Infernal Dwarves 2500

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Infernal Dwarves 2500

Post autor: jawor »

Rozegrałem parę gier ID i ukształtowała mi się taka rozpiska:

1 Hero: Magus @ 325.0 Pts
General; Magic Level 2; Path of Forge; Infernal Armour
Lucky Shield [5.0]
Dragonfire Gem [5.0]
Ring of Fire [25.0]
Tome of Arcane Lore [15.0]

1 Temple Lammasu @ [30.0] Pts
Breath Weapon; Path of Fire; Magic Level 1

1 Hero: Magus @ 115.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire; Infernal Armour
Hardened Shield [5.0]
Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Vizier @ 145.0 Pts
Infernal Armour; Battle Standard
Dragon Mantle [25.0]
Lucky Charm [5.0]
Flaming Standard [20.0]

1 Hero: Hobgoblin Chieftain @ 55.0 Pts
1 Wolf @ [0.0] Pts

37 Infernal Warriors @ 420.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Veteran Magic Standard; Musician; Champion
Banner of Nezibkesh [25.0]

12 Citadel Guard @ 209.0 Pts
Flintlock Axe; Infernal Armour; Standard; Musician; Champion

20 Disciplies of Lugar @ 320.0 Pts
Frenzy; Great Weapon; Musician; Champion

5 Taurukh @ 135.0 Pts
Additional Hand Weapon; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Gleaming Icon [5.0]

1 Infernal Artillery - Rocket Battery @ 85.0 Pts
Rocket Battery

1 Infernal Artillery - Rocket Battery @ 85.0 Pts
Rocket Battery

5 Hobgoblin Wolf Riders @ 55.0 Pts
Light Armour

1 Infernal Engine @ 225.0 Pts
Shrapel Guns

1 Kadim Titan @ 325.0 Pts
Frenzy

Models in Army: 93
Total Army Cost: 2499.0

Taurukhi są świetne, mobline, scorują i w razie problemu mogą coś odgiąć. Sami wypłacają dosyć sporo ataków. Mam zastrzeżenia co do Kadaja, niby taki twardy i super ale najczęściej ginie jak ostatnia ciota. Jak przeciwnik nie ma odpowiedzi to jest spoko, ale nieczęsto tak jest.
12 cg z flintlockami są dużo lepsi od gobosów, chronią maszyny, mają szanse coś zabić i nie giną od byle fasta.
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Wziąłeś rozpę Abrasusa, coś pociąłeś i wrzuciłeś 2 słabsze opcje, czyli citadel guardów i taurukhi zamiast 2x20 gobosów i pierdółek. Jak już kopiujesz to rób to z głową :)
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Oczywiście, że się wzorowałem, nie grałem wcześniej przeciwko ID więc nawet nie wiedziałem od czego zacząć robiąc rozpiskę.
Taurukhi wydają się słabi, ale wziąłem ich ze względu na to, że są moblini i mogą scorować co jest bardzo ważne. Zagrałem na nich póki co cztery gry i jestem z nich zadowolony.
W ostatniej grze pogonili lorda na lion chariocie a później uratowali mi oddział z kadrą.
W tej samej grze CG unieszkodliwi fasta i zabili dwukrotnie fenixa :>
Hobosy niby tanie, ale jako oddział scorujący są fatalni do tego odginając oddają zdecydowanie za dużo punktów i giną od wszystkiego.
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Twoje scoringi to:
oddział 5 kawalerii z savem 4+
oddział 12 krasi z savem 4+
oddział 37 krasi z savem 5+

coś czuję, że w scenariuszach możesz bardzo szybko wylądować z 1 scoringiem.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Kawaleria ma Sv 3+ od zasięgowych, CG to samo. Staram się unikać nimi walki , ewentualnie gdy jestem pewny, że poradzą sobie. Lord na lion chariocie był ryzykownym posunięciem ale opłacił się. Szarża CG na fenixa była łatwa, wypłacam dosyć sporo ataków z 6S, szarża, sztandar. Easy.
Wiem, że może na papierze Taurukhi wyglądają jak rzadka kupa, ale wziąłem ich właśnie ze względu na scenariusze i są świetni pod tym względem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1536
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Jak zawsze gladiatorzy na ub ( ͡° ͜ʖ ͡°) akcja z lordem to dziwne sytuacje z battla na które jest w ciul niska szansa.

Jakoś nie jestem przekonany do tych scoringów, tauruki i tak padają od czegokolwiek co się bije mocniej niż elfi fast/strzelania w turę. A kadai pada bo dziwnie czasem grasz >.>
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5208

Post autor: Stan »

Jedyne tauruki jakie mają sens to te duże. Małych nie ma sensu rozważać. Mnie kiedyś flame cannon zdobył 1000pkt ale nie pakuję do każdej rozpy dwóch.
Jak przeciwnik gra jak berło to nawet hobosy się spłacają w 1000%. Zagraj więcej bitew.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5090
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Stan pisze:Zagraj więcej bitew.
Najlepiej z wymagającymi przeciwnikami! Najwięcej się uczysz jak zgarniesz wpierdol. Łatwe zwycięstwa niczego nie uczą.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

woodspirit
Mudżahedin
Posty: 247

Post autor: woodspirit »

JarekK pisze:
Stan pisze:Zagraj więcej bitew.
Najlepiej z wymagającymi przeciwnikami! Najwięcej się uczysz jak zgarniesz wpierdol. Łatwe zwycięstwa niczego nie uczą.
Potwierdzam
Bulwok pisze: W byciu battlowcem najlepsze jest przebywanie w pomieszczeniu z 34 innymi mężczyznami. Nie mogę się już doczekać

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

JarekK pisze:Twoje scoringi to:
oddział 12 krasi z savem 4+
A to skąd wziąłeś?

Nie wjeżdżaj na kolegę, który stara się pokombinować z rozpą, a jak już wjeżdżasz to wpierw sam doczytaj zasady.

IMO wzięcie w corach citadeli jako scorring jest znacznie lepszym rozwiązaniem od wzięcia goblinów.
Ja grałem ostatnio (i na ESC) rozpą z oddziałem 37 worków i 2x 10 citadeli muzyk, sztandar.
Zamiast lammasu i helki miałem rakietę "na piechotę" - jak kolega, oraz lorda napierdalacza, która nie dość, że sam zabija potwory do z klocku dwuraków z s5, robi klocek z hatem i rerollem to wound oraz zwiększa liderę do 10.


Ten faścik tauruków ze sztandarem to taka sobie opcja - nienajgorsza, ale i nienajlepsza, szkoda punktów na taki scorring w specialach, skoro możesz mieć lepszy w corach.

Nie miałem goblinów, nie potrzebowałem lammasu do dawania lidery, a moje 10ki krasnali w niejednej bitwie zajmowały objectivy nawet na breakthrugh - bo mogą spokojnie same sobie popylać flanką. Dodam, że podczas ETC unikaliśmy Abrasusem tego sceanriusza, który sam gracz oceniał jako trudno wykonalny na goblinach.
Dodatkowo taka 10ka citadeli może Ci trzymać herosów - maga, bsb oraz skutecznie zasłaniać maszynki i trzymać w środku inżyniera, który bez tego narażony jest na łatwy gong.
Nie ma sensu uzbrajania ich we flinty 12 strzałów wiele nie zrobi, a kosztuje sporo punktów. Wystarczy podstawowy oddział z 3+ savem i siłą 4.


Generalnie jesteś na dobrej drodze. Keep on trying!


pozdr,
Kali
malfoj pisze:Ty to zawsze musisz kogos upokorzyc przy stole
Obrazek

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Niby mógłbym dać 2x10 cg i wyrzucić taurukuh ale wtedy nie wiem co wsadzić, mieści się np inżynier z 1lvl i wand of stability. Wtedy pewnie wybrałbym shadow, dobra zerówka z dużym zasięgiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
malfoj
Falubaz
Posty: 1305
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: malfoj »

A ja bym brał wiecej fire

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4764
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

zdecydowanie fire albo metal :)
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

3 magów z fire i pierścionek to nie za dużo? ewentualnie wtedy wywalić pierścionek i dać lammusowi 2+ z przerzutem
Obrazek

Awatar użytkownika
jawor
Oszukista
Posty: 867
Lokalizacja: Animosity Szczecin, Poznań

Post autor: jawor »

Dobra, 2x10 CG wydają się rozsądniejsi, przyznaję. Zamiast luggarów chciałem dać 2x3 małych kadimów, łatwiej całą armią manewrować, ale jako, że Kadim dostał nerfa a i tak wcześniej nie zachwycał w moich grach to wymieniam go na luggarów.
Rozpiska wygląda mocno ofensywnie dlatego też zmieniłem lory na magu i lammusie. Zastanawiam się nad tym pierścionkiem na nim, może zmienić go na 2+ Sv z przerzutem?
No i złożenie lorda, lepiej bluffer helm + potion czy może dragon mantle + divine icon?

1 Lord: Overlord @ 248.0 Pts
General; Infernal Armour; Shield
Onyx Hammer [55.0]
Bluffer's Helm [35.0]
Potion of Swiftness [5.0]
Talisman of Greater Shielding [25.0]

1 Hero: Magus @ 325.0 Pts
Magic Level 2; Path of Death; Infernal Armour
Lucky Shield [5.0]
Dragonfire Gem [5.0]
Tome of Arcane Lore [15.0]
Ring of Fire [25.0]

1 Temple Lammasu @ [30.0] Pts
Breath Weapon; Path of Death; Magic Level 1

1 Hero: Magus @ 115.0 Pts
Magic Level 1; Path of Fire; Infernal Armour
Hardened Shield [5.0]
Dispel Scroll [35.0]

1 Hero: Vizier @ 172.0 Pts
Infernal Armour; Shield; Battle Standard
Dragonscale Helm [10.0]
Ring of Desiccation [45.0]
Flaming Standard [20.0]

1 Hero: Hobgoblin Chieftain @ 57.0 Pts
Light Armour
1 Wolf @ [0.0] Pts

1 Hero: Hobgoblin Chieftain @ 57.0 Pts
Light Armour
1 Wolf @ [0.0] Pts

35 Infernal Warriors @ 400.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Veteran Magic Standard; Musician; Champion
Banner of Nezibkesh [25.0]

10 Citadel Guard @ 115.0 Pts
Infernal Armour; Shield; Standard; Musician

10 Citadel Guard @ 115.0 Pts
Infernal Armour; Shield; Standard; Musician

20 Disciplies of Lugar @ 320.0 Pts
Frenzy; Great Weapon; Musician; Champion

3 Kadim Incarnates @ 175.0 Pts
Fly(6); Champion

3 Kadim Incarnates @ 175.0 Pts
Fly(6); Champion

5 Hobgoblin Wolf Riders @ 55.0 Pts
Light Armour

1 Infernal Artillery - Rocket Battery @ 85.0 Pts
Rocket Battery

1 Infernal Artillery - Rocket Battery @ 85.0 Pts
Rocket Battery

Models in Army: 100
Total Army Cost: 2499.0
Obrazek

Awatar użytkownika
pazdzioch
Chuck Norris
Posty: 479

Post autor: pazdzioch »

co myslisz o czyms takim:

magus na lammasu z forgem z 3 czarami
+ magus na piechote z 2 czarami z forga

większa szansa na 1 z forga na lataczu. I praktycznie zawsze wchodzi atrybut.

w mojej rozpie dałem jeszcze shadow na lammasu. Takie złożenie daje fajną magie wspierająca.

pozdro :)

ODPOWIEDZ