9 age - Pytania ogolne
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Ma się zmienić odrobinę. Ale nie zmieni się fakt że skirmisz chodzi w odstępach między modelami i nie zwija się do walki. To zostanie.
OOOO_______GG
OOOOXXXXXX__TT
______XXXXXX__TT
multikombat, dwie jednostki po jednej, dwie po drugiej, treeman (T) zabija ostatniego goblina (G) i odłącza się od combatu, ale strona goblina i tak wygrała, treeman musi zdawać brejka? w którym ucieka? od goniącego oddziału (O) który np jest 5" obok bo walczy z inną jednostką (X)? czy ma szansę go dogonić (rzucić więcej na gonienie i koniec? tremana nie ma?)
jak to jest ze strzelaniem z różnych broni na jednym modelu?
steam tank: ma działko parowe i breath weapona, może uzyć obu naraz w jednej fazie shootingu?
lord HE na smoku: może góra strzelić z łuku a dół zionąć w tej samej fazie shootingu?
lord DE na rydwanie: może strzelić z kuszy i obsługa rydwanu tez może strzelić ze swoich kusz w tej samej fazie shootingu?
gdzie tego szukać w rulebooku?
OOOOXXXXXX__TT
______XXXXXX__TT
multikombat, dwie jednostki po jednej, dwie po drugiej, treeman (T) zabija ostatniego goblina (G) i odłącza się od combatu, ale strona goblina i tak wygrała, treeman musi zdawać brejka? w którym ucieka? od goniącego oddziału (O) który np jest 5" obok bo walczy z inną jednostką (X)? czy ma szansę go dogonić (rzucić więcej na gonienie i koniec? tremana nie ma?)
jak to jest ze strzelaniem z różnych broni na jednym modelu?
steam tank: ma działko parowe i breath weapona, może uzyć obu naraz w jednej fazie shootingu?
lord HE na smoku: może góra strzelić z łuku a dół zionąć w tej samej fazie shootingu?
lord DE na rydwanie: może strzelić z kuszy i obsługa rydwanu tez może strzelić ze swoich kusz w tej samej fazie shootingu?
gdzie tego szukać w rulebooku?
Co do combatu. Nie robisz brejka jeśli nie jesteś w combacie. Drzewiec który wyjaśnił wszystkie gobliny i wyszedł z combatu nie musi robić testu nawet jeśli jego strona przegrała.
Każdy model part może strzelić raz z danej klamki. Model może strzelać z kilku broni jeśli ma kilka "części" modelu. Czyli np koleś na górze i smok, kierowca czariotu i postać na tymże czarocie i tak dalej i tak dalej.
Każdy model part może strzelić raz z danej klamki. Model może strzelać z kilku broni jeśli ma kilka "części" modelu. Czyli np koleś na górze i smok, kierowca czariotu i postać na tymże czarocie i tak dalej i tak dalej.
ok dzięks
ale steam tank jest combined profile, w charakterystykach ma osobno staty inżyniera i osobno chariota (dobrze rozumiem że po tym najłatwiej rozpoznać combined profile?), czyli inżynier strzela z pistoletu a równocześnie dół strzela ale tylko z jednej broni: armaty lub breat weapona, dobrze?
When attacking or shooting , each part of the multipart model uses its own Characteristics. Each part of a model
can make a Shooting Attack in the same phase, but must choose the same target. A crew member or rider can choose
to shoot a weapon carried by the Chariot instead of its own weapon.
Steam Tank ma 2 model parts. Jeden z nich ma BS"-" a drugi ma BS4. To znaczy, że może strzelić tylko ten co ma BS4. Tenże jako, że jest Crew member to może wybrać by strzelać z własnej broni czy ten z chariota.Value of 0
When a Characteristic value is 0, it can also be labelled as a dash (“-”) or an asterisk “*”.
...
0 Ballistic Skill The model part cannot use Shooting Weapons.
Dalej - Breath Weapon to nie jest shooting weapon a special attack. Ma zapisane, że może być wykorzystany jako Special Shooting Attack w Shooting Phase. Nie jest to zależne od tego czy strzela z czego innego
ok, dzięki! nigdy byśmy się tego nie doczytali
Czy można zrobić Swirling Melee gdy bohater jest w chellengu? Tam jest takie wyrażenie: (in a unit that the attacker could normally allocate attacks towards), dotyczy to też niemożliwości atakowania r&f modelami bohatera znajdującego się w chellengeu?
Swirling melee dotyczy ataków, które R&F model może wykonać przeciwko innym R&F modelom, nawet, jeżeli atakujący model ma kontakt podstawką wyłącznie z bohaterem. Nieważne czy ten bohater jest w czelendżu, czy nie. Nie ma to wpływu na możliwość atakowania bohatera, który walczy w czelendżu. Gdy bohater jest w czelendżu, to walczy wyłącznie z drugim bohaterem. R&F model nie może po nim bić.
"(...) brzydzić się wałem począł (...)"
Fluffy TM
Fluffy TM
Druidism: The Oaken Throne
Jak rozumieć ostatnie zdanie: "For the Attribute Spell, The Oaken Throne must be in play when the Spell triggering the Attribute was cast."
Czy tu chodzi o to, że jak uda się rzucić Oaken Throne to jednocześnie rzucony atrybut (Fountain of Youth) jest jeszcze w słabszej wersji (czyli Recovers zamiast Raises) ? Dobrze myślę ?
Jak rozumieć ostatnie zdanie: "For the Attribute Spell, The Oaken Throne must be in play when the Spell triggering the Attribute was cast."
Czy tu chodzi o to, że jak uda się rzucić Oaken Throne to jednocześnie rzucony atrybut (Fountain of Youth) jest jeszcze w słabszej wersji (czyli Recovers zamiast Raises) ? Dobrze myślę ?
Tak. Tak jak mówisz.
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
Mam pytanie:
Gram przeciwko TK i w fazie walki mam 2 combaty.
W pierwszym (rozegranym najpierw) zabijam hierofantę w wyniku czego w drugim sypią się wszyscy wrogowie od razu po jego "śmierci". Czy mój oddział będący w drugim combacie z uwagi że zanim zdążył zaatakować wyszedł z combatu bo nie miał już z kim walczyć może zrobić reform? Czy stoi jak głupi tak jak stał i patrzy na rozsypane kości?
Gram przeciwko TK i w fazie walki mam 2 combaty.
W pierwszym (rozegranym najpierw) zabijam hierofantę w wyniku czego w drugim sypią się wszyscy wrogowie od razu po jego "śmierci". Czy mój oddział będący w drugim combacie z uwagi że zanim zdążył zaatakować wyszedł z combatu bo nie miał już z kim walczyć może zrobić reform? Czy stoi jak głupi tak jak stał i patrzy na rozsypane kości?
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1052
Zasada "No Longer Engaged" w rulebooku, jeśli chcesz znać szczegóły. :')
- krystian1wielki
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4143
- Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk
No właśnie widzę problem bo ta zasada jest wykorzystywana na start fazy walki (chyba że jeszcze gdzieś jest opisana)
1 Start of Close Combat Phase. Apply any “No Longer Engaged”.
2 Choose a combat to fight in.
3 Fight a Round of Combat.
...
a tu mamy sytuację że faza walki się zaczyna i wszyscy stoją tylko że między combatami mamy "zniknięcie" jednej jednostki przed rozegraniem walki z jej udziałem ale po rozegraniu innej...
Z opisu tej zasady wynika że nie ma wtedy zastosowania co wydaje się absurdem dlatego się pytam.
1 Start of Close Combat Phase. Apply any “No Longer Engaged”.
2 Choose a combat to fight in.
3 Fight a Round of Combat.
...
a tu mamy sytuację że faza walki się zaczyna i wszyscy stoją tylko że między combatami mamy "zniknięcie" jednej jednostki przed rozegraniem walki z jej udziałem ale po rozegraniu innej...
Z opisu tej zasady wynika że nie ma wtedy zastosowania co wydaje się absurdem dlatego się pytam.