Pustynia klekocze do przodu

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Pustynia klekocze do przodu

Post autor: Naviedzony »

Witajcie. Zakładam sobie wątek z rozpiskami. 9th age odblokowała Tomb Ki... ekhem... przepraszam, Undying Dynasties, dużo ciekawych złożeń i zaczynam eksperymentować.

Coś takiego mi wyszło na 2.500 pkt.

TERACOTTA ARMY

LORDS..................................................572 pkt
1x Pharaoh [307 pkt]
- Commander of the Teracotta Army
- Vanquisher Eternal
- Bluffer's Helm
- Heavy Armour

1x Death Cult Hierarch [265 pkt]
- Soul Conduit
- 4 lvl level, Path of Sand
- Dispell Scroll
- Teracotta Army

HERO...................................................276 pkt
1x Nomarch [181 pkt]
- Teracotta Army
- The Crown of Pharaos
- Great Weapon
- Aspen Bow

1x Tomb Architect [95 pkt]
- Sandstorm Cloak
- Teracotta Army


CORE.......................................... 642 pkt
28x Skeleton Archer [262 pkt]
- Musician

3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Champion
- Teracotta Army

3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Champion
- Teracotta Army

SPECIAL.................................. 440 pkt
30 Necropolis Guard [440 pkt]
- Teracotta Army
- Halberds
- FCG, Holy Icon

RARE:..................................... 570 pkt
1x Dread Sphinx [300 pkt]
- Innate Defense

1x Cascet of Phatep [130 pkt]
- Teracotta Army

1x Charnel Catapult [140 pkt]
- Teracotta Army


Opcja armii z terakoty wygląda zachęcająco. Cała armia z +1 toughness wydaje się być niezłym pomysłem. Trzeba też pamiętać o tym, że wszystko staje się Undead Constructem i przez to może brać regenerację od Tomb Architecta. Świetna sprawa, regenka 5+ zawsze tam, gdzie akurat jest potrzebna. Niestety w tej opcji wszystko wychodzi bardzo drogo. Coś za coś...
Klocek Necropolis Guard z Pharaonem wygląda w tej opcji bardzo syto. Co prawda tylko Armour Save 6+, ale za to WS:7 od Pharaona, S:5, T:5 i Regenka 5+ z Architecta. Poza tym Lethal Atacks, Poisony i Stubborn (połowi ilość ran z sypania). W dodatku z wziętą przeze mnie opcją sztandaru z przerzutami zdanych przez wroga wardów otrzymujemy gruby klocuch z siedzącym jeszcze w środku rzeźnikiem wyposażonym w Vanquisher. Nie wiem jakie combosy mają inne armie, ale ten jest syty. :D
Nie jestem przekonany do tego pomysłu z łucznikami. Oddział 28 łuków z Nomarchą dającym im BS3 kiedy trzeba i WS5 w razie walki brzmi zachęcająco. Nie wiem jednak, czy chcę wydawać w sumie 343 pkt na 29 pestek trafiających zawsze na 4+. Niby fajne i dobrze kombujące się z zaklęciem dającym Multiple Shot, ale dalej to ubogi krewny 8edycyjnego kminu z łukami i Khalidą.

Co myślicie?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Myślę, ze skoro bierzesz więcej niz 1 konstrukta, możesz wziąć więcej niż jednego architekta. Do tego masz bardzo mało scorowania, wywal czempionów, nie są do niczego potrzebni i daj sztandary na rydwanach.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Co myślisz o tych łukach?

Czempion sprawia, że minimalny rzut na szarżę wynosi 4. To takie zabezpieczenie. Z drugiej strony - dlaczego sztandary? Rydwany i tak albo się przebiją w pierwszej turze albo umrą. Chyba większość CR jednak nabiją impacty?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Łucznicy mogą być, ale nie robia szału.

Rydwany mają 3 kości na zasięg szarży, jaka jest szansa, ze na tych 3 kościach wyrzucisz mniej niż 4? Do tego w armii terakoty nie możesz używać zasady light troops, więc nic nie tracisz dając sztandar, zyskujesz za to możliwość wygrania scenariusza, której w tej rozpie praktycznie nie masz żadnej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Zapomniałem o scenariuszach, słuszna uwaga.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Tak samo hard target na architekcie jest do mocnego przemyślenia. Myślę, że mało rzeczy, które strzela BSowo będzie wybierało strzelanie do gwardii z T5 jeśli będzie mogło strzelać do sfiksów z T8, to i to rani na 6, a rany na sfinksach i gorzej się leczą i są o wiele więcej warte.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Akurat rany na Gwardii leczą się tak samo jak na Sfinksach, taka wada terakoty. Pomyślę, bo już i tak kminiłem, czy jest sens dawać Gwardii dodatkową ochronę, skoro ma T:5 i 5+ regeny.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Naviedzony pisze:Akurat rany na Gwardii leczą się tak samo jak na Sfinksach, taka wada terakoty.
Podobnie, ale nie tak samo -> opis atrybutu path of sands.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Nie wierzę, że uda mi się przepchnąć więcej niż dwa zaklęcia w jednej turze. ;)

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Grałem z kalesonem na zgrupowaniu. Chyba w 2 ważnych turach przepchnął 2 czary. Na prawdę przeciwnik się boi tych KB i przerzutów ran + casketu.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

2 czary - w porządku, wykonalne. Więcej już raczej nie, chyba że w sytuacji, gdy rzucasz coś mega wrednego i przeciwnik dispellując ze wszystkich kostek uzyska jakiś mega plewny rzut, a ty potem zaryzykujesz kilka rzutów na styk. Pokminię nad rozpą jeszcze. Nomarch z rozdawaniem BSa zapewne wyleci bo doszedłem do wniosku, że to 180 pkt, czyli dwie trzecie wartości łuków dopłacane tylko po to, żeby im podnieść BSa o 1. Lepiej za te punkty kupić jeszcze dwóch Tomb Architectów i nadwyżkę zainwestować w coś innego.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Zamiast słabego casceta wchodzi maly mag ze scrolem a na duzego idzie książka i nagle constructy (nie LT) leczą się dużo lepiej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Właśnie doczytałem, że bound spell Cascetu już nie przenosi się z celu na cel. Chyba faktycznie wyleci na korzyść np. drugiej katapulty.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Tak mi wyszło po zmianach. Wyrzuciłem Nomarchę i zamiast niego dałem drugiego Architekta do rozdawania regenki. Za zaoszczędzone punkty i wywalenie Cascetu dodałem Battle Sphinxa (dopiero teraz zauważyłem, że załoga ma dwa ataki...) Wydaje mi się to solidne całkiem. Jeden duży kloc, który naprawdę wiele może zrobić, dwa silne monstery, dwa oddziały rydwanów wsparcia, 30 łuków do bunkrowania hierofanty (ostatecznie może nawet iść w gwardii) i katapulta. Duży placek może być bardzo fajną sprawą.

TERACOTTA ARMY

LORDS..................................................607 pkt
1x Pharaoh [307 pkt]
- Commander of the Terracotta Army
- Vanquisher Eternal
- Bluffer's Helm
- Heavy Armour

1x Death Cult Hierarch [300 pkt]
- Soul Conduit
- 4 lvl level, Path of Sand
- Dispell Scroll
- Terracotta Army

HERO...................................................136 pkt
1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons

1x Tomb Architect [68 pkt]
- Terracotta Army
- Paired Weapons
CORE.......................................... 632 pkt
28x Skeleton Archer [252 pkt]
- Terracotta Army

3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Standard
- Terracotta Army

3x Skeleton Chariot [190 pkt]
- Standard
- Terracotta Army

SPECIAL.................................. 685 pkt
30 Necropolis Guard [440 pkt]
- Terracotta Army
- Halberds
- FCG, Holy Icon

1x Battle Sphinx [245 pkt]
- Breath Weapon

RARE:..................................... 440 pkt
1x Dread Sphinx [300 pkt]
- Innate Defense

1x Charnel Catapult [140 pkt]
- Terracotta Army
Ostatnio zmieniony 24 mar 2016, o 10:35 przez Naviedzony, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Z kosztu hierophanty wynika jakby nie miał tego scrolla.

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Faktycznie, już poprawiłem #-o

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Po co w tej rozpie katapulty i łucznicy za 252 punkty to jeszcze nie wpadłem. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6354

Post autor: Naviedzony »

Gdzie mam kitrać hierofanta? W Gwardii?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

A czemu nie?
WS 7, 3W, T5, 5+ regena i leczenie, co to ma zabić?
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2289
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Myślę, że jednak większość przeciwników będzie chciała atakować hierofantę, bo takie same staty defensywne mają nawet zwykli gwardziści (no, poza 3 woundami :wink:).
Ostatnio zmieniony 24 mar 2016, o 17:55 przez Okoń, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

ODPOWIEDZ