Ogrowe rozpiski

Ogre Kingdoms

Moderator: Afro

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Re: Ogrowe rozpiski

Post autor: Janus »

bsb się przydaje jak masz meneterów w rozpie, wsadzasz tam takiego z yeti's fur i biją jakby mieli in 5, w pozostałych przypadkach- hmm zależy od rozpy, hellfist spoko, ale kosztuje tyle co bsb... choć często jest lepszym wyborem
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

BSB jest troszkę droższy od Hellfista, ale oprócz dawania przerzutów posiada także kilka ataków z dużą siłą oraz może ponosić kilka magicznych przedmiotów ;) Lecz mimo wszystko hellfist daje tą swobodę, że działa na CAŁĄ mapę oraz daje przerzuty nawet po śmierci generała... chociaż z drugiej strony te 25% na Powder Keg boli :(
Obrazek

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2063
Lokalizacja: Nordin Warszawa

Post autor: Janus »

po zabiciu modelu z hellfistem nadal działa?
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Janus pisze:po zabiciu modelu z hellfistem nadal działa?
Tak, działa, było już o to kilka pytań na forum T9A :)
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post578201
Obrazek

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Shaman Hellfist
Lvl 2 Wizard Master
4 Learned Spells
Path of Thaumaturgy
Crown of Autocracy
Book of Arcane Power 890

11x Tribesmen
Iron Fists
Banner, Musician
Skull of Quenghet 806

3x Bruisers 165

3x Bruisers 165

7x Mercenary Veterans
Iron Fists
Full Command Group
Banner of Speed
Battle Scared:
Swiftsride + Poisoned Attacks 960

3x Bombardiers 220

3x Bombardiers 220

1x Thunder Cannon 300

1x Scratapult 230

2x Yetis 160

1x Frost Mammoth
2x Ogre Crossbow 380

Lekko poprawiona wersja, może być duży mag ale tylko z książką i koronką, dla mnie jednak lepsze stabilne +3 do casta i 9 Liderki. Liderka na poziomie 8 to bardzo słabo, fakt, przerzuty, pierdoły. Ale lepiej przerzucić 9 niż 8... Śmieciarkę zostawię, za dużo gry mi robi kontra duże klocki, działa fajnie na mocno opancerzoną kawalerię, ogólnie jest ok. Szkoda mi trochę Khana Killera, bo naprawdę fajnie wstrzymywał innych herosów przed szarżą na klocek Byków. W razie czego zawsze można zdjąć Yeti, dać drugą armatę i wstawić kota do rozpy.
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Wydaje się całkiem ok, jedyne co to mogłbyś jeszcze jakoś wcisnąć Dragonskin banner na maneaterów. Brakuje ci odginaczek, ale jeżeli Crapulta ci się sprawdza no to nic z tym nie zrobimy, jeżeli wciśniemy jeszcze ten magiczny sztandar to wyjdzie bardzo fajna rozpiska :)
Obrazek

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Odginaczek mam 5, dwie trójki byków, dwie trójki bombardierów i yeti :D Mogę zamienić Yeti na dwa tygryski, to będę miał 6, powinno wystarczyć. Policzyłem sobie i statystycznie poison lepiej wypada od dragonskin banner i daje większe szanse na ubicie czegoś sztywnego z wysokim T, jak sfinks np. A mam ich tańszych o 30 punktów. Taką wersję zagram na najbliższej Łodzi, jak mi zabraknie odginaczek, będę testował :D
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Nie rozumiem tylko dlaczego poison ma się gryźć z Dragonskin Bannerem? Przecież twój banner daje im +1 ruchu, a wcześniej wymieniony sztandar tylko pomoże w zabijaniu wielkich złych rzeczy dzięki przerzutowi 1 :)
Trochę drogie te odginaczki... ale lepsze takie niż żadne :D Powodzenia! :)

usunąłem te słowne przepychanki, gdyby były w temacie pogaduchowym, to bym nie usuwał ;) afro
Obrazek

Jędrul
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jędrul »

Slayer Zabójców pisze:
Janus pisze:po zabiciu modelu z hellfistem nadal działa?
Tak, działa, było już o to kilka pytań na forum T9A :)
http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post578201
to jest chyba najwieksza beka w 9 th
MARK OF MARKI MARK

Marek_W
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 101

Post autor: Marek_W »

Klaudel pisze:ciekawe rozpiski z druzynowki w Luxemburgu

https://drive.google.com/file/d/0Bz6xig ... xUVG8/view
Sporo rozpisek ogrów i na dodatek bardzo różnorodnych. Nie ma jedynej słusznej, gra prawie wszystko co jest w armybooku (chyba tylko scrapy i hunterów nie widziałem). Dla mnie najciekawsze podejście to zamiast dużego klocka w core branie wielu małych oddziałów, np:

Gasman Mickael “Thunderman”, Ogre Khans

Shaman, general, Thaumaturgy, Wizard Master, 4 Learned Spells, Hellfist, Ring of Fire,

Book of Arcane Power, 850

5 Tribesmen, Core, SM, 308

3 Tribesmen, Core, 160

4x3 Bruisers, Core, 660

3x2 Tusker Cavalery, Special, Iron Fists, 960

2x1 Thunder Cannon, Powder Keg, 600

2x1 Rock Aurochs, Chained Beasts, 960

4498

Nie mam za bardzo wyobrażenia jak grać na takiej rozpisce, bo prawie cała składa się z odginaczek albo hard hitterów, ale branie 12 bruiserów za 660 pts wygląda na dobry deal. Z drugiej strony na stole przy wystawieniu tego wszystkiego musi być cholernie ciasno.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Marek_W pisze: Shaman, general, Thaumaturgy, Wizard Master, 4 Learned Spells, Hellfist, Ring of Fire,

Book of Arcane Power, 850

5 Tribesmen, Core, SM, 308

3 Tribesmen, Core, 160

4x3 Bruisers, Core, 660

3x2 Tusker Cavalery, Special, Iron Fists, 960

2x1 Thunder Cannon, Powder Keg, 600

2x1 Rock Aurochs, Chained Beasts, 960

4498
Ostatnio tworząc rozpiskę w armybuilderze stworzyłem niemal idealnie to samo, jedyna różnica była taka, że zamiast 3+5 tribesmanów miałem oddział 6 z banner of discipline i zamiast 2 Stonehornów miałem 1 Stonehorna i 1 Thundertuska, resztą idealnie kropka w kropkę taka sama :D Muszę kiedyś przetestować tę rozpę w boju.
Hellfist pozwala ujrzeć światło wielu rozpiskom które normalnie nie miałyby zbyt dużego potencjału ze względu na słaby LD ogrów, jeżeli w przyszłości usuną lub znów zmienią Hellfista to będzie bardzo smutny krok w tył.
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Nom dzięki temu imieniu typowe MSU ma rację bytu, co zawsze było moim marzeniem bo wybierałam armię pod względem stylu figurek, a nie stylu gry :)

Dużo nam powie wyjście podręcznika do Chaosu bo to imię miało być opcja by gracze mogli używać swoich Chaos Ogrow, armii stylizowanej na Chaos.

Na pewno to ogranicza bo jest to za mocne imię do tego co oferuje. Pewnie dodadzą jakieś dodatkowe restrykcje w słowach lub jakieś nowe ograniczenie dla właściciela.
Obrazek

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Bez przesady że jest takie mocne, ld 7 z przerzutem jest gorsze niż np. ld10 na 18" w innych armiach.
Koszt też jest astronomiczny.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Możliwe, lecz osobiście wtedy staram się mieć jednostki z 8ld co staje się bardzo skuteczne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kaszalot
Mudżahedin
Posty: 254

Post autor: Kaszalot »

Ld8 z przerzutem daje 92% szansy na sukces (83% z ld7).
Praktycznie nadaje to taktyczną niezależność wszystkim oddziałom z LD8+, a i 7 nie wygląda statystycznie do mega niańczenia.
Stubborn na rock aurochs z dala od generała jest wtedy prawie pewniakiem, a głupota z troll eatera na hunterze hasającym samopas przy 97% prawdopodobieństwie zdania, też nie jest żadnym problemem.
Restrykcja będzie jak wieść gminna niesie. Musi być.

PS. wisienką na torcie jest fakt, że hellfist działa nawet po ubiciu właściciela, ale tego nie czytajcie proszę, bo mnie Zabójca zabójców zbanuje.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Restrykcje już są: Wymóg używania Thaumaturgii na magach, max 25% na PK, koszt 240 punktów i modele z insignificant nie mogą korzystać z tych przerzutów :) Polecam czytanie armybooków.
Obrazek

Baszut
Mudżahedin
Posty: 282

Post autor: Baszut »

Witam wszystkich

Chciałem podzielić się swoimi ostatnimi rozkminami.
Czymś takim grałem na ostatnim lokalu i podobnym na poprzednim:

OK; TOTAL 4498

CHARACTERS [max. 1800] 860

1x Mammoth Hunter [GENERAL Wildheart] 190
+ 30 Wildheart
+ 30 Ironfist
+ 50 Armour of Fortune [Heavy Armour, Ward Save 5+]
+ 10 Lucky Charm [1x Re-roll Armour Save]
+ 30 Crown of Scorn [1x Dispel]
+ 80 Tusker mount
Hunting Spear [12", S+1, Quick to Fire, Multiple Wounds (D3 - Monsters, Ridden Monsters)]
Mount's Protection [5+],
Fear, Impact Hits [D3],

1x Mammoth Hunter [BSB Wildheart] 240
+ 30 Ironfist
+ 40 Yeti Furs [+1As, Enemy units in base contact suffer -1I, to a minimum od 1]
+ 50 Talisman of Greater Shielding [Ward Save 5+]
+ 80 Tusker mount
Hunting Spear [12", S+1, Quick to Fire, Multiple Wounds (D3 - Monsters, Ridden Monsters)]
Light Armour,
Mount's Protection [5+],
Fear, Impact Hits [D3],

CORE [min. 1125/900 Wildheart] 902

64x Scraplings 454
Scrapling Foreman [BSB tylko dla gobbosów], Musician, Standard Bearer , Throwing Weapon,
Insignificant, Scoring

63x Scraplings 448
Scrapling Foreman [BSB tylko dla gobbosów], Musician, Standard Bearer, Throwing Weapon,
Insignificant, Scoring

SPECIAL [no limit] 1896

3x Tusker Cavalry 528
+ 10 Gleaming Icon [1x Re-roll of failed Ld test]
Standard Bearer, Musician, Mount's Protection [5+], Heavy Armour, Great Weapons
Impact Hits [D3], Fear

3x Tusker Cavalry 528
Standard Bearer, Musician, Mount's Protection [5+], Heavy Armour, Great Weapons
Impact Hits [D3], Fear

3x1 Sabretooth Tiger 80
Insignificant

2x4 Yetis 300
Innate Defence [5+], Paired Weapons
Swiftstride, Fear, Vanguard, Light Troops,
Touch of Frost [-1I to enemy units in base contact]

CHAINED BEASTS [max. 1350] 840

3x1 Slave Giant 280
Heavy Armour,
Terror, Immune to Psychology, Stubborn, Insignificant,
Reroll Giant Attacks table, Giant Attacks

Armia dosyć dobrze się sprawdza mimo mojego niezbyt dużego ogarnięcia. Bardzo mobilna, szybka ogarnia łatwo całe pole bitwy, 4 scoringi, łatwo zbijam steadfasty gnoblarami a pozostałe rzeczy wbijają CR z flank. Poza tym 5 odginaczek [3 psy i 2x yeti]. Nawet Gigant miał swój debiut jako odginaczka :) Ale to wtedy akurat była najsensowniejsza opcja. Jednostki są bezpieczne bo albo nie wywołują panik [Insignificant] albo maja re-rolle LD [BSB i scrapling foreman] albo jeszcze są ITP [Giganty] no i Ld 9 generała. Przy dobrym ustawieniu - które dopracowuje - wszystko się wspiera lub sobie nie przeszkadza wzajemnie.

Po ostatnim turnieju stwierdziłem, że 4 Yeti w klocku to za dużo bo się nie mieszczą i muszą ciągle zwijać ranki. Grałem też na dwóch Gorgerach wcześniej ale jakoś zanim zbierały się do jakiejkolwiek akcji [3+ tura] to ja już byłem u wroga. Myślałem o zmniejszeniu yeti do 3 sztuk na oddział, wywaleniu jednego Giganta i za to zamienić generałowi mounta z Mournfanga na Stonehorna. Generalnie Giganty są tutaj dlatego, że strasznie je lubię i są mega klimatyczne ale o dziwo się dobrze spisują :) Psychologicznie działają świetnie, skupiają całą uwagę każdego gracza, a i jak już dojdą to też potrafią coś zdziałać. Przeżywalne są średnio ale dlatego 3 sztuki w rozpie :) Poza tym małe podstawki nie utrudniają manewrowania całą armią.
I jest jeszcze combo :)
Mianowicie Yeti i BSB maja obnizać inicjatywę wroga [głównie na monstery wszelkiej maści] a Gigant próbuje [ z przerzutem] trafić 2k6 autowoundów za niezdany test inicjatywy :) Jak na razie jeszcze nie miałem okazji tego combo użyć ale na papierze mnie cieszy :P

Czekam na wszelkie sugestie, bo póki co to taki trochę pomysł na farta dla zabawy ale zaskakująco da się tym dobrze pograć.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sorinmarkov
Chuck Norris
Posty: 525

Post autor: sorinmarkov »

Dla mnie Mell Gigson (najlepszy ze wszystkich z resztą) jest ok. Tani. Terroryzuje. Szybki. Ma potencjał. Mi jeden gigson za 280 pkt zaciukał tura po turze dwa Hellcannony :twisted: Yeti rozbił bym na 3 pary, masz 1/3 szansy więcej, że wykręcisz kombo z Gigantem a za 160 punktów 8 ataków z siłą 5, Fear, Ini 4(5) to aż nadto ;-) I zostaje Ci 160 pkt na 4 tuskera albo na dwie piątki traperów. Kolejne strzałki do ogarniania śmieci, pułapki, scout, skirmish. Yeti i traperzy zablokują przeciwnikowi jego vanguardy i scoutów, świetna kontrola stołu :-)
Kupię:
Thunder Canon
Giant
4x Sabertusk

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że 2 razy z rzędu grałem HE na tą rozpę i zawsze największy problem miałem z tymi klockami gnoblarów (scraplingow), poza tym rozpa stabilna wg mnie, ciekawie się gra przeciwko gigantom chociaż wg mnie chyba za wolni troszkę

ciekawostka dla graczy OK, że nawet 4 yeti spadają w turę CC od 10 SM a kosztowo wychodzą drożej

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Ojej a gigant zjada w ture tych swordmasterow a jest tańszy, jak to możliwe ;)
Yeti nie są do walki ze swordmasterami.

ODPOWIEDZ