s.48 jest napisane iz najpierw challenge potem impactyMagnus pisze:Impcty ida przed challangem od razu i sa alokowane zgodnie z zasadami dla strzelania
9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
MARK OF MARKI MARK
Czołg jak wiadomo ma losowy ruch, wykonuje obrót i bach wjeżdża w jednostkę siedzącą w ruinach. Pytania:
- czy zdaje w tym przypadku test DT?
- a co się dzieje, jeżeli czołg przejeżdża przez ruiny i uderza w jednostkę stojącą poza ruinami (czołg także jest wtedy poza ruinami)?
- czy jednostka uderzona przez czołg zdaje Terror, czy tylko strach a może to i to (gdyż terror "bada" się w fazie ruchu a strach w CC?
- czy zdaje w tym przypadku test DT?
- a co się dzieje, jeżeli czołg przejeżdża przez ruiny i uderza w jednostkę stojącą poza ruinami (czołg także jest wtedy poza ruinami)?
- czy jednostka uderzona przez czołg zdaje Terror, czy tylko strach a może to i to (gdyż terror "bada" się w fazie ruchu a strach w CC?
Zdają tylko fear.
Co do reszty:
Co do reszty:
Czyli w obu przypadkach rzucasz 4 dangerousy.During the Compulsory Moves subphase,
units with this special rule move using the rules for pursuing units, except
that they can freely choose which direction to rotate towards before rolling the Pursuit distance, cannot move off the
Board Edge and only take Dangerous Terrain tests if they actually charge an enemy unit (they still test as normal when
fleeing, pursuing a broken enemy or Overrunning).
Do tyłu może uderzyć ostatni szereg ilością ataków wynikającą ze statystyk. Jeżeli w oddziale jest np. 17 ludków w 4 szeregach o szerokości 5 ludków, to do tyłu może oddać też 5 (2 bo się styka bezpośrednio i 3 pośrednio), jeżeli oczywiście wróg z tyłu jest odpowiednio szeroki
Nie jestem pewien ale wg. mnie oddział z Random Movement nie może wykonać Vanguard, ponieważ ruch Vanguard jest "performed as if in the Remaining Moves subphase, including any actions and restrictions the unit would normally have in the Remaining Moves subphase".Stan pisze:Według wordingu ruszasz się 12 cali niezależnie od statystyki ruchu.
Nie możesz deklarować szarży, ale random movement "szarżuje" bez deklaracji.
IMO możesz wpaść w przeciwnika.
A jednostka z random movement "cannot move in the Remaining Moves subphase".
Ok. Racje masz.
Odpowiadali mi gracze, zdaje sie mojego formatu. Tu mam odpowiedzi, grubych szych z T9A
Lagerlofa
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... -movement/
KeyserSoze
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... -question/
Czyli Random Move nie dziala ni z Vanguard, ni z Magical Move. Caly misterny plan...
Odpowiadali mi gracze, zdaje sie mojego formatu. Tu mam odpowiedzi, grubych szych z T9A
Lagerlofa
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... -movement/
KeyserSoze
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... -question/
Czyli Random Move nie dziala ni z Vanguard, ni z Magical Move. Caly misterny plan...
Dzięki!
Czyli tak samo ma się dla przykładu z szczurami: kiedy szczurzy generał/lub jakiś model posiada np. ld 5 to pomimo, że oddział posiada np. ld 7 (z uwagi na zasadę Safety in Numbers) to pojedynczy model nadal posiada ld określoną w swojej charakterystyce.
Jak dobrze rozumuję, to jedyną szansą na podniesienie liderki pojedynczego modelu jest szmatka dyscypliny na oddziale, bądź magia dająca +1 do ld?
Czyli tak samo ma się dla przykładu z szczurami: kiedy szczurzy generał/lub jakiś model posiada np. ld 5 to pomimo, że oddział posiada np. ld 7 (z uwagi na zasadę Safety in Numbers) to pojedynczy model nadal posiada ld określoną w swojej charakterystyce.
Jak dobrze rozumuję, to jedyną szansą na podniesienie liderki pojedynczego modelu jest szmatka dyscypliny na oddziale, bądź magia dająca +1 do ld?
"The bearer generates one additional spell." Przedmiot nie daje Ci czaru tylko mówi, że generujesz jeden czar więcej. Czyli gratki - wygenerowałeś, przedmiot nic dalej nie robi i można go spokojnie tracić bez konsekwencji.Jędrul pisze:co za suchar z tym arcane lore - przedmiot daje dodatkowy czar, tracisz przedmiot - tracisz czar, tak powinno byc przynajmniej....