.0

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Slayer - ale nie dostał więc jest kupą.

ODPOWIEDZ