HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Re: HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY
Tam mam 50 na 100 a w nawiasie 100 na 150. Jest tu dowolność czy muszę na tej wielgachnej?
He. BM.
- Big Boss M.
- Falubaz
- Posty: 1239
IMO smok ma rację bytu tylko na drużynówkach, lwi rydwan o wiele bardziej uniwersalny.
SMok HE nadal jest najlepszym smokiem w grze, po prostu smoki sa słaaaaaabe (może ten smok od VC co sie leczy i ma regene ale skalda sie na ta cala rozpiske cos robi, ale dalej sa lepsze opcje )
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Smoki nie są słabe, tylko strzelanie w pojedyńcze cele jest za mocne. Jak cannon trafi smoka to wciska mu przynajmniej 3 woundy a może 5. Nawet przy modelu 7 woudnowym 2 trafienia z cannona go zabijają, bo ostatni wound może łatwo wpaść nawet z jakiegoś głupiego łuku. Jakby odbicie hita z lucky shielda można było wybierać to miałoby to większy sens, albo po prostu wywalić zasadę clipped wings.
Dodatkowo meta jest mocno anty smokowa, bo w wielu armiach wystawia się jakieś monstery albo inne pojedyncze modele:
- EoS: Papa na altarze
- BH: 2 lub 4 monstery i kolesie na czariotach
- DE: hydry
- DH: duży żyros z grindami
- DL: Keeper
- HE: smok/feniksy
- ID: hero na lamansu albo duży kadai, a przynajmniej helupa
- KoE: tyranie lanc
- OK: mamuty albo hunterzy na nosorożcach
- O&G: pająki
- SA: jak nie ma carnozaura to jest stegadon z wardem
- SE: drzewa
- WoDG: tu się zawsze znajdzie cel dla cannona
Branie smoka jest idiotyzmem, jak wiadomo, że każdy będzie miał odpowiedź na monstery w rozpie, bo w 13/16 match upach będzie miał przynajmniej 1 na przeciwko albo cannon i tak się przyda jak w przypadku lanc w KoE.
To jest jeden z problemów T9A, że zmiany są wprowadzane, bez ogólnego spojrzenia na konsekwencje. Zmiana modelu multiplikacji ran z działa, spowodowała zmniejszenie losowości, które było pożądane, ale z drugiej strony upewniło, że wzięcie działa rozwiązuje problem monstera. Dodatkowo, żeby nie było za łatwo to jeszcze dali cannonom +1 to hit w Large Targety i brak coverów, więc jak smok wylezie zza górki to dostaje bez problemu. Przy takiej zmianie powinni rozpatrzyć przynajmniej zwiększenie woundów na najdroższych monsterach (smok/keeper) albo po prostu dać opcję warda przy zmniejszeniu save. Smok HE z wardem 4+ i savem 4+ nie byłby już taki miękki i miałby szanse dolecieć do kombatu zanim dostanie z działa i przy okazji heros na górze musiałby wydać te 100 pkt na tego warda, więc super klepaczem też by nie był, a w kombacie umówmy się smok też nie jest niezabijalny, szczególnie przy nowym działaniu speerów itp. Brak kompleksowego spojrzenia na temat. Dodatkowo wykluczające się stwierdzania, że smok nie może mieć warda bo byłby przejebany, za to keeper, który klepie lepiej niż smok z jeźdźcem i jest magiem może mieć i warda i regene, bo przecież jest najważnieszym modelem w tej armii...
Dodatkowo meta jest mocno anty smokowa, bo w wielu armiach wystawia się jakieś monstery albo inne pojedyncze modele:
- EoS: Papa na altarze
- BH: 2 lub 4 monstery i kolesie na czariotach
- DE: hydry
- DH: duży żyros z grindami
- DL: Keeper
- HE: smok/feniksy
- ID: hero na lamansu albo duży kadai, a przynajmniej helupa
- KoE: tyranie lanc
- OK: mamuty albo hunterzy na nosorożcach
- O&G: pająki
- SA: jak nie ma carnozaura to jest stegadon z wardem
- SE: drzewa
- WoDG: tu się zawsze znajdzie cel dla cannona
Branie smoka jest idiotyzmem, jak wiadomo, że każdy będzie miał odpowiedź na monstery w rozpie, bo w 13/16 match upach będzie miał przynajmniej 1 na przeciwko albo cannon i tak się przyda jak w przypadku lanc w KoE.
To jest jeden z problemów T9A, że zmiany są wprowadzane, bez ogólnego spojrzenia na konsekwencje. Zmiana modelu multiplikacji ran z działa, spowodowała zmniejszenie losowości, które było pożądane, ale z drugiej strony upewniło, że wzięcie działa rozwiązuje problem monstera. Dodatkowo, żeby nie było za łatwo to jeszcze dali cannonom +1 to hit w Large Targety i brak coverów, więc jak smok wylezie zza górki to dostaje bez problemu. Przy takiej zmianie powinni rozpatrzyć przynajmniej zwiększenie woundów na najdroższych monsterach (smok/keeper) albo po prostu dać opcję warda przy zmniejszeniu save. Smok HE z wardem 4+ i savem 4+ nie byłby już taki miękki i miałby szanse dolecieć do kombatu zanim dostanie z działa i przy okazji heros na górze musiałby wydać te 100 pkt na tego warda, więc super klepaczem też by nie był, a w kombacie umówmy się smok też nie jest niezabijalny, szczególnie przy nowym działaniu speerów itp. Brak kompleksowego spojrzenia na temat. Dodatkowo wykluczające się stwierdzania, że smok nie może mieć warda bo byłby przejebany, za to keeper, który klepie lepiej niż smok z jeźdźcem i jest magiem może mieć i warda i regene, bo przecież jest najważnieszym modelem w tej armii...
Z zalem ze bez smoka, ale racja meta nie sprzyja. Chcialem wcisnac wszystko co najlepsze w Hajach, Rydwan, feniksy i łódki i wyszlo cos takiego:
1 Prince @ 676.0 Pts
General; Royal Huntsman; Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur
Talisman of Supreme Shielding [100.0]
Dragonscale Helm [30.0]
1 Lion Chariot @ [0.0] Pts
1 Commander @ 584.0 Pts
Master of Canreig Tower; Wizard Apprentice; 4 Learrned Spell; Alchemy
Spells (x3); Druidism Spells (x1); Heavy Armour; Shield; Battle Standard
#Druid Trait: The Oaken Throne [0.0]
Spear of the Blazing Dawn [50.0]
Dragon Mantle [50.0]
10 Citizen Archers @ 200.0 Pts
Longbow; Light Armour; Musician
10 Citizen Archers @ 200.0 Pts
Longbow; Light Armour; Musician
20 Citizen Spears @ 280.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician
5 Elein Reavers @ 180.0 Pts
Light Lance; Light Armour
5 Highborn Lancers @ 270.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician
26 Lion Guard @ 767.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur; FCG; Scoring; Valiant
Flaming Standard [45.0]
1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper
1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper
1 Giant Eagle @ 100.0 Pts
1 Fire Phoenix @ 380.0 Pts
Rebirth
1 Fire Phoenix @ 380.0 Pts
Rebirth
Models in Army: 80
Total Army Cost: 4497.0
1 Prince @ 676.0 Pts
General; Royal Huntsman; Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur
Talisman of Supreme Shielding [100.0]
Dragonscale Helm [30.0]
1 Lion Chariot @ [0.0] Pts
1 Commander @ 584.0 Pts
Master of Canreig Tower; Wizard Apprentice; 4 Learrned Spell; Alchemy
Spells (x3); Druidism Spells (x1); Heavy Armour; Shield; Battle Standard
#Druid Trait: The Oaken Throne [0.0]
Spear of the Blazing Dawn [50.0]
Dragon Mantle [50.0]
10 Citizen Archers @ 200.0 Pts
Longbow; Light Armour; Musician
10 Citizen Archers @ 200.0 Pts
Longbow; Light Armour; Musician
20 Citizen Spears @ 280.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Musician
5 Elein Reavers @ 180.0 Pts
Light Lance; Light Armour
5 Highborn Lancers @ 270.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Musician
26 Lion Guard @ 767.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Fur; FCG; Scoring; Valiant
Flaming Standard [45.0]
1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper
1 Sky Sloop @ 240.0 Pts
Sky Reaper
1 Giant Eagle @ 100.0 Pts
1 Fire Phoenix @ 380.0 Pts
Rebirth
1 Fire Phoenix @ 380.0 Pts
Rebirth
Models in Army: 80
Total Army Cost: 4497.0
- SZKODNIK-HE
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 130
Alchemia daje flamble tylko na magie i cc
Jest coś może co by pomogło maidenkom i feniksom w strzelaniu?
Kolo na rydwanie to dla mnie teraz lepsza opcja niż smok (tyle ze smutno)
Mag bsb dobra sprawa bo oszczędza pkt
Jest coś może co by pomogło maidenkom i feniksom w strzelaniu?
Kolo na rydwanie to dla mnie teraz lepsza opcja niż smok (tyle ze smutno)
Mag bsb dobra sprawa bo oszczędza pkt
- SZKODNIK-HE
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 130
Ile coś takiego kosztuje?
Bo może nie być aż takie złe jak się doda 2 feniksy
Robi się monster truck
Bo może nie być aż takie złe jak się doda 2 feniksy
Robi się monster truck
- SZKODNIK-HE
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 130
No to nie warto...
Mi wyszło tak
Hero na rydwanie 726
Mag bsb 570
Core 2x fast 14sh(fcg + warbaner) 1134pkt
2x feniks 760
Zostaje 1310
Co do tego dodać?
2x maidenki i dp?
Czy kloc wl? I coś?
Mi wyszło tak
Hero na rydwanie 726
Mag bsb 570
Core 2x fast 14sh(fcg + warbaner) 1134pkt
2x feniks 760
Zostaje 1310
Co do tego dodać?
2x maidenki i dp?
Czy kloc wl? I coś?
Ja dałbym 15 maidenek, 5 DP, 2 balisty i orła. Problemem tej rozpiski będzie to, że BSB może siedzieć tylko w maidenkach, ale da się grać.SZKODNIK-HE pisze:No to nie warto...
Mi wyszło tak
Hero na rydwanie 726
Mag bsb 570
Core 2x fast 14sh(fcg + warbaner) 1134pkt
2x feniks 760
Zostaje 1310
Co do tego dodać?
2x maidenki i dp?
Czy kloc wl? I coś?
@semi, a tak wracając do twjej rozpy, to wywaliłbym orła i silverow, za do wrzucił w core więcej łuków i drugich eleinów. Trafisz bretke albo szczury i tura bez latania nie dość, że wyłączy ci 2 feniksy to jeszcze odginaczkę, a masz tylko 2. Wiem, że to kosztem 5tego scoringu ale chyba warto.
Dodatkowo BSBka bym raczej składał do chowania, a nie do klocka lionów. Będziesz się bał wchodzić nimi do kobatu, a szarża sensownie złożonego lorda i tak ci sie dostawi do bsbka i zje go zaraz po chempionie. Na całych tych sprytnych zabiegach zyskasz 214 pkt jeśli się nie mylę. Jeszcze wywal flaming banner, bo w obecnej mecie przydaje sie tylko na monstery, które i tak Lioni kroją, a hero z regeną w nich nie wejdzie. Reszte rzeczy i tak woundują na 2+ wiec przerzut niepotrzebny
W ten oto magiczny sposób masz już 279 pkt i niewiele ci brakuje do 5 DPków, czyli kochanego 5tego scoringu
Dodatkowo BSBka bym raczej składał do chowania, a nie do klocka lionów. Będziesz się bał wchodzić nimi do kobatu, a szarża sensownie złożonego lorda i tak ci sie dostawi do bsbka i zje go zaraz po chempionie. Na całych tych sprytnych zabiegach zyskasz 214 pkt jeśli się nie mylę. Jeszcze wywal flaming banner, bo w obecnej mecie przydaje sie tylko na monstery, które i tak Lioni kroją, a hero z regeną w nich nie wejdzie. Reszte rzeczy i tak woundują na 2+ wiec przerzut niepotrzebny
W ten oto magiczny sposób masz już 279 pkt i niewiele ci brakuje do 5 DPków, czyli kochanego 5tego scoringu