Pustynia klekocze do przodu
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Pustynia klekocze do przodu
Witajcie. Zakładam sobie wątek z rozpiskami. 9th age odblokowała Tomb Ki... ekhem... przepraszam, Undying Dynasties, dużo ciekawych złożeń i zaczynam eksperymentować.
Coś takiego mi wyszło na 2.500 pkt.
TERACOTTA ARMY
LORDS..................................................572 pkt
1x Pharaoh [307 pkt]
- Commander of the Teracotta Army
- Vanquisher Eternal
- Bluffer's Helm
- Heavy Armour
1x Death Cult Hierarch [265 pkt]
- Soul Conduit
- 4 lvl level, Path of Sand
- Dispell Scroll
- Teracotta Army
HERO...................................................276 pkt
1x Nomarch [181 pkt]
- Teracotta Army
- The Crown of Pharaos
- Great Weapon
- Aspen Bow
1x Tomb Architect [95 pkt]
- Sandstorm Cloak
- Teracotta Army
CORE.......................................... 642 pkt
28x Skeleton Archer [262 pkt]
- Musician
3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Champion
- Teracotta Army
3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Champion
- Teracotta Army
SPECIAL.................................. 440 pkt
30 Necropolis Guard [440 pkt]
- Teracotta Army
- Halberds
- FCG, Holy Icon
RARE:..................................... 570 pkt
1x Dread Sphinx [300 pkt]
- Innate Defense
1x Cascet of Phatep [130 pkt]
- Teracotta Army
1x Charnel Catapult [140 pkt]
- Teracotta Army
Opcja armii z terakoty wygląda zachęcająco. Cała armia z +1 toughness wydaje się być niezłym pomysłem. Trzeba też pamiętać o tym, że wszystko staje się Undead Constructem i przez to może brać regenerację od Tomb Architecta. Świetna sprawa, regenka 5+ zawsze tam, gdzie akurat jest potrzebna. Niestety w tej opcji wszystko wychodzi bardzo drogo. Coś za coś...
Klocek Necropolis Guard z Pharaonem wygląda w tej opcji bardzo syto. Co prawda tylko Armour Save 6+, ale za to WS:7 od Pharaona, S:5, T:5 i Regenka 5+ z Architecta. Poza tym Lethal Atacks, Poisony i Stubborn (połowi ilość ran z sypania). W dodatku z wziętą przeze mnie opcją sztandaru z przerzutami zdanych przez wroga wardów otrzymujemy gruby klocuch z siedzącym jeszcze w środku rzeźnikiem wyposażonym w Vanquisher. Nie wiem jakie combosy mają inne armie, ale ten jest syty.
Nie jestem przekonany do tego pomysłu z łucznikami. Oddział 28 łuków z Nomarchą dającym im BS3 kiedy trzeba i WS5 w razie walki brzmi zachęcająco. Nie wiem jednak, czy chcę wydawać w sumie 343 pkt na 29 pestek trafiających zawsze na 4+. Niby fajne i dobrze kombujące się z zaklęciem dającym Multiple Shot, ale dalej to ubogi krewny 8edycyjnego kminu z łukami i Khalidą.
Co myślicie?
Coś takiego mi wyszło na 2.500 pkt.
TERACOTTA ARMY
LORDS..................................................572 pkt
1x Pharaoh [307 pkt]
- Commander of the Teracotta Army
- Vanquisher Eternal
- Bluffer's Helm
- Heavy Armour
1x Death Cult Hierarch [265 pkt]
- Soul Conduit
- 4 lvl level, Path of Sand
- Dispell Scroll
- Teracotta Army
HERO...................................................276 pkt
1x Nomarch [181 pkt]
- Teracotta Army
- The Crown of Pharaos
- Great Weapon
- Aspen Bow
1x Tomb Architect [95 pkt]
- Sandstorm Cloak
- Teracotta Army
CORE.......................................... 642 pkt
28x Skeleton Archer [262 pkt]
- Musician
3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Champion
- Teracotta Army
3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Champion
- Teracotta Army
SPECIAL.................................. 440 pkt
30 Necropolis Guard [440 pkt]
- Teracotta Army
- Halberds
- FCG, Holy Icon
RARE:..................................... 570 pkt
1x Dread Sphinx [300 pkt]
- Innate Defense
1x Cascet of Phatep [130 pkt]
- Teracotta Army
1x Charnel Catapult [140 pkt]
- Teracotta Army
Opcja armii z terakoty wygląda zachęcająco. Cała armia z +1 toughness wydaje się być niezłym pomysłem. Trzeba też pamiętać o tym, że wszystko staje się Undead Constructem i przez to może brać regenerację od Tomb Architecta. Świetna sprawa, regenka 5+ zawsze tam, gdzie akurat jest potrzebna. Niestety w tej opcji wszystko wychodzi bardzo drogo. Coś za coś...
Klocek Necropolis Guard z Pharaonem wygląda w tej opcji bardzo syto. Co prawda tylko Armour Save 6+, ale za to WS:7 od Pharaona, S:5, T:5 i Regenka 5+ z Architecta. Poza tym Lethal Atacks, Poisony i Stubborn (połowi ilość ran z sypania). W dodatku z wziętą przeze mnie opcją sztandaru z przerzutami zdanych przez wroga wardów otrzymujemy gruby klocuch z siedzącym jeszcze w środku rzeźnikiem wyposażonym w Vanquisher. Nie wiem jakie combosy mają inne armie, ale ten jest syty.
Nie jestem przekonany do tego pomysłu z łucznikami. Oddział 28 łuków z Nomarchą dającym im BS3 kiedy trzeba i WS5 w razie walki brzmi zachęcająco. Nie wiem jednak, czy chcę wydawać w sumie 343 pkt na 29 pestek trafiających zawsze na 4+. Niby fajne i dobrze kombujące się z zaklęciem dającym Multiple Shot, ale dalej to ubogi krewny 8edycyjnego kminu z łukami i Khalidą.
Co myślicie?
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Co myślisz o tych łukach?
Czempion sprawia, że minimalny rzut na szarżę wynosi 4. To takie zabezpieczenie. Z drugiej strony - dlaczego sztandary? Rydwany i tak albo się przebiją w pierwszej turze albo umrą. Chyba większość CR jednak nabiją impacty?
Czempion sprawia, że minimalny rzut na szarżę wynosi 4. To takie zabezpieczenie. Z drugiej strony - dlaczego sztandary? Rydwany i tak albo się przebiją w pierwszej turze albo umrą. Chyba większość CR jednak nabiją impacty?
Łucznicy mogą być, ale nie robia szału.
Rydwany mają 3 kości na zasięg szarży, jaka jest szansa, ze na tych 3 kościach wyrzucisz mniej niż 4? Do tego w armii terakoty nie możesz używać zasady light troops, więc nic nie tracisz dając sztandar, zyskujesz za to możliwość wygrania scenariusza, której w tej rozpie praktycznie nie masz żadnej.
Rydwany mają 3 kości na zasięg szarży, jaka jest szansa, ze na tych 3 kościach wyrzucisz mniej niż 4? Do tego w armii terakoty nie możesz używać zasady light troops, więc nic nie tracisz dając sztandar, zyskujesz za to możliwość wygrania scenariusza, której w tej rozpie praktycznie nie masz żadnej.
Tak samo hard target na architekcie jest do mocnego przemyślenia. Myślę, że mało rzeczy, które strzela BSowo będzie wybierało strzelanie do gwardii z T5 jeśli będzie mogło strzelać do sfiksów z T8, to i to rani na 6, a rany na sfinksach i gorzej się leczą i są o wiele więcej warte.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Akurat rany na Gwardii leczą się tak samo jak na Sfinksach, taka wada terakoty. Pomyślę, bo już i tak kminiłem, czy jest sens dawać Gwardii dodatkową ochronę, skoro ma T:5 i 5+ regeny.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Nie wierzę, że uda mi się przepchnąć więcej niż dwa zaklęcia w jednej turze.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
2 czary - w porządku, wykonalne. Więcej już raczej nie, chyba że w sytuacji, gdy rzucasz coś mega wrednego i przeciwnik dispellując ze wszystkich kostek uzyska jakiś mega plewny rzut, a ty potem zaryzykujesz kilka rzutów na styk. Pokminię nad rozpą jeszcze. Nomarch z rozdawaniem BSa zapewne wyleci bo doszedłem do wniosku, że to 180 pkt, czyli dwie trzecie wartości łuków dopłacane tylko po to, żeby im podnieść BSa o 1. Lepiej za te punkty kupić jeszcze dwóch Tomb Architectów i nadwyżkę zainwestować w coś innego.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Właśnie doczytałem, że bound spell Cascetu już nie przenosi się z celu na cel. Chyba faktycznie wyleci na korzyść np. drugiej katapulty.
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6354
Tak mi wyszło po zmianach. Wyrzuciłem Nomarchę i zamiast niego dałem drugiego Architekta do rozdawania regenki. Za zaoszczędzone punkty i wywalenie Cascetu dodałem Battle Sphinxa (dopiero teraz zauważyłem, że załoga ma dwa ataki...) Wydaje mi się to solidne całkiem. Jeden duży kloc, który naprawdę wiele może zrobić, dwa silne monstery, dwa oddziały rydwanów wsparcia, 30 łuków do bunkrowania hierofanty (ostatecznie może nawet iść w gwardii) i katapulta. Duży placek może być bardzo fajną sprawą.
TERACOTTA ARMY
LORDS..................................................607 pkt
1x Pharaoh [307 pkt]
- Commander of the Terracotta Army
- Vanquisher Eternal
- Bluffer's Helm
- Heavy Armour
1x Death Cult Hierarch [300 pkt]
- Soul Conduit
- 4 lvl level, Path of Sand
- Dispell Scroll
- Terracotta Army
HERO...................................................136 pkt
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
CORE.......................................... 632 pkt
28x Skeleton Archer [252 pkt]
- Terracotta Army
3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Standard
- Terracotta Army
3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Standard
- Terracotta Army
SPECIAL.................................. 685 pkt
30 Necropolis Guard [440 pkt]
- Terracotta Army
- Halberds
- FCG, Holy Icon
1x Battle Sphinx [245 pkt]
- Breath Weapon
RARE:..................................... 440 pkt
1x Dread Sphinx [300 pkt]
- Innate Defense
1x Charnel Catapult [140 pkt]
- Terracotta Army
TERACOTTA ARMY
LORDS..................................................607 pkt
1x Pharaoh [307 pkt]
- Commander of the Terracotta Army
- Vanquisher Eternal
- Bluffer's Helm
- Heavy Armour
1x Death Cult Hierarch [300 pkt]
- Soul Conduit
- 4 lvl level, Path of Sand
- Dispell Scroll
- Terracotta Army
HERO...................................................136 pkt
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
CORE.......................................... 632 pkt
28x Skeleton Archer [252 pkt]
- Terracotta Army
3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Standard
- Terracotta Army
3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Standard
- Terracotta Army
SPECIAL.................................. 685 pkt
30 Necropolis Guard [440 pkt]
- Terracotta Army
- Halberds
- FCG, Holy Icon
1x Battle Sphinx [245 pkt]
- Breath Weapon
RARE:..................................... 440 pkt
1x Dread Sphinx [300 pkt]
- Innate Defense
1x Charnel Catapult [140 pkt]
- Terracotta Army
Ostatnio zmieniony 24 mar 2016, o 10:35 przez Naviedzony, łącznie zmieniany 1 raz.