Empire the 9th Age

Empire

Moderator: #helion#

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
medzik
Chuck Norris
Posty: 401
Lokalizacja: Mielec LF

Re: Empire the 9th Age

Post autor: medzik »

w tej rozpie 10 kawy jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż słabe strzelanie

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Mam nadzieję, że to już prawie ostateczna wersja.
Do rozważenia:
magia (metal/Fire)


4500 Pts - Empire of Sonnstahl Army

Heros:


Prelate
305.0

Hardened Shield
Crown of Autocracy
Skull Splitter

Altar of Battle 450.0

Marshal
- Battle Standard Bear @ 266.0
Plate Armour; Shield
Dragon Mantle
Ring of Fire

Wizard Master
@ 480.0
4 Learned Spells; The Pyromancy
Dispel Scroll

Core:


Electoral Cavalry 5 220.0
Lance;Shield; Musician;

Electoral Cavalry 5 220.0
Lance;Shield; Musician;

Heavy Infantry - Spearmen 41 506.0

Standard; Musician, Czempion
Banner of Unity

Heavy Infantry - Swordsmen 20 180.0
Musician

Imperial Armoury:

Imperial Artillery - Mortar @ 200.0

Imperial Artillery - Cannon @ 260.0

Steam Tank @ 440.0


Special:

Knights of the Sun Griffon 3 @ 330.0
Lance & Shield; Musician;

Knights of the Sun Griffon 3 @ 330.0
Lance & Shield; Musician;

Knights of the Sun Griffon 3 @ 310.0
Lance & Shield;


Total Army Cost: 4497.0

Models in Army: 89
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

Sprawdzają Ci się te demisie? Jak testowałem je to brakowało bardzo savea na 1+.

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Shakin' Dudi pisze:Sprawdzają Ci się te demisie? Jak testowałem je to brakowało bardzo savea na 1+.
Brakuje go jak cholera :wink: bardziej traktuje je jako scoringi, oddziały do flankowania. Ich zaletą jest cena przy stracie wszystkich to niecałe 1000 pkt.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Ostatnio po głowie chodzi mi imperialny smok, i na jego bazie oraz na tankietce powstała taka oto rozpiska:

Marshal - Imperial Prince; Pistol; #The Sonnstahl; Lucky Shield; Charm of Cursed Iron; Dragon @ 912.0 Pts
Marshal - BSB; Ring of Fire; Banner of Discipline; @ 245.0 Pts
Wizard Master 4 Spells; The Divination; Book of Arcane Power; Skull Splitter @ 545.0 Pts

1x9 Imperial Rangers @ 168.0 Pts
1x14 State Militia with Pistols @ 210.0 Pts
1x12 State Militia with Pistols @ 180.0 Pts
1x10 Electoral Cavalry Lance; FCG @ 460.0 Pts
2x10 Electoral Cavalry GW FCG @ 2x440.0 Pts
1x Imperial Artillery - Cannon @ 260.0 Pts
1x Imperial Artillery - Mortar @ 200.0 Pts
1x Steam Tank @ 440.0 Pts

Total Army Cost: 4500.0

Która domena magii będzie korzystniejsza: divinacja czy piromancja? Ewentualnie czy porozkładać kawalerię na 4 oddziały? Rangersi są po to, by móc ostrzelać ewentualne maszyny przeciwnika bo pierścionek to za mało a milicja i magia nie będzie miała zasięgu...

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Sam smok spoko ale reszta tragedia
Ja bym dał w core 2x40 piki albo swordmenów + łuki w skirmiszu( pistolety są tragiczne. Płacisz jak za zboże a robią niewiele) a w specjalach trójki demigryfów + jak zostaną pk to pistolierów
Pyro lepsze do takiej rozpy zdecydowanie
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Po testach nasunęły mi się dwa wnioski:
1) albo totalny napór albo defens - z uwagi na brak dużego doświadczenia takie "niezdecydowane" rozpy powodują u mnie konsternację co często prowadzi do "jest już za późno"
2) brakowało mi takiego solidnego "pi..cia" w tej rozpisce

Stąd bazując na smoku poszedłem w kierunku totalnego naporu bez magii (poza księdzem i wózkiem - ale z tym będzie ciężko coś przepchnąć) i strzelania.
Rozmyślam, o ewentualnej wymianie knajtów na dwie armaty. A jakie jest Wasze zdanie?

Marshal - Imperial Prince @ 882.0 Pts; General; Imperial Prince; Pistol; Plate Armour, #The Sonnstahl [170.0], Lucky Shield [10.0], Dragon
Prelate @ 613.0 Pts; Great Weapon; Shield; Armour of Volund [35.0]; Altar of Battle
Marshal - Battle Standard Bearer @ 236.0 Pts; Shield; Razor Blade [10.0]; Stalker's Standard [60.0]

2x20 Heavy Infantry - Swordsmen FCG 2x@ 220.0 Pts
1x46 Heavy Infantry - Halberdiers FCG 1x@ 699.0 Pts; Shield; Banner of Unity [35.0]
1x6 Knights of the Sun Griffon FCG 1x@ 700.0 Pts; Lance & Shield;
1x10 Knightly Orders FCG 1x@ 645.0 Pts; Lance; Aether Icon [55.0]
1 Arcane Engine of Arcane Shield @ 280.0 Pts

Models in Army: 98
Total Army Cost: 4495.0

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Razor blade na kolesiu z 3+ save?
Na ołtarzu brałbym broń z crush attack.
IMO mag zrobi więcej niż ta kawaleria (ws3 s3 tak?).

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

- Razor blade bo pkt brak... ewentualnie można wymienić na GW
- crush attack - Też tak bym chciał - ale znowu pkt brak...
- a brak pkt wynika z tego, że wszędzie są FCG by przytrzymać ewentualnych klepaczy którzy odważą się na wjazd przez 1 turę i punktować za banery...
- na kawie jest WS4 i S4 do tego 2ataki, a że będą jechać po stronie księdza (bo demisie i tak nie będą miały przerzutów), to jak w coś wjadą wypłacą 16A S6 z przerzutem trafień gdy altar będzie w pobliżu.

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Jejku jej jaka tragedia aż oczy bolą.
Te demigryfy 2x3 ta kawalerie bym wymienił na czołg i coś ewentualnie poprostu na kloc Imperial guardow z tarczami i ap
W corach te 20 piechoty koniecznie wymienić na milicję. Polecam sprawdzony zestaw 2x10 milicji scorujacej i 2x10 luki w skirmiszu. Tylko żeby cię nie korcilo żeby tam dawać pistolety bo to są pk w błoto.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Kurcze ale te dwie 10 skorującej milicji to idealny cel na flagi i później wystrzelanie w 1 turę z pierścionka i łuków. 10 woundów bez żadnego pancerza?
No, chyba, że założeniem jest właśnie ściągnięcie strzelania w te oddziały - ale w przypadku flag muszę wtedy gonić scenariusz.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Pro tip, we flagach te unity mogą stać za górką całą grę, bez dużego ubytku dla siły armii.

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Stan pisze:Pro tip, we flagach te unity mogą stać za górką całą grę, bez dużego ubytku dla siły armii.
Czułem podstęp..., ale jakiś taki, głęboko ukryty - kurna a tu takie proste rozwiązanie... :D

Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Peroox »

Brakuje tej milicji o której wspominali i rajtarzy też by się przydali. Zdecydowanie 2x3 demigryfy i bez fcg.
Lepiej podbić save na bsb hełmem i liczyć na pary niż dawać razorkę.
Nie wiem też czy przyda ci się ten pistolet na księciu na smoku.

Pierścionek z fireballem może być przydatny w próbie przepchnięcia jakiegoś czaru w momencie gdy będziesz się buffować przed walka.

Eltharion jak DarekH szukał czegoś z solidnym wejściem to polecanie czołgu nie ma żadnego sensu, dobrze użyta kawaleria powinna mieć na tyle wygaru, żeby razem z ołtarzem, smokiem lub demigryfami złamać jakiś oddział w turę, zwłaszcza po wsparciu jakąś modlitwą lub tym buffem z wózka. Czołg sam w sobie jest dobry żeby przetrzymać, no i zawsze miałby przynajmniej to jedno działo w rozpisce, ale skoro idzie w napór na przód to kawaleria lepsza.
For Sigmar and the Empire!

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Pistolet dla szefuncia by miał on I6 no i +1 atak...

tak się jeszcze zastanawiam nad scoutami 2x10 z łukami - to 40 strzałek, które pomogą ściągnąć cannony czy inne nie opancerzone ustrojstwa zagrażające szefunciowi na gadzie.
Chcąc się wystawić jako pierwszy i zaczynać przeciwnik może (gdy będzie je posiadał) odpowiednio rozlokować maszyny i smoczur będzie musiał grzecznie siedzieć za górką podczas gdy cała armia poleci do przodu. Pistolierzy mogą częściowo załatwić "sprawę" ale spadną od pierwszej większej salwy z łuków bo raz, że muszą podjechać wystarczająco blisko, dwa to tylko 5W, no i trzy problem z zasłoną. Podczas gdy skauci mogą być rozlokowani w dowolnej, bezpiecznej odległości i olewają zasłonę z innych oddziałów.

Awatar użytkownika
Peroox
Mudżahedin
Posty: 204

Post autor: Peroox »

Ale masz te bonusy tylko wtedy gdy używasz dwóch broni, a skoro posiadasz magiczną broń musisz jej (i tylko jej) używać.

Rajtarzy i rangersi mają jeden ten sam problem, dostają pociskiem z magii i potrafią uciec ci za stół. Jeżeli uda ci się dać rangersów na flance przeciwnika problem ten jest mniejszy bo przeciwnik z reguł musiałby obrócić oddział z magiem. Wtedy ich przydatność jest dużo większa, ale to wciąż dość sytuacyjny oddział, z którego czasem korzystam zwłaszcza jeżeli spodziewam się elfów (bo T3 i możliwość łatwego zwrócenia kosztu oddziału) lub wrogich scoutów polujących na moją artylerię/maszyny.
For Sigmar and the Empire!

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 595
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DarekH »

Co do rajtarów i skautów to 100% racji!

i z klepacza robi się fujarka...

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Kmina na 2500 pkt.

2500 Pts - Empire of Sonnstahl Army

Heroes :

Wizard Master 400.0 p

Wizard Master; General;
3 Learned Spells; The Pyromancy;
Ring of Fire
Warhorse

Marshal - Battle Standard Bear 328.0 p

The Black Helm
Dusk Stone
Warhorse

Core:


Electoral Cavalry 5 220.0 p
muzyk, Lance; Shield;

Electoral Cavalry 5 220.0 p
Muzyk; Lance; Shield;

Electoral Cavalry 5 200.0 p
Lance; Shield;

Special:

Knights of the Sun Griffon 3 330.0 p
Lanca, shield, muzyk

Armoury:


Steam Tank 440.0 p

Auxiliares:


Reiters 5 2xpistolety 180.0 p
Reiters 5 2xpistolety 180.0 p


Bohaterowie na koniach, przechodzą w zależności gdzie najbardziej ich potrzeba. Mag ucieka przed walką i wali pociski, trochę boli mała LD. Są 3 scoringi jest trochę strzelania i pocisków.


Total Army Cost: 2498.0
Models in Army: 29
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Wg mnie rozpa super na takie punkty.jest wszystko co potrzeba, armata, wyporny oddzial, odginaczki, strzelanie, magia.
Btw.czy mozesz zamiast fire wrzuciclife.na magu?
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Fire wydaje się najbardziej punktującym lorem co na małe armie jest jeszcze lepsze.
Tak jak zauważyli gracze bunkier dla maga to najsłabszy element rozpy. Przetestuje dzisiaj 2x Milicja i zobaczę jak się spisze, trochę boli mała LD bo tylko 7 (6 BEZ GENERAŁA).
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

ODPOWIEDZ