Z kolegą Assurem rozegrałem małą potyczkę WoCH vs Empire 4800 na stronę.
Założenia:
- 8 edycja
- 25% Lordów i 25% bohaterów
- maks 5 kostek na rzucany czar
- magia klasyczna
- bez bohaterów specjalnych
- gra dla przyjemności, bez ciśnienia
Poniżej mój WoCH:
4800 Pts - Warriors of Chaos Army
Chaos Sorcerer Lord No Mark; Lore of Shadow; Magic
Level 4; +4 to cast and dispel rolls. Has 4 spells.;
Chaos Armour
Chaos Familiar
Obsidian Amulet
Dragonhelm
Chaos Lord of Tzeentch
Chaos Armour
Talisman of Preservation
Third Eye of Tzeentch
Flaming Breath
Ogre Blade
Enchanted Shield
Potion of Foolhardiness
Disc of Tzeentch
Daemon Prince of Nurgle Mark of Nurgle; Magic Level 2; Lore of Nurgle;
Chaos Armour; Daemonic Flight; Fly.
Soul Feeder
Scaled Skin
Charmed Shield
Skull of Katam
Exalted Hero of Khorne Chaos Armour; Shield; Battle Standard;
Obsidian Lodestone
Juggernaut of Khorne
Exalted Hero of Tzeentch Chaos Armour; Shield;
Obsidian Blade
Daemonic Mount
Chaos Sorcerer No Mark; Lore of Metal; Magic Level 2; Chaos Armour
Dispel Scroll
Opal Amulet
Chaos Chariot of Nurgle x 4
Chaos Warhounds x 5 Vanguard
Chaos Warhounds x 5 Vanguard
Marauder Horsemen x 5 Spear; Musician;
Marauder Horsemen x 5 Spear; Musician;
Chaos Warriors of Khorne x 40 Halberd;Chaos Armour; Shield;Standard; Musician; Champion
Banner of Swiftness
Chaos Knights of Tzeentch x 8 Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Standard;Musician; Champion
Lichebone Pennant
Chimera Flaming Breath; Regeneration
Hellcannon
Skullcrushers x 6 Ensorcelled Weapons; +1 Str, Magical Attacks; Chaos Armour; Shield; Standard; Musician; Champion
Standard of Discipline
Co tam było po stronie Empire to poczekam na Assura
WoCH vs Empire 4800
Moderator: RedScorpion
Moje zabawki wyglądały mniej więcej tak:
Archlector of Sigmar, (generał)
Heavy Armour, Shield,
Dragon Helm, Van Horstmann's Speculum, Talisman of Preservation,
War Altar
Grand Master,
Runefang, Charmed Shield, Luckstone, Potion of Speed
Battle Wizard Lord, 4 lvl (Metal)
Power Scroll
Battle Wizard Lord, 4 lvl (Light)
Sceptre of Stability, Obsidian Lodestone
Battle Wizard, 2 lvl (Light)
Dispel Scroll
Battle Wizard 1lvl (Light)
Scroll of Shielding
Captain of the Empire,
BSB, Full Plate Armour
Sword of Might, Enchanted Shield, Dawnstone
Pegaz
Captain of the Empire,
Great Weapon,
Armour of Meteoric Iron
Warrior Priest of Sigmar
Barded Warhorse, Heavy Armour, Shield,
The Other Trickster's Shard, Opal Amulet, Helm of the Ratslayer
Master Engineer
45 halabardników FCG
10 handgunner detachment
5 archer detachment
20 halabardników FCG
5 free company detachment
15 łuczników sztandarowy, muzyk
5 rycerzy z muzykiem
14 rycerzy Inner Circle FCG
Standard of Discipline
6 Demigryfów, sztandarowy, muzyk
Steel Standard
5 pistolierów z muzykiem
32 Greatswordów FCG
Gleaming Pendant
3x Great Cannon
1 Hellblaster
1 Steam Tank
1 Celestial Hurricanum
Archlector of Sigmar, (generał)
Heavy Armour, Shield,
Dragon Helm, Van Horstmann's Speculum, Talisman of Preservation,
War Altar
Grand Master,
Runefang, Charmed Shield, Luckstone, Potion of Speed
Battle Wizard Lord, 4 lvl (Metal)
Power Scroll
Battle Wizard Lord, 4 lvl (Light)
Sceptre of Stability, Obsidian Lodestone
Battle Wizard, 2 lvl (Light)
Dispel Scroll
Battle Wizard 1lvl (Light)
Scroll of Shielding
Captain of the Empire,
BSB, Full Plate Armour
Sword of Might, Enchanted Shield, Dawnstone
Pegaz
Captain of the Empire,
Great Weapon,
Armour of Meteoric Iron
Warrior Priest of Sigmar
Barded Warhorse, Heavy Armour, Shield,
The Other Trickster's Shard, Opal Amulet, Helm of the Ratslayer
Master Engineer
45 halabardników FCG
10 handgunner detachment
5 archer detachment
20 halabardników FCG
5 free company detachment
15 łuczników sztandarowy, muzyk
5 rycerzy z muzykiem
14 rycerzy Inner Circle FCG
Standard of Discipline
6 Demigryfów, sztandarowy, muzyk
Steel Standard
5 pistolierów z muzykiem
32 Greatswordów FCG
Gleaming Pendant
3x Great Cannon
1 Hellblaster
1 Steam Tank
1 Celestial Hurricanum
Mój pomysł na bitwę nie był specjalnie oryginalny:
dorwać się do Imperium jak najszybciej się da, aby nie przyjmować na klatę ostrzału artylerii. Latacze mieli jak najszybciej wpaść ze skrzydła w jazdę, a od przodu mieli dokończyć dzieła skullcraserzy. Reszta armii miała po prostu wpaść do combatu i rozpocząć mielenie. Dodatkowo w magii nastawiałem się na eliminację maszyn pitką lub osłabianie przeciwnika. Dodatkowo miałem gościa z metalem na pancerne puszki i podobny pomysł był z zionięciem z nurgla.
Przeżywalność od magii moich podstawowych jednostek miał zapewnić MR a od artylerii modły o pudła oraz odpowiednie ustawienie
Assur pewnie dorzuci swoje 3 grosze jeśli chodzi o pomysł, natomiast ja wklejam pierwsze zdjęcia z rozstawienia.
dorwać się do Imperium jak najszybciej się da, aby nie przyjmować na klatę ostrzału artylerii. Latacze mieli jak najszybciej wpaść ze skrzydła w jazdę, a od przodu mieli dokończyć dzieła skullcraserzy. Reszta armii miała po prostu wpaść do combatu i rozpocząć mielenie. Dodatkowo w magii nastawiałem się na eliminację maszyn pitką lub osłabianie przeciwnika. Dodatkowo miałem gościa z metalem na pancerne puszki i podobny pomysł był z zionięciem z nurgla.
Przeżywalność od magii moich podstawowych jednostek miał zapewnić MR a od artylerii modły o pudła oraz odpowiednie ustawienie
Assur pewnie dorzuci swoje 3 grosze jeśli chodzi o pomysł, natomiast ja wklejam pierwsze zdjęcia z rozstawienia.
Koncepcja gry Imperium była prosta i klasyczna: piechota w centrum, kawaleria i czołg na flankach, artyleria magowie i war altar w centrum tak by mogli dotrzeć tam gdzie są potrzebni. Strzelamy, a gdy do nas się zbliżą szarżujemy (na flankach) lub liczymy że utrzymamy wrogą szarżę (piechota w centrum) i czekamy na odsiecz.
Z perspektywy czasu - jednostki walczące ustawiłem dość dobrze, magów przeciętnie, natomiast artylerię słabo. 2 działa i czołg na prawej flance miały zasięg do rydwanów i skullcrusherów, ale nie były w stanie strzelać do chaosowego lotnictwa które ustawiło się naprzeciw mojej lewej flanki. Jedną armatę należało przestawić z prawej strony bliżej środka.
Z perspektywy czasu - jednostki walczące ustawiłem dość dobrze, magów przeciętnie, natomiast artylerię słabo. 2 działa i czołg na prawej flance miały zasięg do rydwanów i skullcrusherów, ale nie były w stanie strzelać do chaosowego lotnictwa które ustawiło się naprzeciw mojej lewej flanki. Jedną armatę należało przestawić z prawej strony bliżej środka.
Pikne te wasze pacyny
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Fabryka niestety wstrzymała kolejne opisy, ale powoli wracam do świata żywych.
I tura:
Empire:
Niestety I turę zaczęło Imperium. Poza kilkoma ruchami lekkiej jazdy, czołgu oraz 5 rycerstwa Imperium pozostało na swoich wyjściowych pozycjach, gotowe na przeprowadzenie kontruderzenia.
Magia nie zrobiła większych szkód.
Ostrzał zlikwidował 1 rydwan, nadwątlił kolejny oraz zabił 1 skullcruschera, a kolejnego ranił. 1 działo, od strony lataczy WoCHu eksplodowało, natomiast Hellblaster wybił do nogi oddział lekkiej jazdy dzikich ludów.
WoCH:
Ruszyłem wszystkich do przodu. Latacze ustawili się do szarszy na lewe skrzydło Imperium. Przyszły atak miał zlikwidować Hellblastera oraz związać regon ciężkiej jazdy.
Magia nie przyniosła większych rezultatów.
Faza ostrzału z Helki i sukces. Magiczny pocisk spada centralnie na głowę 4 poziomowego maga z lightem i zabija go na miejscu. Dodatkowo przetrzebiając regiment, w którym się ukrywał.
Jak na razie I tura przyniosła podobne straty od ostrzału, choć utrata maga była bardzo bolesna dla Imperium. WoCH z niepokojem oczekiwał kolejnej rundy magii oraz ostrzału....
I tura:
Empire:
Niestety I turę zaczęło Imperium. Poza kilkoma ruchami lekkiej jazdy, czołgu oraz 5 rycerstwa Imperium pozostało na swoich wyjściowych pozycjach, gotowe na przeprowadzenie kontruderzenia.
Magia nie zrobiła większych szkód.
Ostrzał zlikwidował 1 rydwan, nadwątlił kolejny oraz zabił 1 skullcruschera, a kolejnego ranił. 1 działo, od strony lataczy WoCHu eksplodowało, natomiast Hellblaster wybił do nogi oddział lekkiej jazdy dzikich ludów.
WoCH:
Ruszyłem wszystkich do przodu. Latacze ustawili się do szarszy na lewe skrzydło Imperium. Przyszły atak miał zlikwidować Hellblastera oraz związać regon ciężkiej jazdy.
Magia nie przyniosła większych rezultatów.
Faza ostrzału z Helki i sukces. Magiczny pocisk spada centralnie na głowę 4 poziomowego maga z lightem i zabija go na miejscu. Dodatkowo przetrzebiając regiment, w którym się ukrywał.
Jak na razie I tura przyniosła podobne straty od ostrzału, choć utrata maga była bardzo bolesna dla Imperium. WoCH z niepokojem oczekiwał kolejnej rundy magii oraz ostrzału....
1sza tura zdecydowanie dla WoChu. Ze strzelania zabiłem konnych maruderów i 1 juggernauta, zraniłem 2giego juggera i 1 rydwan (zabicie go nastąpiło w późniejszych turach z tego co pamiętam). W zamian Hellcannon odstrzelił mi 4lvl z metalem (nie lightem) i wysadziłem sobie najlepiej ustawione działo - przez to chimera, dyskowiec i daemon prince byli już poza zasięgiem artylerii Imperium.
Zdjęcie pistolierów blokujących juggery i 5tki rycerzy podjeżdżających pod warhoundy są z mojej 2giej tury. W tej też nie było spektakularnych sukcesów. Działa i pistolierzy wspólnie odstrzelili 1 juggera (kolejnego pistolierzy dobiją ze stand and shoot). Hellblaster sprzątnął kolejnych konnych maruderów, wyciągnąłem też chyba dispel scrolla (wysoki rzut na banishment w deamon princa) i przetrzebiłem warhoundy w centrum.
Zdjęcie pistolierów blokujących juggery i 5tki rycerzy podjeżdżających pod warhoundy są z mojej 2giej tury. W tej też nie było spektakularnych sukcesów. Działa i pistolierzy wspólnie odstrzelili 1 juggera (kolejnego pistolierzy dobiją ze stand and shoot). Hellblaster sprzątnął kolejnych konnych maruderów, wyciągnąłem też chyba dispel scrolla (wysoki rzut na banishment w deamon princa) i przetrzebiłem warhoundy w centrum.
Rozumiem, ze graliście w WFB 8th Ed? Wnioskuję po eksplodującym dziale i biegających 5tkach łuczników.
Tak to 8ed.
2 tura to tj. napisał Assur to w sumie lekkie straty zadane WoCh, choć kolejne straty juggerów i rydwanów były jednak dla mnie bolesne.
Moja 2 tura to szarża Daemon Princes'a na hellblastera (sic!!!!). Pomysłem było zabicie i wpadnięcie w bok jeździe. Z drugie strony jazdy ustawili się: Chimera oraz Lord na dysku.
Jaggery zaatakowały Pistolersów, a potem wpadły w Demigryfy.
Na prawym skrzydle rycerze rozjechali warhoundy.
Niestety Demoniczny książę nie wywiązał się z zadania i nie zabił załogi, a ta ustała rzut na złamanie. Jaggery specjalnie również się nie wykazały, ale jakoś ustały.
Magia nie wywarła jakiegoś wielkiego znaczenia.
Poniżej trochę zdjęć.
Assur twoja tura do opisu...
2 tura to tj. napisał Assur to w sumie lekkie straty zadane WoCh, choć kolejne straty juggerów i rydwanów były jednak dla mnie bolesne.
Moja 2 tura to szarża Daemon Princes'a na hellblastera (sic!!!!). Pomysłem było zabicie i wpadnięcie w bok jeździe. Z drugie strony jazdy ustawili się: Chimera oraz Lord na dysku.
Jaggery zaatakowały Pistolersów, a potem wpadły w Demigryfy.
Na prawym skrzydle rycerze rozjechali warhoundy.
Niestety Demoniczny książę nie wywiązał się z zadania i nie zabił załogi, a ta ustała rzut na złamanie. Jaggery specjalnie również się nie wykazały, ale jakoś ustały.
Magia nie wywarła jakiegoś wielkiego znaczenia.
Poniżej trochę zdjęć.
Assur twoja tura do opisu...
W trzeciej turze imperium przystąpiło do ograniczonej ofensywy.
W centrum i na mojej prawej flance oddziałki łuczników/free company podeszły by poprzeszkadzać jednostkom przeciwnika. Istotne było zabicie rydwanu asekurującego warriorów khorna - w ten sposób wojownicy musieliby wpaść na bok łuczników (rydwan mógł ich wyręczyć) i z uwagi na frenzy wystawiliby się po szarży flanką do halabardników. Władowałem w ten rydwan dużo więcej ostrzału i magii niż statystycznie potrzeba, ale w końcu padł. Handgunnerzy odstrzelili też ostatniego warhounda.
Master Inżynier zaszarżował Daemon Princa- celem było wzięcie go w challange, ustanie breaka załogą Hellblastera i utrzymanie księcia w miejscu przez kolejną turę. Poszedł tam czar -1 do hita. Plan się nie udał. Inżynier padł, Hellblaster nie zdał breaka. Prince po długim namyśle obrócił się tak, by widzieć halabardników i demigryfy.
Juggery po zniszczeniu pistolierów nie doszarżowały do Demigryfów, więc te razem z Inner Circlami z Grand Masterem i Priestem wpadły w elitę khorna i ją złamały - nie musiałem nawet gonić, po usunięciu strat i sztandarowych został tylko jeden jugger z 6ciu, czyli zbierał się tylko na 2x1 (nie zebrał się do końca gry i w końcu uciekł). Inner Circle obróciły się w stronę lorda na dysku i chimery, Demigryfy przodem do Princa tak, że ich flanka była zasłonięta od szarży chimery/lorda przez Inner Circli.
W centrum i na mojej prawej flance oddziałki łuczników/free company podeszły by poprzeszkadzać jednostkom przeciwnika. Istotne było zabicie rydwanu asekurującego warriorów khorna - w ten sposób wojownicy musieliby wpaść na bok łuczników (rydwan mógł ich wyręczyć) i z uwagi na frenzy wystawiliby się po szarży flanką do halabardników. Władowałem w ten rydwan dużo więcej ostrzału i magii niż statystycznie potrzeba, ale w końcu padł. Handgunnerzy odstrzelili też ostatniego warhounda.
Master Inżynier zaszarżował Daemon Princa- celem było wzięcie go w challange, ustanie breaka załogą Hellblastera i utrzymanie księcia w miejscu przez kolejną turę. Poszedł tam czar -1 do hita. Plan się nie udał. Inżynier padł, Hellblaster nie zdał breaka. Prince po długim namyśle obrócił się tak, by widzieć halabardników i demigryfy.
Juggery po zniszczeniu pistolierów nie doszarżowały do Demigryfów, więc te razem z Inner Circlami z Grand Masterem i Priestem wpadły w elitę khorna i ją złamały - nie musiałem nawet gonić, po usunięciu strat i sztandarowych został tylko jeden jugger z 6ciu, czyli zbierał się tylko na 2x1 (nie zebrał się do końca gry i w końcu uciekł). Inner Circle obróciły się w stronę lorda na dysku i chimery, Demigryfy przodem do Princa tak, że ich flanka była zasłonięta od szarży chimery/lorda przez Inner Circli.