9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Można posiadać maga, ale nie może on czarować oraz mieć wykupionych przedmiotów arcane.
Na potrzeby rozpraszana czarów mistrz magii wciąż używa swoich zdolności.
Na potrzeby rozpraszana czarów mistrz magii wciąż używa swoich zdolności.
For Sigmar and the Empire!
- Naviedzony
- Wielki Nieczysty Spamer
- Posty: 6355
Zmienili to, poprzednia wersja zakazywała brania maga.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Nie ma rzutów to wound, więc nie ma czego przerzucać.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Czesc,
nie jestem pewny czy dobrze interpretuje zasady, bede wdzieczny za potwierdzenie:
1) Jezeli oddzial sie zbreak'owal i ucieka np 6" ja gonie na 9" - dopadam go w miejscu 6" (tam w promieniu od zniszczonego zdaje przeciwnik ew panike) a nastepnie koncze ruch na tych 9" (moge zrobic jeszcze reform?)
2) Szarzuje na uciekajacego przeciwnika, on musi deklarowac ucieczke - i reszta tak jak powyzej?
Dzieki!
nie jestem pewny czy dobrze interpretuje zasady, bede wdzieczny za potwierdzenie:
1) Jezeli oddzial sie zbreak'owal i ucieka np 6" ja gonie na 9" - dopadam go w miejscu 6" (tam w promieniu od zniszczonego zdaje przeciwnik ew panike) a nastepnie koncze ruch na tych 9" (moge zrobic jeszcze reform?)
2) Szarzuje na uciekajacego przeciwnika, on musi deklarowac ucieczke - i reszta tak jak powyzej?
Dzieki!
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
1) Niszczysz oddział od razu, ale kierunek pogoni wyznaczasz do środka oddziału tak jak by te 6'' cali uciekł. Nie możesz zrobić reforma
2) On ucieka (ruch ucieczki wykonujesz od razu), możesz zadeklarować kolejne szarże na ten oddział i on znowu wykonuje ruch ucieczki (możesz tak przegonić oddział przez cały stół). Teraz rzucasz na zasięg szarży. Jeżeli, których z zadeklarowanych oddziałów dosiegnął przeciwnika, niszczy go i jak zda liderkę może zrobić reform (albo pivot nie pamietam dokładnie)
2) On ucieka (ruch ucieczki wykonujesz od razu), możesz zadeklarować kolejne szarże na ten oddział i on znowu wykonuje ruch ucieczki (możesz tak przegonić oddział przez cały stół). Teraz rzucasz na zasięg szarży. Jeżeli, których z zadeklarowanych oddziałów dosiegnął przeciwnika, niszczy go i jak zda liderkę może zrobić reform (albo pivot nie pamietam dokładnie)
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
wind_sower pisze:1) Niszczysz oddział od razu, ale kierunek pogoni wyznaczasz do środka oddziału tak jak by te 6'' cali uciekł. Nie możesz zrobić reforma
2) On ucieka (ruch ucieczki wykonujesz od razu), możesz zadeklarować kolejne szarże na ten oddział i on znowu wykonuje ruch ucieczki (możesz tak przegonić oddział przez cały stół). Teraz rzucasz na zasięg szarży. Jeżeli, których z zadeklarowanych oddziałów dosiegnął przeciwnika, niszczy go i jak zda liderkę może zrobić reform (albo pivot nie pamietam dokładnie)
OK dzieki, czyli moj oddzial pomimo ze pogonil na 9" zatrzymuje sie po 6", bo tyle uciekl przeciwnik? I z jakiego miejsca w takim razie wyznacza sie promien do paniki jako ze oddzial zostal dogoniony i rozbity? Od miejca po tych 6" na jakie uciekl? (rysunek ponizej)
AB
B ucieka 6"
A goni 9"
AB--------->AB (6") tutaj rozbijam przeciwnika i od tego miejsca w promieniu 6" wszyscy przeciwnicy zdaja panike?
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Oddział jest zniszczony od razu i z tego miejsca liczysz paniki. Goniący oddział przesuwa się o 9''. Uciekający oddział w domyśle przesuwa się o te 6'' by wyznaczyć środek uciekającego oddziału i móc przesunąć oddziały goniące.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Stary, ODDZIAŁ JEST ZNISZCZONY w momencie, gdy Twój przeciwnik rzuci więcej na pogoń niż Ty na ucieczkę. Nie da się jaśniej
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Wszystko jasne, chodzi mi teraz o sytuacje, kiedy jest CC, przegrywam i nie zdaje break test - w tym momencie wszystkie moje oddzialy w promieniu 6" musza zdac LD, jako ze sprzymierzony oddzial zostal zlamany. I teraz dopiero nastepuje ruch uciekajacych i scigajacych. I jezeli przeciwnik mnie dogoni, to ZNOW zdaje panike jako ze oddzial zostal dogoniony i zniszczony - licze zasieg promienia na panike od tego samego miejsca, z ktorego rowniez byla wywolana panika z powodu niezdanego break test. Tego dotyczylo moje pytanie. Dzieki za cierpliwosc, po prostu jakies zagmatwane to dla mnie a chcialbym miec pewnosc ze gram prawidlowo
Dzieki
Dzieki
Pamiętaj że każdy oddział panikuje tylko raz na fazę :d
Też mi sie to nie podoba. Może jest tak że jednak ruszasz oddział i jak zostanie dogoniony to liczysz paniki od tego miejsca? Co innego jak tak jest poprawnie a panika za zniszczony oddział jest po to, żeby jednostki w okolicy zdawały panikę jak np skasujesz smoka. Trzeba obczaić rbka :^)
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Panika za zniszczony oddział jest wtedy, gdy skasujesz coś ze strzelania, uciekąjący oddział nie ucieknie przed szarżą, uciekający oddział dotknie krawędzi stołu (to też jest zniszczenie oddziału)
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
wind_sower pisze:Panika za zniszczony oddział jest wtedy, gdy skasujesz coś ze strzelania, uciekąjący oddział nie ucieknie przed szarżą, uciekający oddział dotknie krawędzi stołu (to też jest zniszczenie oddziału)
To ma sens, nie wzialem tego pod uwage, dzieki bardzo!!!
Magnus widzę że poznajesz zasady Żeby ci zamieszać trochę: A czy wiesz że po combacie ucieka się i goni nie na wprost a po linii łączącej środki oddziałów, czyli najczęściej po lekkich skosach?
Po śmierci 8 edycji miałem trochę przerwy, teraz gram w 9th i zapis dot tego w RB wydal mi sie malo czytelny... A odnosnie tej ucieczki to to akurat jest dla mnie jasno wytlumaczone w RB, choc powiem szczerze - zdarzalo mi sie odwrocic z pospiechu po prostu 180 stopni i wio Ostatnimi czasy gram wylacznie domowo, stad pewne "braki"esgaroth pisze:Magnus widzę że poznajesz zasady Żeby ci zamieszać trochę: A czy wiesz że po combacie ucieka się i goni nie na wprost a po linii łączącej środki oddziałów, czyli najczęściej po lekkich skosach?
Teren
Apropo murkow ksiazka podaje ze najlepsze wymiary to 1 x 10 cali czy to nie przesada jak sie najlepiej gra . Czy chdzi tu moze bardziej o murek 5 cali i 90 stopni druga czescz 5 cali . Czy uzywa sie faktycznie tak dlugich murków .
Apropo murkow ksiazka podaje ze najlepsze wymiary to 1 x 10 cali czy to nie przesada jak sie najlepiej gra . Czy chdzi tu moze bardziej o murek 5 cali i 90 stopni druga czescz 5 cali . Czy uzywa sie faktycznie tak dlugich murków .
eMperem
Fear is the path to the dark side
Fear is the path to the dark side