9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Oddział z Frenzy szarżuje oddział przeciwnika, przeciwnik ucieka ale zostaje złapany - czyli w efekcie zniszczony bez walki. Czy po takim zdarzeniu oddział z frenzy wykonuje najeżdżanie?
"A unit that fought its first Round of Combat (since it charged into the combat) and all units in base contact were
wiped out (including units being removed from play as a result of Unstable or something similar), can choose to
make a special Pursuit Move called Overrun (instead of a Post-Combat Pivot). Overruns follow the rules for moving
pursuing units, except that the direction of the Pursuit Move is always straight-forward and no Leadership Test is
required for restraining from pursuit"
Nie jest to overrun, bo nie rozegrałeś 1 fazy walki.
wiped out (including units being removed from play as a result of Unstable or something similar), can choose to
make a special Pursuit Move called Overrun (instead of a Post-Combat Pivot). Overruns follow the rules for moving
pursuing units, except that the direction of the Pursuit Move is always straight-forward and no Leadership Test is
required for restraining from pursuit"
Nie jest to overrun, bo nie rozegrałeś 1 fazy walki.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Nie robisz najeżdżania, jest stosowny paragraf to takiej sytuacji. Po zetknięciu modeli, wrogi oddział jest zniszczony, a oddział szarżujący jak zda liderę moze zrobić pivota
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Dzięki za szybkie odpowiedzi, też tak myślałem ale chciałem się upewnić.
To jeszcze dwie zagwozdki:
1) assasyn szczurków ma poisony i lethal strike - czy jeżeli przy rzucie to hit wypadnie poison to z automatu wchodzi lethal strike - przyjmowałem, że nie - ale pytam.
2) mogę przerzucić rzuty na zranienie a przeciwnik ma hełm oszusta i muszę przerzucić te, które zadały zranienie. Wychodzi na to, że przerzucam tak czy siak wszystkie rzuty i druga seria jest obowiązująca również dla przeciwnika?
To jeszcze dwie zagwozdki:
1) assasyn szczurków ma poisony i lethal strike - czy jeżeli przy rzucie to hit wypadnie poison to z automatu wchodzi lethal strike - przyjmowałem, że nie - ale pytam.
2) mogę przerzucić rzuty na zranienie a przeciwnik ma hełm oszusta i muszę przerzucić te, które zadały zranienie. Wychodzi na to, że przerzucam tak czy siak wszystkie rzuty i druga seria jest obowiązująca również dla przeciwnika?
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
1) Nie rzucasz na zranienie, więc nie masz możliwości rzucenia szóstki. Bez lethali.DarekH pisze:Dzięki za szybkie odpowiedzi, też tak myślałem ale chciałem się upewnić.
To jeszcze dwie zagwozdki:
1) assasyn szczurków ma poisony i lethal strike - czy jeżeli przy rzucie to hit wypadnie poison to z automatu wchodzi lethal strike - przyjmowałem, że nie - ale pytam.
2) mogę przerzucić rzuty na zranienie a przeciwnik ma hełm oszusta i muszę przerzucić te, które zadały zranienie. Wychodzi na to, że przerzucam tak czy siak wszystkie rzuty i druga seria jest obowiązująca również dla przeciwnika?
2) Nie przerzucasz bo to bez sensu. Rzucasz raz.
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- Elvis is (un)dead
- Oszukista
- Posty: 796
2) oczywiście, że przerzucasz: jedna zasada mówi że przerzucasz zranione, druga, że przerzucasz niezranione... Wychodzi na to, że przerzucasz wszystkie, bo nie zachodzi tu sytuacja podwójnego przerzutu
- Elvis is (un)dead
- Oszukista
- Posty: 796
Bo tak mówi Wielka Księga.... a tak na serio dlatego, ze te dwa rzuty mogą się od siebie mocno różnić i grając zgodnie z zasadami powinno się wykonać rzut ponownie.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
- Elvis is (un)dead
- Oszukista
- Posty: 796
Przepraszam, nie ogarnąłem, że jest to pytanie z cyklu: czy ma to sens?
Przez chwilę myślałem, że pytanie dotyczy zasad.
Przez chwilę myślałem, że pytanie dotyczy zasad.
W skrocie: zasady nie maja sensuElvis is (un)dead pisze:Przepraszam, nie ogarnąłem, że jest to pytanie z cyklu: czy ma to sens?
Przez chwilę myślałem, że pytanie dotyczy zasad.
@Stan sądzę, że sporo osób. Tylko ze świecą szukać kogoś, kto to wszystko spamięta.
Taka prosta zabawa. Masz jakiś model. Powiedzmy feniksa lodowego z HE. Ilość zasad, które go dotyczą jest niebotyczna, a dodatkowo niektóre się wzajemnie wykluczają. Przy samym feniksie poza statystykami masz:
Monster, innate defence (5+), Fly(8), Magical Attacks, Ward save (5+), Chill Aura: (wyjaśnienie).
Czytając to co masz w army booku masz tak na prawdę mało informacji o tej jednostce. Jeśli masz podstawową wiedzę o grze to i tak żeby dowiedzieć się co ona tak na prawdę robi, musisz wziąć Rule Booka i przeczytać o:
1. Troop type - które jest tak na prawdę w 3 miejscach, dangerusy, monster ranks, troop type summary(dodatkowe zasady specjalne),
2. Wszystkie zasady specjalne - gdzie dowiesz się, że masz odstępstwa od dangerusów i z zasady fly wynikają jeszcze 2 zasady (swiftstride i light troops)
3. Doczytać nowo poznane zasady specjalne - gdzie na przykład dowiesz się, że z zasady light troops tracisz full ranki, co wynika z zasady fly, więc powinieneś wrócić do liczenia CR i zasad ranków.
A to jest jeden model. Powiedzmy, że trochę bardziej skomplikowany niż bretoński chłopek. Na 100% pominąłem coś przy pisaniu tego posta. Rzecz, na którą chcę zwrócić uwagę, to to, że zawiłość zasad jest ogromna i ciężko to wszystko spamiętać, a nawet dokładnie sprawdzić, bo nagle się okazuje, że aby sprawdzić jakąś zasadę musisz skakać bo Rulebooku w te i we wte, a i tak nie masz pewności, że czegoś nie pominąłeś przy czytaniu. Zastanawiam się czy jest jakaś możliwość usystematyzowania tego wszystkiego albo po prostu uproszczenia tak, żeby takie sytuacje ograniczyć do minimum.
Taka prosta zabawa. Masz jakiś model. Powiedzmy feniksa lodowego z HE. Ilość zasad, które go dotyczą jest niebotyczna, a dodatkowo niektóre się wzajemnie wykluczają. Przy samym feniksie poza statystykami masz:
Monster, innate defence (5+), Fly(8), Magical Attacks, Ward save (5+), Chill Aura: (wyjaśnienie).
Czytając to co masz w army booku masz tak na prawdę mało informacji o tej jednostce. Jeśli masz podstawową wiedzę o grze to i tak żeby dowiedzieć się co ona tak na prawdę robi, musisz wziąć Rule Booka i przeczytać o:
1. Troop type - które jest tak na prawdę w 3 miejscach, dangerusy, monster ranks, troop type summary(dodatkowe zasady specjalne),
2. Wszystkie zasady specjalne - gdzie dowiesz się, że masz odstępstwa od dangerusów i z zasady fly wynikają jeszcze 2 zasady (swiftstride i light troops)
3. Doczytać nowo poznane zasady specjalne - gdzie na przykład dowiesz się, że z zasady light troops tracisz full ranki, co wynika z zasady fly, więc powinieneś wrócić do liczenia CR i zasad ranków.
A to jest jeden model. Powiedzmy, że trochę bardziej skomplikowany niż bretoński chłopek. Na 100% pominąłem coś przy pisaniu tego posta. Rzecz, na którą chcę zwrócić uwagę, to to, że zawiłość zasad jest ogromna i ciężko to wszystko spamiętać, a nawet dokładnie sprawdzić, bo nagle się okazuje, że aby sprawdzić jakąś zasadę musisz skakać bo Rulebooku w te i we wte, a i tak nie masz pewności, że czegoś nie pominąłeś przy czytaniu. Zastanawiam się czy jest jakaś możliwość usystematyzowania tego wszystkiego albo po prostu uproszczenia tak, żeby takie sytuacje ograniczyć do minimum.
Z mojej strony byłoby miło gdyby porozbijać zasady zawierające w sobie inne zasady, np. fast cavalary niech nie zawiera dodatkowo zapisku o light troops, tylko niech w każdym booku fasty mają 2 zasady specjalne itd.
I poupraszczać część zasad specjalnych. Myślę że np feniks nie musi mieć ich tak dużo
I poupraszczać część zasad specjalnych. Myślę że np feniks nie musi mieć ich tak dużo
Zaraz przesadzimy w drugą stronę i jednostki stracą swój charakter. Nagle kawaleria bretońska nie będzie się niczym różnic od elfickiej, bo się wywali zasady specjalne.
A podręcznik przeczytać chociaż raz od początku do końca to jakaś godzina-dwie czytania, imo warto.
A podręcznik przeczytać chociaż raz od początku do końca to jakaś godzina-dwie czytania, imo warto.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Stan pisze: A podręcznik przeczytać chociaż raz od początku do końca to jakaś godzina-dwie czytania, imo warto.
Stan pisze: przeczytać chociaż raz od początku do końca to jakaś godzina-dwie czytania
No to mnie rozbawiłeśStan pisze: godzina-dwie
Sam czytałem go kilka razy w kilku różnych etapach rozwoju T9A (W większości wypadków siedząc na Tronie... władzy) i jeżeli chcesz przeczytać podręcznik od początku do końca ze zrozumieniem to jest to jednak minimum jeden porządny wieczór.
Dochodzi do tego pewne spaczenie graczy doświadczonych z WFB. Oni nie czytają podręcznika od nowa, tylko jest to dla nich nowa wersja.
Podświadomie przechodząc przez tekst pewnych rzeczy się nie zauważa (szczególnie tych, które w poprzedniej wersji były a teraz ich nie ma).
Ja zaraz przed wyjściem AoS jeszcze odnajdywałem zasady 8ed, które inaczej miałem zakodowane w głowie.
Co pewien czas trafi się gracz, który myli zasady nawet z 6 (sic!) edycją.
Podświadomie przechodząc przez tekst pewnych rzeczy się nie zauważa (szczególnie tych, które w poprzedniej wersji były a teraz ich nie ma).
Ja zaraz przed wyjściem AoS jeszcze odnajdywałem zasady 8ed, które inaczej miałem zakodowane w głowie.
Co pewien czas trafi się gracz, który myli zasady nawet z 6 (sic!) edycją.