9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 9 age - Pytania ogolne
Tak.
Zgodnie z zasadami działa to tak że rzucasz na ranienie, rerollujesz wszystko bo masz reroll zarówno udanych jak i nieudanych ran i drugi rzut jest wiążący.
Albo dogadać się z przeciwnikiem że wasze rerolle się kasują i nie ma co marnować czasu i pierwszy rzut obowiązuje.
Zgodnie z zasadami działa to tak że rzucasz na ranienie, rerollujesz wszystko bo masz reroll zarówno udanych jak i nieudanych ran i drugi rzut jest wiążący.
Albo dogadać się z przeciwnikiem że wasze rerolle się kasują i nie ma co marnować czasu i pierwszy rzut obowiązuje.
kolejne pytanie z dupy dla upewnienia się: mamut jest ridden monster więc marszując przez las musi wykonać dangerous test (1) czterema kostkami a hellcanon jest tylko monsterem więc może marszować przez las bez dangerous testów?
Ridden Monster nie zdaje w lesie DT.
Forests are Dangerous Terrain (1) for Cavalry, Monstrous Cavalry, Chariots and units making a Flying Movement.
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5
Albo się umówić, że robicie ten pierwszy rzut w myślach. Albo że po prostu już byłCiara pisze: Albo dogadać się z przeciwnikiem że wasze rerolle się kasują i nie ma co marnować czasu i pierwszy rzut obowiązuje.
We can't stop here. This is bat country.
my przerzucamy wszystkie kostki jeszcze raz dla beki bo tak jest napisane w rulebooku !!!!11one
-
- Chuck Norris
- Posty: 531
To las zdaje dangerousy jak maszeruje przez niego monsterdebelial pisze:Ridden Monster nie zdaje w lesie DT.
Forests are Dangerous Terrain (1) for Cavalry, Monstrous Cavalry, Chariots and units making a Flying Movement.
dobre, dobre xD teraz to zapamiętam xD spróbujemy nawet na to grać xD
wg podręcznika str.24 jest przed pierwszym ruchem w fazie deployu
Deployment Phase Sequence
1 Determine who deploys first.
2 Take turns deploying units.
3 Determine who takes the first turn.
4 Deploy remaining units.
5 Deploy Scout units.
6 Move Vanguard units.
7 Other rules and abilities.
8 Roll for first turn.
Deploye to zwykłe deploye, scouty czy tam może amushe. Vanguard to ruch przeto.
nie wg podręcznika
jest to ruch i jest po deployu nie mniej jest w fazie deployu a nie w fazie ruchu gracza
jest to ruch i jest po deployu nie mniej jest w fazie deployu a nie w fazie ruchu gracza
Vanguard:
Jest napisane wyraźnie że jest to ruch, po deploymencie. To że nie jest w fazie ruchu nic nie znaczy - jak overruny, gonienie, magiczne movy. To ciagle ruch.After Deploymend (including scout), units composed entirely of models with this special rule may perform a 12" move. This move is performed as if in the Remaining Moves sub-phase [...]
Jeżeli tak, to Str. 49: "If the unit has moved this Player Turn, all models receive a -1 to-hit modifier." Deployment to "pre game sequence" i nie jest turą gracza, tura gracza rozpoczyna się od deklaracji szarż. Vanguard jest after deployment, ale przed pierwszą turą. Z zasady vanguard wynika ograniczenie co do szarży w pierwszej turze dla rozpoczynającego gracza, ograniczeń co do strzelania nie ma. Inaczej na to patrząc, jeżeli daną jednostką nie szarżowałeś w pierwszej turze (tylko jako drugi gracz), nie uciekasz i nie wykonujesz ruchu w ramach Remaining Moves w swojej pierwszej turze, to nie dostajesz kary.
+ wiadomo, zasady specjalne (quick to fire i inne).
+ wiadomo, zasady specjalne (quick to fire i inne).
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
Wydaje mi się że chodzi o scouta i vanguarda na raz a nie o kary do strzelania za wykonanie vanguarda...
Mam kilka pytań żółtodzioba bo nie mogę się doczytać w rulebooku:
1) Mój Dragon Seeker ma na sobie rune of Quickening i dostaje od Kowala runą Swiftstrikingu. Czy te bonusy się łączą ze sobą? Jaką mam inicjatywę w takim przypadku 10,9 czy 8?
2) Czy grinding ataki mogą wchodzić w postać, która jest w kontakcie podstawek czy muszą wchodzić w oddział?
3) Kiedy następuje auto break?
4) Czy jeśli dogonię uciekający oddział, to mogę wykonać rotację/reorganizację?
Wydaje mi się, że znam odpowiedzi na te pytania, ale chcę się upewnić
1) Mój Dragon Seeker ma na sobie rune of Quickening i dostaje od Kowala runą Swiftstrikingu. Czy te bonusy się łączą ze sobą? Jaką mam inicjatywę w takim przypadku 10,9 czy 8?
2) Czy grinding ataki mogą wchodzić w postać, która jest w kontakcie podstawek czy muszą wchodzić w oddział?
3) Kiedy następuje auto break?
4) Czy jeśli dogonię uciekający oddział, to mogę wykonać rotację/reorganizację?
Wydaje mi się, że znam odpowiedzi na te pytania, ale chcę się upewnić
1. Tak, bonusy się stackują. Zarówno do inicjatywy jak do innych statystyk (3s baza, +great weapon +thunderous charge na przykład daje łącznie S6)
2. Grindingi lokujesz jak strzelanie lub impact hity. Jeśli jest odpowiednio mało modeli to możesz przydzielić przynajmniej jeden hit etc.
3. Kiedy przegrywasz walkę o conajmniej wartość Twojego LD-1. Czyli wtedy kiedy musisz zdać break pod 1 lub gorzej (niemożliwy rzut więc auto break)
4. Możesz pod dwoma warunkami. Oddział dał flee w reakcji na szarżę (a wiec gonienie po breaku odpada) i zdasz liderkę. Te dwa warunki muszą być spełnione.
2. Grindingi lokujesz jak strzelanie lub impact hity. Jeśli jest odpowiednio mało modeli to możesz przydzielić przynajmniej jeden hit etc.
3. Kiedy przegrywasz walkę o conajmniej wartość Twojego LD-1. Czyli wtedy kiedy musisz zdać break pod 1 lub gorzej (niemożliwy rzut więc auto break)
4. Możesz pod dwoma warunkami. Oddział dał flee w reakcji na szarżę (a wiec gonienie po breaku odpada) i zdasz liderkę. Te dwa warunki muszą być spełnione.