9th age
Moderatorzy: Arbiter Elegancji, Rakso_The_Slayer
Re: 9th age
Krasnoludzkie golemy. Widziałem na masterze w Swidniku u kogoś ale szału chyba nie robiły.
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Szykuję się do master w Łodzi i mam problem. Będę grał armią na 1000 pkt. Zasady dla warbandy i tu rodzi się pytanie czy mogę wystawić działo i organy czy tylko jedno z nich?? Jest niby ograniczenie 0-2 czyli dla warband 1 ale nie wiem czy dotyczy wszystkich trzech maszyn które są tam wymienione czy każdej z osobna.
i druga sprawa, Mistrz inżynier może rozdawać te specjalne zdolności oddziałom do 6" od niego czy jeśli zwiększy szanse na trafienie oddziałowi do którego się przyłączył to sam też będzie miał +1 do trafienia??
dzięki za pomoc
Szykuję się do master w Łodzi i mam problem. Będę grał armią na 1000 pkt. Zasady dla warbandy i tu rodzi się pytanie czy mogę wystawić działo i organy czy tylko jedno z nich?? Jest niby ograniczenie 0-2 czyli dla warband 1 ale nie wiem czy dotyczy wszystkich trzech maszyn które są tam wymienione czy każdej z osobna.
i druga sprawa, Mistrz inżynier może rozdawać te specjalne zdolności oddziałom do 6" od niego czy jeśli zwiększy szanse na trafienie oddziałowi do którego się przyłączył to sam też będzie miał +1 do trafienia??
dzięki za pomoc
kanti pisze:Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Szykuję się do master w Łodzi i mam problem. Będę grał armią na 1000 pkt. Zasady dla warbandy i tu rodzi się pytanie czy mogę wystawić działo i organy czy tylko jedno z nich?? Jest niby ograniczenie 0-2 czyli dla warband 1 ale nie wiem czy dotyczy wszystkich trzech maszyn które są tam wymienione czy każdej z osobna.
i druga sprawa, Mistrz inżynier może rozdawać te specjalne zdolności oddziałom do 6" od niego czy jeśli zwiększy szanse na trafienie oddziałowi do którego się przyłączył to sam też będzie miał +1 do trafienia??
dzięki za pomoc
1. Hmm faktycznie jest to w podręczniku napisane nieco dziwnie. Moim zdaniem 1 rzecz, organy ALBO działo. para organ na 1000 punktów to byłaby jatka.
2. Master Eng daje bonus unitowi, więc skoro sam staje się częścią unitu, powiedziałbym że dostaje +1, ale szkoda że to nie znalazło się w FAQ zaimplementowanym w 1.2
Gdzie jest napisane że maszyny wszystkie mają 0-3 bo nie mogę tego nigdzie w zasadach znaleźć a to dosyć ważna sprawa jeśli liczyć że kowadło jest liczone jako maszyna?Stan pisze:Jak masz cannon 0-2 i organy 0-2 to na małe punkty masz cannon 0-1 i organy 0-1
Maszyny są 0-3 czyli na małe będzie 0-2
Możesz mieć cannon i organy ale żadnego powtórzenia
Fluff właściwie nie istnieje, więc jest taki jaki wymyślisz.
Ja buduje platformę Latająca, ale po najmniejszej linii oporu - traktując grudge busters jako taki wielki gyro z opcją walki wręcz - zmienić podstawkę gyrobombera na większą, zamiast bomb podwieszane topory na łańcuchach, i gotowe. Przy odrobinie wysiłku można sekcje bomb zrobić na magnes wymienną z toporami.
Ja buduje platformę Latająca, ale po najmniejszej linii oporu - traktując grudge busters jako taki wielki gyro z opcją walki wręcz - zmienić podstawkę gyrobombera na większą, zamiast bomb podwieszane topory na łańcuchach, i gotowe. Przy odrobinie wysiłku można sekcje bomb zrobić na magnes wymienną z toporami.
Dżizus krajst
Ponad 3 lata cisza na podforum - zaczyna to wyglądać jak niesprzątany latami strych
Dwarficka brać - mam do Was wielką prośbę.
Jestem po kilkuletniej przerwie w graniu. Czy moglibyście co nieco mi podpowiedzieć?
Widzę, ze w IX edycji nastąpiła duża rewolucja w rozpiskach i nazewnictwie. Nawet jak czytałem podręcznik do nowych dwarfów to z niektórych rzeczy śmiać mi się chciało - na przykład runy z przerzutem na trafienie i zranienie - nie miałem zaciesza pod tytułem "ale power dla dwarfów" tylko raczej - coraz głupsze zasady - chyba co druga armia może robić przerzuty na trafienie i zranienie.
Ale przejde do konkretów - mam w chacie następujące figurki:
lord na tarczy
kowadło
2 tanów
bsb
2 inzynierów
20 warriorów z GW
20 warriorów z hw/sh
20 longbeards z hw/sh
20 hamców
18 slayersów
20 thundów
10 kuszoli
2 katasie
2 organki
2 balisty
2 cannony
2 zyrosy
Da się z tego coś sklecić grywalnego na małe punkty 2400 albo duże punkty 4500?
Ponad 3 lata cisza na podforum - zaczyna to wyglądać jak niesprzątany latami strych
Dwarficka brać - mam do Was wielką prośbę.
Jestem po kilkuletniej przerwie w graniu. Czy moglibyście co nieco mi podpowiedzieć?
Widzę, ze w IX edycji nastąpiła duża rewolucja w rozpiskach i nazewnictwie. Nawet jak czytałem podręcznik do nowych dwarfów to z niektórych rzeczy śmiać mi się chciało - na przykład runy z przerzutem na trafienie i zranienie - nie miałem zaciesza pod tytułem "ale power dla dwarfów" tylko raczej - coraz głupsze zasady - chyba co druga armia może robić przerzuty na trafienie i zranienie.
Ale przejde do konkretów - mam w chacie następujące figurki:
lord na tarczy
kowadło
2 tanów
bsb
2 inzynierów
20 warriorów z GW
20 warriorów z hw/sh
20 longbeards z hw/sh
20 hamców
18 slayersów
20 thundów
10 kuszoli
2 katasie
2 organki
2 balisty
2 cannony
2 zyrosy
Da się z tego coś sklecić grywalnego na małe punkty 2400 albo duże punkty 4500?
Dużo z tego wyjdzie fajnych złożeń. Tylko nie nastawiaj się na wygraną xD krasnale są niechcianymi dziećmi 9 i chyba nie zmieni się to dopóki nie wyjdzie rework booka.
Co do rozpiski to ile piekarzy tyle rodzajów chleba. Ja gram na naporze więc chętnie bym wsadził króla na tarczy w zwykłych warriorow z tarczami i dał mu bsb z hold stonem do pomocy. Oddział seekerow i hamaków. Dwa żyrki czy nawet bombery do odginania. I dwie katapy gdzieś tam z tyłu żeby straszyły wrogów.
Co do rozpiski to ile piekarzy tyle rodzajów chleba. Ja gram na naporze więc chętnie bym wsadził króla na tarczy w zwykłych warriorow z tarczami i dał mu bsb z hold stonem do pomocy. Oddział seekerow i hamaków. Dwa żyrki czy nawet bombery do odginania. I dwie katapy gdzieś tam z tyłu żeby straszyły wrogów.
Początek nowej Ery