Porównaj w takim razie Beast Chieftaina do Imperialnego Wizarda i popatrz na ich cenę, a potem wróć tutaj i powiedz, że wszystko jest w porządkuMikiChol pisze:Mi się widzi, że z tymi zmienionymi statami chodzi o jakieś kwestie balansowe coby w tych małych grach jakaś jednostka za bardzo się nie wybijała ponad inne.
T9A Quick Starter
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: T9A Quick Starter
bela16 pisze:Tłumaczenie się robi już są zrobione zasady ogólne, a dziś po nocy ruszam z druga częścią booka. Z racji, że dużo miejsca zajmują tabelki z jednostkami, to może uda mi sie skończyć na jutro
Podziwiam Cie, że tak szybko sie tym zajmujesz
Przy okazji dzieki za wszystkie tłumaczenia, bardzo mi pomogły
ha! haha! hahahahahaha! - Joker
Slayer Zabójców - a następnie wystaw w tych bestiach armaty i czołg. Nie da się porównać do siebie dwóch jednostek w dwóch tak różnych armiach.
Jak jedna armia nie ma strzelania, to niech ten ich mag ma te więcej ataków czy siły.
Ten bonus nie należy się magowi w armii, gdzie można wystawić silne strzelanie, obstawione tanią piechotą z hate, lighting reflex, distracting i modlitwami.
Zresztą to nie są zasady na DMP, tylko do luźnej gry nowych graczy.
Jak jedna armia nie ma strzelania, to niech ten ich mag ma te więcej ataków czy siły.
Ten bonus nie należy się magowi w armii, gdzie można wystawić silne strzelanie, obstawione tanią piechotą z hate, lighting reflex, distracting i modlitwami.
Zresztą to nie są zasady na DMP, tylko do luźnej gry nowych graczy.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Właśnie o to chodzi, że te Imperium nie posiada taniej piechoty z hatred, lightning reflex, distracting i modlitwami ani czołgów na te zasady :p Tak jak piszesz to służy do luźnej gry dla nowych graczy, ale nie rozumiem po co jest ta diametralna zmiana zasad przy niektórych jednostkach... mogli zostawić wszystko tak jak jest (tzn zamiast Beast Chieftaina wrzucić zwykłego szamana, Runesmithowi dać jego normalne zasady oraz bound spelle zamiast robić z niego psuedo-czarodzieja, a jeżeli ktoś uważa, że slayerzy mają zbyt dużo zasad specjalnych dla początkujących to nie wrzucać ich do Quick startera i na siłę ich upraszczać, ponieważ potem początkujący mogą się zdziwić widząc ich pełne zasady). Tak jak pisałem pomysł jest dobry, lecz niepotrzebnie przekombinowany.Stan pisze:Slayer Zabójców - a następnie wystaw w tych bestiach armaty i czołg. Nie da się porównać do siebie dwóch jednostek w dwóch tak różnych armiach.
Jak jedna armia nie ma strzelania, to niech ten ich mag ma te więcej ataków czy siły.
Ten bonus nie należy się magowi w armii, gdzie można wystawić silne strzelanie, obstawione tanią piechotą z hate, lighting reflex, distracting i modlitwami.
Zresztą to nie są zasady na DMP, tylko do luźnej gry nowych graczy.
Beastherdowy chieftain jest magiem ponieważ normalnie bierze pakiet totemów (bound spelli). Wprawdzie cenowo rzeczywiście trochę za bardzo zaniżyli, ale jakby dali zwykłego szamana to bestie nie miały by normalnej liderki tylko jakieś 7 i byłyby kadłubkiem nie armią. Imo najrozsądniejszym wyjściem byłoby podrożyć trochę tego chieftaina.
Zarówno w tym przypadku, jak i u krasnoludzkiego runiarza powód zrobienia z nich normalnych magów jest prosty - twórcy uznali, że bound spelle już trochę zbytnio komplikują i nie chcieli ich wprowadzić.
Imo zamysł był taki: te zasady mają nauczyć nowego podstaw gry i zajarać go "9tką". Jak już tak się stanie to nie zrazi się milionem stron normalnych zasad, szczególnie, że już jakieś podstawy zna. Zasady armii mają w tym pomóc i przez jakąś jedną cechę pokazać "odmienność" poszczególnych armii. Powtarzam tylko przez jedną cechę - jakiś jej podstawowy archetyp. I tak skaveny strzelają na bliski dystans, a imperium to defensywne klocki piechoty. Nie ma to jednak pokazać całości armii. Jak chcesz zbierać i grać "na poważniej" to przestawiasz się na normalną wersję.
Zarówno w tym przypadku, jak i u krasnoludzkiego runiarza powód zrobienia z nich normalnych magów jest prosty - twórcy uznali, że bound spelle już trochę zbytnio komplikują i nie chcieli ich wprowadzić.
Imo zamysł był taki: te zasady mają nauczyć nowego podstaw gry i zajarać go "9tką". Jak już tak się stanie to nie zrazi się milionem stron normalnych zasad, szczególnie, że już jakieś podstawy zna. Zasady armii mają w tym pomóc i przez jakąś jedną cechę pokazać "odmienność" poszczególnych armii. Powtarzam tylko przez jedną cechę - jakiś jej podstawowy archetyp. I tak skaveny strzelają na bliski dystans, a imperium to defensywne klocki piechoty. Nie ma to jednak pokazać całości armii. Jak chcesz zbierać i grać "na poważniej" to przestawiasz się na normalną wersję.
A mnie się widzi, że wszystko jest w porządku. Uwierz mi staty (czy ich różnice z wersją pro) dla zaczynających zabawę nie mają żadnego znaczenia zarówno teraz, jak i w początkowej fazie po przesiadce na full wersję. Gdy w ubiegłym roku zaczynałem zabawę w T9A moim dorobkiem w bitewniakowym świecie było kilka gier z moim młodym na zasady 8 edycji WFB. Zmorą było wertowanie RB w poszukiwaniu "czym i jak się zjada" poszczególne zasady - nie mówiąc o ich zapamiętaniu i stosowaniu w odpowiednim momencie. Staty same w sobie wraz z zasadami specjalnymi nie miały żadnego znaczenia. Najpierw liczyła się dobra zabawa którą psuła potrzeba szukania odpowiedzi na tysiące pytań "co teraz trzeba zrobić" a przecież kawaleria miała szybko jeździć, łuki strzelać, piechota mielić a magowie magować.Slayer Zabójców pisze:Porównaj w takim razie Beast Chieftaina do Imperialnego Wizarda i popatrz na ich cenę, a potem wróć tutaj i powiedz, że wszystko jest w porządkuMikiChol pisze:Mi się widzi, że z tymi zmienionymi statami chodzi o jakieś kwestie balansowe coby w tych małych grach jakaś jednostka za bardzo się nie wybijała ponad inne.
Chwała twórcom T9A za ten krok. Jeżeli ów "nowy" narybek połknie haczyk w tej uproszczonej wersji - sięgnie po zasady pro i AB i dla niego nie będą miały znaczenia rozbieżności w statystykach poszczególnych oddziałów, bo zwyczajnie nie będzie jeszcze czuł wszystkich niuansów i szybko przestawi się na "nowe" pro.
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Zgadzam się z DarkiemH.
Chyba trochę zapomnieliście czym ma być quickstarter (i w sumie czym dla większości ludzi jest warhammer). Ma być dobrą zabawą, a przy okazji ma wprowadzić w świat warhammera. Kiedyś były organizowane takie mini gry pokazowe przez sprzedawców w sklepach i ja wtedy złapałem takiego bakcyla i jarałem sie klimatem, a nie tym, że moja rozpiska rozpierdala i wciska machy.
Zapewne wiele ludzi nigdy nie wyjdzie poza QS jeżeli będzie się w to przyjemnie grało. Wolę 10 graczy grający tylko w QS i kupujących figurki do dziewiątki niż jednego "zawiedzonego", że krasnale nie czarują w głównej wersji gry. Pograjcie, zobaczcie czy jest to zbalansowane i przede wszystkim czy dla nowych graczy jest to interesujące i zrozumiałe.
Jeżeli chodzi o dobór jednostek to moim zdaniem jest bardzo dobry, bo zostały wybrane jednostki, które są kwintesencją klimatu danej armii. Co to wood elfy bez treemana, albo bretonnia bez gralowców. Dlatego wolę okrojonego treemana niż jego brak. Bretońskiego duke'a można złożyć z 8 siły w szarży
Chyba trochę zapomnieliście czym ma być quickstarter (i w sumie czym dla większości ludzi jest warhammer). Ma być dobrą zabawą, a przy okazji ma wprowadzić w świat warhammera. Kiedyś były organizowane takie mini gry pokazowe przez sprzedawców w sklepach i ja wtedy złapałem takiego bakcyla i jarałem sie klimatem, a nie tym, że moja rozpiska rozpierdala i wciska machy.
Zapewne wiele ludzi nigdy nie wyjdzie poza QS jeżeli będzie się w to przyjemnie grało. Wolę 10 graczy grający tylko w QS i kupujących figurki do dziewiątki niż jednego "zawiedzonego", że krasnale nie czarują w głównej wersji gry. Pograjcie, zobaczcie czy jest to zbalansowane i przede wszystkim czy dla nowych graczy jest to interesujące i zrozumiałe.
Jeżeli chodzi o dobór jednostek to moim zdaniem jest bardzo dobry, bo zostały wybrane jednostki, które są kwintesencją klimatu danej armii. Co to wood elfy bez treemana, albo bretonnia bez gralowców. Dlatego wolę okrojonego treemana niż jego brak. Bretońskiego duke'a można złożyć z 8 siły w szarży
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Dodałem do AB2.2c armie uproszczone z Quick Startera.
Wiem, że zrobienie tam armii jest bardzo proste, ale jakby ktoś lubił klikać w AB to już może
http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... load/1070/
Wiem, że zrobienie tam armii jest bardzo proste, ale jakby ktoś lubił klikać w AB to już może
http://www.the-ninth-age.com/filebase/i ... load/1070/
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2332
- Lokalizacja: Oleśnica
Nie rozumiemy się Panowie, w tym quick starterze spokojnie można zrobić to w sposób wierniej odzwierciedlający zasady T9A nie majstrując przy tym w statystykach poszczególnych jednostek, a jednocześnie zachowując grę prostą, przejrzystą i "for fun"
Jaaaaa..... ludziska dosyć marudzenia! Weźcie ten podręcznik, złóżcie te armie - a przede wszystkim wyłączcie na chwilę "turniejową kminę" - zaproście kogokolwiek (może żonę, albo kochankę czy bratanka) i poczujcie grę w Quicka obserwując bacznie błyski w oczach przeciwników! To po to prawdopodobnie są te zmiany. Mają zachęcić a nie zniechęcić.
Spora ekipa pracowała nad tym miesiącami. Nikt nie jest nieomylny, ale zapewne mieli swoje powody i te staty z kapelusza się nie wzięły.
W każdym razie fajnie że to wyszło. Ktoś tam na pewno skorzysta, mniej lub więcej świeżej krwi dojdzie. Do wciągania dzieciaków spoko opcja. A poza tym to pokazuje, że projekt żyje i rozwija się w różnych kierunkach.
W tym roku będzie się jeszcze dużo działo, ale osobiście najbardziej jaram się wyjściem zupełnie nowego booka do WDG.
W każdym razie fajnie że to wyszło. Ktoś tam na pewno skorzysta, mniej lub więcej świeżej krwi dojdzie. Do wciągania dzieciaków spoko opcja. A poza tym to pokazuje, że projekt żyje i rozwija się w różnych kierunkach.
W tym roku będzie się jeszcze dużo działo, ale osobiście najbardziej jaram się wyjściem zupełnie nowego booka do WDG.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14646
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nom, WDG będzie piękną książką.
DL też chyba wychodzą w tym roku.
DL też chyba wychodzą w tym roku.
swieta_barbara pisze:Nom, WDG będzie piękną książką.
DL też chyba wychodzą w tym roku.
Licze na DL bo obecnie od 8ed to taki troche biedniejszy brat WOCHu zawsze byl. Ze slabszymi aspektami i slabszymi itemami. Chcialbym aby DL bylo unikalne w swojej budowie i za to bede trzymac qciuki.
Btw, dzis zagralem z zona 1 gre QS. Ona nigdy nie grala i wziela OK. Gralismy na 1500ptk.
7 ogrow + khan i mamut miazdza jaja tym co oferuje QS nie moglem tego wogole zatrzymac
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Na forum dziewiątki już sie zastanawiają jak zagrają darkelfy na dwóch reaperach i dwóch assasinach
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
Ja czekam aż ktoś zrobi fajną konwersję Ogre Khana na tym koniu ;p
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5